Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-03-18 23:42:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:01:28
Posty: 68
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
Pozwoliłem sobie założyć temat, gdyż nie znalazłem niczego podobnego w dziale FZ6.

A wiec mam FZ6 2005 i dzis przy pierwszych przejazdach zauwazylem ze kompletnie nie umiem wbic 3 biegu. Tzn. jade sobie na dwojce i przychodzi do zmiany na 3, wciskam sprzeglo i poprostu nie da sie wbic trojki, co wazne, jadac na 1 i wbijając z 1 na 3 nie ma najmniejszego problemu. Sprzeglo jest raczej ok, bo na pozostalych biegach wszytsko dziala perfekt. Dopiszę też ze przy zmianie biegów nie ma zadnych naderwań, zgrzytów pisków itp, wsyztsko odbywa sie tak jak powinno, jedynie jest problem z przejsciem z 2 na ta nieszczesna 3. Nawet przy postoju i wbiciu 1 biegu nie ma najmniejszego poszarpniecia.
Czy ma ktos propozycje co to może być, mam tylko nadzieje ze całej skrzyni nie bede musiał wymieniac. Zauwazylem natomiast niepokojące wyrobienie sie "gumko uszczelki" na silniku w miejscu gdzie wchodzi do silnika dzwignia zmiany biegów co powoduje lekki luz i latanie tej wajchy, ale czy to mzoe byc ten problem, skoro inne biegi wchodza ok ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-18 23:42:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-03-19 00:38:41 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
gdyby automat od zmiany biegów to byś miał problemy na każdym biegu, chyba że wyrobione są zęby na "choince" . Bardzo rzadko się zdarza ale czasem tak jest, samo dojście do automatu i całego przełączania masz pod sprzęgłem, więc niestety trzeba je zrzucić.

Ale zanim zaczniesz siać ferment i panikę daj się komuś innemu zobaczyć nie mówiąc o usterce. Jeśli to wystąpi to sprawdzić automat, jeśli tam wszystko będzie w porządku niestety rozbiórka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 20:06:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:01:28
Posty: 68
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
A wiec wracam do tematu.

Po dokładnym wytestowaniu stwierdziłem że lepiej oddać motor w fachowe ręce. Oddałem do znajomego mechanika Yamahy i on po oględzinach stwierdził ze sprzegło jest do wymiany. Zresztąmowił ze w tych modelach jest probelm z tarczami gdyż są bardzo chude i czasem jak się żle je wyreguluje to sprzegło albo slizga albo nie wrzuca biegów, a taki objaw własnie miałem.

No nic moto dalej jest u niego .. jak pojawia sie jakies nowe informacje dam znac.

Postanowiłem kontynuować temat gdyż temat nie został rozwiązane i tak sobie pomyslałem ze warto o tym napisać, bo byc moze ktos kiedys bedzie miał podobny problem wtedy trafi na ten temat i nie bedzie musiał zakładać nowego.. Porzadek na forum musi byc :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-24 23:56:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Czekamy na nowe info. Mechanik idzie na razie po kosztach, zobaczymy czy to pomoże. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 10:31:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-07-09 14:01:28
Posty: 68
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S
A wiec wczoraj odebrałem motor z serwisu.

Biegi działają już ok.. co było winą ?

A wiec tak jak pisałem wymieniono mi sprzegło a także łożysko na tłoczku zmieniającym biegi, to tam gdzie jest ta gumowa uszczelka gdzie dźwignia wchodzi do skrzyni biegów. Wszystkie te elementy najprawdopodobniej były po części zwiazane z problemami przy zmianie biegów. Zreszta mmotor ma przejechane niecałe 40 tys wiec takei podzespoły mogą się zurzyc. Najważniejsze to jednak fakt ze przy wymianie oleju zauważono ze olej był zleksza zużyty tj. zawierał w sobie taką "papcie" , absorbował bardzo duża ilość wody. Najprawdopodobniej motocykl musiał stać na dworze przez jego przywiezieniem do kraju. Na szczeście dużo nie jeździłem bo zrobiłem przed tym przeglądem max 10 km. Dlatego otworzono dekiel i dokładnie wyczyszczono silnik z resztek tego oleju i wlano nowy, świeży olej. Najprawdopodobniej też skrzynia nie funkcionowała należycie gdyż problem mogło być też smarowanie. Jednak zalecono mi przejechanie okolo 1000 km i ponowna wymianę oleju i filru tak by dobrze przepłukać silnik. Dodatkowo wymieniono mi wszytskie płyny, hamulcowy w chłodnicy itp. wiec ogolniej jestem zadowolony. Przy okazji zleciłem tez dokładne oględziny ramy, felg oraz silnika tak by wiedziec na czym stoje. Postanowilem zainwetsować to w troche tak by teraz być spokojny że mam porządny moto. mechanik powiedział ze motor jest ok i tylko jezdzic a bedzie służył długo.

Tak sie też składa ze znalazłem ostatniego właściciela tego motoru w Angli. hehe może to smieszne ale znalazłem go na Facebooku po danych z dowodu rejestracyjnego. heheh koles ma teraz FZ1. Napsiał mi ze olej zmieniał wymieniał w tamtym roku przed sezonem i zawsze wymieniał przed sezonem. Mowił ze moto stał w garażu w ktorym jednak była wilgoć. Ogolnie napisał ile nim przejechał i ze wszystko się zgadza. Preferował raczej turystykę jednak napsiał ze czasem odkręcił manetke na maxa :). Mnie to tym bardziej uspokoiło.

Tak wiec na dzien dzisiejszy mam moto juz sprawne, za 1000 km wymienie sobie olej i moge jezdzic oby bezpiecznie i z głową.

A wiec temat zakonczyony .. no chyba ze powróci, odpukać :)

Pozdrawiam i dzieki Wojtas za cenne uwagi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-03-30 10:53:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
Jednak zalecono mi przejechanie okolo 1000 km i ponowna wymianę oleju i filru tak by dobrze przepłukać silnik.


Bardzo rozsądnie podchodzą do tematu, możesz im powiedzieć że istnieje też płukanka motula do silnika, więc warto skorzystać:)

Ogólnie nie patrz na przebieg bo takie awarie to rzadkość, ułożyskowanie skrzyni jest wieczne, ale fakt faktem olej z wodą mógł co nie co nabroić :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org