Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-08-18 13:59:48 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
tm fazer, chyba się nie rozumiemy. Mam na myśli to, że gdy silnik przykładowo w samochodzie się kończy, zaczyna przeciekać, brać olej itp. to wtedy zalewa się mineralnym i wtedy to jest całkowicie uzasadnione zarówno pod względem praktycznym i finansowym.
Spróbuj zalać do starego Golfa TD syntetyk to się przekonasz czy to jest dobre rozwiązanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-18 13:59:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-08-18 17:35:46 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
lukasvip8
ale my tu gadamy o starym TD w śmietniku czy o wysokoobrotowym silniku motocyklowym?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-18 20:57:55 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-06-12 20:45:41
Posty: 171
Lokalizacja: Południowa Wielkopolska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600S Fazer
Temat zszedł z problemu z kontrolką na gadkę o olejach ogólnie. Stary silnik przykładowego auta ma jedynie zobrazować problem, ukazać go bardziej czytelnym. Czasem trzeba się troche domyślic...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-21 16:08:03 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-03-19 22:53:15
Posty: 46
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600 99r.
Ja od jakiegoś czasu zaobserwowałem podobne objawy gdy kontrolka poziomu oleju zapala się gdy mocniej odkręce zapala się i gaśnie. Myślałem, że to poziom oleju ale dzisiaj wymieniłem i zalałem do pełna a kontrolka nadal się zapala. Czego to może być przyczyna/co sprawdzić?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-22 14:26:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-03-24 11:29:40
Posty: 67
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ef Zjet Adin
Może jest to kwestia następująca (czasami najprostsze rozwiązania są najmniej rozważane): wymieniałeś pewnie olej razem z filtrem i jeśli nie wziąłeś pod uwagę, że nowy filter również łyknie trochę oleju, to nadal masz ze 200-300 ml poniżej optymalnego stanu i kontrolka świeci dalej. Jeśli jednak wziąłeś to pod uwagę, to nie widzę innej opcji jak walnięty czujnik.

Przy okazji powtórzę pytanie, które ktoś już wczesniej zadał: jakie są normy pobierania oleju przez normalnie eksploatowane moto? Tzn. do ilu ml na 1000 km można dolewać, żeby uznać to jeszcze za stan prawidłowy? Czy pobór na poziomie 1 litr oleju na 8000 km to jeszcze norma, czy już powód do zmartwień? Wiem, że najlepiej byłoby nie dolewać nic. Pewnie tacy szczęśliwcy na forum są, ale na serii kilkunastu odpowiedzi "mi nie pobiera nic" w tej chwili mi nie zależy. Niech się odezwą Ci, którzy jednak coś tam dolewać muszą albo Ci, którzy mają coś do powiedzenia z racji zdobytej wiedzy, a jeszcze lepiej - posiadanej praktyki (czyżby Wojt@s?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-22 16:34:50 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Nie ma chyba czegoś takiego jak norma pobierania oleju :) To chyba zależy od kondycji pieca. Mój przez 10tys km nie wziął ani ml, a ma 14lat. Za to pamiętam, że poprzednio gs500 po całym dniu jazdy w upale (300-400km) potrafił wypić i pół litra, ale jak się robiło takie przebiegi w dłuższych okresach a nie w 1 dzień to nie brał nic.
Teraz zauważyłem po powrocie z Koninek, że na oczku jest troszkę poniżej max czyli coś łyknął.
To kwestia jazdy, pieca no i pogody. Co do normy...nie wiem jaka powinna być


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-22 16:49:29 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
rhazz napisał(a):
To chyba zależy od kondycji pieca. Mój przez 10tys km nie wziął ani ml, a ma 14lat.

Rhazz... to Ty nie wymieniasz co 6 tyś? :lol:

Mój ma 12 lat... i po 4 tyś od wymiany również nic nie wziął- teraz ma motula 7100... wcześniej podobno Castrola brał (ile nie wiem)...
Więc może, kestia oleju też ma znaczenie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-22 17:16:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Brodzins napisał(a):
Rhazz... to Ty nie wymieniasz co 6 tyś? :lol:

Ci co wymieniają co 6tys to....................niech wymieniają :) Ja wymieniam co 10, czyli i tak minimum 2x w sezonie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-23 21:51:17 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-10-17 08:40:42
Posty: 77
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Wymieniasz co 10 i się dziwisz że Ci łyknie : ) mnie to jakoś nie zaskakuje. Dużo zależy od pałowania przy spokojnej jeździe może nie brać a przy ostrej sobie wypije. Zacznijcie się martwić jak na każdy dzień będzie trzeba dolewać. jeżeli zmieniacie co 5/6tyś i raz będzie trzeba dolać to nie ma się co martwić. Poza tym Yamaha ma taką opinię że lubi brać olej. Aha nie wiem jak w 600 ale w FZS 1000 kontrolka oleju pokazuje stan (przy dolnej granicy właściwego stanu będzie już dawać o sobie znać i to jest dobrze bo można od razu zareagować) natomiast ciśnienie sprawdza się wykręcając śrubę pod deklem zaworów przy rozrządzie (trudno się tam dostać a nawet dojrzeć) w manualu "gallery bolt"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-25 09:58:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-28 08:39:56
Posty: 13
Lokalizacja: Otwock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Witam
W poprzedniej mojej Yadzi tez miałem problem z zapalajacą się kontrolką od oleju.
Całe szczęscie ze jest to kontrolka od poziomu. Więc jeśli "oczko" jest pełne to nie ma się czym przejmować. Podobno jest to "choroba" genetyczna naszych maszyn. Zawieszający się czujnik poziomu oleju.
Sa 2 rozwiązania: albo czyszczenie czujnika przy najblizszej wymianie oleju albo zaprzyjaźnienie sie z kolorem czerwonym pod warunkiem kontrolowania oczka.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-02-21 13:20:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
odkopie temat czy tak samo jest w fz1 że czujnik oleju oznacza tylko poziom?
po odpaleniu potrafi mi się zapalić kontrolka która gaśnie jak się silnik nagrzeje


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 41 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org