Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-04-19 22:01:42 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-27 09:01:44
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer
Witam,

problem wystąpił po przeprowadzonym w sobotę małym serwisie mojej FZS600 '01r (moto ma przejechane 13 tys.km):
- wymieniłem olej wraz z filtrem Yamaha;
- sprawdziłem przerwę na świecach - wszystkie w zakresie 0,7-0,8 mm, prawidłowa barwa;
- przeprowadziłem synchronizację gaźników - mam sportowy wydech, moto lekko falowało w dole, teraz silnik pracuje spokojnie w zakresie wolnych obrotów - około 1300 obr/min;
- wykręciłem akumulator w celu wyczyszczenia - jest odrobinę nieszczelny - pali na dotyk, pójdzie na pewno w najbliższym czasie do wymiany;

Do soboty Yamaha pięknie wkręcała się do odcięcia na każdym biegu.

Teraz jednak problem pojawia się kiedy przekraczam 8 tys obr/min. Motocykl nagle zachowuje się jakby miał odcięte paliwo, manetka odkręcona, obroty spadają do 7 tys, ponownie ciągnie do 8 i sytuacja się powtarza. Zjawisko jest o tyle dziwne, że czasem (rzadko) dojdzie do 11 tys obrotów. Zbiornik paliwa pełny, zjawisko powtarza się na wszystkich biegach, niezależnie od tego czy przyspieszam gwałtownie czy spokojnie osiągam wyższe prędkości obrotowe.

Co kilka prób silnik nie odcinał paliwa (delikatne odcięcie i powrót do 7 tys.) tylko zaczął dławić się i strzelać, potem podciąga do 8 i znów to samo.

Na wolnych obrotach bez problemu wkręca się do 10 tys obr, ale przy 11 już zaczyna się dławienie.

Przerobiłem od soboty wszystkie posty na forum i manuala. Nie wiem czy sprawdzać kolejno : aku, fajki, przewody WN, filtr powietrza, króćce?
Nie wydaje mi się, żeby synchronizacja wpłynęła na dławienie, chociaż przeprowadza się ją w dolnym zakresie obrotów.

Spotkaliście się z podobnym problemem?
Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-19 22:01:42 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-04-19 22:04:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Skład mieszanki, ja na ustawieniu książkowym miałem za ubogo w górnym przedziale i powyżej 9 tys brakowało paliwa. Jaki kolor mają świece??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-19 22:14:05 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2008-02-03 20:08:05
Posty: 868
Lokalizacja: Kobyłka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ktm 950 sm
misiekkk napisał(a):
(moto ma przejechane 13 tys.km):


sorry za offtop ale NAPRAWDE W TO WIERZYSZ? 13 tys przez 9 lat?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-19 23:11:37 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-27 09:01:44
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer
Wojt@s świece wykręciłem dzisiaj ponownie i są w kolorze powiedziałbym "kawa z mlekiem". Skład mieszanki po synchronizacji mógłby ulec zmianie? Nie ruszałem tego ponieważ do serwisu wszystko było w porządku.


Maciek, zakup motocykla z UK ma tę zaletę, że możesz na rządowej stronie sprawdzić po MOT'ach wszystkie przeglądy i przebiegi motocykla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-20 00:05:53 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-04-28 10:19:35
Posty: 653
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 603873840
Obecne moto: Thundercat
misiekkk napisał(a):
aku, fajki, przewody WN, filtr powietrza, króćce?


aku raczej nie, możesz łatwo sprawdzić wyłączając światła w moto.
przewody WN - objawy nie pasują.
filtr powietrza - niby może, ale to postępuje miesiącami a nie z dnia na dzień.
filtr paliwa - jw.
króćce - raczej będą bruździć przy małych prędkościach i obrotach.

moje typy:
problem z zaworami(rem) które nie nadążają się zamykać...
problem z zasilaniem cewek(ki) - zaśniedziałe styki, niedopięte kostki itp.
problem z paliwem - przymknięty kranik, zapchane sitko lub blokujący się zaworek iglicowy w gaźniku
problem z gaźnikiem - uszkodzona membrana, "podwieszone" ssanie

Jak chcesz polatać jeszcze w tym sezonie, to lepiej wyślij sprzęt do serwisu, sam możesz długo tego szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-20 17:16:06 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-27 09:01:44
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer
Dzięki Luterq,

miałem tylko chwilę i w międzyczasie sprawdziłem przewody paliwowe i kranik. Przewód paliwowy był lekko załamany (przełożyłem go w sobotę w złym miejscu), puściłem go teraz przy gaźniku, ale to nic nie pomogło.
Nie stawiam na zawory, nie dotykaliśmy głowicy i wszystko w wysokim zakresie było w porządku.

Wojt@s w przypadku złej (zbyt ubogiej) mieszanki powinienem mieć świece z jasnym nalotem. Świece wydają mi się w porządku.

W jakiej kolejności wykluczać niedomagania? Ogarniam w miarę temat, a nie chcę jechać do wymieniaczy wykonać czynności które mogę zrobić sam. Na pewno muszę znaleźć na przyszłość zaufanego mechanika we Wrocławiu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-20 22:16:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-27 09:01:44
Posty: 4
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer
Nie zostawiam otwartych tematów.

Kolega radził mi zmianę aku (przypomnę, że pali od strzała ale trochę się poci), podobnie wyczytałem na naszym forum w trochę innym temacie związanym z obrotami (pisał ktoś kto jeździ aktualnie CBR) i wieczorem zamieniliśmy na próbę nową baterię. Problem jak ręką odjął, motocykl odżył już przy pierwszym odkręceniu manetki. Ładnie i równo wchodzi na wysokie obroty.

Zastanawialiśmy się jak może wpłynąć nie"pełno"sprawne aku na utratę zapłonu. Być może stare aku ma problem z celami, przy wyższych obrotach dostaje wibracji, zwiera, spada napięcie...?? Nie wiem.

Problem rozwiązany
Dzięki Roszek :)

Pozdrawiam
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-21 12:32:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-24 16:08:21
Posty: 99
Lokalizacja: Łazy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer FZS600 2000r
misiekkk, moze cos sie dzieje z ladowaniem powyzej 8 tys obr/min?
Zamieniles na probe stara baterie czy bedzie to samo?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org