Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-04-27 13:38:34 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-28 16:21:58
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
O mam :) To cytat z innego forum, nie moja wypowiedź, wiec prawa autorskie tej osoby zastrzeżone ;)

Koles poczytał na róznych forach rozne info dot. oktan, a potem, z uwagi na rozbiezne informacje na nich, wzial ksiazki naukowe i poczytał. O to co mu wyszło:

Spalanie stukowe

Mieszanka paliwowa powinna się zapalić dokładnie w momencie zapłonu przez świecę. Jednak, jeśli na skutek temperatury i ciśnienia mieszanka zapali się samoistnie (za wcześnie) to tłok będzie próbował popchnąć korbowód w przeciwną stronę hamując silnik.

Fala dźwiękowa powodowana takim zjawiskiem nazywana jest stukiem a samo zjawisko spalaniem stukowym.

Na spalanie stukowe narażone są małe silniki o dużej mocy wyposażone w turbiny lub o dużym stopniu sprężania (nowoczesne)



Liczba oktanowa

Liczbę oktanową określa się przy pomocy silnika wzorcowego. Wlewamy do niego badaną benzynę i mierzymy ilość stuków na sekundę. Następnie wlewamy mieszankę złożoną z izooktanu i heptanu i dobieramy ich proporcję tak żeby dawała tyle samo stuków, co badana benzyna.

I jeśli:

mieszanka porównawcza zawiera 100% izooktanu to mamy Pb100

mieszanka porównawcza zawiera 100% heptanu to mamy Pb0



UWAGA

Wniosek 1 Benzyna Pb68 i vpower Pb98 mają taka samą kaloryczność i wyzwalają taka samą energię różnica polega tylko na tym że Pb98 trudniej jest zapalić bez iskrowo.



Wniosek 2 maksymalna liczba oktanowa to 100. Nie ma czegoś takiego jak benzyna sportowa 140 oktanów.



Czy wlanie benzyny Pb98 sprawi, że, auto będzie szybsze?

Nie bo to ta sama benzyna co Pb95



Czy Pb98 podniesie dynamikę i kulturę pracy?

Tak ale... Silnik będzie miał mniejszą tendencję do szarpania przy niskich obrotach i dużym obciążeniu



Dlaczego producenci polecają Pb98

Spalanie stukowe to niepotrzebne szarpnięcia na korbowodzie i zaworach. Wysoki stopień sprężania w nowych silnikach zwiększa prawdopodobieństwo spalania stukowego im mniej tego zjawiska tym dłuższa żywotność silnika.





Jak jeździsz, na Pb98 to silnik się bardziej grzeje?

Wręcz odwrotnie. Spalanie stukowe sprawie, że gorące gazy przebywają w cylindrze nieco dłużej i pod większym ciśnieniem. Podnosząc temperaturę silnika.



Jakie są objawy zbyt niskiej liczby oktanowej paliwa

Na jałowym biegu silnik reaguje normalnie jednak podczas ruszania auto zaczyna czkać i szarpać dopóki się nie rozpędzi, nieco podwyższona temperatura silnika, stukanie zaworów.



Czy warto kupować Pb98?

Nie mam pojęcia ja ją wlewam, gdy auto po zatankowaniu dziwnie szarpie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Paliwo do Fazera
PostNapisane: 2010-04-27 13:38:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-04-27 20:43:35 
Organizator

Dołączył(a): 2010-03-28 13:34:35
Posty: 281
Lokalizacja: Konin, Wlkp
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
majki ciekawe informacje znalazłeś

z tego co ja jeszcze słyszałem, to 98-mkę zaleca się do silników których moc przekracza ok. 150-200km.

ale czy to prawda?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-27 22:24:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
W jakims angielskim programie (chyba fifth gear) robili testy na hamowni jesli chodzi o wplyw rodzaju paliwa na moc silnika.
Przy standardowych jednostkach napedowych nie bylo zadnej roznicy, nawet chyba w jakims przypadku zanotowano minimalny spadek mocy auta przy wyzszej liczbie oktanow.
Natomiast przy sportowych furach (chyba subaru tam wstawili) roznica wyniosla kilkanascie koni mechanicznych na plus. Podobnie bylo z innym autem. Wzrost mocy byl tym wiekszy im bardziej wysilony i mocny silnik auta. Tam testowali chyba 3 rodzaje najlepszych paliw z roznych koncernow w stosunku do najzwyklejszej 95.

Zeby nie byc goloslownym:
http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdr ... re=related
Wiekszosc rzeczy dobrze zapamietalem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-28 08:06:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-02-14 19:59:18
Posty: 79
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fazer FZ 6 S
hej! bedac w Rosji lalem nawet 92 oktanowa.i jechal.ale gdy byla mozliwosc to 95 a jak spotkalismy gdzies 98 to byl luksus.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-28 08:56:11 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-28 16:21:58
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
Nemmo - moze to wynikalo z tego, ze spalanie stukowe ma takie wlasciwosci, czyli jak mozna przeczytac jest to spalanie hamujace nieco ruch silnika, bo pcha wal w przeciwnym kierunku.
Ja kiedys mialem dyskusje po sporej ilości wódki z profesorem zwyczajnym z polibudy z wydziału mechanicznego, który w tym siedzial i mowil, ze nie ma znaczenia co lejesz w sumie dla mocy :) ale dla oszczedzania silnika tak - cos w tym jest i sie nawet zgadza ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-28 13:47:04 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Zgadza sie, nawet gosciu wspomnial, ze liczba oktanow wplywa na spalanie stukowe i przy wysokim sprezeniu nie nastepuje samozaplon. Dlatego tez po zmianie rodzaju paliwa resetowali komputer sterujacy auta aby dostosowac mape zaplonu do danego paliwa. Tak aby wycisnac z silnika jak najwiecej.

Ogolnie to wydaje mi sie, ze aby odczuc efekty lepszego paliwa w motocyklach to by trzeba bylo przeprowadzic pelna regulacje moto dla takiego paliwa i jezdzic tylko i wylacznie na danym paliwie. Pojedyncze zatankowanie gowno da :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-28 14:09:12 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-09 00:32:33
Posty: 252
Lokalizacja: 100LYCA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 - 2007
Hejka ...
Tak się składa że mam na codzień do czynienia z tego typu pytaniami... Pracuje w korporacji paliwowej... jednej z wielu zagranicznych. Trafiają do mnie pytania od klientów czy poczuję różnice...Zawsze opdpowiadam ...Prosze zapytać producenta silnika i pojazdu .
Problem polega na projektowaniu układu zapłonu ...
Czy pamiętacie ( Ci starsi :) ręczne przestawianie kąta zapłony w dużym fiacie 125 p??? Teraz to robi automat ... Powiem wam że np niektóre modele mercedesa nie radzą sobie z Racingiem bo ... mapę zapłonu mają wyskalowaną tylko o 99.5 oktan ... Jeżeli komp pokładowy wykryje więcej oktanów wchodzi w trym awaryjny ...
Tak więc metodą własnych prób trzeba określić czy warto lać droższe ...wyżej oktanowe paliwo .
Pozdr
Tom


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-28 16:48:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-28 16:21:58
Posty: 42
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600
Oooo Tom, to ustosunkuj sie prosze do tej liczby oktan. Tak realnie, bo ze ktos nazwie sobie paliwao 140 oktanowym to inna bajka. Co to wiec oznacza, jesli 140 oktan ma paliwo? Przeciez nie moze meic 140 jednostek danych czasteczek na 100... ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-04-28 17:34:45 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
majki tu chodzi o liczbę stuków jak napisałeś we wzorcu ale wzorzec nie jest wartością równą "0" tj. przy izooktanie też występują stuki.
Więc jeżeli przy samym izooktanie (czyli skreślone Pb-100) mamy 100 stuków a innym związkiem chemicznym możemy wyeliminować jeszcze 30 stuków albo więcej to możemy już powiedzieć o benzynie z większą ilością oktanów (liczbą oktanową).
Tak miałem na Technologii Chemicznej Związków Organicznych.

Pewnie moje wytłumaczenie jest obecnie niefachowe ale o to chodzi w teorii .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-04 22:47:18 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-09 00:32:33
Posty: 252
Lokalizacja: 100LYCA
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 - 2007
Majki, stoodent ma w teorii racje . Ilość oktanów mierzy się na silniku na słuch .Polega to na zasileniu rozgrzanego silnika wzorcem i porównaniem odgłosu ...czyli stukowego spalania z naszym badanym paliwem.
To że substancja chemiczna będzie miała 130 oktan ... pozostałe kilkanaście parametrów szlak trafi ... w paliwach nie tak łatwo namieszać w garnku żeby spełnić szereg wymogów normy ,.
.. Dla ciekawskich alkohol który jest w tej chwili marnowany dolewany jest do benzyn (do 5% ) jest bardzo lotny i "ucieka " prężność par ...
P.S. twóje moto pije za ciebie 50 gram spiru przy każdym tankowaniu 10 l :(
Tom


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-06 12:22:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-28 09:52:12
Posty: 123
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
W instrukcji do mojego Fazerka piszą, że należy lać 91 oktanów lub więcej, więc 95 to i tak wypas :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org