Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-05-04 20:51:20 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
Hey.

Dziś problem z systemem EXUP doyczący Yamahy FZ1 z 2006 roku.

W wielkim skrócie - mam wrażenie, że nie działa.. daje jednak oznaki, że coś tam działa..

Opis problemu.
Linki nie zamykają/nie otwierają przepustnicy (przepustnica jest cały czas aktualnie otwarta).
Mechanizm działa bez zarzutu, można ręką otworzyć zamknąć przepustnicę, więc problem mechaniczny odpada.
Z linkami również wszystko w porządku.
Problem leży gdzieś przy serwomotorze/regulacji...

Testowałem, i serwomotor daje oznaki życia (nawet prawidłowe).

film (sory za słabą jakość, nagrywane w garażu, przy słabym oświetleniu, z latarką :D
http://republika.pl/jaquzie/serw.mp4

Co widać na filmie?
Ano widać wyrażnie, że serwomotor ustawiony jest na początku w pewnej losowej pozycji.
[ img ]
po przekręceniu kluczyka by zapodać zasilanie (29 sekunda filmu):
[ img ] -> [ img ]
pozycja serwomotoru zmienia się do domyślnej (czyli serwomotor się resetuje, a więc działa):
[ img ]

i dalej pojawia się problem.
pomimo załączenia zapłonu i dodawania gazu (od 41 sekundy filmu)
[ img ]
serwomotor nie zmienia pozycji, tym samym nie naciągając linek, i tym samym nie zmieniając położenia przepustnicy na otwartą/zamkniętą w wydechu... czyli nie spełnia swojej roli.

mam nadzieję, że opisałem to w miarę wyrażnie.

Ci, którzy mieli do czynienia z exupem na pewno wiedzą o co chodzi..

Pomocy więc :cool: co zrobić, by EXUP działał jak powinien? :cool:
Kombinowałem z regulacjami linek etc. ale nawet przy odczepieniu linek serwomotor jedynie się resetował (przekręcał) do pozycji domyślnej po przekręceniu kluczyka, a przy dodawaniu gazu nie zmieniał swojej pozycji.. czy to normalne czy nie, nie wiem, dlatego pytam :cool:


Ostatnio edytowano 2010-05-13 22:01:45 przez jaquzie, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-04 20:51:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-05-04 21:13:17 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-05-04 06:57:53
Posty: 147
Lokalizacja: Jaworzno
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
nie wywala Ci żadnych błędów? masz tam potencjometr od położenia przepustnicy? może jest uwalony i komputer nie wie że kręcisz manetką, co w efekcie mogłoby powodować brak reakcji exupa.

nie znam z bliska FZ1, jak coś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-04 21:48:38 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
błąd wywaliło, jak odłączyłem kostkę od serwomotoru, by wogóle sprawdzić, czy dochodzi do niego zasilanie. po podłączeniu ponownie kostki, błąd zniknął, więc podłączenie wygląda na ok..
potencjometru nie ma, jedynie w wydechu mechanizm (na sprężynę no i linki) otwierający/zamykający przepustnicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-05 22:37:01 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-08-12 23:55:02
Posty: 54
Lokalizacja: Elbląg
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 501279640
Obecne moto: K1600 GT
Proponuję rozstrzygnąć problem w czasie zlotu. Mam podobny sprzęt także będzie okazja porównać zachowanie
linek sterujących pracą zaworu. Być może nie działa bez obciążenia. Będę w Wilkasach to sobie popatrzymy.
Pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-06 10:36:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
jestem za, good idea, zwłaszcza przy piwku 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-06 10:49:07 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jaqu to że serwo-motor bawi się linkami nie do końca oznacza jego sprawność. Sprawdź w serwisówkę, i tam masz podane prawdopodobnie oporności na wyjściach wtyczki, bo wystarczy że ma jeden obwód uwalony i może być po zabawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-06 10:58:08 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
dobrze przynajmniej, że przepustnica jest cały czas otwarta a nie zamknięta ;) to jeden plus ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-13 21:59:41 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
dodaję, bo nadal zonk. a rozwiązania brak.

po wrzuceniu trybu serwisowego (53), wg manuala:
http://republika.pl/jaquzie/manex.jpg
czyli na wyświetlaczu pokazuje się:
http://republika.pl/jaquzie/code53.jpg
widać, że servo motor działa (co by film obejrzeć, nacisnąć na nim prawy myszy i zapisz jako na dysk):
http://republika.pl/jaquzie/servo.avi

i skoro servo działa po wrzuceniu self-diagnostic, czemu nie reaguje potem na gaz po odpaleniu moto?

mam wrażenie, że po uruchomieniu moto servo ustawia przepustnicę nie w takiej pozycji - bo ustawia w pozycji otwartej, a nie powinien servo ustawić przepustnicy w rurze w pozycji zamkniętej, a po dodawaniu gazu przepustnicy otwierać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-13 22:14:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Poszukaj kogoś i przerzuć całe servo i zobacz co będzie na drugim, bo to że komp czegoś nie wyrzuci to nie znaczy że wszystko w 100% jest okej. A w ogóle podczas jazdy stracił dół czy nie ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-14 08:12:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-04-20 21:47:50
Posty: 37
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000 2004
Podlacze sie lekko pod temat zeby nie zasmiecac forum - podpowiedzcie mi gdzie znajduje sie exup w FZS? Moto mialo przed kupnem wymieniany tlumik i jestem ciekawy czy przy okazji nie zostal wymontowany exup. Nie jezdzilem innymi FZS zeby moc porownac dol obrotow no i nie pokazuje mi zadnych bledow.
Reasumujac: jak sprawdzic czy mam exup czy nie?

Pozdrawiam
PabloX

PS. Kurde, jak strasznie zaluje ze nie moge wybrac sie do Wilkasow :( ... Tam bym wyjasnil wiele rzeczy ktore mnie nurtuja ... a musze zamiast tego cholera jechac do krakowa echhhh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-07 17:57:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-08 18:55:55
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +48505987279
Obecne moto: FZ1N z ABS 2011
Witam !!!


Mam ten sam problem, na wyłączonym zapłonie bez problemu można przekręcić mechanizm z linkami w dowolne położenie, jednak po włączeniu stacyjki mechanizm powraca w jedno stałe położenie... wtedy przekręcenie pokrętła od linek jest nie możliwe... W serwisie Yamahy mechanik powiedział że na dziewięćdziesiąt parę procent jest to popsute servo (konkretnie potencjometr) osobiście je rozbierałem i składa się z paru zębatek, silniczka oraz tego potencjometra, chciałem dokupić sam ten potencjometr gdzieś na necie ale to jest z jakiejś wyszukanej Japońskiej firmy i nie idzie nigdzie tego dostać...więc pozostało mi zamówić nowy exup w serwisie (cena ok 1000pln) po zniżkach mam 870 zł. Dodam że bardzo ciężko jest dostać używane (sprawdziłem 3 sztuki), większość to ze sprzętów po ślizgach a ta rzecz jest bardzo czuła na wstrząsy :)
Za parę dni przyjdzie serwo więc napisze czy to na pewno jest ta przyczyna :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-07 18:03:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
daj znać, ja też stawiałem na servo, ale zakupiłem na alledrogo za grosze używane servo, i zachowuje się dokładnie tak samo jak moje.. także servo raczej bym odrzucał, no ale rzeczywiście może być jak piszesz - ustrojstwo to jest na tyle deliktane, że i za te grosze kupiłem uszkodzone.. (i jak coś, dobrze, że były to naprawdę grosze, kilka piwek raptem :mrgreen: )

ps. tak z ciekawości, można sobie kupić tak jak w tym wypadku nowe servo za 1000, i oddać w ramach jakiegoś zwrotu, tak jak to jest przy kupowaniu np. butów ? :roll: tak pytam, bo wtedy pozostaje możliwość zakupu, sprawdzenia, i oddania, jeśli objawy się nie zmienią i okaże się, że to nie servo ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-07 20:03:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-08 18:55:55
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +48505987279
Obecne moto: FZ1N z ABS 2011
Jasne napisze co i jak... po całym zabiegu ...

A z tymi częściami to chyba raczej nie można zwrócić nawet dlatego pobierają zaliczki przy zamawianiu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-17 20:01:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-03-26 20:20:53
Posty: 483
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: BMW S1000XR
10 dni później ;) dotarło servo happy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-06-20 00:21:36 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-01-08 18:55:55
Posty: 23
Lokalizacja: Siedlce
Płeć: Mężczyzna
Telefon: +48505987279
Obecne moto: FZ1N z ABS 2011
Witam !!

Servo dotarło i po wielu próbach nie jestem pewien czy działa... muszę zdjąć przedni fotel i sie przejechać bo do tego serva co wiem jest podłączony poza manetką i prędkosciomierzem wiele czujników... W każdym razie co sie dowiedziałem odnośnie tego urzadzenia to jest ona bardzo kapryśne, po zamontowaniu nowego nie chciało działać, wiele ustawialiśmy na linkach (przy regulacji) i dalej nie chciało działać ( Yamaha ma jako nie liczna komputer z Diagnozą sama w sobie) po sprawdzeniu diagnozy znajdował się błąd nr. chyba 17 (Servo nie jest podłączone lub jest zwarcie w instalacji) błąd został zresetowany i dalej nie chciało działać ( z tego co mi powiedział człowiek z serwisu Yamaha) że to urządzenie jest tak skomplikowane że tak naprawde mało kto wie jak to działa i że na firmowych szkoleniach z Yamahy mówili że współczesne serva mają tak naprawde za zadanie wyciszanie wydechu a nie poprawianie dołu motocykla....Nie mówie że to nie jest możliwe bo tak może być, w każdym razie wzieliśmy ustawiliśmy komputer w tryb serwisowy (numer 53) gdzie serwo było testowane czy sie odpowiednio obraca i otwiera exup w wydechu. Działało tak jak pisze instrukcja otwierało w pełnym zakresie jak powinno... W każdym razie trzeba mieć pewność że jest ono sprawne i znać kody diagnostyczne tego motocykla... W moim przypadku mój sprzęt źle pracował na silniku od samoego początku jak go kupiłem ( sprowadzony z Hiszpani) ponieważ jakiś amator na komputerze w nim pozmieniał dawki mieszanki i na każdym cylindrze motor dostawał inne dawki powietrza (podejżewam że ktoś go chciał podkręcić pod tuningowy wydech, który jest pusty w porównaniu do oryginalnego) Duża ilość osób nie wie że stosując tuningowe wydechy skraca jego żywotność nie wiedząc że producent obliczył stłumianie spalin oraz długość przepuszczania spalin (spaliny są cofane oraz blokowane) ale to odrębna sprawa... w każdym razie jak testowaliśmy mój exup to obok stała w serwisie taka FZ1 jak moja z 2009 roku wersja S i po podłączeniu mojego Servo który co dopiero przysłali z (z magazynów w holandii bo z stamtąd przeważnie idą części) zachowywał sie tak samo jak w moim moto a na komputerze nie pokazywało błędu (pokazuje go dopiero jak coś się dzieje z sevo a nie z zaworem exup przy wydechu)... Jest to bardzo paskudne urządzenie ... i tak naprawde mało kto wie oco z nim chodzi i na jakiej zasadzie działa ....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org