Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-05-15 00:08:20 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-03-15 19:06:07
Posty: 13
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r.
Witam!

Nigdzie przenigdzie nie mogę znaleźć informacji ile oleju ma znajdować się w lagach FZS 600 z regulacją naprężenia wstępnego. Mechanik wlał mi po ok. 150ml do lagi, oddał 700ml oleju i zdębiałem. Gdzieś komputerze znalazł takie wartości a ja wszędzie widze że leje się ponad 400ml do lagi standardowego motocykla szosowego/sportowego.

HELP!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-15 00:08:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-05-15 00:31:55 
Moderator globalny

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3127
Lokalizacja: Łódź/Pabianice
Płeć: Mężczyzna
GG: 5396190
Telefon: 79273536dwa
Obecne moto: Yamaha MT-09 Tracer
475 ml na lagę
olej 10W


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-05-15 20:10:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-11-26 13:10:05
Posty: 22
Lokalizacja: Wroblew
Płeć: Mężczyzna
GG: 13740701
Telefon: 792-558-935
Obecne moto: Fzs 600 Fazi
dokładnie tyle ile podał Wojt@s ostatnio miałem wymianę przednich uszczelniaczy w lagach bo zaczęły mi "rzygać" olejem hydraulicznym i ten sam dylemat miał mechanik z serwisu... bo podobno zawieszenia bez regulacji napięcia wstępnego potrzebuje tylko ok 150 ml oleju a z regulacją już ok 480 ml , ale całe szczęście po luknięciu w swojej świętej księdze serwisowej mechanior zauważył "ten" szczegół :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 11:14:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-24 22:28:17
Posty: 17
Lokalizacja: Serock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
czy lagi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny rozbiera się tak samo jak bez takiej regulacji? Muszę wymienić uszczelniacze no i olej również a w necie pokazane są albo lagi bez napięcia wstępnego albo z regulacją tłumienia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 19:39:58 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1934
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
motorowy napisał(a):
zy lagi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny rozbiera się tak samo jak bez takiej regulacji?

NIE. laga jest całkowicie inna w środku i trzeba się do niej całkowicie inaczej zabrać :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 20:10:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 469
Płeć: Mężczyzna
motorowy napisał(a):
czy lagi z regulacją napięcia wstępnego sprężyny rozbiera się tak samo jak bez takiej regulacji? Muszę wymienić uszczelniacze no i olej również a w necie pokazane są albo lagi bez napięcia wstępnego albo z regulacją tłumienia

FZS nie posiada czegoś takiego jak regulacja tłumienia.

Natomiast posiada regulację napięcia wstępnego sprężyny, które jest aż tak zaawansowane, że na górze lagi jest korek, w którym jest śruba, którą się wkręca i napina sprężynę. Wot technika. Innych różnic nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 20:48:27 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-24 22:28:17
Posty: 17
Lokalizacja: Serock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
oto właśnie mi chodziło, że od korka nic nie odchodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-30 14:49:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 705
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Cześć
Rhazowi się chyba pomyliło różnica między USD a układem tradycyjnym, tutaj są duże różnice.
Jeśłi chodzi o tradycyjne rozwiązania z regulacjiami lub bez nie ma to większego znaczenia. Przynajmniej w Yamaha.

W tdm rozbierałem gdzie jest pełna regulacja ale układ tradycyjny to poza tym że jest ten drut przez całą lagę to nie jest on nigdzie przykręcony.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-30 16:19:58 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1934
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
tuzmen napisał(a):
Rhazowi się chyba pomyliło różnica między USD a układem tradycyjnym, tutaj są duże różnice.

exacly :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-01 02:28:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-24 22:28:17
Posty: 17
Lokalizacja: Serock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
nie miałem na myśli, że fzs 600 posiada tłumienie-od/do-bicia tylko ma pokrętło i to może dziwnie brzmieć ale jestem laikiem i sprzedający też (rzekomo) mało wiedział a muszę zrobić olej i uszczelniacze w lagach i się pytam grzecznie bo chcę to zrobić sam
a propos z jakich uszczelniaczy korzystacie na alledrogo znalazłem olej (motul) i uszczelniacze w cenie 100 pln komplet ale widziałem w sklepach to samo po ok 70 pln (Zestaw składa się z wysokiej jakości oleju do zawieszenia Bel Ray oraz uszczelniaczy olejowych firmy NAK.) macie jakieś swoje typy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-01 08:05:14 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 469
Płeć: Mężczyzna
uszczelniacze na pewno nie allballs, w ogóle nic z tej firmy nie kupować.

olej lej 10w jaki chcesz, jeździłem na 3 różnych teraz na tanim mineralnym elf i nie widzę różnicy

jak rozbierzesz to zmierz długość sprężyny i poszukaj w serwisówce jaka powinna być długość, jeśli jest poza specyfikacją to wymień bo sprężyna w tym zawieszeniu jest ważniejsza niż jakiś tam olej

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-01 16:31:44 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 705
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
uszczelniacze Athena, Nok lub Ari.
Takie używałem i przejeżdzają minimum 30kkm, więcej nie wiem bo najczęściej zmieniałem motocykl
Otyginały w FZ1 wytrzymały 60kkm aż puściła prawa

Co ciekawe kupując np. opakowanie tourmax miałem uszczelki NOK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-01 20:27:32 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1934
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
Jak chcesz dobre uszczelniacze i olej to napisz mi PW. Mam w ofercie uszczelniacze Centauro. Włoska Athena premium. Albo zwykłe albo NOKi. Olej 10w motula albo castrola (castrol tańszy).
Cena 100zł za 1L oleju i uszczelniacze to drogo. Noki kosztują u nas koło 40zł (zależy od modelu) i olej 15-18zł za 500ml

Odbiór w Wyszkowie w oddziale naszej firmy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-02 21:41:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-24 22:28:17
Posty: 17
Lokalizacja: Serock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
Wojt@s napisał(a):
475 ml na lagę
olej 10W

a jak z poziomem oleju jaki powinien być?
mam serwisówkę ale do roku 2000 i tam nawet ilość oleju jest inna podana
Fork oil type
YZF models 5W fork oil
FZS models 10W fork oil
Fork oil capacity
YZF models
1996 421 cc
All other models 434 cc
FZS models
1998 and 1999 models 475 cc
2000 models 465 cc
Fork oil level*
YZF models
1996 137mm
All other models 124 mm
FZS models
1998 and 1999 models 121 mm
2000 models 132 mm
Fork spring free length
YZF models
Standard 424.5 mm
Service limit 419.5mm
FZS models
1998 and 1999 models
Standard 323 mm
Service limit 319 mm
2000 models
Standard 316.8 mm
Service limit 309.8 mm
Fork tube runout limit (typical) 0.2


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-03 12:54:03 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1915
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: FZ6N
motorowy napisał(a):
a jak z poziomem oleju jaki powinien być?

albo lejesz na pojemność albo na poziom - logiczne że jak zalejesz więcej oleju, będziesz miał mniej do końca lagi. Ja bym polegał na serwisówce - wylał stary olej, dał temu ocieknąć, i wlał tyle ile mówi serwisówka do określonego rocznika. Ewentualnie jeśli jesteś pewien ze miałeś dobrze - zmierzyłbym ile miałem oleju przed wymianą i zalał tyle samo. nie mieszałbym ttych dwóch metod. U siebie zalewałem na pojemność i problemów wszystko było ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org