Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=5096 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | stoodent1 [ 2010-07-12 09:26:56 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
mam rysować z podziałem na każdą strefę spalania? Nie teraz bo w pracy jestem w każdym razie badałem temperaturę spalania różnych przedmiotów. Między innymi płomień z zapalniczki. Badaliśmy detektorami ciepła, kamerą termiczną, termoparą, ciepło spalania w kalorymetrze itp. A co do umiejętności czytania luzik wkradł mi się błąd. musiałem nie zauważyć tej kwestii. |
Autor: | sneer [ 2010-07-12 10:31:53 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
stoodent1 napisał(a): zapalniczka na gaz płynny a co to jest? :shock: :lol: |
Autor: | stoodent1 [ 2010-07-12 11:06:32 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
No na propan butan :) bo masz jeszcze na naftę i pewnie inne ustrójstwa :) |
Autor: | sneer [ 2010-07-12 16:11:21 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
aaa, na propan butan bo o płynnym gazie to nigdy przedtem nie słyszałem ;) |
Autor: | lewy [ 2010-07-12 21:39:06 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
gaz pod odpowiednim ciśnieniem staje się płynny kolego 8) |
Autor: | sneer [ 2010-07-12 22:44:53 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
wtedy to on staje się cieczą ...i przestaje być gazem ;) |
Autor: | Jawsim [ 2010-07-14 18:19:00 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
Może teraz skoro była juz fizyka i chemia to przejdziemy ( zamiast do biologii czy geografii) -jednak do mechaniki pojazdowej? |
Autor: | marcinek__85 [ 2010-07-15 07:39:36 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
reasumując Twoje altruistyczne poglądy jestem skłony powiedzieć -czemu nie :twisted: |
Autor: | Jawsim [ 2010-07-15 17:23:53 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
Niezwykle to uprzejme z twojej strony-raduje się me serce niczym kucyk brykający w dolinie tęczy. Bo temat kur*a jest o wydechu FZ6 ;) a nie o wykresach i temperaturach poszczególnych cześci płomienia zapalniczki crick :P |
Autor: | Edzio [ 2010-07-26 10:57:37 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
marcinek__85 napisał(a): reasumując Twoje altruistyczne poglądy jestem skłony powiedzieć -czemu nie :twisted: Wiesz kolego szkoda że jesteś z Bydgoszczy bo bym cię zaprosił abyś wykonał test organoleptyczny oraz przeprowadził próbę ogniową ale to co zakładam do tłumików jest specjalną wełną mineralną-szklaną dedykowaną do układów wydechowych o długim włóknie odpornym na pękanie i kruszenie co jest najważniejsze aby z czasem jej nie ubywało. Odporność na wys. temp. też jest ważna ale nie najważniejsza .Rozbieram wiele tłumików i akcesoryjnych przelotów też i widzę czym są wypełnione - za grube tysiące. Po wielu latach i tysiącach kilometrów te materiały mają tylko większą zawartość sadzy ze spalin ale ciągle są w dobrej kondycji. Materiały które ja stosuje są kupowane i stosowane do układów wydechowych przez Volkswagena. Ja też kiedyś zanim nie dorwałem moich materiałów jeździłem po składach budowlanych i testowałem różnego rodzaju wełny mineralne zapalniczką i masz rację że pod wpływem płomienia wełny te siadają, znikają, kurczą się ale już zupełnie inaczej zachowują je jak położysz kawałek na rozgrzanej do czerwoności blasze-tylko zmieniają barwę , głównie wełna kominkowa której największą wadą jest mała długość włókna to raczej sprasowany pył szklany. Która nie nadaje się na dłuższą metę do tłumików a najmniej do silników singiel lub 2 culindrówek. W naszym kraju ta wełna jest nie do kupienia bo w końcu potęgą tłumikową na świecie nie stoimy więc nit nie zajmuje się dystrybucją na takich specjalistycznych materiałów na nasz kraj więc nawet niema gdzie tego obejrzeć i pomacać. |
Autor: | marcinek__85 [ 2010-07-26 12:53:55 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
Edzio napisał(a): marcinek__85 napisał(a): reasumując Twoje altruistyczne poglądy jestem skłony powiedzieć -czemu nie :twisted: Wiesz kolego szkoda że jesteś z Bydgoszczy bo bym cię zaprosił abyś wykonał test organoleptyczny oraz przeprowadził próbę ogniową ale to co zakładam do tłumików jest specjalną wełną mineralną-szklaną dedykowaną do układów wydechowych o długim włóknie odpornym na pękanie i kruszenie co jest najważniejsze aby z czasem jej nie ubywało. Odporność na wys. temp. też jest ważna ale nie najważniejsza .Rozbieram wiele tłumików i akcesoryjnych przelotów też i widzę czym są wypełnione - za grube tysiące. Po wielu latach i tysiącach kilometrów te materiały mają tylko większą zawartość sadzy ze spalin ale ciągle są w dobrej kondycji. Materiały które ja stosuje są kupowane i stosowane do układów wydechowych przez Volkswagena. Ja też kiedyś zanim nie dorwałem moich materiałów jeździłem po składach budowlanych i testowałem różnego rodzaju wełny mineralne zapalniczką i masz rację że pod wpływem płomienia wełny te siadają, znikają, kurczą się ale już zupełnie inaczej zachowują je jak położysz kawałek na rozgrzanej do czerwoności blasze-tylko zmieniają barwę , głównie wełna kominkowa której największą wadą jest mała długość włókna to raczej sprasowany pył szklany. Która nie nadaje się na dłuższą metę do tłumików a najmniej do silników singiel lub 2 culindrówek. W naszym kraju ta wełna jest nie do kupienia bo w końcu potęgą tłumikową na świecie nie stoimy więc nit nie zajmuje się dystrybucją na takich specjalistycznych materiałów na nasz kraj więc nawet niema gdzie tego obejrzeć i pomacać. Jest do kupienia, ale to nie jest tanie i trzeba brać w dużych ilościach. Patrzyłeś czym jest wypełniony tłumik od FZ6? Właśnie taką watą pomiędzy obudową a blachą perforowaną. Ja nie zauważyłem żeby ta wata się wykruszyła po rozcięciu tłumika który miał już tysiące nawinięte. Jak ktoś oszczędza na materiale by jak najwięcej zyskać to i też będzie się kruszyć. Edzio napisał(a): jest specjalną wełną mineralną-szklaną dedykowaną do układów wydechowych a gdzie to napisali? na opakowaniu? Widać są rożne szkoły przerabiania, tak samo jak smarowanie łańcucha czy nie, czy na zimowanie klamka sprzęgła zaciśnięta czy nie itp |
Autor: | chicken02 [ 2015-06-01 21:39:32 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
Odgrzeje starego kotleta ALE... marcinek__85 gdzie w Bydgoszcz można przerobić wydech do FZ6 z 2005 roku ? Dasz jakiś namiar (adres) ? Pozdrawiam |
Autor: | FalconPablo [ 2019-05-22 10:57:14 ] |
Tytuł: | Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6 |
Odgrzebuję temat. Właśnie już mam zakupiony drugi oryginalny wydech wraz z katalizatorem i mam zamiar go w miarę profesjonalnie zmodyfikować. Na co muszę uważać, na co zwrócić uwagę, ale proszę z małym wytłumaczeniem. Czy sonada lambda będzie wariować przy przelocie, jak dobrać rury perforowane, czy wycinać katalizator, jaką wełnę wybrać, co wpływa na bardziej basowy dźwięk wydechu, jak kompresja w wydechu wpływa na całość. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |