Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

modyfikacja seryjnego tłumika FZ6
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=5096
Strona 2 z 2

Autor:  stoodent1 [ 2010-07-12 09:26:56 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

mam rysować z podziałem na każdą strefę spalania?
Nie teraz bo w pracy jestem w każdym razie badałem temperaturę spalania różnych przedmiotów.
Między innymi płomień z zapalniczki.
Badaliśmy detektorami ciepła, kamerą termiczną, termoparą, ciepło spalania w kalorymetrze itp.
A co do umiejętności czytania luzik wkradł mi się błąd.
musiałem nie zauważyć tej kwestii.

Autor:  sneer [ 2010-07-12 10:31:53 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

stoodent1 napisał(a):
zapalniczka na gaz płynny

a co to jest? :shock: :lol:

Autor:  stoodent1 [ 2010-07-12 11:06:32 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

No na propan butan :) bo masz jeszcze na naftę i pewnie inne ustrójstwa :)

Autor:  sneer [ 2010-07-12 16:11:21 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

aaa, na propan butan
bo o płynnym gazie to nigdy przedtem nie słyszałem ;)

Autor:  lewy [ 2010-07-12 21:39:06 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

gaz pod odpowiednim ciśnieniem staje się płynny kolego 8)

Autor:  sneer [ 2010-07-12 22:44:53 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

wtedy to on staje się cieczą ...i przestaje być gazem ;)

Autor:  Jawsim [ 2010-07-14 18:19:00 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

Może teraz skoro była juz fizyka i chemia to przejdziemy ( zamiast do biologii czy geografii) -jednak do mechaniki pojazdowej?

Autor:  marcinek__85 [ 2010-07-15 07:39:36 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

reasumując Twoje altruistyczne poglądy jestem skłony powiedzieć
-czemu nie :twisted:

Autor:  Jawsim [ 2010-07-15 17:23:53 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

Niezwykle to uprzejme z twojej strony-raduje się me serce niczym kucyk brykający w dolinie tęczy. Bo temat kur*a jest o wydechu FZ6 ;) a nie o wykresach i temperaturach poszczególnych cześci płomienia zapalniczki crick :P

Autor:  Edzio [ 2010-07-26 10:57:37 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

marcinek__85 napisał(a):
reasumując Twoje altruistyczne poglądy jestem skłony powiedzieć
-czemu nie :twisted:


Wiesz kolego szkoda że jesteś z Bydgoszczy bo bym cię zaprosił abyś wykonał test organoleptyczny oraz przeprowadził próbę ogniową ale to co zakładam do tłumików jest specjalną wełną mineralną-szklaną dedykowaną do układów wydechowych o długim włóknie odpornym na pękanie i kruszenie co jest najważniejsze aby z czasem jej nie ubywało. Odporność na wys. temp. też jest ważna ale nie najważniejsza .Rozbieram wiele tłumików i akcesoryjnych przelotów też i widzę czym są wypełnione - za grube tysiące. Po wielu latach i tysiącach kilometrów te materiały mają tylko większą zawartość sadzy ze spalin ale ciągle są w dobrej kondycji. Materiały które ja stosuje są kupowane i stosowane do układów wydechowych przez Volkswagena. Ja też kiedyś zanim nie dorwałem moich materiałów jeździłem po składach budowlanych i testowałem różnego rodzaju wełny mineralne zapalniczką i masz rację że pod wpływem płomienia wełny te siadają, znikają, kurczą się ale już zupełnie inaczej zachowują je jak położysz kawałek na rozgrzanej do czerwoności blasze-tylko zmieniają barwę , głównie wełna kominkowa której największą wadą jest mała długość włókna to raczej sprasowany pył szklany. Która nie nadaje się na dłuższą metę do tłumików a najmniej do silników singiel lub 2 culindrówek. W naszym kraju ta wełna jest nie do kupienia bo w końcu potęgą tłumikową na świecie nie stoimy więc nit nie zajmuje się dystrybucją na takich specjalistycznych materiałów na nasz kraj więc nawet niema gdzie tego obejrzeć i pomacać.

Autor:  marcinek__85 [ 2010-07-26 12:53:55 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

Edzio napisał(a):
marcinek__85 napisał(a):
reasumując Twoje altruistyczne poglądy jestem skłony powiedzieć
-czemu nie :twisted:


Wiesz kolego szkoda że jesteś z Bydgoszczy bo bym cię zaprosił abyś wykonał test organoleptyczny oraz przeprowadził próbę ogniową ale to co zakładam do tłumików jest specjalną wełną mineralną-szklaną dedykowaną do układów wydechowych o długim włóknie odpornym na pękanie i kruszenie co jest najważniejsze aby z czasem jej nie ubywało. Odporność na wys. temp. też jest ważna ale nie najważniejsza .Rozbieram wiele tłumików i akcesoryjnych przelotów też i widzę czym są wypełnione - za grube tysiące. Po wielu latach i tysiącach kilometrów te materiały mają tylko większą zawartość sadzy ze spalin ale ciągle są w dobrej kondycji. Materiały które ja stosuje są kupowane i stosowane do układów wydechowych przez Volkswagena. Ja też kiedyś zanim nie dorwałem moich materiałów jeździłem po składach budowlanych i testowałem różnego rodzaju wełny mineralne zapalniczką i masz rację że pod wpływem płomienia wełny te siadają, znikają, kurczą się ale już zupełnie inaczej zachowują je jak położysz kawałek na rozgrzanej do czerwoności blasze-tylko zmieniają barwę , głównie wełna kominkowa której największą wadą jest mała długość włókna to raczej sprasowany pył szklany. Która nie nadaje się na dłuższą metę do tłumików a najmniej do silników singiel lub 2 culindrówek. W naszym kraju ta wełna jest nie do kupienia bo w końcu potęgą tłumikową na świecie nie stoimy więc nit nie zajmuje się dystrybucją na takich specjalistycznych materiałów na nasz kraj więc nawet niema gdzie tego obejrzeć i pomacać.


Jest do kupienia, ale to nie jest tanie i trzeba brać w dużych ilościach. Patrzyłeś czym jest wypełniony tłumik od FZ6? Właśnie taką watą pomiędzy obudową a blachą perforowaną. Ja nie zauważyłem żeby ta wata się wykruszyła po rozcięciu tłumika który miał już tysiące nawinięte. Jak ktoś oszczędza na materiale by jak najwięcej zyskać to i też będzie się kruszyć.

Edzio napisał(a):
jest specjalną wełną mineralną-szklaną dedykowaną do układów wydechowych

a gdzie to napisali? na opakowaniu?

Widać są rożne szkoły przerabiania, tak samo jak smarowanie łańcucha czy nie, czy na zimowanie klamka sprzęgła zaciśnięta czy nie itp

Autor:  chicken02 [ 2015-06-01 21:39:32 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

Odgrzeje starego kotleta ALE...
marcinek__85 gdzie w Bydgoszcz można przerobić wydech do FZ6 z 2005 roku ? Dasz jakiś namiar (adres) ?
Pozdrawiam

Autor:  FalconPablo [ 2019-05-22 10:57:14 ]
Tytuł:  Re: modyfikacja seryjnego tłumika FZ6

Odgrzebuję temat. Właśnie już mam zakupiony drugi oryginalny wydech wraz z katalizatorem i mam zamiar go w miarę profesjonalnie zmodyfikować. Na co muszę uważać, na co zwrócić uwagę, ale proszę z małym wytłumaczeniem. Czy sonada lambda będzie wariować przy przelocie, jak dobrać rury perforowane, czy wycinać katalizator, jaką wełnę wybrać, co wpływa na bardziej basowy dźwięk wydechu, jak kompresja w wydechu wpływa na całość.

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/