Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-08-25 11:10:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-05-06 09:29:19
Posty: 69
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 1000
W mojej serwisówce jest napisane aby luz łańcucha ustawiać w tej jego części która jest najbardziej naciągnięta. Poza tym piszą wyraźnie aby pomiar robić gdy moto stoi na centralnej podstawce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-25 11:10:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2010-08-25 17:21:02 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-03-30 15:47:39
Posty: 51
Lokalizacja: Oleśnica
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kilofazer
Tak pomiar na centralnej, ale wybór miejsca regulacji naciągu to nie wiem czy akurat tak....
Jak pękają uszczelniacze w ogniwach, dostaje się piach to są większe luzy, tak więc łańcuch może być nierówno naciągnięty, również wskutek szarpania. W pewnym momencie trzeba łańcuch wymienić, nie tylko jak skończy się naciąg.

Ja sprawdzam naciąg łańcucha w tym samym miejscu pomiędzy zębatkami, ale na wielu ogniwach. Na chwilę obecną łańcuch jest na całym swym obwodzie prawie jednakowo wyciągnięty.

Dobry łańcuch powinien mieć taki sam luz na każdym ogniwie łańcucha mierzonym w tym samym miejscu pomiędzy zębatkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-26 22:26:17 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-05-22 17:48:53
Posty: 36
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Jest to luz między dwoma zębatkami, a więc mierzymy na środku tej długości tam gdzie łańcuch wykonuje największy ruch
iundex ma rację musimy obracać kołem i szukamy takiego odcinka łańcucha gdzie ten tajemniczy " luz" jest najmniejszy albo inaczej gdzie łańcuch wykonuje najmniejszy ruch i dokonujemy pomiaru.
Jeżeli podczas obracania koła luz łańcucha jest podobny pozostaje się tylko cieszyć, że się ma łańcuch, który powinien jeszcze posłużyć, ponieważ jest równo wyciągniety.
Oczywiście mierzymy na centralce, na kole warto sprawdzić wtedy kiedy moto jest max obciążone czy jest chodźby niewielki luz, bo najbardziej szkodliwe dla moto jest jego brak, dlatego mierzymy w jego najciaśniejszym miejscu, żeby po ustawieniu nie było takiej sytuacji, że raz jest a raz go nie ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org