Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-08-27 14:25:09 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-11-19 01:24:09
Posty: 189
Lokalizacja: Bieszczady
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 WSK 125
Pytanie kieruję miedzy innymi do Wojt@sa :) i innych obeznanych w tym temacie. W imieniu kolegi pytam bo kiedys czytałem o tym na forum ale nie moge tego znaleźć teraz;/ jak sprawdzić czy TPS hula dobrze, wypiąć kostkę na zapalonym moto czy tylko na włączonym zapłonie??? i ile obr ma pokazać 5 tys?? koledze wyżuciło coś poniżej 3 tys - co ma zrobić jeśłi jest to źle ustawione?? Objawy mówi ze moto słabo ciągnie ma dziury w mocy. PS a ten czujnik to od tak sam sie może przestawić ?? - to juz moja ciekawość :) PS dzięki za odp. pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-08-27 14:25:09 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2010-08-27 14:27:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
wartość prawidłowa 5 tys.

test: przekręcasz kluczyk, wyłącznik awaryjny w pozycje ON, wypinasz kostkę od TPS-a , czekasz chwile i wpinasz ponownie, wyskakuje Ci na ile jest ustawiony, musi być wartość 5 tys, regulujesz lewo (zmniejszasz wartość ) /prawo ( zwiększasz ) poprzez poluzowanie dwóch śrubek i kręcenie czujnikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-18 14:30:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-10 08:44:38
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 2003
Pytanie trochę z innej beczki - ile mniej więcej kosztuje nowy TPS?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-03-18 16:03:13 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
700-800zł z tego co pamiętam, ale używkę można dostać w dość przystępnej cenie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-09 08:44:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-10 08:44:38
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 2003
Mój Fazer koduje mi obrotomierzem problem z TPSem (faktyczne obroty -> 0 rpm -> 3 tys. rpm). Pomierzyłem oporność na pinach TPSa i podaje mi wartości z przedziału określonego w serwsiówce - czyli niby sam TPS dobry. Przedzwoniłem kable od złączki przy TPSie do złączki przy układzie zapłonowym - jest przelot i bardzo niska oporność na każdym z kabli, czyli powinno być OK. Ale nie jest :)

Wziąłem się za ustawianie TPSa. Zapłon -> wpięcie i wypięcie złączki przy TPSie -> moto przechodzi w trym ustalania położenia TPSa. Pokazuje 5 tys. rpm, czyli niby dobrze. Ale samo dotknięcie kabli za złączką, potrafi spowodować przeskoczenie wskazówki na 10 tys. Przekręciłem TPS (może jest na granicy), ale bardzo trudno go ustawić! Nie raz zdarzało mi się tak, że przed przykręceniem pokazywał 10 tys. (za mało obrócony) a po samym tylko porządnym przykręceniu śrub mocujących TPS do gaźnika... 0 tys (czylil za bardzo obrócony).

Poradźcie proszę, bo ja znam się na motocyklach słabo - czy to dla Was wygląda na problem ze stykami na złączce czy z samym TPSem. Przeczyściłem złączkę preparatem do połączeń elektrycznych. Nie pomogło.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-10 00:48:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-05-22 22:08:39
Posty: 121
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 SP
dziś sprawdzałem (w podany przez Wojtasa sposób) TPS u siebie w fazerze

stacyjka ON (silnik wyłączony?)
awaryjne ON
czyjnik wypinam i pokazuje mi po chwili 10tys obrotów (bez wpinania tps)
wpinam tps - nic sie nie dzieje - tak ma być?

jakie są objawy źle ustawionego TPS?
moto chodzi ładnie, żwawo


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-11 09:30:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-02-10 08:44:38
Posty: 19
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 2003
Jeszcze jedno pytanie: czy TPS do FZ6 jest tożsamy z tym z FZS 600? Bo ten pierwszy można w miarę tanio dostać na Allegro.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-29 10:10:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-29 09:50:56
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa - Saska Kępa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 2002r
"Pomierzyłem oporność na pinach TPSa i podaje mi wartości z przedziału określonego w serwsiówce - czyli niby sam TPS dobry."

Jakie powinny być wartości na pinach ? Mam problem który pasuje do waszych opisów. Po odłączeniu kostki od TPS pokazuje równiótko 5000 więc teoretycznie wszystko jest ok, ale motocykl stracił moc na dole, przy odpaleniu po dłuższym postoju strzela z rury i musze wyłączyć i włączyć go jeszcze raz żeby odpalił co zresztą ciężko mu idzie, z rury śmierdzi paliwem straszliwie, na niskich obrotach jedzie nierówno, jak już go rozbujam to od 140 km/h zaczynają się kolejne schody, motocykl traci moc a potem skokowo przyśpiesza.

Wszystko było dobrze, objawy pojawiły się niedawno ale ewidentnie się nasilają. Myślicie że TPS ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-29 10:23:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2009-11-23 20:31:27
Posty: 621
Lokalizacja: Wawa Włochy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: brak
a może gaźniki do czyszczenia i regulacji ? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-04-29 11:09:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-29 09:50:56
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa - Saska Kępa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 2002r
Wyczyszczone i wyregulowane 3 tygodnie temu. Motocykl ustawiony - Igła, chodził idealnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-07 13:09:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-02-13 00:12:53
Posty: 10
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Regulowałem wczoraj u siebie ten czujnik. Silnik wyłączony, stacyjka ON, włącznik ON wypinam TPS, pokazuje 10.5k obr, wpinam, pokazuje 0 obr, krece, nic sie nie dzieje - w prawo, w lewo i dalej nic, obroty sie nie zmieniaja, mysle co jest, wyrazna instrukcja na forum a ja nie ogarniam tak prostej rzeczy? :roll: Wkońcu ustawiłem go byle jak, skrecilem srubki a obrotomierz przestal kodować błąd 3 tys obr (TPS) i chodzi teraz w porzadku, nie wiem czy to przypadek ze tak ustawiłem, ale teraz wszystko jest <ok>


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-05-11 09:27:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-04-29 09:50:56
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa - Saska Kępa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZS 2002r
Nie wiedziałem już jak się zabrać do Moto więc zaprowadziłem do ASO Yamahy. Dwa dni diagnozowali po czym stwierdzili że czyszczenie silnika, regulacja zaworów i gaźników.

Wyczyścili, wyregulowali, świece wymienili i miało być ok.

Poleciałem do Lublina na otwarcie, po 20 km motocykl stracił moc na dole, na wysokich obrotach jest ok. Nie chce odpalać, znowu wali nie spaloną do końca mieszanką z rury.

Po powrocie z Lublina pojechałem z reklamacją usługi - coś przebąkiwali że głowica - nie wiem ile w tym prawdy nie znam się :( zostawiłem na kolejną diagnostykę i poprosiłem o wyniki na piśmie.

Jak myślicie czy żeczywiście może to być kwestia głowicy ?

Taka ładna pogoda a motocykl drugi tydzień w serwisie :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-05-29 20:35:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-05-05 06:20:15
Posty: 67
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Musze odważyć się i pokręcić czujnikiem, odczyt mam 3000 :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-02-06 11:45:05 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-01-29 22:31:17
Posty: 50
Lokalizacja: Ciechanów
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Trochę odgrzebię temat, ale niestety jestem zmuszony..Wczoraj odpaliłem motocykl, na zimnym silniku wszystko ok., po przejażdżce ok.10 km stanąłem na światłach, motocykl obniżył obroty do ok. 750 obr.-min potem zgasł, odpalałem-nie trzymał obrotów, musiałem go gazować. Postanowiłem, że podkręcę obroty no i tak niby się trzymał , ale chodzi nierówno. Przeczytałem już chyba całe forum na temat TPS, obawiam się, że i mnie czeka wymiana. Poza niedomaganiem na ciepłym silniku na wolnych obrotach wszystko jest ok.(tak mi się wydaje, nie jeździłem innym fazerem, a i tego kupiłem tydzień temu). Przeprowadziłem test-kluczyk ON, włącznik czerwony ON wypiąłem kostkę z prawej strony przy gaźnikach i wskazówka obrotomierza wskoczyła na jakieś 3 s na 3000 obr potem spadła, potem znowu i tak cały czas do czasu wpięcia z powrotem kostki. Co robić? Jak go ustawić skoro wskazówka ciągle skacze?Motocykl to FZS 600 z 2003r.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-05-11 21:49:58 
A czy gaźnikowy posiada TPS?
Pytam, bo mam fzs600 z 2003 i z prawej strony jest coś co wygląd ewidentnie jak TPS, a wydawało mi się, że tylko przy wtryskowych to jest.


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org