Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-10-03 20:13:21 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-05-01 11:19:23
Posty: 11
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6N
Witam,

przyszła kryska na matyska, czyli w moim FZ6N padł czujnik położenia przepustnicy. Objawy typowe, więc nie będę się na ich temat rozpisywał.
Mam już drugi czujnik, ale moje pytanie: czy wymieniał już go ktoś w swoim fazerku osobiście? Chodzi mi o instrukcję krok po kroku co do regulacji. W ostateczności zabiorę się za to i metodą prób i błędów ( tam chodzi o kręcenie tym czujnikiem wobec korpusu w lewo i w prawo ), ale po co wyważać otwarte drzwi. Pomoże ktoś?

Pozdr

Bartek


Ok, wymieniłem - lata jak trzeba. Trzeba poświęcić na to 1,5 do 2 h.
Po kolei.
trzeba zdemontować: fotel, potem podnieść zbiornik do góry i wypiąć z niego kostki pompy paliwa i wskaźnika poziomu paliwa oraz wypiąć szybkozłącze paliwowe (to przy zbiorniku). Zdemontować zbiornik. Zdemontować AIRBOX (dwie śruby od góry i cztery imbusowe przy gadzielach dolotowych od spodu BOX'a) Odpiąć 4 węże odm prowadzących do BOX'a. Warto osobno wyjąć 2 podkładki dystansowe od mocowania górnego gdyż istnieje niebezpieczeństwo, że wpadną później w gardziele. Rozłączyć wtyczkę od termometru (zielona). Wyjąć AIRBOX,a. Od listwy wtryskowej odpiąć dwa węże doprowadzające ciecz chłodzącą do układu wtryskowego. Odkręcić od spodu za pomocą dłuuuugiej przedłużki klucza imbusowego 4 mocowania opaski zaciskowe na gardzielach dolotowych. Unieść cały element wraz z gardzielami i listwą wtryskową do góry tak aby uzyskać dostęp z prawej strony do czujnika TPS. Wypiąć wtyczkę z TPS. Odkręcić TPS za pomocą specjalnej końcówki gwiazdkowej z otworem w środku. Wymienić TPS na nowy (zwrócić uwagę czy uszczelnienie jest w swoim miejscu) lekko dokręcając śrubki i podpiąć wtyczkę. Ustawić biały znak TPS na równo z białym znakiem na korpusie listwy wtryskowej. I teraz bardzo ważna czynność. Aby prawidłowo skonfigurować czujnik należy ustawić początkowe i końcowe otwarcie przepustnic spod menu diagnostycznego. Czyli: na kluczyku w pozycji off trzymamy oba przyciski. Przekręcamy kluczyk w pozycję on trzymając jeszcze przez 8 sekund te dwa przyciski. Przez ten czas na wyświetlaczu będą wyskakiwały różne błędy, wskaźnik ilości paliwa będzie szalał, ale nie przejmujemy się tym. Po chwili widzimy komunikat DIAG. Puszczamy dwa przyciski. Poraz kolejny wciskamy te dwa przyciski na liczniku i aż pojawi się komunikat D01. To jest tryb diagnostyczny dla TPS. I tak na zamkniętej przepustnicy wartość wyświetlona na liczniku powinna być między 15 do 17, natomiast gdy będziemy otwierać przepustnice na maksa powinna zatrzymać się między 97 a 100. Jeśli nie mamy takiej wartości, na zamkniętych przepustnicach poruszamy TPSem w lewo zmniejszając wartości a w prawo zwiększając. Górne wartości ustawiają się zależnie od dolnych. Gdy już mamy ustawione wg tych wartości przekręcamy kluczyk w pozycje off i kontrujemy śruby od czujnika. Czynności mające na celu poskładanie tego wszystkiego do kupy stosujemy w odwrotnej kolejności. Po poskładaniu i uruchomieniu cieszymy się równymi obrotami biegu jałowego które powinny się wahać pomiędzy 1080 a 1140 max 1200.

W razie pytań służę pomocą

pozdro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2010-10-03 20:13:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org