Forum Motocykli Yamaha
http://www.motocykl.org/

Co to?!
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=21&t=7084
Strona 1 z 2

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-10 14:34:28 ]
Tytuł:  Co to?!

http://www.youtube.com/watch?v=7Ihrh2Np66M

Kilka faktów:
- manetka była odkręcona na maxa (do 10tysi - później musiałem hamować :wink: ),
- dzieje się tak od ok. tygodnia,
- "czkawka" następuje w zakresie 8-10 tysięcy obrotów,
- w zeszłym sezonie założyłem przelotowego BOS'a - bez regulacji gaźników, jednak przelatałem na nim ok. tysiąca kilometrów i nic takiego wcześniej nie miało miejsca,
- w zeszłym sezonie były synchronizowane/czyszczone gaźniki oraz regulowane zawory (przed zakupem/montażem tłumika przelotowego),
- były również w zeszłym sezonie wymieniane świece oraz filtr powietrza (standard - nie K&N :wink: ),
- wachy miałem wlane pod korek.

Mechanik wyznaczył pierwszy wolny termin na następny wtorek - docelowo miałem wtedy wymienić olej i filtr...ale o tym będę musiał też wspomnieć.

Spec ze mnie żaden, ale z tego co "wyszukajka" mi podpowiedziała, to może być:
1. Brudny filtr powietrza,
2. Brudny filtr paliwa,
3. Brudne świece/fajki,
4. Brak synchronizacji zaworów po założeniu BOS'a (tylko dlaczego dopiero teraz :?: ),
5. Pięć tysięcy innych możliwości :confused2:

Jestem otwarty na porady i sugestie :cry:

Autor:  oral7771 [ 2011-05-10 14:41:03 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Króćce ssące może są już do wymiany?

Autor:  marcys998 [ 2011-05-10 14:52:50 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

ja tam bym obstawiał jednak te gaźniki.... może zaworki w gaźnikach, może membranka lekko podpracowała się a może i króćce gdzieś przy takich obrotach lewe powietrze łapią...

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-10 19:36:26 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Dzięki za sugestie - kto miał rację potwierdzę po weekendzie...kwestia tylko ile mogę na tym jeździć, zwłaszcza, że na weekend szykuje się wypad do Lublina :?: :|

Autor:  Wojt@s [ 2011-05-10 19:40:02 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Ja bym obstawił ubogość w górnym zakresie, stąd szarpania :mrgreen:

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-10 19:56:13 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Ubogość w sensie za mało paliwa i za dużo powietrza...czyli krućce :?: :mrgreen:

Teraz mam Fazę dla emeryta - do 7 tysi i next bieg...aż czuję jak ona przez to cierpi :confused2:

Autor:  Nemmo [ 2011-05-10 20:45:58 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Ktory to byl bieg bo jakos sie tak mizernie zbierala :P

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-10 20:56:47 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Bodajże drugi...ale to na pewno wina mieszanki :wink:

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-11 14:25:21 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Postanowiłem, że dzisiaj "rzucę okiem" na króćce i tyle ile zobaczyłem po zdjęciu obudowy air boxa podpowiada mi, że to chyba nie to.
Podczas oględzin zauważyłem natomiast inną "ciekawostkę"

Początek ciekawostki:
[ img ]

Koniec:
[ img ]

No i teraz czas na głupie pytanie - skąd mi się ta rurka odczepiła :oops: :?: Przejrzałem gaźniki i okolice i nie byłem w stanie namierzyć :confused2:

Oj amator ze mnie amator - wiem :whistle:

Autor:  Welniacz [ 2011-05-11 16:31:35 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

kazdy motocykl ma taką rurke zwisającą :roll:

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-11 19:13:07 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

Ale przelotową :?: - z jednej strony wpada powietrze, a z drugiej wypada :mrgreen: taki zapasik :wink:
Odpowietrzająca do wachy to i owszem - zwisać winna...ale to druga ewidentnie od czegoś mi się odpięła...tylko od czego :confused2:
Z drugiej strony, to kolejny dowód przewagi moto nad auto - nawet jak połowa rzeczy się odłączy/rozpadnie to i tak pojedzie...byle jak, ale pojedzie :lol:

Autor:  oral7771 [ 2011-05-11 19:32:34 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

króćce znajdują się za gaźnikami (to jest ta guma łącząca silnik z gaźnikami) na zdjęciu tej "ciekawostki" nawet uchwyciłeś jeden z nich od spodu.
Ten przewód to ciekawe :) Przypomina mi trochę przewód co idzie od termostatu (po tej opasce do uciskania) do zbiorniczka wyrównawczego.

Autor:  GlobuZ [ 2011-05-11 21:30:59 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

To może z innej strony...zagramy w "dwa przewody" (bez skojarzeń :lol: )

Po prawej stronie, pod Air Box'em przebiegają dwa przewody (a nawet więcej, ale skupmy się na tych dwóch w uchwycie przymocowanym do silnika):
[ img ]

Przewód "A" w moim przypadku (cholera wie jak to mechanicy przekładali przez lata :? ) jest przewodem wlotowym (lub wylotowym :?: ) do gaźników.
Przewód "B" to właśnie "ciekawostka" której żaden koniec nie jest do niczego aktualnie podłączony...a jak to wygląda u was :?: :!:

Autor:  oral7771 [ 2011-05-11 22:09:26 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

u mnie dwa przewody wychodzą z gaźników. Zakładając, że jeden przewód wychodzi pomiędzy pierwszym i drugim gaźnikiem od prawej (z górnej części) to drugi tak samo pomiędzy pierwszym a drugim z lewej strony. A te przewody służą do wylania paliwa jeżeli jest za dużo w gaźnikach np. po wywrotce (jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi) :)

Autor:  rhazz [ 2011-05-11 22:34:33 ]
Tytuł:  Re: Co to?!

GlobuZ napisał(a):
Teraz mam Fazę dla emeryta - do 7 tysi i next bieg...aż czuję jak ona przez to cierpi :confused2:

Trochę się teraz przejąłem bo ja zazwyczaj zmieniam między 4 a 6tys :roll: lubię spalanie 3.8l/100 tzn że jestem emerytem na moto w wieku 22lat ? :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/