Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-08-29 16:38:35 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-29 00:07:27
Posty: 11
Lokalizacja: Brno , Czechy
Płeć: Mężczyzna
GG: 5167546
Obecne moto: YZF 600R 98
Witam, nie chciałem zakładać nowego tematu, ale mam problem z ładowaniem i nie wiem co to może być. Wydaje mi sie ze to moze byc regulator napiecia ale chce zasiegnac rady kolegow.
Ale po kolei:
Problem polega na tym ze czasem ladownie sie gubi. Stalo mi sie to juz 3 razy , 2 razy po dlugiej trasie (ponad 500km) i raz w bardzo upalny dzien (moze ze 30-35C) ok 30-40km z przerwami i moto stalo na sloncu ze dwie-trzy godz. I problem polega na tym ze jak ladowanie sie konczy to do puki aku jeszcze chodzi to jest ok ale jak juz pada to musze swiatla wylaczyc bo sie jechac nie da, no i jak zgasi sie moto to juz tylko na pycha (ale co dziwne jest to ze bez swiatel nawet 50 km mozna jechac i jest ok). Raz udalo mi sie sprawdzic i rzeczywiscie nie bylo ladowania. Ale jak na drugi dzien aku naladowany i moto odpalone ladowanie jest ok za kazdym razem. Czy jest to mozliwe ze regulator jest wadliwy i jak sie zagrzeje to przestaje ladowac, bo wiem ze jest do ramy przykrecony od srodka w moim kocie i jak jest goraco albo po dlugiej podrózy to rama od zewnatrz jak kolanami ja dotykam to jest goraca i parzy. Wczesniej tego nie zauwazylem bo zawsze w skorze jezdzilem ale raz pojechalem w krotkich spodenkach na miasto te 30-40km.

I teraz moje pytanie czy przyczyny szukac w regulatorze napiecia, czy moze cos z chlodzeniem ramy jest nie tak, czy powinna sie tak grzac :?: Zakladam ze po dlugiej trasie tez byla goraca ale w skorze to nigdy tego nie zauwazylem. Najgorsze jest to ze ciężko to sprawdzic zeby nagrzac rame do tego stopnia jak nie jest upalnie na dworze.

Aha dodam jeszcze ze ladowanie jest ok bez swiatel na biegu jalowym 14,3-14,4V na swiatlach cos kolo 13,8V ale juz przy 1500-2000 obr jest spowrotem 14,3V, aku trzyma ok i nie rozladowauje go nic na postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-29 16:38:35 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-08-30 13:27:57 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-30 11:53:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
GG: 7287888
Obecne moto: FZS 600 01
Ja od zawsze powtarzam, że wszelkie porady elektroniczno elektryczne bez organoleptyki to wróżenie z fusów, ale obstawiam, że alternator jest sprawny a regulator do podmiany, może się podwieszać od zbyt wysokiej temperatury a jak powszechnie wiadomo tranzystory im większą temperaturę mają tym chętniej prąd puszczają, mogą być jakieś zimne luty na układzie, lub wszystko inne...
Przejrzyj dokładnie instalację, poszukaj zaśniedziałych styków i uszkodzonych przewodów, przetarcie i otarcia, wyeliminuj wszystko co możesz wyeliminować. Jak nie pomoże to podmiana regulatora ewentualnie wymontuj go i daj do zakładu do sprawdzenia, o ile się ktoś podejmie.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-08-31 21:26:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-31 09:07:07
Posty: 42
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
widzę że podobny problem do mojego, tyle że ja wymieniłem regulator i nadal to samo. podejrzewam naczej diody na altelnatorze lub uzwojenie do przewiniecia. ale może ktoś rozwiązał ta sprawę i podrzuci coś madrego


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-01 11:20:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-31 09:07:07
Posty: 42
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
prosiłbym o szybkie rady bo to pilne w miare :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-02 10:51:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 447
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
GG: 1660303
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
linkinpio napisał(a):
....
I teraz moje pytanie czy przyczyny szukac w regulatorze napiecia, czy moze cos z chlodzeniem ramy jest nie tak, czy powinna sie tak grzac :?: Zakladam ze po dlugiej trasie tez byla goraca ale w skorze to nigdy tego nie zauwazylem. Najgorsze jest to ze ciężko to sprawdzic zeby nagrzac rame do tego stopnia jak nie jest upalnie na dworze.

Aha dodam jeszcze ze ladowanie jest ok bez swiatel na biegu jalowym 14,3-14,4V na swiatlach cos kolo 13,8V ale juz przy 1500-2000 obr jest spowrotem 14,3V, aku trzyma ok i nie rozladowauje go nic na postoju.


Ale nie do końca ogarniam czemu wiążesz to z chłodzeniem ramy. Rama z tego co mi wiadomo chłodzi się pędem powietrza. Jeśli masz oryginalne owiewki i żadnych udziwnień i modyfikacji to ja bym sobie odpuścił kwestie ramy. Widocznie tak ma być i ten model tak ma.
Kwestia wadliwego regulatora jak najbardziej możliwa. Jak masz rzeczywiście możliwość to wymień regulator na inny pojeździj i sprawdź czy się powtórzy problem. Jak nie to masz odpowiedź....
A jak tak to wówczas szukanie dalej...może jakiś kabel gdzieś jest przetarty i nie styka... jak się Tobie chce to sprawdź cała drogę kablową od alternatora przez regulator do aku...
Zresztą to już Tererere napisał...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-02 16:30:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-31 09:07:07
Posty: 42
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
stojan alternatora, jak widać wyzej też miałem podobny problem i dziś zdjalem pokrywę i okazało się że 2 zwoje są przepalone. Co przekladalo.się na dwie fazy, co trzeci zwój to jedną faza. Więc dlatego nie ładował kocicy na wolnych obrotach. Nowe zwoje już w drodze więc napiszę bo wymianie.

(ps. posiadam regulator napięcia na sprzedaż bo też radzono mi zacząć najpierw od jego wymiany więc teraz szkoda żeby nowy regulator kurzył się w garażu)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 20:30:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-29 00:07:27
Posty: 11
Lokalizacja: Brno , Czechy
Płeć: Mężczyzna
GG: 5167546
Obecne moto: YZF 600R 98
No dzisiaj przy okazji zmiany oleju zajrzałem w końcu do kocura.
Ale już po kilkunastu km jak rozgrzewałem maszynę przy okazji zakupów w mieście okazało się ze po lekkim nawet nagrzaniu nie mam lądowania już :( [czyli robi się coraz gorzej] jak przyjechałem do domu to było jakieś 11,89V bez świateł czyli ładowania znowu brak :( a tym razem moto nie zdarzyło się tak nagrzać ostro. Po wymianie wszystko było chłodne, odpaliłem moto i okazało się że ładowania dalej brak.
Sprawdziłem i wyczyściłem wszystkie połączenia/wtyczki, bezpieczniki też są ok, kable przejrzałem i nie widziałem żadnych zwarć czy otarć kabli. Jedynym nowym aspektem było to ze akumulator był rozładowany bo nie miałem czasu go ładować [ostatnio naładowałem akumulator i sprawdzałem ładowanie] Jutro zobaczę jak naładuję aku i zobaczę czy będzie ładowanie czy nie.
Nie wiem jest możliwość że jak aku spada poniżej jakiegoś napięcia i regulator jest uszkodzony i nie daje prądu?
Aha odkręciłem alternator, wizualnie nic nie widać na nim, wygląda jak nówka od środka wszystkie zwoje wyglądają ok, pomierzyłem opór tak jak serwisówka mówi miedz 1-2 i 1-3 pinem we wtyczce i obydwa maja jakieś 0,8-0,9 oma, wg serwisówki powinno być to 0,3-0,4 myślicie że to może być przyczyna? Tylko powiem ze moto było gorące jak mierzyłem to, jutro zobaczę na zimnym jeszcze.
Do sprawdzenia na zimnym silniku po wymianie oleju odkręciłem regulator od ramy i zapaliłem moto. I okazało się ładowania dalej brak, ale regulator napięcia po 3-5 min był już gorący, i tak samo alternator się ostro nagrzał, czy to jest normalne zachowanie czy nie?
Mam jeszcze jedno pytanie , załączam fotkę regulatora, jedyne ujecie gdzie coś jest na nim napisane, czy mógłby mi ktoś zidentyfikować czy to jest oryginalny regulator czy jakiś zamiennik? Bo nie widzie żadnego znaczka yamahy na nim.

No na moje oko to pewnie w tym momencie bym obstawiał regulator napięcia ale oczywiście proszę o opinie starszych i bardziej doświadczonych kolegów :geek: o opinie


Załączniki:
Komentarz: Regulator napiecia
20130905464.jpg [582.35 KiB]
Pobrane 207 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 21:35:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-30 11:53:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
GG: 7287888
Obecne moto: FZS 600 01
Rezystancja uzwojeń statora odbiega od normy gdyż jak zaznaczyłeś był on nagrzany a serwisówka podaje w/w wartości dla temperatury 20st (rezystancja przewodnika wzrasta wraz ze wzrostem temperatury). Pomierz jutro wartość rezystancji uzwojeń, tylko wszystkich trzech (zobaczymy czy są jakieś rozbieżności). Pomierz wartości we wtyczce 1-2 2-3 1-3 (połączenie gwiazda) i daj znać. Zobacz również jaką masz rezystancję na zwarciu końcówek pomiarowych miernika. Często gęsto pomiar rezystancji zaczynasz od 0,X ohm. Regulator jest oryginalny, przewidziany przez książkę serwisową.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-05 23:28:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-31 09:07:07
Posty: 42
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
ten regulator sh650a wrzucali do r1 i r6 w 1999-2002 wiec czy tu jest taki sam to nie wiem

znalazłem taka stronkę larsson.pl/index.php?c=r&no=MTI5MDA2Ng==
tu zobaczysz co do czego pasuje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 15:58:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-29 00:07:27
Posty: 11
Lokalizacja: Brno , Czechy
Płeć: Mężczyzna
GG: 5167546
Obecne moto: YZF 600R 98
No pomierzylem we wtyczce od alternatora i w tej co idzie do regulatora wartosci sa takie same / zblizone , bo jednak juz wiem ze mam kiepski miernik ( w koncu czego sie spodziewac za kilkanascie zl ) bo na samych koncowkach mi pokazuje opor rzedu 0,3-0,4 Ohma, niestety nie jestem elektronikiem i do tego za granicą, to nie mam dostepu do lepszej jakosci miernika. Moj tylko ma tylko dziesietne wartosci oporu.
No ale do rzeczy pomiar pokazuje 0,8 Ohma na wszystkich pinach.
Niestety filtr powietrza mi nie wysechl jeszcze i nie chcialem moto odpalac bez, zeby sprawdzic ladowanie.

Prosze radzcie co teraz mam dalej robic. Bo cieplo jest a jezdzic sie chce :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 18:08:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-10-30 11:53:31
Posty: 20
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
GG: 7287888
Obecne moto: FZS 600 01
No to rezystancja uzwojeń w normie 0,8ohma minus twoja oporność miernika 0,4 daje i tak 0,4ohma. Dalej obstawiam regulator zwłaszcza, że piszesz że brak widocznych uszkodzeń uzwojeń alternatora. Jak nie chcesz wykładać jeszcze kasy to możesz sprawdzić we własnym zakresie alternator poprzez zrobienie mostka prostowniczego z 6 diod i dodanie sztucznego obciążenia, tylko uważaj bo bez regulatora łatwo uszkodzić uzwojenia i obciążenie. Zrób to najlepiej na dodatkowej wtyczce i jak znowu odpadnie ładowanie to tylko wtyczki zmieniasz i mierzysz napięcie i prąd pobierany przez obciążenie. Chodź może lepiej daruj sobie bo więcej szkody możesz zrobić jak się dowiedzieć ;)

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-06 20:12:25 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-29 00:07:27
Posty: 11
Lokalizacja: Brno , Czechy
Płeć: Mężczyzna
GG: 5167546
Obecne moto: YZF 600R 98
terere dzieki za rade jak to sprawdzic, moze sie komus przyda, ale ja nie mam czasu na to i balbym sie spalic alternator wiec odpada. Tez mi sie wydalwalo ze to regulator napiecia jest przyczyna. Teraz moje pytanie:
Jestem za granica i nie chce tu kupowac bo strasznie drogie tu czesci sa, I cos chcialbym zamowic z Polski. Czy probowac uzywke czy darowac sobie i kupic nowke zeby miec swiety spokoj. I czy ktos zna dobry sklep internetowy gdzie moge kupic regulator albo lepiej moze ktos ma dostep do takich czesci i moglby mi wyslac. Podejrzewam ze na nowy orginal sie nie bede porywac bo jednak pewnie wyjdzie strasznie drogo, wiec raczej zamiennik. Czy ktos moze mi polecic cos dobrego ze nie bede musial go wymieniac za rok czy dwa? Bo szczeze mowiac jak nie ma kolosalnej roznicy w cenie to wolalbym doplacic i kupic cos lepszego zeby zalozyc i zapomniec o tym.
Ale oczywiscie prosze o rade doswiadczonych kolegow co bedzie lepsze :mrgreen:
Wiec czekam na propozycje nazw firm bądź bezpośrednie linki itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-07 13:56:50 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-31 09:07:07
Posty: 42
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
mam regulator, kupiłem za 230zł original yamaha a u mnie problemem okazał sie stojan, wiec regulator leży w garażu i się kurzy. Mogę go pogonić dalej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-07 14:03:14 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2010-07-29 00:07:27
Posty: 11
Lokalizacja: Brno , Czechy
Płeć: Mężczyzna
GG: 5167546
Obecne moto: YZF 600R 98
Żartujesz :!: Tak tanio oryginał? Zamienniki widziałem na necie za ta cenę. Dawno go kupiłeś? Masz jakiś paragon/gwarancje na niego? Za ile chcesz go opchnąć? Oczywiście 100% sprawny?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-07 14:19:12 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-08-31 09:07:07
Posty: 42
Lokalizacja: Konin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
od znajomego który był serwisantem yamahy wziąłem, ma u nas w koninie warsztat swój teraz i mi załatwił od jakiegoś rozbitka. 100% sprawny bo sam go włożyłem do siebie zeby po 10 min z powrotem go wymontować. Nie mam od niego ani paragonu ani gwarancji, jest na nim tylko cena napisana z tyłu 230zł. Tyle pasowało by za niego wziąć bo stojan alternatora by mi sie zwrócił :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org