Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2012-03-25 11:37:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Witam wszystkich,
Mam problem z moim Fazerem 600 2003 r. a mianowicie:
silnik szarpie w przypadku jazdy na wysokim biegu np. 5 lub 6 i między 5 - 6 tys obrotów odkręce gaz. W tym momencie prawie wogóle nie przyspiesza. Szarpanie jest z częstotliwością jakieś 6-8 szrpnięć na sekundę. Po jprzekroczeniu 6 tys obrotów szarpnięcia znikają i ciągnie normalnie do końca.


Historia problemu:
było wszystko OK po czym poprzedni właściciel po upadku wyrwał mocowania silnika i wymienił silnik z gaźnikami- wtedy to się zaczęło. Podobno wymieniał przewody do świec i świece

Co zrobiłem ja:
wymieniłem całe gaźniki na stare z poprzedniego silnika, wyregulowałem, synchronizowałem.

Nadal to samo. Obstawiałem membrany ale są w porządku.

Proszę o pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-25 11:37:04 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2012-03-26 15:37:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Czy to może być wina cewki zapłonowej? przy 5 tys obrotów jedna z nich nie działa właściwie i wtedy silnik pracuje na 2 cylindrach? jak można sprawdzić cewkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-26 18:41:15 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-01 19:45:47
Posty: 124
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
sprawdź świece, oraz czy nie dostaje "lewego" powietrza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-26 18:42:02 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2011-09-28 09:12:05
Posty: 1460
Lokalizacja: Kraków,Skawina i inne Wioski :)
Płeć: Mężczyzna
Telefon: zaufania....
Obecne moto: odjechalo w swiat
Sprawdź najpierw czy na pewno pracuje na 2 gary... jak odpalisz (zimny) to ręcą pomacaj kolektory i będziesz wiedział, który (jeśli) nie gada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-03-26 18:51:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
ale jak sie odpala to wszystko jest OK. działa na 4. Tylko taka moja hipoteza,że może przy 5 -6tys nie pracuje na wszystkich ale tylko przy 5-6tys. Odpiąłem przed chwilą TPS- nic się nie zmieniło. Brak mocy występuje tylko i wyłącznie przy 5-6 tys.

A jak wygląda sprawa z modułem zapłonowym w fazerze?


Ostatnio edytowano 2012-04-05 08:55:05 przez Barrtlomiej, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-05 08:54:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Czy może mi ktoś powiedzieć czy w fazerach montowano taki sam moduł zapłonowy od początku produkcji do końca? Ja wymontowałem swój i jest na nim znaczek mitsubishi.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-05 11:44:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
oczywiście nikt nie podejrzewa TPS?
wypnij kostkę TPS i sprawdź, czy masz na 5k na obrotomierzu - zapłon i odcięcie zapłonu na ON.

wczoraj regulowałem ten czujnik u siebie i różnica 1mm robi ogromną różnicę, więc warto sprawdzić


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-05 17:00:47 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Ja odpinałem całkowicie TPS i się przejechałem. nic się nie zmieniło. Z tego co wiem TPS służy głównie do wyliczenia wyprzedzenia kąta zapłonu. Robi różne psikusy, ale to nie to. Dziś będę sprawdzał mój moduł w innym fazerze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-05 18:39:26 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-05-10 21:09:28
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 01r
Barrtlomiej napisał(a):
Ja odpinałem całkowicie TPS i się przejechałem. nic się nie zmieniło.

Skoro po odpięciu TPS'a nie ma żadnej różnicy to po co by był? Szukaj raczej przy nim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-05 19:09:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Nie ma poprawy. A czy różnicy nie ma to za krótko jeździłem, żeby zauważyć. Na pierwszy rzut oka nie ma różnicy. Napisze jak uda mi się sprawdzić moduł


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-06 20:06:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-06-22 23:09:29
Posty: 64
Lokalizacja: Silesia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
Barrtlomiej napisał(a):
Nie ma poprawy. A czy różnicy nie ma to za krótko jeździłem, żeby zauważyć. Na pierwszy rzut oka nie ma różnicy. Napisze jak uda mi się sprawdzić moduł


jeśli masz regulowany TPS to sprawdź, czy masz dobrze ustawiony. Ja miałem na 3k obr. ustawiony po czyszczeniu gaźników i miałem podobne objawy, ale przy ok. 8k obr.
Po regulacji chodzi jak nowy i ma moc na całym zakresie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2012-04-20 21:47:56 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2012-03-25 11:04:53
Posty: 7
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600
TPS mam ustawiony idealnie.

Wymieniłem moduł na nowy- nie ma poprawy. Mam nową teorię. Silnik przy tak dużym obciązeniu, gdy nie ma jeszcze odpowiedniej mocy wpada w duże wibracje ( nawet lusterka latają) wtedy przez drgania sensor prędkości wału źle mierzy prędkość i źle podaje ją do modułu. Jutro sprawdzę jak wygląda sensor prędkości wału. gdzie go znajdę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-03-28 16:54:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-03-28 16:50:20
Posty: 1
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 509637608
Obecne moto: Tracer
Mam pytanie czy udało się rozwiązać problem bo mam taki sam w tracerze 900?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org