Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-10-10 21:43:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Excop masz rację, przesadnie wysoka szyba szpeci ale double bubble jest swietnie wyprofilowana i pasuje do sylwetki. Czesto mam okazje pojezdzic sv650 nakedem i faktycznie dmucha rownomiernie wszedzie, jest duzo ciszej na kasku i nie ma zawirowan, ale jazda nawet przy malutkim deszczu konczy sie momentalnym przesiaknieciem, do tego jak wspomniales robale i od 130 zwyczajnie wiatr napiera na klate i jak nie znajdziesz sobie pozycji ktora to kompensuje to jest to po czasie męczące. Teraz powyzej 140 przy zwyklej szybie tez mi ciagnie za łeb i chcialbym ukryc sie doslownie ciutke za szyba zeby nie dostawac tej pierwszej strugi na obojczyki. Apaszka nie jest zla ale ja juz jestem naubierany jak kosmonauta w latach 70tych i dodatkowe elementy powodują ze zanim rusze to juz jestem upocony. Na przyszly sezon jesli nie zrealizuje opcji szyby albo sie ona nie sprawdzi to wyprobuje cieplejsze wiatroszczelne kominiarki.
Reasumujac, jest duzo osob ktore mowia ze wymiana szyby na wyzsza to byl ich najlepszy mod przy motocyklu.

Naked jest super na miasto latem, ale i tak rynek szybek do nakedow jest bogaty bo ludzie czasem chca od tego wiatru odpocząć i bujnac sie gdzies dalej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-10 21:43:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-10-11 08:49:01 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: FZ6N
sfazowany napisał(a):
Excop masz rację, przesadnie wysoka szyba szpeci ale double bubble jest swietnie wyprofilowana i pasuje do sylwetki.


bo to albo wygląd, albo wygoda. trzeba znaleźć kompromis.

sfazowany napisał(a):
Czesto mam okazje pojezdzic sv650 nakedem i faktycznie dmucha rownomiernie wszedzie, jest duzo ciszej na kasku i nie ma zawirowan

true story. zawsze o tym wspominam z kontekście "łolaboga panie ale tam wieje"

sfazowany napisał(a):
ale i tak rynek szybek do nakedow jest bogaty bo ludzie czasem chca od tego wiatru odpocząć i bujnac sie gdzies dalej.

true. choć nie spotkałem jeszcze szyby do nakeda która dałaby naprawę porządną ochronę. naked po prostu do tego nie jest. znaczy ok, sam robiłem trasy z trójmiasta do czech na fz6n wiec wiem ze "da się" ale jako zwolennik nakedów przyznaję że po prosty da się to zrobić przyjemniej mając jakąś ścianę przed sobą. Jeśli komus na nakedzie za mocno wieje to niestety, ale najepszym sposobem na poprawienie tego jest kupić jakiś bardziej turystyczny sprzęt.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-11 11:04:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
misiakw napisał(a):
Jeśli komus na nakedzie za mocno wieje to niestety, ale najepszym sposobem na poprawienie tego jest kupić jakiś bardziej turystyczny sprzęt.


Szybe mozna miec na nakedzie okresowo zakladana jak jest zimno albo na wieksze trasy. Zmieniać cale moto...? Drastyczne kroki to moze jak ktos zwyczajnie meczy sie z tym wiatrem za kazdym razem jak jedzie, dużo łatwiej spróbować z szybką niż zmienić moto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-11 12:47:15 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 1806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
GG: 2794713
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: FZ6N
sfazowany napisał(a):
Drastyczne kroki to moze jak ktos zwyczajnie meczy sie z tym wiatrem za kazdym razem jak jedzie


o tym mówię. bo nie spotkałem jeszcze szybki która dawałaby dobra ochronę do nakeda. Po urlopie na nakedzie uznałem ze spokojnie byłbym w stanie zwiększyć swój dzienny zasięg o 1/3 gdybym miał lepszą ochronę przed wiatrem. natomiast w takie trasy gdzie było by mi to potrzebne ruszam się 2-3 razy w roku więc mija się to z celem, głownie latam tak że mi nie przeszkadza wiec naked ok, ktoś inny wrzuci szybkę i rozwiąże problem. Gdyby większość mojego użytkowania motocykla była "lepsza z szybką" - to zmiana motocykla nie jest "drastycznym krokiem" tylko sensownym działaniem - i w tym przypadku piszę o zmianie motocykla.

a czy to drastyczny krok? kwestia sporna. szybka ocena mojego użytkowania motocykla przez ostatnie lata dała następujące wnioski - znaczna większość czasu latam po mieście, weekendowo traski po 300-400 km po północy polski, od większego święta latam w trasy. To skutkowało dwoma wnioskami - po pierwsze jak budżet pozwoli (zmieniam auto i to jest aktualnie przeszkodą) na wiosnę poszukam jakiejś 125, starszej 250 lub jakiejś cegły typu cebula czy gs500 na dojazdy do roboty. Bo wyjdzie mnie to taniej (i spalanie i eksploatacja). Po drugie - nie wiem jeszcze czy będę zmieniał moto. Ale jeśli będę zmieniał, to spokojnie mogę iść w nakedy - bo nie mam potrzeby przed wiatrem.

i o takie podejście mi chodziło z "najlepszym sposobem jest kupić turystyczny sprzęt" - zamiast szukać na siłę rozwiązania które poprawi komfort trzeba się zastanowić jak poważnny to jest problem, bo może lepiej zamiast walczyć z objawami zniwelować przyczynę? tak jak u mnie zamiast marudzić na zużycie sprzętu z powodu dziennej jazdy postanowiłem znaleźć tańszego wołka roboczego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org