Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-06-16 14:33:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2373
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
sfazowany napisał(a):
Co do trzymania sprzęgła to niestety nic z tym nie zrobisz bo tak ten system działa


Niestety nie pomyśleli o tym żeby "wesprzeć" system czujnikiem np z dźwigni biegów. żeby wyłapywać moment zmieniania biegów, porównywać z obrotami i na tej zasadzie ustalac bieg, a nie tylko po obrotach.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-16 14:33:58 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-06-16 17:53:18 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Do fzs600 widzialem zestaw z 2 czujnikami halla montowanymi przy dzwigni do wykrywania właśnie zmiany biegu, tam z kolei jest inny problem, czasem bieg nie wskoczy a ruch dzwignią wykryty, wtedy do ponownegonprzejscia przez neutral licznik pokazuje glupoty.

Po 2 latach przywykłem do tego jak ten licznik działa i może na światłach czasem muszę tyrknąć sprawdzająco dziwgnię czy na pewno mam wbitą 1kę, ale poza tym to jest ok. Przynajmniej montaż jest czysty i prosty, nie ma żadnych dodatkowych widocznych elementów. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-16 21:19:18 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-02-23 13:22:05
Posty: 78
Lokalizacja: Inowrocław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: play
Obecne moto: FZ6 S2
Niedawno montowałem wyświetlacz u siebie. Programowałem do ok 4 tyś obrotów i wszystko jest ok. Nie zauważyłem żeby nawet podczas przyspieszania na wysokich obrotach, wyświetlacz zmieniał na wskazanie. Faktem jest, że jest mała zwłoka w pokazywaniu i przy redukcji na raz o 2,3 albo 4 biegi sprzęt trochę głupieje. Jednak zdarza mi się to bardzo rzadko. Jak mogę, z początku hamuję tylko silnikiem, czyli redukcją. Pomimo tych niedoskonałości dla mnie urządzenie na +plus+.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-17 13:36:28 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 27
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
powiem Wam, ze zaczalem czytac temat, bo chcialem sobie cos takiego zalozyc, ale jak widze jak to dziala, to odpuszcze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-17 15:25:08 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Jak tam chcesz, dla mnie takie problemy to żaden deal breaker. Prosta instalacja. W niektorych motocyklach fabryczny wskaznik biegow dziala tak samo, np w obecnie sprzedawanej tenerce 1200. Czemu taki? Bo jest do bólu prosty i nie ma co sie tam popsuć, a w takim sprzecie jak tenerka 1200 ma byc wszystko kuloodporne ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-18 07:21:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-19 21:58:03
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Dla tych co mają starsze modele jak FZS600 najlepszym wyborem jest analogiczny wyświetlacz który wpina się w czujnik luzu i daje to efekt zawsze wyświetlonego prawidłowego biegu, nawet na postoju i z wyłączonym silnikiem :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-18 08:11:36 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Artur_1206 napisał(a):
Dla tych co mają starsze modele jak FZS600 najlepszym wyborem jest analogiczny wyświetlacz który wpina się w czujnik luzu i daje to efekt zawsze wyświetlonego prawidłowego biegu, nawet na postoju i z wyłączonym silnikiem :P
Masz na myśli analogowy z czujnikami? Owszem jest lepszy w tym pokazywaniu biegu przy wciśniętym sprzęgle i postoju, ale jest o wiele więcej części do instalacji, do przetestowania metodą prób i błędów oraz obarczone ryzykiem pomyłki w liczeniu biegów jeśli bieg nie wejdzie a licznik zaliczy ruch dzwignią jako udany. Najlepszym rozwiązaniem mechanicznym będą pewnie czujniki w skrzyni na bębenku wybieraka biegów z indywidualnym stykiem na każdy bieg, niestety dołożenie takiego systemu jest chyba najbardziej skomplikowane ze wszystkich metod. I tak mamy szansę na nieprawidłową pracę takiego wskaźnika jeśli któryś styk przestanie przewodzić albo coś się mechanicznie przesunie. Dlatego te proste liczniki porównujące obroty silnika i kół są tak dobre mimo swoich wad, nie mając żadnej mechaniki są odporne na zepsucie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-18 09:59:33 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 180
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Mam w samochodzie fabryczny wskaźnik biegów i działa na takiej samej zasadzie jak te dokładane do motocykli, czyli porównuje obroty silnika z prędkością koła. Uważam, że rozwiązanie jest genialne, żadnej mechaniki, która jest zawodna. W motocyklu dołożony wskaźnik działa u mnie doskonale, jeszcze dobrze nie puszczę sprzęgła po zmianie, a już wyświetla aktualny bieg. Jedynie przy jeździe bez gazu(obroty jałowe) na 1 czy też 2 biegu traci informację o biegu, wystarczy dodać odrobinę gazu i pojawia się informacja. Trochę tego nie rozumiem, bo przy takiej wolnej jeździe ma nadal zachowany stosunek prędkości stosowny dla danego biegu, a przede wszystkim wykrywa kręcące się koło i nie powinien tracić info o biegu, w mojej ocenie jest to niedoróbka softu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-18 13:08:09 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-19 21:58:03
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
sfazowany napisał(a):
Artur_1206 napisał(a):
Dla tych co mają starsze modele jak FZS600 najlepszym wyborem jest analogiczny wyświetlacz który wpina się w czujnik luzu i daje to efekt zawsze wyświetlonego prawidłowego biegu, nawet na postoju i z wyłączonym silnikiem :P
Masz na myśli analogowy z czujnikami? Owszem jest lepszy w tym pokazywaniu biegu przy wciśniętym sprzęgle i postoju, ale jest o wiele więcej części do instalacji, do przetestowania metodą prób i błędów oraz obarczone ryzykiem pomyłki w liczeniu biegów jeśli bieg nie wejdzie a licznik zaliczy ruch dzwignią jako udany. Najlepszym rozwiązaniem mechanicznym będą pewnie czujniki w skrzyni na bębenku wybieraka biegów z indywidualnym stykiem na każdy bieg, niestety dołożenie takiego systemu jest chyba najbardziej skomplikowane ze wszystkich metod. I tak mamy szansę na nieprawidłową pracę takiego wskaźnika jeśli któryś styk przestanie przewodzić albo coś się mechanicznie przesunie. Dlatego te proste liczniki porównujące obroty silnika i kół są tak dobre mimo swoich wad, nie mając żadnej mechaniki są odporne na zepsucie.



mam na myśli ten od użytkownika Robge przy którym przerabia się czujnik luzu i jest właśnie to co piszesz - indywidualny styk dla każdego biegu. Nie ma mowy o żadnych pomyłkach - jeżeli bieg się nie wyświetla to po prostu oznacza, że bieg się nie wbił :) Oczywiście zgadzam się - jest trochę roboty z montażem choć ja nie jestem specem ani mechanikiem i poradziłem sobie. Wszystko działa bez problemu już 3 sezon


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-18 13:26:18 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 239
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
Artur_1206 napisał(a):
eżeli bieg się nie wyświetla to po prostu oznacza, że bieg się nie wbił


Pozwolę się nie zgodzić, posiadam chyba właśnie ten i czwarty bieg nie wyświetla się wcale, ale jakoś mi to nie przeszkadza, kiedy nic się nie wyświetla to wiem że to czwarty bieg, na początku Mojej przygody z Fazerem był to fajny gadżet, teraz już nie zwracam na niego większej uwagi, czasem tylko w trasie przypomina, że nie mam siódmego biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-06-18 13:50:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-19 21:58:03
Posty: 13
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
No ale to już raczej kwestia tego, że gdzieś masz przerwę w instalacji. Więc ja podtrzymuję swoje zdanie - przy sprawnym liczniku/instalacji nie ma mowy o pomyłce w wyświetlaniu :D Ja z kolei największą korzyść widzę w tym, że po nagłym hamowaniu przed światłami nie muszę zastanawiać się na którym biegu jestem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-07-14 21:51:38 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2020-06-29 09:19:19
Posty: 1
Lokalizacja: Koszalin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-S Fazer
Jako, że jest to mój pierwszy post - witam wszystkich.
Czy ktoś z szanownych posiadaczy wiedzy, do której kostki i którego przewodu należy wpiąć zielony przewód od wyświetlacza, mógłby się tą wiedzą podzielić?
Czytałem wątek od początku, lecz 100% pewności nie mam, czy dobrze identyfikuję właściwy przewód. Problem polega na tym, że po podłączeniu nie można zaprogramować urządzenia. Po włączeniu stacyjki wyświetlacz uruchamia się w tryb nauki (wolno migające "L"). Po uruchomieniu silnika "L" miga szybciej i po chwili przełącza się na "1", sporadycznie uda się nauczyć go "1" i przejdzie na "2", ale na tym koniec - wolno miga "2" i nie chce tej "2" zapamiętać. Podejrzewam uszkodzony wyświetlacz, ale chętnie poczytam waszych rad


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 177 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 8, 9, 10, 11, 12


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org