Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-03-17 14:20:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Witam!
Myślę zamontować w swojej "Silverce" (FZS600) dodatkowe crash pady.
Standardowy crash pad chroniący silnik mam (zdj.1.). Ale ten chroni tylko silnik. Po glebie na "Mexicanie" doszedłem do wniosku, że ta ochrona to trochę mało.
Największemu zniszczeniu ulega przednia owiewka, a następnie tylne owiewki, tzw. zadupek. I tu myślę dołożyć jakąś dodatkową ochronę.
Ktoś już coś takiego ma? Albo sam robił i montował?
Widziałem crash pady na osi tylnego koła (zdj.2). I przypadły mi do gustu. W tym przypadku wystarczy chyba wydłużyć śrubę osi. Z lewej strony mógłby być krótszy, ale z prawej dłuższy, żeby ochronił tłumik.
Ale najbardziej interesowałoby mnie zamocowanie crash pada wyżej, tak żeby chronił zadupek. Może do podnóżka pasażera?
No właśnie. Nie wiem gdzie.
A Wy? Co o tym sądzicie?


Załączniki:
Komentarz: Zdj.1.
crashpady-crash-pad-zawieszenia-fz6-przod-i-tyl-2203430808 2.jpg [142.65 KiB]
Pobrane 690 razy
Komentarz: Zdj.2.
crashpady-crash-pad-zawieszenia-fz6-przod-i-tyl-2203430808.jpg [23.77 KiB]
Pobrane 688 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-17 14:20:31 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-03-17 21:29:58 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Ja u siebie mam takie jak na zdjęciu. Kupowane w WOMET TECHu. Przednie mieli w katalogowej ofercie, natomiast tył mi zrobili według rysunku, tak, jak chciałem i to mi się spodobało, że szanują klienta i jego potrzeby.
W sumie to założyłem je bardziej dla poprawy estetyki, czegoś mi brakowało przy ośkach - ot taka moja fanaberia, nie zakładam, że za dużo ochronią przy ewentualnym szlifie, może się mylę, obym nigdy się o tym nie musiał przekonać :)


Załączniki:
20160611_163700.jpg [904.34 KiB]
Pobrane 638 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-17 21:36:43 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
No i fajnie wygląda ten z tyłu na osi. Pod kolor, więc nawet zdobi motocykl. Też taki chcę zrobić.
Ale on nie zabezpieczy górnej części motocykla. Ja myślę o jeszcze jednym z tyłu, ale gdzieś wyżej. Tylko gdzie i jak? ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-17 21:59:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Coś mi się wydaję, że klatka lub gmole.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 10:02:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
toooomelo napisał(a):
Może do podnóżka pasażera?
No właśnie. Nie wiem gdzie.
A Wy? Co o tym sądzicie?


w stuncie żeby ochronic zadupek wymieniajją zety pasażera na stałe, mocniejsze, z rozpórkami.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 17:38:13 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Oooooo! Fajne to!
Tylko jak coś podobnego zrobić bez przeróbek w FZS600?
Gdzie i do czego by można taki crash pad przykręcić?
Ma ktoś pomysł? :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 18:17:56 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
Ingerencja w stelaż zadupka nieunikniona :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 19:21:35 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Przeszła mnie myśl, żeby crasha przykręcić do podnóżka pasażera. Ale aluminium może okazać się za słabe.
Albo w ogóle podnóżek wywalić (i tak jeżdżę sam) i w jego miejsce go dać.


Załączniki:
crashpad.jpg [275.88 KiB]
Pobrane 531 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 20:15:10 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2017-01-26 15:56:37
Posty: 90
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6n 04
https://www.olx.pl/oferta/nowestalowe-s ... 456a2ca375
Poszukaj na olx, napisz typom rozstaw śrub, może któryś z nich coś Ci wylepi z amelinium ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 10:04:44 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
toooomelo napisał(a):
Przeszła mnie myśl, żeby crasha przykręcić do podnóżka pasażera. Ale aluminium może okazać się za słabe.
Albo w ogóle podnóżek wywalić (i tak jeżdżę sam) i w jego miejsce go dać.


ja bym chyba w tym kierunku poszedł. niekoniecznie wywalić seta, bo niby moja piękna lata sama na swoim i zawsze jeżdże bez plecaczka, ale w sezonie z raz czy dwa zdarza się że kogoś wezmę i wtedy set się przyda. ale jakbyś tak tego crasha puścił przez ten "trójkąt" w setach (bliżej tyłu żeby plecaczkowi ewentualnie się kopyto miesciło) i zamocował na tych śrubach do setów (zielone strzałki) to może była by opcja. gość z tokarką i spawarką powinien ogarnąc taki temat
.
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-20 19:16:18 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Ciekawy pomysł.
Podstawa crasha z grubej blachy zamocowana na dwie śruby pod setem. Na dwie śruby było by to mocne mocowanie. A sam crash wystawałby z pustego "trójkąta".
Muszę rozpoznać jak set jest przykręcony i czy tak się da.
I tokarz niepotrzebny. Spawarka też nie. Sam bym sobie takie zamocowanie zrobił ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-19 18:20:00 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2021-10-19 18:13:12
Posty: 13
Obecne moto: fzs600
Witam Serdecznie,

Jestem tu nowy ale nie chciałem tworzyć nowego wątku,
Czeka mnie wymiana crash pad-ów mocowanych w miejscach górnej szpilki silnika, (zdj nr 1 z poczatku watku)

czy przy demontażu starych jest ryzyko "obsunięcia się silnika" czy tez zmiany jego położenia co np może uniemożliwić montaż/dokręcenie nowych ?

*wybaczcie to pytanie ale jestem kompletnym amatorem w kwestii mechaniki, tym bardziej motocyklowej

Dziękuje i pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-20 07:47:24 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
karysek
Nic się nie stanie, ale pamiętaj - pierwsze jeden wykręcić i założyć, a później drugi. Nie wykręcaj obu śrub bez montażu crash-pada.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-20 08:45:26 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
karysek napisał(a):
czy przy demontażu starych jest ryzyko "obsunięcia się silnika" czy tez zmiany jego położenia co np może uniemożliwić montaż/dokręcenie nowych ?

w fzs nie było tego problemu ale w mt-10 po odkręceniu śruby silnika - rama się rozpręża i trzeba silnik podbijać na lewarku

Co do crashpadów osi - w fzs600 i fz6 - nie będą nic dawać bo owiewka jest za szeroka i zawsze pierwsze co szło out w fazerach to kierunkowskaz łamiący owiewkę (w każdym fazerze jest to samo)
Co do mocowania crashów w sety pasażera - to również nie zda egzaminu bo rama pomocnicza jest miękka i po uderzeniu ogon motocykla wygnie się jak banan.

Jedyna opcja żeby dobrze zabezpieczyć motocykl przed skutkami gleby - to dość szerokie gmole które po przewrotce sprawią że moto będzie leżało pod kątem 45stopni...to daje szanse że kierunkowskaz nie sięgnie do ziemi.

Niestety fazer jest tak zrobiony że przy jakiejkolwiek przewrotce - idzie końcówka kierownicy, klamka, wygina się kiera, kierunkowskaz łamie owiewkę, set kierowcy i dekiel silnika...zawsze zniszczenia są te same :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-10-20 14:01:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
@rhazz dobrze mówi.
Jak założysz crashpad, to leżące moto opiera się na nim, oraz na kierownicy i owiewce (wraz z kierunkowskazem robiącym w niej dziurę). Z prawej strony również na tłumiku.
Jedyna opcja to dobrze zrobione gmole, które będą wąskie na dole (ale tak, żeby chroniły dekle) i szersze na górze żeby leżące moto nie zaczepiało końcówką kierownicy i ewentualnie lusterkami. Kierunkowskazy można zrobić 2cm krótsze (to nie jest akurat problem).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org