Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-01-14 22:39:44 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-14 13:54:48
Posty: 49
Lokalizacja: Poland/ okolice Inowrocławia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: MT-10
Jak w temacie, zastanawiałem się nad założeniem do mojej FZ1-dynki opony o większym profilu. Wiem, że zalecana przez producenta jest ta o rozm. 190/50/17 lecz czytałem, że opona o wyższym profilu lepiej zachowuje się w złożeniu na zakrętach. Czy ktoś z was zakładał może taką oponę do swojego motocykla?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-14 22:39:44 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-01-15 10:33:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
Fabrycznie FZ1 jest obuta w oponę 190/50 . Wyzszy profil czyli 190/55 wywodzi się z opon torowych . Wyzszy profil ma na celu zwiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnia w głebokich złożeniach . Torowe slicki są nawet o profilu 190/60 . Aktualnie jeżdzę na Pirelkach Diablo Rosso Corsa właśnie w rozmiarze 190/55 a co do odczuć ? Wydaje się , żę motocykl łatwiej się składa i jest bardziej poreczny w zakretach . Ale zeby się o tym przekonac trzeba by miec do dyspozycji dwa takie same motocykle z różnymi oponami i zrobic test . Z tego co ja zauważyłem to 190/50 szybciej można zamknąć , natomiast żeby zamknąć 190/55 potrzeba głębszego złożenia . Wynika z tego, że do szybkiego pokonywania zakretów lepsza jest ta wyższa bo nie wymaga aż tak głębokich złożeń i ma większy wspólczynnik bezpieczeństwa . Wg mnie roznicę można odczuć i wykorzystać na torze bo w normalnym ruchu ulicznym tylko w niewielkim stopniu . !90/50 wizualnie wyglada jakby była szersza co dla niektórych ma duze znaczenie :)
Jeśli napisałem jakieś bzdury proszę mnie uświadomić, że jest inaczej :)
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-15 10:47:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-01-14 13:54:48
Posty: 49
Lokalizacja: Poland/ okolice Inowrocławia
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: MT-10
JacekFZ1 napisał(a):
Fabrycznie FZ1 jest obuta w oponę 190/50 . Wyzszy profil czyli 190/55 wywodzi się z opon torowych . Wyzszy profil ma na celu zwiększenie powierzchni styku opony z nawierzchnia w głebokich złożeniach . Torowe slicki są nawet o profilu 190/60 . Aktualnie jeżdzę na Pirelkach Diablo Rosso Corsa właśnie w rozmiarze 190/55 a co do odczuć ? Wydaje się , żę motocykl łatwiej się składa i jest bardziej poreczny w zakretach . Ale zeby się o tym przekonac trzeba by miec do dyspozycji dwa takie same motocykle z różnymi oponami i zrobic test . Z tego co ja zauważyłem to 190/50 szybciej można zamknąć , natomiast żeby zamknąć 190/55 potrzeba głębszego złożenia . Wynika z tego, że do szybkiego pokonywania zakretów lepsza jest ta wyższa bo nie wymaga aż tak głębokich złożeń i ma większy wspólczynnik bezpieczeństwa . Wg mnie roznicę można odczuć i wykorzystać na torze bo w normalnym ruchu ulicznym tylko w niewielkim stopniu . !90/50 wizualnie wyglada jakby była szersza co dla niektórych ma duze znaczenie :)
Jeśli napisałem jakieś bzdury proszę mnie uświadomić, że jest inaczej :)
---
Pozdrawiam
JacekFZ1

Dzięki Jacku za odpowiedź. Tylko utwierdziles mnie bardzo przy wyborze opony ma tył. W takim razie na nowy sezon do mojej Fz1 trafi komplet Michelin Pilot Power 2ct, a tył oczywiście 190/55. Wydaje mi się, że to będzie dobry wybór.
Pozdrawiam
kozi_86


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-15 13:36:40 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
kozi_86
ja też na michała tego się skłaniam
ale czy na pewno odczucia JacekFZ1 są prawdziwe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-15 14:34:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
taz1612 - czy odczucia są prawdziwe ? hmm......... spróbuj a przekonasz się sam :) W FZ1 jak i poprzednich dwóch motocyklach jeździłem tylko na tym wyższym profilu dlatego napisałem , że miarodajnym byłby test na dwóch takich samych motocyklach z rożnymi oponami na tej samej trasie , najlepiej na torze . Zsiadasz z jednego, wsiadasz na drugi i sprawa jasna a tak zawsze można poddać wątpliwościom to co ktoś napisze .
Co do Michelina Pilot Powera, nie jest to z pewnością zła opona bo dobrze sobie radzi i na suchym i na mokrym co powoduje, że jest dobrą opcją na codzień . Sa jednak lepsze gumy które jednak nie bardzo radzą sobie na mokrym i to je trochę dyskwalifikuje . Moim faworytem jest Pirelli Diablo Rosso Corsa . Na suchym rewelacja a na mokrym na żadnej i tak nie pojadę ostrzej bo mi się czerwona lampka w głowie zapala :)
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-15 17:23:31 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Jeżeli nie jeździcie profesjonalnie po torze to nie odczujecie żadnej różnicy. Zawodowcy którzy wykorzystują możliwości maszyny na 100% a nawet i więcej odczuwają zmianę ogumienia i tym podobne. Prawda jest taka że na drogach publicznych mało kto potrafi wykorzystać motocykl w taki sposób żeby odczuć zmianę profilu opony o 5 %


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-15 22:22:57 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-08-16 19:46:14
Posty: 487
Lokalizacja: Wwa/B-stok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: TnT
190/55 Jak mowa o % :beer: to dokładnie niecałe 10% różnicy od standardu w wysokości.
czyli zmiana o niecały 1cm :drink:

Oj korciły Powery ale wyszły jak zwykle Roady
ze wzgledu na turystykę i jazdę po mokrym i zimnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 00:35:54 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
Ja się wtrącę ponieważ chciałem na wiosnę kupić nowe gumy i padło właśnie na Pilot Power, teraz tylko pytanie zwykłe czy 2CT jeżdżę tylko po mieście i w trasy, zero torów i bardzo głębokich złożeń...
Do tej pory przerobiłem battlaxy bt020 (TRAGEDIA) i Pirelki Angel ST (miałem używane na wykończeniu - jestem zadowolony)

Teraz też pytanie czy do fzs 1000 zostać przy fabrycznym 180/55 czy kombinować i założyć 190/55 co mi daje ten centymetr oprócz "lansów bansów dyliżansów"?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 09:19:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
DominWK napisał(a):
zero torów i bardzo głębokich złożeń...


W tym przypadku... dokładnie - nic :D

BTW... widzę, że chcecie na siłę poprawiać skośnookich inżynierów. Uwierzcie mi- Ci goście wiedzieli co robią i ich mózgi w tym temacie są trochę konkretniejsze. Do drogowej jazdy wybrali najlepszą opcję, tor to inna historia. Ale nie widzę, żeby ktoś używał moto tylko, albo w dużej większości na torze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 10:05:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
DominWK- zostać przy fabrycznym 180/55 i nie kombinować ze 190-tką . Poza lansem żadnych plusów . Podstawowy minus to wyczuwalne pogorszenie poreczności a w mieście jest to jednak wazny aspekt .
Potwierdzam bt020 - tragedia :) jesli byłeś zadowolony z Angela ST to może zostań przy Pirelkach bo to dobre gumy . Micheliny z mieszanka 2CT maja twardsza mieszankę na szczycie opony dla zwiększenia jej trwałości a bardziej miękką na bokach aby poprawic przyczepność w złozeniach .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 14:37:59 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2013-07-31 23:23:16
Posty: 312
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000
z pirelek byłem zadowolony ale teraz chcę kupić nowy komplet no i pilot power kosztuje za komplet 750zł, a angele 950zł więc różnicę wolę przeznaczyć na paliwo :)

zdecydowałem się na pilot power 1CT, dam znać na wiosnę jak się spisują


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 15:09:05 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Kolega ma w 1000rr i bardzo chwali ;) Tylko mówi że mają jeden minus - "wystarczają na 5tys km" :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2014-01-16 17:39:38 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-11-17 19:26:24
Posty: 76
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 N
ano chyba wszystkie bardziej sportowe oponki maja ten sam minus, że starczają na max 5 tys km . Jak to zwykle bywa, coś za coś :) Jeśli ktoś lubi sobie pozwolić na wyższe obroty a do tego winkielki to coś jednak musi trzymać motocykl na nawierzchni. Guma która starcza na dłużej będzie duzo wcześniej na granicy swoich możliwości z tendencja do uślizgów . Pilot Power w kategori opon sportowych od wielu lat wiedzie prym i jesli ktos ma watpliwości jakie kupić kolejne gumy to te będą dobrym wyborem .
---
Pozdrawiam
JacekFZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org