Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-10-24 11:08:17 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-09-27 10:32:49
Posty: 727
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Czarna
jesli za malo miales w poprzednich postach to :
tylko oryginalny syntetyk :
MOTUL 7100
GULF SYNTRAK


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-24 11:08:17 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-10-24 15:38:18 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2011-04-07 11:14:27
Posty: 448
Lokalizacja: wrowaw albo wawro ;p
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512-933-050
Obecne moto: fz6 Fazer S1 2004r
ano prawdę powiadacie lol

też jestem za syntetykiem. Co do marki nie umiem doradzić aż tak hmm castrol power 1racing jest podobno bardzo dobry. Motul również. A co do innych czort go wie... Myślę że yamalube też krzywdy twojemu slinikowi nie zrobi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-24 23:11:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
tak czytam te posty i chciałem parę rzeczy sprostować, może komuś się przyda,

taz1612 napisał(a):
misiak tak lopatologicznie to

syntetyk jak najdłużej jak są wycieki lub bierze to półsyntetyk jak dalej wycieki i bierze to mineralny


nie rozumiem co ma jakość oleju do wycieków??
jeśli jeżdżę na pełnym syntetyku i zaczyna mi ciec olej to eliminuję przyczynę wycieku czyli wymieniam simering, oring bądź jakąś uszczelkę w zależności gdzie cieknie ale nigdy nie zmieniam oleju na gorszy z powodu wycieku.

oczywiście, jeżeli silnik zaczyna brać olej to wtedy jest to sygnał do przejścia na gorszy olej czyli np na pół syntetyk, bądź mineralny.

zielony napisał(a):
ja jeździłem na castrolu power1 (1/2syntetyk mimo że mam 30k km tylko)) i teraz zalałem power1 racing (full syntetyk) - różnicy nie zauważyłem-poza ceną;)


kolejna sprawa to nigdy nie przechodzimy z oleju gorszego na lepszy, pół syntetyk jest gęstszy, to wie chyba każdy, ale co on robi w silniku? uszczelnia nieszczelności (ale nie uszkodzone simeringi) mówimy tu o nieszczelnościach np zużytych pierścieni tłokowych przez które ubywa nam oleju. I co się dzieje kiedy zmienimy olej na pełny syntetyk? Rzadszy olej wypłukuje nam w silniku uszczelnienia które poczynił gęstszy pół syntetyk i wtedy moto może zacząć brać olej i tracić kompresję, a stąd już krótka droga do kapitalnego remontu silnika.

zielony Twojemu silnikowi może pełny syntetyk krzywdy nie zrobi bo 30 tyś przebiegu to całe nic
chociaż ja bym takiej zamianki nigdy nie zrobił

jeśli się mylę w swoich teoriach to może mnie ktoś poprawi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 01:03:42 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
mówicie full syntetyk? też tak mi się zdaje do nowego silnika.
a co jest przez was uważane jako lepszy?
ten Motul 7100 czy raczej Castrol power racing ?
W serwisówce mam tak:


Załączniki:
njghgt.JPG [67.99 KiB]
Pobrane 653 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 01:22:54 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
marciniak jesteś pewien tego co napisałeś?
Gdzie masz napisane który olej jest gęstszy?
Nie mylisz z lepkością i wszelkimi prawami fizycznymi dotyczącymi tej wielkości?
Gdzie jest napisane że olej półsyntetyczny jest gorszy od oleju syntetycznego? A jeśli już to w czym jest lepszy syntetyk?
Co się tak wielce złego stanie gdybym do swojego motocykla który ma już ponad 90kkm (nie bierze oleju ponad normę) zalał syntetyka o tym samym indeksie lepkości 10w40? :D

PS a co powiesz jeżeli producent zaleca do silnika olej 10w 40 półsyntetyk API SL / SJ / SH / SG?
Czy jak zaleje mu syntetyk (podobno lepszy) to pomogę mu czy zaszkodzę (mówię o moto z fabryki)? :D

PS' od kiedy to czy coś jest rzadsze ma wpływ na właściwości rozpuszczające nagar? :D
Pytam się tak bez żadnej w tym jakiejś ironii tylko chce byśmy przekazywali jakąś treść świadomie ;)


Jasiooooo w instrukcji jest napisane o olejach o różnych indeksach lepkości 20w40 lub 10w30 oraz że to ma spełniać normę API SE przynajmniej tak zrozumiałem z instrukcji.
Nie sądzę byśmy byli mądrzejsi od inżynierów z kraju kwitnącej wiśni?? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 09:55:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
stoodent1 napisał(a):
marciniak jesteś pewien tego co napisałeś?

tak jestem pewien

stoodent1 napisał(a):
Gdzie masz napisane który olej jest gęstszy?
Nie mylisz z lepkością i wszelkimi prawami fizycznymi dotyczącymi tej wielkości?

tu mnie masz :) , oczywiście, że chodzi o lepkość ale to też ma wpływ na gęstość oleju i mi tak już zostanie, syntetyk rzadszy, mineralny gęstszy a wszystko co po środku zależy od stosunku wymieszania :)
Kiedyś w sklepach z olejami były takie reklamowe fiolki castrola, każda wypełniona innym olejem i z kulką łożyska w środku, obracałeś je do góry nogami i kulka w syntetyku najszybciej opadała.

stoodent1 napisał(a):
Gdzie jest napisane że olej półsyntetyczny jest gorszy od oleju syntetycznego? A jeśli już to w czym jest lepszy syntetyk?

to akurat przeczytasz wszędzie:
Jeśli chodzi o suche dane olej syntetyczny jest lepszy od mineralnego. Ma wyższą lepkość - lepiej przylega do metalowych części - zapewnia lepsze smarowanie, lepszą ochronę silnika. Syntetyk jest też bardziej odporny na zużycie, dłużej zachowuje swoje właściwości.
Istnieją dwa podstawowe rodzaje olejów bazowych: mineralne i całkowicie syntetyczne. Oleje silnikowe określane jako “częściowo syntetyczne”, “półsyntetyczne” lub bazujące na “technologii syntetycznej” zawierają mieszankę tych dwóch rodzajów.

stoodent1 napisał(a):
Co się tak wielce złego stanie gdybym do swojego motocykla który ma już ponad 90kkm (nie bierze oleju ponad normę) zalał syntetyka o tym samym indeksie lepkości 10w40? :D

to ci powie każdy mechanik, nigdy się nie zalewa do starego silnika oleju syntetycznego jeśli jeździł wcześniej na pół syntetyku lub mineralnym

stoodent1 napisał(a):
PS a co powiesz jeżeli producent zaleca do silnika olej 10w 40 półsyntetyk API SL / SJ / SH / SG?
Czy jak zaleje mu syntetyk (podobno lepszy) to pomogę mu czy zaszkodzę (mówię o moto z fabryki)? :D

pytanie do producenta

stoodent1 napisał(a):
PS' od kiedy to czy coś jest rzadsze ma wpływ na właściwości rozpuszczające nagar? :D
Pytam się tak bez żadnej w tym jakiejś ironii tylko chce byśmy przekazywali jakąś treść świadomie ;)

nie napisałem wcale, że rozpuszcza nagar, ale ...
Olej syntetyczny ma też właściwości płuczące i penetrujące. To oznacza, że rozpuszcza wiele osadów w silniku, łatwiej łączy się z innymi płynami i łatwiej przedostaje się przez szczeliny i kanaliki. Łatwiej przedostaje się również do komór spalania. Dla bardziej zużytych silników nie są to korzystne właściwości. Olej może spowodować, że silnik zacznie „przeciekać” i palić olej.


tyle z teorii, teraz coś z praktyki,
Kumpel kupił kiedyś opla vectre B 1.8 w benzynie, silniki znane są z tego że lubią brać olej. Zaczął nią jeździć na taksówce i zorientował się że silnik bierze mu litr oleju na 800 km, dolewki były zbyt drogie (wiadomo, syntetyk kosztuje a przebiegi na taksówce są spore) więc zalał mineralny, tani i można bez szkody dla kieszeni dolewać:)
Samochód zaczął zużywać odrobinę mniej oleju ale zaczął kopcić niebieskim dymem, wcześniej nie kopcił.
Po roku zmienił olej z powrotem na syntetyk (niebieski dym za autem znikł) i sprzedał :D
wnioski:
olej mineralny, pół syntetyczny ulega spaleniu jeśli przedostanie się do komory spalania
olej syntetyczny nie ulega spaleniu, może jedynie wyciekać, kapać z wydechu

a i jeszcze tak mi się skojarzyło, olej syntetyczny jest droższy od pół syntetycznego, to też może sugerować że co jest droższe jest lepsze choć nie zawsze lepsze dla naszych silników. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 11:12:58 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
http://www.forumsamochodowe.pl/oleje/ tu masz porównanie lepkości różnych olejów na rynku.

Lepkość jest szczególnie ważna przy zimnym starcie ponieważ olej nie spływa całkowicie ze ścianek i pozostawia film.
Natomiast zbyt duża lepkość powoduje zwiększone tarcie ;) a nam chodzi o właściwy stosunek lepkości dla danego silnika :D

marciniak napisał(a):
nie napisałem wcale, że rozpuszcza nagar, ale ...
Olej syntetyczny ma też właściwości płuczące i penetrujące. To oznacza, że rozpuszcza wiele osadów w silniku, łatwiej łączy się z innymi płynami i łatwiej przedostaje się przez szczeliny i kanaliki. Łatwiej przedostaje się również do komór spalania. Dla bardziej zużytych silników nie są to korzystne właściwości. Olej może spowodować, że silnik zacznie „przeciekać” i palić olej.


-to nie olej ma właściwości penetrujące a dodatki
Zwróć szczególną uwagę na LICZBĘ ZASADOWĄ podana w tabeli na początku linku >tu opis co to jest< i wróć do właściwości myjących oleju
-każdy olej się spala tyle że w innych warunkach i z innym efektem w postaci dymu ;)
-jeżeli chodzi o łatwość mieszania się nie wchodził bym w ten temat bo trudny jest i wcale nie taki oczywisty.
-zużyte silniki należy remontować nie lać byle co :D mówimy tu o silnikach motocyklowych gdzie tłok ma prędkości czasem nawet 25m/s

marciniak napisał(a):
to akurat przeczytasz wszędzie:
Jeśli chodzi o suche dane olej syntetyczny jest lepszy od mineralnego. Ma wyższą lepkość - lepiej przylega do metalowych części - zapewnia lepsze smarowanie, lepszą ochronę silnika. Syntetyk jest też bardziej odporny na zużycie, dłużej zachowuje swoje właściwości.
Istnieją dwa podstawowe rodzaje olejów bazowych: mineralne i całkowicie syntetyczne. Oleje silnikowe określane jako “częściowo syntetyczne”, “półsyntetyczne” lub bazujące na “technologii syntetycznej” zawierają mieszankę tych dwóch rodzajów.


-lepsza ochrona silnika dyskusyjne bo można wrócić do wzmożonych oporów samego oleju przy bardzo dużej lepkości ;)
-co do zużycia w tych samych warunkach jest to prawdą
-całkowicie syntetyczne a więc nie wytworzone z ropy naftowej to są chyba 2 producenci ;)
reszta twierdzi że to syntetyki które wg definicji chemicznych nie są nimi bo pochodzą z ropy naftowej a więc minerały :D (spisek? nie ale tylko się czepiam :P )

marciniak napisał(a):
to ci powie każdy mechanik, nigdy się nie zalewa do starego silnika oleju syntetycznego jeśli jeździł wcześniej na pół syntetyku lub mineralnym


z tym stwierdzeniem że każdy bym się kłócił zawsze znajdą się odszczepieńcy z wieloletnią tradycją i o dziwo nic nie zepsuli jeszcze :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 12:30:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
stood napisałem ci tylko swoje zdanie na temat olei i raczej nic tego nie zmieni

a jeśli chodzi o dodatki penetrujące to co masz na myśli?? bo ja żadnych dodatków do oleju nie stosuje, a jeśli producent je dodaje do nowego oleju to jest to dla mnie równoznaczne z tym że to olej penetruje :) bo tak został przez producenta wyprodukowany

a co do spalania oleju to nie pisz, że się spala każdy w zależności od warunków, bo to oczywiste i w odpowiedniej temperaturze to prawie wszystko się spali :)
A warunki mamy określone, jest to silniki spalinowy, a w nim syntetyk się nie spala.

I tu chciałem dać praktyczną wskazówkę dla kupujących żeby uważali. Niektórzy mają mylną opinię, że jak niebieskiego dymu z rury nie ma to oleju nie bierze, a tu mogą się grubo zdziwić bo jak mam zalany pełny syntetyk to może go żłopać całkiem sporo a objawów żadnych nie zobaczymy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 12:45:40 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
marciniak w silniku w krytycznym momencie jest około 2700 st C i około 20 Bar ciśnienia :D twierdzisz że olej się nie spali??
Na studiach i w technikum testowałem temperatury zapłonu/samozapłonu różnych olejów i uwierz mi te wartości są znacznie poniżej 2700 st C a to wszystko przy 1013 hPa a co będzie przy 20x wyższym ciśnieniu?? :mrgreen:
Olej syntetyczny też się spala tylko może spalać się bezdymnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 12:59:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2010-01-02 01:14:22
Posty: 86
Lokalizacja: Nurnberg/Białystok
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ8 Fazer
stoodent1 napisał(a):
marciniak w silniku w krytycznym momencie jest około 2700 st C i około 20 Bar ciśnienia :D twierdzisz że olej się nie spali??
Na studiach i w technikum testowałem temperatury zapłonu/samozapłonu różnych olejów i uwierz mi te wartości są znacznie poniżej 2700 st C a to wszystko przy 1013 hPa a co będzie przy 20x wyższym ciśnieniu?? :mrgreen:
Olej syntetyczny też się spala tylko może spalać się bezdymnie...


stood nigdy chemia, molekuły i wiązania chemiczne nie były moją mocną stroną więc się kłócił nie będę, może i się spali bezdymnie.

jedynie wiem co widziałem z praktyki jak u kumpli w autach syntetyk kapał z wydechu a mineralny nie :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 14:32:52 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Luzik :) tylko zapamiętaj o lepkości bo jak ktoś już setny raz po kimś powtarza gęstość to mnie krew zalewa :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-25 20:00:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Cytuj:
to ci powie każdy mechanik, nigdy się nie zalewa do starego silnika oleju syntetycznego jeśli jeździł wcześniej na pół syntetyku lub mineralnym

Jak silnik ma kompresję identyczną, nie przykapca, uszczelniacze na wydechu nie przepuszczają , po płukance silnika można zalać co się chce. Oczywiście na własną odpowiedzialność. Miałem kilka fazerów, co latało na mineralu, po płukance, niektóry śmigają po dziś dzień na syntetyku mowa o s2 i pół-syntetyku mowa o FZS-ie. Nic się nie dzieje. Producent podaje minimalne wymagania co do oleju czyli klasę nie mniej niż np SJ, wartości z indeksem 10W40.

10W40 może być: minerałem , może być półsyntetykiem na bazie mineralnej, może być "syntetykiem" na bazie mineralnej, może być syntetykiem na estrach, może być syntetykiem na double estrach.

Najlepszy olej do silnika to świeży olej, zmiany co 6 tys km wraz z filtrem za każdym razem.

Jedynie moja uwaga, przy przechodzeniu z półsyntetyk-a na bazie mineralnej na pełny syntetyk doubel ester np 300V ( nie mylić z 7100 ) , może dojść do rozszczelnienia silnika na uszczelkach. Z 10 razy się zdarzyło, w tym w moim piecu w hayce. Nowe uszczelki i po problemie. Podwójne estry zalecam do sprzętów nowych, ze znikomym przebiegiem, ze znikomym nagarem.

Nowe sprzęty czyli po okresie dotarcia, u mnie gix do 1000km na mineralu, 1000-3000 półsyntetyk, teraz czysty syntetyk na bazie estrów. Akurat motul 7100.

Co do olejów firmy Castrol jedyny sensowny w ofercie to 10W50 pełny syntetyk. Choć wolę REPSOL-a.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-26 00:44:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2012-06-19 23:05:05
Posty: 60
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZR 600 3HE
kochani po tym wszystkim co piszecie jeszcze bardziej zgłupiałem bo na chemii nic a nic się nie znam :)
stoodent1 a dlaczego do wyboru jest 20w40 lub 10w30 a nie jeden i koniec? od czego zależy wybór?
Wojt@s czy Twoje przechodzenie z tymi olejami jest poprawne i tak powinienem robić jak Ty przy moim przebiegu 600km ? No i dlaczego tak a nie inaczej i czemu nie piszą tak w serwisówkach ? to zdrowsze dla silnika ?
poradźcie mi jak zadbać o ten silnik żeby mi służył na lata,nie chcę go zmarnować na samym starcie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-26 11:59:47 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Jasiooooo masz wykres zależności wyboru oleju od temperatury zewnętrznej.
Generalnie instrukcja jest na dany rok produkcji modelu.
Obecnie mamy oleje które w większym zakresie pracują właściwie więc 10w40 a czy syntetyk czy półsyntetyk to już do Wojtasa ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-27 20:10:13 
Niemowlak

Dołączył(a): 2012-05-09 18:37:37
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Liqui Moly Racing 4T 10W50 co o nim sadzicie ogolnie malo info jest na forum na temat tego oleju


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 176 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org