Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-12-08 01:58:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Kiedy jedzie się zmieniając miękko biegi na półsprzęgle i niewielkich obrotach to wtedy lapie bledne proporcje, bardzo pomaga zdecydowane zmienianie biegów.

Co do roznicy w programowaniu na drodze i na centralce - mogę powiedziec to samo, po co kombinować i robić 2 rzwczy jednocześnie czyli jazda motocyklem i programowanie, skoro mogę błyskawicznie zrobić to przed jazdą nawet na zimnym silniku i wyruszyć w drogę bezpiecznie bez rozpraszania się programowaniem biegów :)

Z dwóch niebezpieczenstw jazdy wlepiajac wzrok w wyswietlacz biegów (szczegolnie jesli cos nie wychodzi) lub krecenia kolem na centralce to zdecydowanie wolę to drugie.

Moze to tez kwestia tego ze nauczylem sie ruszać zeskakując z centralki bez dotykania nogami ziemi tylko poprzez bujnięcie do przodu z wbitym biegiem i w gotowości do wysprzeglenia, wtedy wiem ile tak naprawdę trzeba sily zeby moto zeskoczylo z centralki... A wymaga calkiem sporo, trzeba wstać i nabrać zamachu tułowiem bo na siedzaco jest bardzo trudno. Nie ma szansy zeby moto samo zeskoczylo stojąc na płaskiej powierzchni jesli siedzimy bez wygibasów.

Od 3 minuty:
https://youtu.be/W9CduUuKfcA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 01:58:48 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-12-08 07:45:36 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
po co kombinować i robić 2 rzwczy jednocześnie czyli jazda motocyklem i programowanie, skoro mogę błyskawicznie zrobić to przed jazdą nawet na zimnym silniku i wyruszyć w drogę bezpiecznie bez rozpraszania się programowaniem biegów

bo nie każdy fz6 ma centralkę :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 08:35:58 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
pawcio81 napisał(a):
Musi być "n" - wtedy bieg jest zapamiętany i można włożyć kolejny, jak miga nr biegu, to wtedy się go uczy.

To ,że musi być "n" do zapamiętania to wiem.Chodziło mi o sam moment zmiany biegu, czy zmieniasz na "n" czy jak na wyświetlaczu jest już kolejny nr. biegu.https://www.youtube.com/watch?v=Cc2yuJkpbiI


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 10:01:59 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
A moje FZ1 niema centralki, wiec musialbym postawic na podnosniku.. no nie odwazylbym sie ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 11:01:19 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Dla mnie "n" oznacza w domyśle next i wtedy zmieniam bieg, gdy pojawia się taki znak, nie robiłem tego tak nerwowo jak ten gość z filmu, po prostu płynnie i spokojnie. Jak już pojawia się numer kolejnego biegu, to jest to początek do rozpoczęcia zapamiętywania dla biegu kolejnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 14:43:23 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mrozu napisał(a):
A moje FZ1 niema centralki, wiec musialbym postawic na podnosniku.. no nie odwazylbym sie ;)
I wszystko jasne ;)

Mi ciężko się programowało jadąc, kilka razy źle złapał biegi i musiałem resetować. Trochę mnie wkurzało to że jak zapomniałem że mam włączoną stacyjkę i zgaszony silnik to licznik biegów się resetuje, kilka razy zagadałem się i licznik skasował kalibrację.... Następnym razem zasilanie podpiąłbym pod światło mijania żeby licznik startował dopiero razem z silnikiem a nie od razu po stacyjce.

Powodzenia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 15:00:24 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2019-05-29 12:25:15
Posty: 89
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
a tak BTW, czy posiadanie wyswietlacza naprawde tak ulatwia zycie? pytam, bo nigdy nie mialem w zadnym moto :) a jak bralem motocykle na jazdy testowe, to nawet nie zwracalem uwagi na to czy maja :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 15:19:19 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mi bardzo. Przede wszystkim mi przy nauce jazdy pierwszym moto po przesiadce z diesla silnik motocykla wydawal sie pilowac bez sensu i szybko zmienialem na wysokie biegi. Bez wyswietlacza czesto probowalem z 6stki wrzucic wyzej, na 6 mialem wrazenie ze jade na 4. Zwlaszcza jak zamyslilem sie i jechalem wolno na wysokim biegu to zatrzymujac sie i widzac wskaznik szybciej znajdę luz lub 1. W fazerze przy 50kmh 4, 5 i 6 brzmią i jadą prawie tak samo :) Jadąc delikatnie czesto tez skrecalem w boczne drogi na 3 myslac ze jest 2 i jak zwolniłem ponizej tych 20kmh to sie 3 dusila bardzo.

Natomiast dochamowując do czerwonego z naddzwiekowej po wejsciu w atmosferę jak redukuje na wysokich obrotach to jesli za szybko wrzuce z 3 na 2 myslac ze wrzucam z 4 na 3 mozna sie zaskoczyc bo miedzy 2 a 3 jest juz bardzo duza roznica w obrotach i jesli 3 byla na wysokich to 2 bedzie mega wysoko, skonczy sie pilowaniem silnika :)

Da się bez tego żyć, ale po co sobie komplikować to życie ;) zawodnicy też mają wyświetlacz biegów, dla mnie to zadna ujma na honorze ze wole jezdzic z wyswietlaczem..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 15:46:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Następnym razem zasilanie podpiąłbym pod światło mijania żeby licznik startował dopiero razem z silnikiem a nie od razu po stacyjce.

słuszna uwaga! choć ja bym, szukał czegoś co gasnie po wyłączeniu zasilania - np pompa paliwa. jak jest ciemno zdarza mi się pod wiatą zostawić moto na wyłączonym silniku z świecącą się lampą żeby przykryć pokrowcem, drażniło by mnie że się resetuje...

sfazowany napisał(a):
czy posiadanie wyswietlacza naprawde tak ulatwia zycie?

sfazowany napisał(a):
Mi bardzo. Przede wszystkim mi przy nauce jazdy pierwszym moto po przesiadce z diesla silnik motocykla wydawal sie pilowac bez sensu i szybko zmienialem na wysokie biegi. Bez wyswietlacza czesto probowalem z 6stki wrzucic wyzej, na 6 mialem wrazenie ze jade na 4.

generalnie mi tam w sumei to nie przeszkadza że czasem postaram się wbić bieg którego nie ma - to tam olewka.

Nie mam wskaźnika i w sumie nie czułem potrzeby. Choć jak ostatnio jechałem w korku kawą żonki (wskaźnik w liczniku) to przyjemne było to że wiedziałem na jakim jestem biegu - podświadomie zerkałem i zdarzyło sie że zamiast dodać gazu, zdziwić się że nie chce przyspieszyć i wtedy zredukować redukowałem z wyprzedzeniem.

czy jest niezbędny? wydaje mi się że nie. to bajer który się przyda na początku jazdy, potem już nie. Ale może zmienię zdanie - dziś w pracy zostałem zaatakowany hasłem że mam sobie jakis prezent świąteczny wybrać tu teraz już bo jest kasa z budżetu na takie bajery do zużycia (przez koronę nie było integracji kilku i się kasa ostała mimo że firma juz rózne gadżety nam kupowała). wybity z rytmu nie miałem zadnego sensownego pomysłu więc pierdzielnąłem to co właśnie miałem na ekranie - ten wątek czyli "wskaźnik" - jak przyjdzie zamontuję to zobaczymy jakie będzie moje zdanie na jego temat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 17:43:44 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
Mrozu napisał(a):
A moje FZ1 niema centralki, wiec musialbym postawic na podnosniku.. no nie odwazylbym sie ;)

Moja FZ6 w momencie montażu wyświetlacza też nie miała,ale przed zimą jej sprezentowałem,żeby przez zimę na kołach nie stała. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-12-08 20:33:10 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2013-01-13 20:48:01
Posty: 299
Lokalizacja: Polkowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz6 Fazer S2 ABS
Wygląda na to, że macie trochę inaczej rozwiązane kasowanie zapisanej konfiguracji wyświetlacza, u mnie muszę, jak dobrze pamiętam, 5 razy pod rząd włączać i wyłączać zasilanie wskaźnika, wyłączenie musi być, gdy wskaźnik odlicza bieg maksymalnie 4 bieg.
Co do przydatności, to mogę powiedzieć, że jeździłem 7 sezonów bez wskaźnika i jakoś dawałem radę :) Przez ostatni sezon jeżdżę ze wskaźnikiem i stale z niego korzystam, żałując, że 7 lat się zastanawiałem nad tym, który aktualnie bieg :).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-15 15:33:27 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Zastanawiam się nad tym gadzetem ale jak popatrzyłem na ceny tego to - czy ktoś tu przypadkiem nie zwariował?
Gipro po 400zł? ktoś po tyle kupuje? Na ali po 100zł - lepiej - ale tu spodziewałbym się ceny adekwatnej do podróbek a 100 to moim zdaniem cena za oryginał być powinna.

Co do sensowności to przynajmniej z mojej strony bardzo dobrze jest wiedzieć że mam zapiętą 2 reszta mnie mniej interesuje.
Przekopywanie się z 2 na 1 jest nieprzyjmene i w większości przypadków nie potrebne ale trudno ocenić czy już 2 czy 3


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-15 15:38:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Myślę że dla osób które nigdy nie lutowaly i nie zgłębiały wiedzy o wiązkach w moto a kluczyki imbusowe mają te co zostały po skaldaniu szafki z ikei, to kupią nawet droższy wyswietlacz jeśli będzie plug and play i unikną całej tej rzeźby... która dla innych będzie miłym popołudniem przy piwerku :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-15 16:15:39 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Sfazowany na ali.. są wyświetlacze ''dedykowane'' , sam taki kupiłem i poza wiekszym lub mniejszym kłopotem zwiazanym z dostepem pod zbiornik Pb , w zasadzie one są plug and play :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-15 17:27:52 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2020-08-26 22:13:41
Posty: 260
Lokalizacja: WOT
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6
tuzmen napisał(a):
Zastanawiam się nad tym gadzetem ale jak popatrzyłem na ceny tego to - czy ktoś tu przypadkiem nie zwariował?
Gipro po 400zł? ktoś po tyle kupuje?

Widocznie są chętni,skoro trzyma cenę. :D Ja 400 bym też za to nie dał.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 247 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org