Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2023-08-07 17:48:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Czy ktoś oblatany w serwisówce i języku angielskim może potwierdzić rozmiary nakrętki zdawczej napędu do Fazera FZS600 podane na Allegro?
Sprzedawca informuje, że ma ona gwint 18mm i skok 1mm.
Mam możliwość dotoczenia takowej, ale bez wymiarów nie da się ;-)
W instrukcji znalazłem tylko siłę jej dokręcenia (70 Nm), a wymiarów nie.


Aukcja Allegro:
https://allegro.pl/oferta/yamaha-fzs-60 ... R3EALw_wcB


Załączniki:
Podkładka zębatki zdawczej.jpg [98.69 KiB]
Pobrane 228 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 17:48:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2023-08-07 19:33:46 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
toooomelo napisał(a):
Czy ktoś oblatany w serwisówce i języku angielskim może potwierdzić rozmiary nakrętki zdawczej napędu do Fazera FZS600 podane na Allegro?

przetrzepałem, nie znalazłem wymiarów w serwisówce. w wolnej chwili potelepie neta może znajdę ci jakies wymiary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 20:14:57 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A nie masz oryginalnej do pomiarów?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 22:10:03 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
tuzmen napisał(a):
A nie masz oryginalnej do pomiarów?

Jakby oryginalna nakrętka miała dobry gwint, to bym jej nie wymieniał i nie potrzebował wymiarów :(


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-07 22:44:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
A wałek ma jeszcze gwint? Przecież z niego też odczytasz wymiary


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-08 01:35:48 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Toooomelo, tak z ciekawości, w czym będzie lepsza ta nakrętka utoczona od sklepowej? Chodzi mi o stopień komplikacji operacji, czy jest opłacalny? Wymiar to jedno, typ stali, odporność na zrywanie i hartowanie to drugie... Nie ufasz oryginałom? Ja w fz6 zgubiłem nakrętkę i kupiłem na allegro wersję poprawioną, szerszą. Pamiętam, że od strony skrzyni miała podcięcie ponieważ wałek nie miał gwintu aż do samej zębatki i płaska nakrętka doszłaby do końca gwintu zanim docisnęła by zębatkę. Przy sprzętach retro z brakiem na rynku części zamiennych rozumiem takie rozwiązania ale do fzs600/1000 jest tego dużo w internetach... Tak tylko pytam ;)

Numer katalogowy zestawu poprawionej szerszej nakrętki z podkładką: 90891-10124-00

Polski zamiennik 69 PLN
https://allegro.pl/oferta/yamaha-fzs-60 ... 7446349510

Oryginał 13.62 PLN
https://yama-sklep.pl/908911012400-nut- ... r-lock-set

Nakrętka fabrycznie montowana która spadała miała 9mm szerokości, poprawiona ma 12mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-08 08:29:14 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Tak, nakrętka z podkładką już zamówione na Allegro.
Pomyślałem tylko, żeby poprawić gwint na wałku. Tak profilaktycznie.
A do tego potrzebowałbym narzynki. I stąd ciekawość wymiarów.
A gwintomierza nie mam ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-08 11:04:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Może skręć na niebieskiego locktite'a. W ktm na zdawczym klei się nakrętki wg serwisowki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-08 11:32:20 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
tuzmen napisał(a):
Może skręć na niebieskiego locktite'a.

Taki mam zamiar :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-08 14:42:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Przyłóż centymetr do gwintu i zobacz ile masz zwojów na jednym centymetrze, jeśli będzie 10 zwojów no to masz skok 1mm, jak ok 6 z haczykiem to skok 1,5mm itd. Średnicę wałka też centymetrem określisz przykładając od czoła i zaokraglając wartość do najbliższej w rozmiarach występujących na rynku. Jak przyjdzie nowa nakrętka to możesz ją też zabrać do jakiegoś leroya czy casto i na dziale ze śrubami dopasować pasującą do nakrętki i będziesz miał pewne dane. Co do poprawiania gwintu narzynką, jeśli gwint nie jest widocznie uszkodzony to nie ma co uszczuplać materiału na wałku, to jest stal hartowana powierzchniowo i im więcej zbierzesz materiału tym słabszy będzie gwint, niższy gwint będzie też miał mniejszą powierzchnię styku pracującego z nową nakrętką, czyli większe prawdopodobieństwo zerwania gwintu.

Jak przyjdzie nowa nakrętka to wyczyść dokładnie gwint na wałku i zobacz czy w miarę gładko nakrętka wchodzi na wałek, nawet jeśli miejscami może być potrzebna delikatna asysta klucza bo palcami będzie się ciut przycinało. Jeśli gwint nie był uszkodzony spadniętą z wielowypustu zębatką po zgubieniu nakrętki to według mnie wszelkie operacje zabierające cenny materiał z wałka są nieporządane.

Niebieski loctite wystarczy, z czerwonym może być walka przy następnej wymianie zębatki. Odtłuść wałek i nakrętkę przed skręceniem na loctite.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-09 10:06:24 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3821
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
toooomelo napisał(a):
A gwintomierza nie mam

możesz użyć śrub z sklepu metalowego. standardowe śruby M6 i M& mają skok 1mm, M8 i M9 mają 1,25, m10 ma 1.5. Ja tak mierzyłem skoki śrub do kierownicy w tigerze. Mniej więcej mierzyłem suwmiarką między szczytami (przy zmianę 0,25 i dokładności suwmiarki do 0.05 bedziesz miał wystarczającą pewność), ale potem własnie wpadłem na pomysł żeby upewnić się zwykłymi śrubami - za pakiet trzech załaciłem jakies 4zł, kluczem do sukcesu było pójść po śruby do sklepu gdzie wiedzą co sprzedają, a nie do castoramy.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-09 17:09:57 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
Dzięki, Panowie, za porady.
Cieszę się, że był odzew i zainteresowanie.
Nakrętki dojechały (x2).
I od dzisiaj jeden komplet będzie jeździł ze mną wszędzie w zapasie pod siedzeniem!
A to dlatego, że straciłem nakrętkę już 3 razy!
Pierwszy raz w czerwonej przedliftowej "Mexicanie" (jeździłem bez nakrętki jakiś czas nie wiedząc o tym!) i dwukrotnie na minionych wakacjach.
Po moich przygodach zalecam to wszystkim FZSowcom :-)


Załączniki:
Nakrętka zębatki zdawczej2 600.jpg [190.88 KiB]
Pobrane 175 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2023-08-09 20:45:59 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Bo to forum jest najlepsze nawet o śrubach można zapełnić temat!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org