Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=22&t=18313
Strona 1 z 2

Autor:  partyzant [ 2015-06-01 12:05:59 ]
Tytuł:  fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Po ponad 2 latach posiadania moto i 2 przeglądach dzisiaj diagnosta doczepił mi się do amerykańskiej lampy w moto :evil: powiedział że do tej pory przymykali na to oko ale teraz coś się zmieniło i już tego nie robią. Nowa lampa kosztuje jakieś 350eur więc to raczej odpada. Na aledrogo można kupić jakieś połamane szroty za ok 300zł więc się zastanawiam czy da się przełożyć same odbłyśniki w lampie? Ewentualnie może miałby ktoś do sprzedania w rozsądnej cenie wersję EU?

Autor:  glenroy [ 2015-06-01 15:57:16 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Nic się nie zmieniło, w europie wymagane są światła asymetryczne chyba od zawsze :). W USA mają reflektory symetryczne, czyli najprościej mówiąc, nie mają tego "listka" doświetlającego pobocze i z zasady świecą tak sobie...stwierdził bym nawet, że poprawnie ustawione nie świecą wcale, a takie, żeby było coś widać, oślepiają jak cholera. Nie widzę problemu, żeby zmienić odbłyśnik, bo w zasadzie reflektory tylko tym się będą różnić, ja zrobił bym to nawet nie tyle dla samego przeglądu, co dla własnego komfortu jazdy nocą, na prawdę nasze asymetryczne lampy świecą o niebo lepiej, chociażby dlatego, że masz dużo dalej oświetloną prawą stronę jezdni.

Tylko delikatnie i cierpliwie przy rozklejaniu reflektora, suszarka/opalarka i ogień, niektórzy próbowali chyba nawet w piekarniku podgrzewać, ale szyba reflektora jest z laminatu i chyba nie do końca dobrze odbija się to na jej zdrowiu :).

Autor:  partyzant [ 2015-06-01 16:11:13 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Dzięki za info :-) ja w sumie do tej pory nie narzekałem na jakość oświetlenia a nawet powiem że fazer lepiej świeci niż moje poprzednie zr-7 z lampą w wersji EU, może to dla tego że w wersji USA świecą oba światła a nie jak u nas mijania tylko jedno. Na to też mi zwrócił uwagę diagnosta. Tak czy siak będę musiał teraz dostosować się do przepisów i poświęcić trochę czasu i zł :-\ I jeszcze pozostaje kwestia postojówek, których u mnie nie ma, bo mijania się zapala od razu po włączeniu zapłonu, nie mam nawet włącznika świateł. Czy jak będzie mi się zapalać światło mijania bez możliwości wyłączenia to postojówki też muszę mieć?

Autor:  glenroy [ 2015-06-01 17:28:58 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Tak, musisz mieć komplet oświetlenia, pozycyjne, mijania, drogowe etc.

Co do reflektorów, na kloszach lamp są oznaczenia, do czego dany reflektor posiada homologację, jeżeli na obydwu kloszach masz wybite oznaczenie HCR, to diagnosta może sobie swój problem wsadzić tam, gdzie zwykle grzebie palcem, bo obydwa reflektory posiadają homologację na światła mijania i drogowe, czyli mogą sobie świecić obydwa razem ;).

Jak chcesz, obadaj sobie oznaczenia na kloszach wg. tej tabeli, i zobaczysz czy obydwie lampy mogą świecić razem jako mijania, czy jedna jest do mijania, druga do drogowych.
[ img ]

To jest właśnie podejście w naszych OSKP, trafić na kumatego diagnostę, to chyba jakiś cud, reszta gdzieś coś słyszała, ktoś coś mówił, gdzieś coś dzwoni, a klient przecież wszystko łyknie, bo nie ma o tym pojęcia...już przechodziłem setki razy takie cyrki na przeglądach ;).
Do mnie diagnosta przywalił się kiedyś o opony, bo zjechane były do tych znaczników i nie, nie podbije przeglądu...zapytałem, ile mm minimalnie musi mieć bieżnik wg. naszych przepisów...nooo 1.6mm, to proszę zmierzyć na oponie...2mm, dziękuję, do widzenia ;).
To samo o normy spalin ;), kiedyś gość się do mnie przyje*ał, że moje 16 letnie audi nie spełnia nowych norm euro :lol:

Autor:  partyzant [ 2015-06-01 17:36:44 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Wielkie dzięki :mrgreen: sprawdzę te oznaczenia, ale co z tymi postojówkami? muszę je dorobić?

Autor:  partyzant [ 2015-06-01 21:10:03 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Znalazłem taki opis http://caponord.cba.pl/?page_id=100 wynikało by z niego że za kształt wiązki światła odpowiedzialna jest żarówka i jej zamocowanie. Może wcale nie muszę wymieniać odbłyśników tylko wstawić europejskie żarówki i odpowiednio je ustawić?

W zasadzie żarówki to mam takie jak pokazuje google po wpisaniu h4 więc albo europejskie, abo nie ma różnicy między europejskim a hamerykanskimi. Zmodyfikowałem je nieco szlifierką żeby dało się je przekręcić i udało mi się uzyskać jakąś asymetrię chociaż deko rozmazaną :wink: jutro pojadę do innego diagnosty i zobaczymy co powie a odbłyśniki tak czy siak będę próbował wymienić jak uda się jakieś kupić niedrogo.

Autor:  mores [ 2015-06-02 11:00:32 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

mam to samo...pozycyjne można włożyć w klosz amerykański, bez większego problemu - zwłaszcza, że jest na to miejsce...jest przy tym troszkę grzebania w instalacji, ale da się...trzeba również przy tym zmienić włącznik świateł...

Autor:  partyzant [ 2015-06-02 13:12:31 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

mores napisał(a):
trzeba również przy tym zmienić włącznik świateł...
u mnie to trzeba by zamontować włącznik świateł, bo w ogóle go nie ma a miejsce na niego jest zaślepione.

Autor:  glenroy [ 2015-06-02 16:09:12 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

partyzant napisał(a):
mores napisał(a):
trzeba również przy tym zmienić włącznik świateł...
u mnie to trzeba by zamontować włącznik świateł, bo w ogóle go nie ma a miejsce na niego jest zaślepione.


Bo w nowszych motocyklach, czyt. z przełomu ostatnich 10 lat, światła pozycyjne i mijania włączają się automatycznie, razem z zapłonem i jedyny przełącznik jaki masz mieć na kierownicy, to przełącznik świateł drogowych i kierunkowskazów :).

Autor:  partyzant [ 2015-06-02 22:28:20 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Czyli jak dorobię pozycyjne w lampie włączane razem z zapłonem i światłami mijania, bez możliwości włączenia jedynie pozycyjnych to będzie ok? A w ogóle to w całej tej sprawie nurtuje mnie jedna kwestia... jak to do k....y nędzy jest, że od ostatniego piątku można legalnie zarejestrować w pl samochód z UK z kierownicą po prawej stronie a głupia lampa z USA już pojazd dyskwalifikuje??? i założę się o każde pieniądze że moto z taką lampą stwarza dużo mniejsze zagrożenie na drodze niż samochód z kierownicą po prawej stronie

Autor:  glenroy [ 2015-06-02 22:50:53 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

partyzant napisał(a):
Czyli jak dorobię pozycyjne w lampie włączane razem z zapłonem i światłami mijania, bez możliwości włączenia jedynie pozycyjnych to będzie ok? A w ogóle to w całej tej sprawie nurtuje mnie jedna kwestia... jak to do k....y nędzy jest, że od ostatniego piątku można legalnie zarejestrować w pl samochód z UK z kierownicą po prawej stronie a głupia lampa z USA już pojazd dyskwalifikuje??? i założę się o każde pieniądze że moto z taką lampą stwarza dużo mniejsze zagrożenie na drodze niż samochód z kierownicą po prawej stronie


Tak właśnie, po zapłonie ma startować pozycja i mijania, z kierownicy masz mieć możliwość włączenia drogowych i będzie ok :).
Od bodajże 2005 roku UE wprowadziła taki wymóg.

Co do pojazdów w UK, można rejestrować, ale też pod warunkiem, że wcześniej pojazd zostanie dostosowany do kontynentalnych standardów, czyli właśnie m.in. reflektory, w niektórych przypadkach też lusterka, tylne światła, bo przeciwmgłowe musi być z lewej strony, jedynym "ułatwieniem" jest brak konieczności przekładki kierownicy. W autach z USA jest to samo, trzeba przerobić przednie oświetlenie, głównie chodzi o to, że nie mogą się świecić kierunki, z tyłu trzeba wymieniać lampy na takie z pomarańczowymi niezależnymi od stopu kierunkami i dołożyć instalację od świateł przeciwmgłowych, czasami trzeba przerabiać oświetlenie tablicy, rura wydechowa nie może być skierowana w stronę prawego pobocza etc. trochę tego się znajdzie wbrew pozorom, a teraz się do tego czepiają.

Nie zmienia to faktu, że osobiście zaczynam się bać jeździć motocyklem, z jednego prostego względu, ja już mam przed oczami lecącego mi na czołówkę debila, który żeby zobaczyć coś zza pojazdu, który chce wyprzedzić, musi praktycznie całym pojazdem wyjechać na przeciwny pas. Mówcie co chcecie, ale w naszych warunkach jest to kosmicznie niebezpieczna sprawa. Narzuciło nam to oczywiście UE, bo na zachodzie tak można etc...tylko nikt nie wziął pod uwagę, jak wygląda infrastruktura drogowa na zachodzie, jak u nas...no ale, UE każe...

Autor:  partyzant [ 2015-06-02 23:21:14 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

glenroy napisał(a):
Nie zmienia to faktu, że osobiście zaczynam się bać jeździć motocyklem, z jednego prostego względu, ja już mam przed oczami lecącego mi na czołówkę debila

Dobrze powiedziane/napisane... mam nadzieję że firmy ubezpieczeniowe trochę ostudzą wysokością OC zapał do kupowania anglików przez głąbów chcących oszczędzić parę zł kosztem bezpieczeństwa swojego i innych...

Autor:  SzMuD [ 2015-06-04 08:21:49 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

glenroy napisał(a):
Bo w nowszych motocyklach, czyt. z przełomu ostatnich 10 lat, światła pozycyjne i mijania włączają się automatycznie, razem z zapłonem


A tutaj nie ma przypadkiem bledu ?
Swiatła pozycyjne właczaja sie razem z zaplonem, a mijania dopiero po odpaleniu silnika .

Tak jest u mnie i w kilku innych motocyklach tak jest. Na egzaminie jakies 10 lat temu instruktor juz mnie uczulal, ze jak bede mial sprawdzic swiatla mijania na egzaminie to musze odpalic moto ...

Autor:  glenroy [ 2015-06-04 13:09:13 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

SzMuD napisał(a):
Tak jest u mnie i w kilku innych motocyklach tak jest. Na egzaminie jakies 10 lat temu instruktor juz mnie uczulal, ze jak bede mial sprawdzic swiatla mijania na egzaminie to musze odpalic moto ...


Bardzo możliwe, że tak jest, nie mam na co dzień styczności z takim sprzętem, więc Ci tego nie powiem, ale faktem jest, że to co piszesz ma sens i było by mocno poparte w praktyce, włączasz zapłon, czyli stoisz w miejscu i świecą się pozycyjne, odpalasz maszynę, czyli jesteś gotowy do jazdy, bądź już się poruszasz i włączają się mijania. Dobrze, że zwróciłeś na to uwagę :).

Autor:  partyzant [ 2015-06-05 11:40:50 ]
Tytuł:  Re: fzs 1000 przeróbka przedniej lampy USA na EU

Nosz kur..... mać, dorobiłem pozycyjne to sie diagnosta przyjebał do hałasu :-/ zmierzył 104 db przy 7500rpm a dopuszczalne jest 96... Ostatnio jak byłem to mierzył mi przy 3000rpm a ten powiedział że mierzy sie przy 3/4 obrotów mocy max... miałby ktoś z okolic wawy porzyczyć seryjny wydech za flaszke??

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/