Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-02-15 11:06:05 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-04-08 13:36:41
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
słusznie blue7 i właśnie zakupiłem sobie orginalny filtr powietrza za 111zł z przesyłką ponieważ Hiflo mi nie pasuje tak idealnie jak orginał ( chodzi o uszczelkę jest prawie 0,5luzu )


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-15 11:06:05 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-02-15 21:53:02 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
blue7
Możesz mieć rację.
Mam sportowy markowy wydech, przy dawaniu ostro gazu motocykl przerywał tak jakby nie dochodziło paliwa, myślałem, że problem z zasilaniem właśnie w paliwo. Wymieniłem (brudny) filtr pow. na nowy HF i poprawiło się, 5 tys. później filtr nie jest brudny powiedziałbym lekko zanieczyszczony i już 2 razy w tym roku miałem ten sam objaw przy bardzo wys. obrotach i wysokiej prędkości.

Teraz na próbę założę inny filtr, ewentualnie K&N bo ten nie daje rady, a co 5 tys. nie bede dawał nowego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-15 22:10:54 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
ahamay najlepsze jest to, że Yamaha w FZ6 S2 zaleca wymianę filtra powietrza co 40kkm co wydaje się być bardzo dużym przebiegiem jak na filtr zbierający nieczystości z powietrza. Ja zmieniłem oryginał z pierwszego montażu po 14kkm ze względu na nieciekawy wygląd po całym sezonie (ale bądź co bądź miał on już te swoje 6 lat). Hiflo z początku dobrze działał ale jakość wykonania trochę mnie zraziła do niego i zacząłem drążyć temat aż doszedłem do konkluzji wyrażonej w poprzednim poście. Wydaje mi się również, że ten filtr stracił szybko swoją wydajność i przepustowość (mniej czuła reakcja na gaz), problemu z przerywaniem nie miałem nigdy.
Filtr do mycia do mnie nie przemawia do końca, choć jest to z pewnością lepsze rozwiązanie niż tani filtr jednorazowy. Nie miałem takiego u siebie, żebym wydając opinię polegał na własnym doświadczeniu.
Oryginał traktuję jako wybór optymalny w stosunku cena/jakość i cieszy mnie nawet to, że jest on zapakowany szczelnie w pudełku aby uniknąć przypadkowego zabrudzenia. Jak pojeżdżę z tym co teraz kupiłem przez dłuższy czas to opiszę czy jest w eksploatacji lepszy od zamiennika HF pod względem żywotności.
No a ostatnia i kluczowa sprawa związana z filtrem powietrza jak i oleju to to w jakich warunkach się jeździ. Trzeba sobie umieć dopasować filtry do sposobu ich eksploatacji, żeby było optymalnie dla sprzętu jak i dla portfela ;) dla osób mało doświadczonych w temacie jednak nie polecałbym eksperymentów z materiałami eksploatacyjnymi i raczej trzymałbym się oryginałów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-02-17 12:42:00 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2010-10-22 21:46:14
Posty: 700
Lokalizacja: Legionowo
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fz1
blue7
wszystko to co piszesz jest prawdopodobnie bliskie prawdy

co do filtrów powietrza HF uważam że naprawdę nie odbiegają jakością od oryginału.
rozbierałem filtr oleju HF i oryginał i środek nie różnił się niczym

Bardzo ważna jest informacja że filtry HF tak jak i oleje Motul 5100 są podrabiane
I jeśli kupujemy z dziwnego źródła albo od sprzedawcy który ma taniej niż wszyscy inni prawdopodobnie kupujemy podróbkę.
Handluje już częściami jakiś czas i często widzę cenny na allegro no wręcz niemożliwe do uzyskania


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-24 21:45:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2010-04-27 23:01:42
Posty: 184
Lokalizacja: Lublin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tiger 1050
Też nabyłem oryginał, różnica w cenie z HF to 30zł. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica :mrgreen:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-26 16:54:58 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-04-08 13:36:41
Posty: 44
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Wklejam foty filtrów powietrza HF i orginał, różnica spora...orginał ciężko wlazł więc jest dopasowany a Hiflo sobie lata,sami zdecydujcie...


Załączniki:
20160412_195446.jpg [830.41 KiB]
Pobrane 526 razy
20160412_200144.jpg [992.69 KiB]
Pobrane 523 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 20:44:47 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2008-06-29 09:23:07
Posty: 672
Lokalizacja: CCH
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nokia
Obecne moto: Gladius 650 mit ABS
Jeśli chodzi o olejowe też stosowałem HF, natomiast powietrza jakoś jakość wykonania HF nie przemawiała do mnie. Pamiętam,ze podobne dylematy miałem użytkując Hondę CB 500, ale wtedy udało mi się kupić jeszcze w Niemczech filtr powietrza firmy Miw-Meiwa(Made in Japan)u nas chyba rzadko spotykana firma, a relacja cena jakośc była pamiętam ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-28 21:00:03 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ale nie rozumiem problemu, przecież HF to nie jedyna firma produkująca filtry. Jeśli jakość HF mu nie odpowiada to kupuje coś innego, a wrzucanie wszystkich producentów do jednego wora pod tytułem "nie aso" to przesada.
HF jest najtańsze i raczej musi być słabsze od fabryki. Cena/jakość moim zdaniem dostateczna. Lepsze będzie KN lub MANN

Przeca yamaha też nie produkuje filtrów, łożysk, świec, klocków, olejów itd. Wszystko to robią podwykonawcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-04-30 12:37:44 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Wbrew pozorom takie drobiazgi jak filtry znacznie wpływają na kondycję nie tylko motocykla ale i samochodu.
Nie łudźcie się, że filtr za 20zł równie dobrze spełni swoją rolę jak ten za 150zł. Nawet najlepsze zabiegi marketingowe nie są w stanie kilkukrotnie podnieść ceny danego produktu jedynie ze względu na logo / markę.

To, że filtr za 20zł wygląda niemal tak samo jak ten za 200zł niczego nie dowodzi. Spasowanie (świetnie widać to wyżej), jakość wykonania a przede wszystkim materiały, w oparciu o które został wykonany mają ogromne znaczenie. Te trzecie kwestia zaś nie zawsze jest łatwa do zweryfikowania na etapie organoleptycznych oględzin.

Pracowałem swego czasu jako doradca serwisowy w Toyocie i dam Wam dobrą radę odnośnie części. Na każdym pudełku części zamiennej powinno być jedno z czerech oznaczeń:
OE (Original Equipment) - to część oryginalna z logo np. Yamaha, która idzie na pierwszy montaż. Rzecz jasna najdroższa.

OEM (Original Equipment Manufacture) - to część oryginalna, która została zrobiona przez tego samego producenta jak OE ale nie posiada logo Yamaha a firmy, która je wykonała. W przypadku np. lampy nie będzie logo VW czy Seat a choćby Hella. Na klockach, tarczach czy termostacie nie będzie logo Opla a np. (odpowiednio) Ferrodo, ATE, Piersburg. Jakość jest taka sama jak oryginału - cena znacznie niższa.

OEQ (Original Equipment Quality) - to część o porównywalnej jakości z oryginalną. Niestety nigdy nie podaje się jak bardzo "porównywalna" jest ta jakość więc te części radzę odpuścić.

AF (After Market) część o nieznanej jakości. Tu szkoda nawet komentarza.

Reasumując: szukajcie zawsze części OEM. Cena będzie znacznie lepsza niż za oryginał a nie będziecie przepłacać za znaczek. Wszak to część która idzie na pierwszym montaż. Ma jedynie znaczek producenta części a nie producenta docelowego motocykla czy samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org