Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-06-19 20:51:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-22 21:42:02
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Cześć czy ktoś z was robił przeszczep czujnika poziomu paliwa od innego moto bo mój jest raczej uszkodzony bo pokazuje jak chce :) przez to już raz pchałem moto. Mój czujnik wydaję się być wyrobiony w miejscu gdzie chodzą te ślizgi po pinach.
http://allegro.pl/czujnik-poziomu-paliwa-vapor-wilga-coliber-router-i5097784165.html
ten myślę nadawał by się na przeszczep


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Czujnik poziomu paliwa
PostNapisane: 2016-06-19 20:51:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-06-19 23:11:06 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Ale wskaźnik paliwa w FZS-ie ma to do siebie, że wskazuje jak chce, tak mniej więcej, pi razy oko :P.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 10:42:38 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
jak się zapala żyd, szukaj stacji ASAP, tylko do tego on u mnie służy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 20:21:26 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-22 21:42:02
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Tak tylko potrafi zapalić mi się kiedy w baku ponad 1/2 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 20:58:10 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-04-12 17:17:50
Posty: 182
Lokalizacja: PGN
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
czajnik__ napisał(a):
Tak tylko potrafi zapalić mi się kiedy w baku ponad 1/2

Miałem to samo.
U mnie był luz w osi otworu gdzie wchodzi to ramię/pręt w obudowę czujnika i te blaszki które chodzą po ścieżce różnie przylegały.

Zdjąłem zabezpieczenie z tego pręta,podłożyłem cienką podkładkę między zabezpieczenie a obudowę czujnika i zminimalizowałem luz,jednocześnie aby lekko chodziło.
Następnie zalałem do zbiornika 10 litrów paliwa i bodajże po trzykrotnym zalaniu i spuszczeniu paliwa ustawiłem kąt na tym pręcie aby pokazywał połowę na skali wskaźnika .
Teraz kontrolka rezerwy zapala się u mnie jak mam ok 3 litrów paliwa w zbiorniku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 20:58:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2012-10-29 20:24:48
Posty: 447
Lokalizacja: Północne Mazowsze
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Fakt - wskaźnik poziomu paliwa w FZ6 nie jest idealny.

Ostatnio ku mojemu zdziwieniu pierwsza kreska spadła mi dopiero po przejechaniu ok. 125 km. Faktem jest jednak, że cały czas jechałem po trasie a uprzednio bak zalałem tak że nie wcisnąłbym tam już ani jednej kropelki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 21:01:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-22 21:42:02
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Cześć Łuki mamy te same maszyny :) to i problem ten sam widzę aczkolwiek ja przy próbie naprawy chyba mu nie pomogłem i nadszedł czas na wymianę owego czujnika. Pamiętasz ilu pinową miałeś wtyczkę bo mi się wydaje że miałem 2 piny. I tak sie zastanawiam czy zamiast używanego czujnika nie lepiej wstawić jakiś nowy do przerobienia :)
W sumie podobnie też wygląda od kilofazy


Ostatnio edytowano 2016-06-22 21:12:59 przez czajnik__, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 21:10:54 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-04-12 17:17:50
Posty: 182
Lokalizacja: PGN
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 02r
czajnik__ napisał(a):
Pamiętasz ilu pinową miałeś wtyczkę bo mi się wydaje że miałem 2 piny

Dokładnie, 2 piny


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-22 21:16:23 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-22 21:42:02
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Zastanawiam się czy nie wsadzić czegoś tego pokroju
http://allegro.pl/plywak-czujnik-poziomu-paliwa-junak-901-oryginal-i5829106357.html#thumb/1
Pływak myślę albo dogiąć albo przełożyć z mojego. Jakieś podpowiedzi ? Ogólnie o ile się mylę to chodzi o rezystancje.
Tylko pytanie skąd zegar wie że jest rezerwa ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-23 09:19:37 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
czajnik__, w baku są tak naprawdę dwa czujniki, jeden to potencjometr z pływakiem.
Drugi to termistor - przepływa przez niego prąd który go delikatnie rozgrzewa. Jeżeli bak jest pełen to ciepło jest odbierane przez paliwo i nic się nie dzieje, jeżeli natomiast czujnik jest w powietrzu to nagrzewa się i jego opór maleje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-24 11:44:28 
Chop-luftmysza

Dołączył(a): 2012-09-20 09:21:17
Posty: 1337
Lokalizacja: Piaseczno
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 609siedem46cztery51
Obecne moto: KiloFaza
sasza7 napisał(a):
w baku są tak naprawdę dwa czujniki...Drugi to termistor



A po co 2? Jesteś tego pewien? Termistor to jednak rodzaj opornika do którego musisz podać napięcie. Rezystancja jest zależna od temp ale wsadzanie do baku takiego urządzenia było by co najmniej mało bezpieczne. W przypadku upływności na termistorze zacznie się on mocna grzać co może prowadzić do zapłonu gazów...

Tu pływak załatwi wszystko podając odpowiednią rezystancję do wskaźnika i tyle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-24 18:25:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2008-04-10 22:54:31
Posty: 4037
Lokalizacja: Bydgoszcz
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Czarny
Obecne moto: YZF 600R
Taki termistorek czy jak to nazwać jest w kocie jako czujnik rezerwy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-27 11:25:29 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Toperz napisał(a):
sasza7 napisał(a):
w baku są tak naprawdę dwa czujniki...Drugi to termistor



A po co 2? Jesteś tego pewien? Termistor to jednak rodzaj opornika do którego musisz podać napięcie. Rezystancja jest zależna od temp ale wsadzanie do baku takiego urządzenia było by co najmniej mało bezpieczne. W przypadku upływności na termistorze zacznie się on mocna grzać co może prowadzić do zapłonu gazów...

Tu pływak załatwi wszystko podając odpowiednią rezystancję do wskaźnika i tyle.


Tak jestem pewien tego rozwiązania. Występuje ono zresztą w prawie każdym samochodzie.

Żeby nie być gołosłownym fotka czujnika z fzs600 <2002 poniżej:
[ img ]

Ten mały walec to właśnie termistor :)

Nie wiem jak wygląda sprawa przy dwupinowej wtyczce. Możliwe, że wtedy nie ma termistora tylko jakiś układ do wykrywania małej ilości paliwa.

Chyba nie rozumiesz jak działa ten termistor. Jest on podłączony przez żarówkę (lub diodę z opornikiem) do zasilania i z drugiej strony do masy.
Prąd płynący przez włókno żarówki delikatnie go rozgrzewa (natomiast jest on za mały i żarówka nie świeci).
Jeżeli nie ma paliwa wokoło czujnika to rozgrzewa się on na tyle, że zapala żarówkę. Jego nagrzewanie obniża jego opór - tak rośnie prąd który przez niego płynie, ale tylko do wartości parametrów znamionowych żarówki, więc nie ma możliwości żeby całość nagrzała się.
Jego upłyność, zwarcie, powoduje tylko zapalenie żarówki lub brak jej działania.
I jest to tak samo bezpieczne jak wsadzanie jakichkolwiek przewodów do zbiornika paliwa.

Pozdrawiam
sasza


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-06-27 12:06:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-09-22 21:42:02
Posty: 18
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Powiem Ci ze w moim Fzs 2002 jest troszeczkę inny bo nie mam takiego termistora no chyba ze jest gdzieś na płytce przylutowany


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org