Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2017-05-24 19:33:37 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-09-23 18:27:18
Posty: 51
Lokalizacja: i okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
W związku z tym, iż wszelkie informacje znalezione na forum dotyczą wymiany na oplot stalowy przewodów w FZ1 bez ABS'u proszę wszystkich którzy ćwiczyli temat wymiany w moto posiadającym ABS o swoje indywidualne uwagi i spostrzeżenia.

Kontaktowałem się z serwisem Yamahy gdzie mam wrażenie ... goście nie do końca wiedzą co mówią ... mają problem nawet z określeniem o ilu przewodach mówimy " ... przyjedź Pan to pooglądamy" generalnie telefonicznie nie sposób czegoś się dowiedzieć.
Jedyną jasną informację jaką otrzymałem to informacja, iż pompy ABS nie da się zapowietrzyć ... ale jakoś nie do końca w to wierzę. Jeśli odpowietrzam układ przez pompę ABS to wymieniając przewody i spuszczając z układu płyn wydaje mi się, że najnormalniej w świecie ją zapowietrzam, czy mam rację ?

Na razie sprawa skończyła się na HEL'u. Pytając ich o przewody dowiedziałem się, że jest ich 8 szt. (według wykazu na ich str. 9 szt.) i że kosztują 1000 PLN (wg. cennika na ich str. 990) więc tak czy inaczej w ch ... j pieniędzy. Niestety w Polsce nie mają danych do wykonania takiego kompletu a na info z centrali mogą czekać 4 tygodnie.

Może ktoś wymieniał i ma swoje stare gumowe schowane w garażu i mógłby wypożyczyć je na wzór ? Pokrywam koszty przesyłki tam i z powrotem + czteropak

Temat jakoś wyjątkowo enigmatyczny ... jakby nikt tego wcześniej nie robił ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-24 19:33:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2017-05-25 07:17:25 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Możliwe że nikt tego nie robił bo producenci motocykli którzy w standardzie nie wyposażyli swoich maszyn w stalowy oplot mogli tak zaprojektować układ że po zmianie na stalowy oplot pompa abs może zacząć swirować. W układzie pojawia się inne ciśnienie ze względu na inny współczynnik rozszerzalności materiału i tu pytanie właśnie czy to z tego powodu nie produkuje się oplotów bo to źle działa czy są w ch...j drogie i mało kto jest zainteresowany tym. Ja do VFR bez ABS zapłaciłem 1500zł :) więc parę stówek mniej to i tak oszczędność :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-25 10:47:22 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-08-05 08:39:48
Posty: 372
Lokalizacja: Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Tracer 900 GT
Ja podchodziłem do tematu wymiany na oplot w swoim motocyklu (FZ1 z ABSem) ale odpuściłem sobie. Tak jak pisałeś cena około 1000 złotych za komplet przewodów (9 sztuk). Druga sprawa to cena usługi w serwisie Yamahy (Szczecin) około 1200 złotych. Tłumaczą się, że dużo pracy bo 9 przewodów itd. I też znalazłem opinie, iż nie koniecznie oplot może współpracować z pompą ABSu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-25 11:14:03 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2016-09-22 10:45:51
Posty: 499
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: sześć082x6 2x4 2x7
Obecne moto: BMW R1200R
Co prawda w FZ8 z ABS, ale również wszelkie wyszukane info odradza przy ABS montaż oplotów. Tak jak koledzy pisami - inne ciśnienie i ABS świruje.

...wiem, że to lekko nie w temacie wpis, ale myślę, że przemyśl, bo zamiast polepszyć - masz duże szanse pogorszyć.
To, że serwis nie jest w stanie określić ile i jakich przewodów, to akurat jestem w stanie zrozumieć. W różnych modelach były różnie montowane - nawet co do ilości, a co za tym idzie i co długości były różnice - (na podstawie FZ8), więc wolą popatrzeć, jak wprowadzić w błąd - tym bardziej, że ktoś przez parę lat mógł już coś kombinować, coś pozmieniać...

Kolejnym problemem, z którym będziesz się musiał zmierzyć są trójniki...

W FZ8 z ABS występuje z przodu 5 lub 7 przewodów, na tyle 2, więc razem jest ich od 7 do 9... a cena hel'a też powala - 1150 zł + przesyłka + trójniki, przejściówki + wymiana - i nadal brak potwierdzenia, że ABS będzie pracował tak, jak powinien - ja odpuściłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-25 13:24:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-09-23 18:27:18
Posty: 51
Lokalizacja: i okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
W manualu zalecają wymianę co 4 lata, moje za chwilę czeka 10 rocznica ... może to i głupie ale nie czuję się do końca bezpiecznie. Będę drążył temat i ... raczej nie odpuszczę.
Jeśli chodzi o pompę ABS i przewody w stalowym oplocie to myślę, że problemy są raczej wydumane (to opinia kilku osób od hydrauliki ... wprawdzie przemysłowej ale niewiele to zmienia.)
Może w końcu trafię kogoś kto ćwiczył temat. Na razie będę drążył ... jak będę znał jakieś pewniki to wrzucę w temacie
Wszystkie opinie "na temat" mile widziane :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-25 15:10:30 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Drzazga 70 napisał(a):
W manualu zalecają wymianę co 4 lata, moje za chwilę czeka 10 rocznica ... może to i głupie ale nie czuję się do końca bezpiecznie. Będę drążył temat i ... raczej nie odpuszczę.
Jeśli chodzi o pompę ABS i przewody w stalowym oplocie to myślę, że problemy są raczej wydumane (to opinia kilku osób od hydrauliki ... wprawdzie przemysłowej ale niewiele to zmienia.)
Może w końcu trafię kogoś kto ćwiczył temat. Na razie będę drążył ... jak będę znał jakieś pewniki to wrzucę w temacie
Wszystkie opinie "na temat" mile widziane :-)


Ja ćwiczyłem odpowietrzanie pompy ABS i nie ma z tym problemu, jest w serwisówce opisana cała procedura i to działa.
Ja swoją pompę w TDM wyjmowałem i czyściłem, płukałem itp. napewno się zapowietrzyła 3 razy :) a mimo to odpowietrzenie było jak z płatka.

Co do obaw o ABS czy będzie działał z oplotem czy będzie świrował, to niestety nie mam takiego doświadczenia, ale na chłopski rozum jeśli przekrój przewodu nie odbiega od standardu to nie ma różnicy czy będzie z gumy bez oplotu czy z gumy/tworzywa w oplocie.

Co do ilości to ja naliczyłem min. 6 jeśli całkowicie pominiemy org. instalację


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-28 02:23:44 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-09-23 18:27:18
Posty: 51
Lokalizacja: i okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Dzięki za uwagi co do pompy ABS, jeśli chodzi o przewody to też tak myślę :-) Przewodów jest podobno 9 szt. tyle przynajmniej Hel sprzedaje


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-28 07:28:49 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-12-07 11:23:36
Posty: 468
Lokalizacja: WWY
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ninja 1000SX
Może inaczej dla przykładu BMW F800ST w standardzie ma stalowy oplot z ABS - więc da radę - tylko to konstrukcja seryjna - a nie zmodzona przez użytkowanika.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-05-29 00:20:11 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-09-23 18:27:18
Posty: 51
Lokalizacja: i okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
Cimaj napisał(a):
Może inaczej dla przykładu BMW F800ST w standardzie ma stalowy oplot z ABS - więc da radę - tylko to konstrukcja seryjna - a nie zmodzona przez użytkowanika.


??? ... to jak zmiana majtek z barhanowych na bawełniane gatki, czemu sobie nie ulepszyć i nie uprzyjemnić życia ???
Jeśli "zmodzeniem" nazywasz przejście w nowy wymiar technologii ...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-05 20:02:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
Ja w swojej FZ1 zmieniłem na oplot i polecam bo hamulec jest zajebisty
co do abs to czy beda zwykłe przewody czy oplot to nic nie zmienia w układzie i działaniu absu, pompa abs podaje takie samo ciśnienie a , że oplot bedzie dużo szybciej podawał płyn na zacisk to dużo lepiej więc niczym nie ryzykujesz no tylko kasa duża ale warto
odpowietrzenie takiego układu zajmuje jakies 20 minut
polecam jak ktoś chce mieś zajebiste hamulce
NIE JESTEM JAKIMŚ HANDLOWCEM PRZEWODÓW


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-05 21:37:46 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
firmy hel robocizna nic bo sam robiłem a przewody około 400 zł tylko ja mam bez ABS ale robiłem też kumplowi który ma ABS firmy tej samej koszt nie wiem a robocizna nic tylko troszke dłużej czasu zajmuje odpowietrzenie układu ale to nie problem
wygląd oszołamia jak znajde zdjęcie to wstawie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-05 22:00:33 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
tu powinno być widać


Załączniki:
IMG_3613.JPG [1.59 MiB]
Pobrane 559 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-05 23:22:58 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2016-09-23 18:27:18
Posty: 51
Lokalizacja: i okolice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1
U Ciebie wygląda Fajnie :-D

Niestety przy ABS'ie robią się koszty bo masz do wymiany 8 przewodów, no i ogarnięcie tematu dłuższe.
Właśnie kumpel wymienił moje ... po urlopie poznam szczegóły i podsumuję kasę. Napiszę jak wyszła całość.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2017-07-06 23:20:54 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-07-25 14:30:00
Posty: 71
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Płeć: Mężczyzna
Telefon: FAJNY
Obecne moto: FZ 1 FAZER
No koszt jest duży ale efekt jest zajebisty


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-11-09 12:04:40 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2009-05-20 00:22:27
Posty: 401
Lokalizacja: Idzikowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Odgrzebię temat. Pacjent to zzr1400 bo zmieniłem ostatnio z Kota.
Mówicie że jest kilka przewodów i to fakt ale w układzie są takie sześciany jak zaznaczyłem na zdjęciu. Czy nie można ich pominąć i puścić przewodu z pompy hamulca bezpośrednio do pompy abs i tak samo z pompy abs w drugą stronę??
DO czego są te sześciany???

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org