Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-03-12 12:15:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-16 18:09:47
Posty: 4
Lokalizacja: Sieradz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 Fazer
Witam,



posiadam fzs 1000 z UK. Moto jeździ od 2008 roku w PL cały czas na światłach angielskich. Przeglądy cały czas podbijane no i ja podbiłem teraz, ale nie chcę oślepiać innych kierowców lewymi światłami. Po przeanalizowaniu ceny nowych reflektorów EU zacząłem szukać innych opcji na chwilowe rozwiązanie tego problemu i znalazłem naklejki korygujące kąt światła. Naklejki takie są przystosowane do samochodów i w instrukcji jest pokazany montaż takich naklejek na reflektorach samochodów. Moje pytanie jest takie, czy da się zastosować takie konwertery na światła motocykla, aby nie oślepiały one innych uczestników ruchu, i jak to ewentualnie dobrze przykleić. Może ktoś korzystał z czegoś takiego, albo wie coś na ten temat? Link do aukcji naklejek:

https://www.olx.pl/oferta/konwerter-nak ... pyB7b.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-12 12:15:15 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-03-12 13:05:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Również interesowałem się tematem bo mam fz6 s2 anglika. Z tego co wyczytałem to te naklejki można sobie co najwyżej nakleić na kartkę papieru a nie na lampę. Nic nie dają.
Najtańszym rozwiązaniem byłoby przeklejenie odbłyśnika z lampy EU, ważne aby jedynie odbłyśnik był cały a lampa może być rozbita. Ale to się wiąże z rozklejaniem lampy itd.
Ja osobiście wstrzymałem się narazie z przeróbką i jak tylko wpadnie jakiś pieniądz do portfela to kupię oryginał, nowy. Wiem że drogo ale chociaż będę miał pewność a nie kupowanie za 700pln lampy porysowanej, z ułamanymi mocowaniami i tym podobne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-12 17:14:12 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-16 18:09:47
Posty: 4
Lokalizacja: Sieradz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 Fazer
No to życzę Tobie jak i sobie braku kontroli drogowej do zakupu lamp. :moto:

Na innym forum dostałem takie info:

"Nie wiem jakei Ty tam masz światła, ale w wielu soczewkowych autach i motorach da się to stosunkowo łatwo przerobić. Trzeba rozebrać reflektor i w środku będziesz miał blaszkę. W wielu autach wystarczy ją przestawić. W B600 z 2002 przestawić się nie dało, bo wycięcie na blaszkę było tylko na jedną pozycję, a lampa klejona okropnym klejem, ale naciąłem piłką drugie wycięcie po drogiej stronie i bez problemu ustawiłem blaszkę w poprawną pozycję. W wielu lampach między żarówką, a soczewką jest zwykły kawałem blaszki, który przysłania odpowiednio soczewkę, żeby rzucała światło w odpowiednią stronę. Często wystarczy ja zwyczajnie obrócić."


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 10:44:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Plotusiek napisał(a):
No to życzę Tobie jak i sobie braku kontroli drogowej do zakupu lamp

6 lat jeżdżę nakedem na angielskich lampach, kontrole były i jakoś wielkiego problemu nie było, rozmowa i ok. Podczas jednej takiej kontroli podczas rozmowy z policjantem powiedział mi że nie jest taka prosta sytuacja prawna jak się wydaje. ok, z taka lampą nie powinieneś przejść badań technicznych aka "zarejestrowac pojazdu". natomiast zgodnie z polskim prawem po drodze mogą przemieszczać się pojazdy z lampami z homologacją europejską - w tym te z anglii (np angielski turysta który swoim moto przujedzie tu na ulop przemieszcza się legalnie mimo angielskich lamp). Dla tego wszelkie mandaty które trafią do sądu przy dobrej linii obrony (czyt. wsparciu prawnika) są do anulowania, bo oberwać może co najwyżej diagnosta który podpisał kwity, a nie kierowca. inaczej ma się sytuacja gdybyś jechal na reflektorach z chin, bez żadnej homologacji. Dla tego z tego co mi ten gliniarz powiedział, generalnie starają się nie czepiać angielskich homologacji. ile w tym prawdy? nie wiem. wiem natomiast ze w tym roku zmieniam dowód rejestracyjny bo mi miejsc na badania zabrakło, oraz to że mam angielską lampę bez żadnych przeróbek.


Plotusiek napisał(a):
"Nie wiem jakei Ty tam masz światła, ale w wielu soczewkowych autach i motorach da się to stosunkowo łatwo przerobić. Trzeba rozebrać reflektor i w środku będziesz miał blaszkę. W wielu autach wystarczy ją przestawić. W B600 z 2002 przestawić się nie dało, bo wycięcie na blaszkę było tylko na jedną pozycję, a lampa klejona okropnym klejem, ale naciąłem piłką drugie wycięcie po drogiej stronie i bez problemu ustawiłem blaszkę w poprawną pozycję. W wielu lampach między żarówką, a soczewką jest zwykły kawałem blaszki, który przysłania odpowiednio soczewkę, żeby rzucała światło w odpowiednią stronę. Często wystarczy ja zwyczajnie obrócić."


rozumiem że to żarówka według tego einsteina definiuje odcięcie światła, nie odbłyśnik. słyszałem o takich modach, widziałem efekt takiego moda (kumpel który razem ze mna jechał na przegląd). diagnosta różnicy nie stwierdził.

jeśli chcesz z tym kombinować, to albo zamiana lamp na europejskie (i wtedy masz wszystko cacy), albo zamiana odbłyśników (i wtedy promień światła jest ok, ale policja podczas kontroli na kloszu wciąż widzi homologację z UK co według ciebie stanowi proglem), albo olewka. Naklejka to czyste druciarstwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 15:38:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
misiakw
W h4 żarówka rzeczywiście odcina światło bo jeden z żarników ma metalową przesłonę i kąt zamontowania żarówki ma tu duże znaczenie.
Ale opisanej metody nie polecam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-13 22:12:53 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2008-02-24 19:17:18
Posty: 263
Lokalizacja: Poznań
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Nikon
Obecne moto: XV535-XJ600-FZS600
misiakw napisał(a):
... policja podczas kontroli na kloszu wciąż widzi homologację z UK...

Ale jak ją z całą pewnością rozpozna?
Czy po samym "E" i numerze w kółku?
Bo zdaje się, że Wielka Brytania ma "E11". A ja mam "anglika" z E13. I to jest, zdaje się, Luxemburg. Więc Europa?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-14 00:30:36 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-16 18:09:47
Posty: 4
Lokalizacja: Sieradz
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 1000 Fazer
Zgadza się, Luksemburg, mam to samo, ale na kloszu dalej widnieje strzałka co wskazuje na ruch lewostronny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-20 10:54:27 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
Panowie, a jak to jest w razie kolizji/wypadku z takimi lampami, co na to ubezpieczalnie? Nie będą robić pod górkę?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-20 13:39:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-04-17 12:42:07
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Thundercat
Nie prościej byłoby wymienić lampy spełniające nasze wymogi? Mniej problemów przy kontroli, rejestracji czy egzekwowaniu pieniędzy z polisy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-20 18:44:22 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
android
chyba masz coś z elektryką, przez 35 tys. km wymieniłem żarówki w obu lampach bo po prostu już były stare, żadna się nie spaliła.

lepel
nie przekonasz się dopóki nie sprawdzisz, tylko czy fajnie Ci się jeździ ze świadomością, że oślepiasz innych?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-04-23 07:34:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2014-07-29 10:56:56
Posty: 253
Lokalizacja: Wałbrzych
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs600 2001r
ahamay napisał(a):
lepelnie przekonasz się dopóki nie sprawdzisz, tylko czy fajnie Ci się jeździ ze świadomością, że oślepiasz innych?

Ja zapytałem z ciekawości mój FZS to salon Polska :) więc nie mam tego problemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org