Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-03-17 15:11:57 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Hejka. Pewnie nie jeden z Was ma podobny lub taki sam uchwyt na telefon z Chin. Mianowiście chodzi mi o ten przedmiot:
https://pl.aliexpress.com/item/Universal-Adjustable-CELL-PHONE-HOLDER-Motorcycle-Bike-Bicycle-Handlebar-Mount-for-Samsung-for-Galaxy-for-Sony/32636210699.html?spm=a2g17.search0104.3.42.690d6e79FslSe5&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_4_10152_10151_10065_10344_10068_10342_10343_10340_10341_10696_10084_10083_10618_10304_10307_10301_5711215_10313_10059_10534_100031_10103_10624_10623_443_10622_5711315_10621_10620_5722415-normal#cfs,searchweb201603_1,ppcSwitch_5&algo_expid=6916ecf8-a32f-492e-b1c7-6c1143e0e78f-5&algo_pvid=6916ecf8-a32f-492e-b1c7-6c1143e0e78f&transAbTest=ae803_4&priceBeautifyAB=0

Zastanawiam się nad zakupem do fz6 s2 i nurtują mnie dwie kwestie, pierwsza to montaż, jak będzie najwygodniej - bo tu pojawia się problem iż na zdjęciu widać jedynie kawałek metalu do mocowania np. pod lusterko? Chyba że się mylę.
Niestety w nakedzie by to przeszło, w plastiku już nie bardzo. Na kierownicy też słabo bo przeszkadza półka.
Oraz czy gniazdo usb zamontowane w uchwycie sprosta ładowaniu telefonu który będzie w ciągłym użyciu? tzn. internet, gps i te sprawy.

Jak wy macie rozwiązany problem z mocowaniem, a może są jakieś inne dość tanie i solidne uchwyty które polacacie.
Zastanawiam się też nad kupnem podwójnego gniazda usb i podpięcia pod aku.
Dużo przeczytałem ale ile osób tyle różnych opinii. Jedni polecają podpięcie pod stacyjke(dla mnie dość ciężka kwestia, elektryk ze mnie żaden) inni prosto pod akumulator. W sklepie stacjonarnym również polecili mi podpięcie prosto pod aku, że nie ma szans wyładowania akumulatora bo telefon i tak będę wyjmował na postoju itd.

Jeśli macie jakiekolwiek pomysły, sugestie, opinie, chętnie wysłucham :) Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-17 15:11:57 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-03-17 23:51:09 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Oskarkor napisał(a):
prosto pod aku, że nie ma szans wyładowania akumulatora

To raczej słabo świadczy o ich wiedzy, bo ładowarki USB ciągną stale około 1V na "sucho", więc akumulator będzie w końcu wyładowany. Gniazda zapalniczki nie pobierają prądu, kiedy są nieużywane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-18 00:30:01 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Oskarkor u mnie każdy odbiornik prądu jest podpięty pod zapłon. Wyjątkiem jest jeden kabel który mam wpuszczony pod siedzenie z hermetyczną wtyczką. Jak potrzebuję to podłączam do niej drugie gniazdo USB lub taką specjalną złączkę pod prostownik aby za każdym razem jak chcę podładować akumulator nie odkręcać baku - i ten kabel jest stale zasilany ale normalnie leży hermetycznie zamknięty bez żadnego poboru prądu.
Raczej zawsze zaleca się podłączać pod zapłon aby nie uziemić się kiedyś gdzieś z powodu braku prądu. Druga sprawa jest taka, że większość gniazd USB posiada diodę zasilania która sama w sobie też pobiera prąd pomimo iż nie masz nic podłączonego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-18 10:14:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak czytać i czytać oraz kombinować jak to podłączyć pod zapłon. Elektryk ze mnie żaden a dobrze byłoby nic przy okazji nie zepsuć :lol:

Zostaje kwestia uchwytu na telefon. Czy dam radę ten z podanego linku jakoś sensownie zamontować w fz6 s2 2007, czy szukać innego uchwytu z innym mocowaniem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 09:58:17 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oskarkor napisał(a):
W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak czytać i czytać oraz kombinować jak to podłączyć pod zapłon. Elektryk ze mnie żaden a dobrze byłoby nic przy okazji nie zepsuć


sprawa jest skrajnie banalna. nie musisz tak naprawdę szukać zapłonu, bo podpięcie się przekaźnikiem pod pozycyjne już starczy.
[ img ]

kupujesz prosty przekaźnik samochodowy, kilka kabelków i końcówki na ten przekaźnik (poza przekaźnikiem wszystko do dostania w dowolnym markecie budowlanym). znajdujesz kabelek który leci do pozycyjnego (bezpośrednio), tniesz go, na oba końce zakładasz końcówki (zagniatasz je kombinerkami, potem isolujesz je np opaską termokurczliwą). jedną z końcówek zakładasz na pin 85 przekaźnika, drugi na pin 86. w tym momencie możesz sprawdzić czy jak odpalisz silnik pozycyjne działa. powinieneś też słyszec kliknięcie rpzekażnika. jeśli tak jest - to wszystko jest miodnie. teraz pozostaje wpięcie gniazdka do tego tematu. od pina 30 ciągniesz kabel na "plusa" w w akumulatorze, bezpośrednio. możesz też go przeciąć i dla bezpieczeństwa dać tam bezpiecznik (polecam takie rozwiązanie choć nie jest obowiązkowe). kabelek "plus" z gniazdka, manetek, lampek czy czegokolwiek co chcesz podpiąć do moto (bo w to miejsce możesz podpiąć kilka elementów które maja dostać zasilanie po zapłonie) podpinasz pod pin 87. ujemny (uziemienie) kabelek puszczasz bezpośrenio na minus w akumulatorze. więcej pisania niż rzeczywistej roboty. jedno piwko wypijesz podczas montowania tego, grugie podczas rozkręcania i skręcania motocykla (bo w FZ6 aku pod bakiem, dobranie się do kabelków zajmuje chwilkę, akurat na jednego browarka.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 10:27:13 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Wielkie dzięki za wyjaśnienie łopatologiczne!
Wczoraj akurat zakupiłem http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-z ... MDEzZjU%3D
taki zestaw z przekaźnikiem. Jeśli to taki sam jak podałeś na zdjęciu to będzie bajecznie :)
I Czy ja dobrze rozumiem że pod jeden przekaźnik mogę podpiąć kilka rzeczy np. manetki, gniazdo? Bo w takim razie nie jestem pewny czy owego przekaźnika już nie mam przy manetkach które były już zamontowane, a tak to tylko wystarczyło by wpiąć plus do przekaźnika a minus do akumulatora i gotowe?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 10:54:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oskarkor napisał(a):
I Czy ja dobrze rozumiem że pod jeden przekaźnik mogę podpiąć kilka rzeczy np. manetki, gniazdo?

zależy jak masz zamocowany. sam przekaźnik działa jak włącznik światła w ścianie - jak przez pinu 85-86 płynie prąd, to on jak przełącznik zamyka obwód z pinami 30-87. jak nie płynie, to zamyka obwód 30-87a.

sam bezpiecznik wytrzymuje zazwyczaj prąd do 30A. to naprawdę sporo, tak więc wytrzyma grzane manetki, lampu i gniazdko o ile nie będziesz pod nie piekarnika podpinał ;). pytanie tylko czy obwód który daje mu prąd takie napięcie wytrzyma. w tym przypadku który opisałem prąd daje bezpośrednio akumulator więc nie ma takiego problemu (o ile dasz mu jakieś kable sensownej grubości, np 1mm a nie cieńkie jak włos). natomiast spotkałem się z układem gdzie przekażnik nie był podpięty bezpośrednio pod akumulator, a pod pompę paliwa. wtedy nie był w stanie dać tyle Amperów ile wymagały podpięte tam grzane manetki.

ten zestaw co kupiłeś wydaje się że ma wszystko co potrzeba. zerknij tylko ile amperów (A) wytrzymuje. jeśli jest to standardowo 30A, to spokojnie możesz podpiąc grzane manetki i jeszcze kilka innych gadżetów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-19 11:08:18 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Dziękuje :D Przeczytałem wiele ale tak prosto nikt tego nie opisywał - przynajmniej ja nie znalazłem niczego tak fajnie opisanego dla kompletnego laika :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-22 19:51:50 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Panowie. 2 przewody wychodzące od światła pozycyjnego.
Czarny i niebieski z czerwonym paskiem. W tym przypadku czarny to plus?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-23 10:35:27 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
jeśli chodzi o podłączenie do przekaźnika to to nie ważne do którego podłączysz (w znaczeniu czy przed żarówką czy za zarówką). ważne żeby między żarówką a przekaźnikiem żaden inny kabel nie łączył się z tym za który się zabierasz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-23 11:20:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Kurcze, chyba dostałem odpowiedź na zupełnie inne pytanie :lol:
Chodzi mi jedynie o kwestie koloru dwóch przewodów które wychodzą od żarówki od pozycyjnych. W tym przypadku:
czarny oraz niebieski z czerwonym paskiem. Który z nich to plus?
Jeden przewód od przekaźnika muszę podłączyć pod plus stacyjki, pozycyjnego lub innego kabelka który dostaje prąd po przekręceniu stacyjki. Nie mam niestety miernika żeby sprawdzić kiedy występuje napięcie po przekręceniu stacyjki, dlatego pytanie o kolory przewodów. hehe

W większości przypadków czerwony to plus, czarny minus, dlatego tu mam lekki mętlik.

ten kabelek żółty muszę podłączyć pod przewód z fazą od pozycyjnych
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-23 13:18:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Oskarkor napisał(a):
Kurcze, chyba dostałem odpowiedź na zupełnie inne pytanie


[ img ]
dostaleś odpowiedź na to pytanie. juz ci rysuję. uproszczony układ pozycyjnego bez ingerencji wygląda jak w A. w teorii pomiędzy B a C są różnice. W przypadku B masz mniejsze napięcie na przekaźniku (spadek napięcia tylko z powodu oporności cewki), natomiast natężenie prądu na żarówce jest niezmienione (czyli świeci tak samo jak bez ingernecji w układ). natomiast w przypadkU C mniej amperów leci na pozycyjne (czyli świeci słabiej), natomiast masz róznicę napiecia 12V na cewce przekaźnika.

w praktyce natomiast o ile podpinasz sterowanie przekaźnika (niebieska kreska) tuż przy żarówce, to reszta instalacji którą masz dalej i tak spowoduje że masz spadek napięcia na przekaźniku i załączy, więc czy wepniesz się przed żarówkę czy za nią (bo to znaczy plus i minus na kabelku żarówki) w praktyce nie zmieni nic. no oże tyle że jak wepniesz się za żarówką (minus) i żarówka ci się przepali to nie załączy ci sterowania gniazdkiem i koniec. zawsze możesz wyjąć z gniazda pozycyjnego zarówkę, wsadzić w jej miejsce kabelek od przekażnika tak zeby stykał się z mocowaniem żarówki do jednego z kabli (jeśli jesteś w stanie ocenić z którym się łączy. jeśli po przekręceniu kluczyka mimo braku żarówki przekaźnik się załączy - to znaczy za kabelek wsadziłeś w plusa (i robisz połączenie jak w C).

Edit: diagram z serwisówki troszkę zamotany jest, ale jeśli się nie pomyliłem czarny jest "ujemny" - ale 100% pewności nie mam...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-23 14:56:38 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Faktycznie, teraz rozumiem. Wielkie dzięki raz jeszcze misiakw!

@edit
Właśnie skończyłem montować gniazdo. Plusem okazał się przewód niebieski z czerwonym paskiem. Podpięcie pod czarny(minus) nie zadziałało. Tak więc jak łączyć to tylko i wyłącznie do plusa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-23 21:02:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
To cieszę się że sukces. Pomyliłem sie w kwestii połączenia ale chociaż doagram poprawnie odczytałem


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-03-23 23:19:22 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
Dzięki, jesteś niezastąpiony :D


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org