Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-09-30 22:29:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
Witam kolegów i koleżanki.
Ostatnio kupiłem sobie uchwyt na telefon z gniazdem usb.

Zastanawiam się jak go podłączyć.Znalazłem dzisiaj pod siedziskiem bezpiecznik 10A na którym napięcie pojawia się po przekręceniu kluczyka pod który podłączone są grzane manetki założone przez poprzedniego właściciela i coś jeszcze,lecz nie dochodziłem co.I tu moje pytanie czy podpiąć się z tą ładowarką bezpośrednio pod ten bezpiecznik czy lepiej założyć przekaźnik i pod niego podłączyć manetki i tą ładowarkę.Nie chcę podłączać bezpośrednio do aku ponieważ boję się że zapomnę wyłączyć gniazda usb i wykończy mi akumulator.


Załączniki:
cs-328.jpg [42.31 KiB]
Pobrane 701 razy


Ostatnio edytowano 2018-10-02 20:06:26 przez robo2223, łącznie edytowano 2 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-09-30 22:29:43 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-10-02 11:08:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
ja od zawsze proponuję rozwiązanie z przekaźnikiem - bo to najbardziej poprawne, zamiast modyfikować fabryczna instalacje robisz swoją "obok". Problem z wpięciem się jest taki że (wg moich pomiarów) manetki biorą około 3A jak pracują na maza, ładowarka ze 2A łyknie jak ja obciążysz (link nie działa więc tak zakładam) i okazuje sie ze z 10A które może przenieść bezpiecznik tylko 5A pozostaje w obwodzie (w uproszczeniu). i teraz albo to coś co zasilane jest tym obwodem bedzie pracowało na mniejszym natężeniu (może będzie działało poprawnie, może nie...) albo (bardziej prawdopodobnie) bezpiecznik będzie się systematycznie przepalał.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-02 19:36:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
w serwisówce jest napisane że jest to bezpiecznik przebiegu i prawidłowo powinien być bezpiecznik 5A wg serwisówki,i tak się zastanawiam gdzie się wpiąć z tym przekaźnikiem,jest też bezpiecznik zapłonu 20A,lub bezpiecznik sygnalizacji 20A(domyślam się że chodzi o sygnał dźwiękowy).Szczerze mówiąc nie chciałbym wpinać się w bezpiecznik świateł lub wentylatora chłodnicy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-03 07:40:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Weź jeszcze pod uwagę, że teraz będziesz chciał podłączyć ładowarkę, a za pół roku jeszcze jedno gniazdko czy inne podgrzewane manetki (albo kanapę, bo też są :wink: ).
Jeśli zrobisz to teraz poprawnie, to potem wystarczy przyłączyć się do już istniejącego rozwiązania.
A jeśli weźmiesz prąd z niewiadomojakiego bezpiecznika, to masz całą robotę od początku. Gniazdo przekaźnika z bezpiecznikiem + przekaźnik kosztowały mnie wczoraj 24 PLN na wiodącym portalu aukcyjnym. IMHO nie ma co kombinować.

Cytuj:
i tak się zastanawiam gdzie się wpiąć z tym przekaźnikiem


Obwód prądowy do akumulatora.
Obwód sterujący gdziekolwiek (za bezpiecznikiem!), gdzie pojawia się napięcie po włączeniu zapłonu. Cewka przekaźnika do działania potrzebuje 100-200 mA - tyle, co nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-03 08:42:27 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2016-01-31 22:18:37
Posty: 384
Lokalizacja: okolice Tarnowa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: NJU Mobile
Obecne moto: FZ6
baart uprzedziłeś mnie, bo miałem napisać dokładnie to samo :D

Już w trzech motocyklach dorabiałem tak instalację i zawsze było ok. W obecnej FZ6 zrobiłem tak, że prąd w dodatkowej instalacji pojawia się dopiero po uruchomieniu silnika a nie już po przekręceniu zapłonu.
Koszty całkowite to kilkanaście zł .

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-09 19:59:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-07-08 14:27:02
Posty: 17
Lokalizacja: Ciechocin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 721310085
Obecne moto: fzs 600 2002 r.
ok,więc założę przekaźnik,kupiłem w sklepie elektronicznym taki uniwersalny 30A,wiem jak go podłączyć tylko nie wiem jakiej mocy dać bezpiecznik na kabel zasilający ten przekaźnik.Czy ma być też 30A czy może być mniejszy?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-10 09:51:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
robo2223. jak dasz większy niz 30A to zamiast bezpiecznika spalisz przekaźnik.

Generalnie daj taki, żeby uciągnął obciążenie, a nie przepalił przekaźnika. z moich testów 3A na manetki, kolejne 2-3A na bniazdko - masz pod 6A. czyli wrzucisz 10A, masz zxapas prądu a jednocześnie ochraniasz przekaźnik. jak ci zabraknie zawsze możesz wsadzić mocniejszy i tyle. tak długo jak będzie mniejszy niż 30A przekaźnika nie spalisz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-10 11:47:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
misiakw napisał(a):
tak długo jak będzie mniejszy niż 30A przekaźnika nie spalisz.


Chyba, że obciążenie będzie np. typu indukcyjnego i styki będą iskrzyć przy rozwieraniu :mrgreen: No i te 30A to jest wartość raczej szacunkowa ale nie sądzę, że będzie aż taki pobór prądu, więc ten aspekt raczej można pominąć :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-15 10:14:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
To rozwijając wątek :mrgreen: mam taki dylemat.
Gdzie pod kanapą macie upchnięte przekaźnik z bezpiecznikiem?
Kupiłem sobie właśnie ostatnio zestaw do montażu, ale po konfrontacji z przedziałem "technicznym" pod kanapą stwierdziłem, że mi się to tam nie zmieści :lol: To samo tyczy się modułu z gniazdkami USB:

Załącznik:
podstawa_przekaznika.png [24.9 KiB]
Pobrane 633 razy

Załącznik:
2xUSB.png [26.14 KiB]
Pobrane 624 razy


Jedyne miejsce, w którym mi się to jako tako mieści, to przednie rogi przedziału "bagażowego".
Miałem kupić przekaźnik zintegrowany z bezpiecznikiem, ale pomyślałem, że zrobię "lepiej" :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-15 12:57:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
baart napisał(a):
Gdzie pod kanapą macie upchnięte przekaźnik z bezpiecznikiem?

ja mam upchnięty w główce ramy - na samym przodzie, przez aku.
baart napisał(a):
ale po konfrontacji z przedziałem "technicznym" pod kanapą stwierdziłem, że mi się to tam nie zmieści


Jeśli nie boisz się lutownicy, to zawsze możesz skorzystać z jakiegoś przekaźnika elektronicznego a nie samochodowego - np taki jak ten:
[ img ]
ten to akurat:
20A/14VDC Wymiary: 15.7 x 12.3 mm, wysokość: 14 mm. koszt 2,6zł więc tez nie budżet (a to pierwszy wynik googla). dolutujesz kable, zalejesz styki klejem z pistoletu to nawet deszcz ci nie straszny, a bez problemu upchniesz go pod zadupek. te 20A na gniazdko/manetki starczy. ytlko że bezpiecznik bedziesz musiał podpiąc gdzieś "na kablu" a nie w pięknej obudowie. ja kupiłem coś takiego jak to https://allegro.pl/gniazdo-bezpiecznika ... 50029.html i wsadziłem na akumulator (przyczepiłem trytką do plastikowej obudowy akumulatora, tam masz też bezpieczniki fabryczne od czegoś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-15 20:35:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
misiakw napisał(a):
Jeśli nie boisz się lutownicy, to zawsze możesz skorzystać z jakiegoś przekaźnika elektronicznego


Myślałem o tym. Kupiłem nawet bezpiecznik na kablu. Rozważałem też taki przekaźnik na wsuwki bez kostki:

[ img ]

Ale potem stwierdziłem, że chcę ładnie, z gniazdkiem, sztywno mocowane, a nie, żeby mi się coś dyndało.
Tylko, że jak zakupiłem "docelowe" akcesoria, to wyszło, że się nie mieści :mrgreen:

No nic, będę walczył ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-17 14:13:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
baart napisał(a):
Tylko, że jak zakupiłem "docelowe" akcesoria, to wyszło, że się nie mieści

ja podobny zestaqw wepchałem własnie w główke ramy. podobny, bo tylko gniazdko bezpiecznika mam w "bardzoej dostępnym" miejscu czyli na akumulatorze. ale poza tym to bez problemu wrzuciłem tam przekaźnik samochodowy z kostką do wpięcia. podnieś bak i zerknij tam, mozłiwe że trzeba będzie aku wyjąć - ale rama od środka jest pusta i spokojnie wrzucisz tam conieco


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-20 18:54:53 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
Pochwalę się, a co mi tam :mrgreen:
Okazuje się, że w moim FZSie jest miejsce na przekaźnik pod lewym boczkiem przy filtrze powietrza. Na gniazdo nie miałem lepszego pomysłu, więc wylądowało w rogu bagażnika.


Załącznik:
FZS600_przekaznik.jpg [158.47 KiB]
Pobrane 620 razy

Załącznik:
FZS600_gniazdo.jpg [226.67 KiB]
Pobrane 606 razy



Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-10-23 18:47:23 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-02-10 12:18:55
Posty: 9
Lokalizacja: Toruń
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS1000
Nie wiem z czego wynika przekonanie o konieczności stosowania przekaźników w każdej sytuacji, w mojej ocenie do zasilania obwodów małej mocy takich jak ładowarka czy grzane manetki nie jest to absolutnie konieczne, a nawet nie jest wskazane. Łatwo może dojść do zablokowania styków np. przez czynniki atmosferyczne, co może doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatora (w zał. pokazuję zdjęcie standardowego przekaźnika samochodowego zalanego po deszczu).
Uważam, że polecając przekaźnik należałoby wspomnieć konieczności o zabezpieczenia cewki przekaźnika przed generowaniem przepięć do instalacji motocykla w postaci diody, w przeciwnym razie cewka przekaźnika może zadziałać jak cewka zapłonowa i uszkodzić wrażliwe układy elektroniczne motocykla.
Prawie każda instalacja motocyklowa zbudowana jest w taki sposób, że główny przewód (+) z akumulatora przechodzi przez główny bezpiecznik ok 30 A, następnie trafia do stacyjki, a następnie wraca na punkt rozdziału na pozostałe bezpieczniki. Wydaje mi się, że najlepszym punktem wyprowadzenia nowego obwodu jest właśnie ten punkt rozdziału. W celu zachowania selektywności, nowy bezpiecznik powinien być przynajmniej 2 razy mniejszy od bezpiecznika poprzedzającego (w tym przypadku max 15 A). Nie należy wyprowadzać nowych obwodów z za pozostałych bezpieczników, ponieważ problematyczne będzie uzyskanie selektywności.
Jeżeli w sposób logiczny nie zaplanuje się doboru bezpieczników i miejsca wyprowadzenia nowego obwodu, w przypadku zwarcia może dojść do wyłączenia bardzo ważnych obwodów. Chyba nie trzeba tłumaczyć w jaki sposób może się skończyć wyłączenie oświetlenia w wyniku zwarcia w modyfikowanej instalacji podczas jazdy nocą, krętą drogą przez las.


Załączniki:
przekaźnik.jpg [1.35 MiB]
Pobrane 520 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-12-13 12:05:41 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-24 22:28:17
Posty: 17
Lokalizacja: Serock
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS 600 2002r.
600a napisał(a):
Nie wiem z czego wynika przekonanie o konieczności stosowania przekaźników w każdej sytuacji, w mojej ocenie do zasilania obwodów małej mocy takich jak ładowarka czy grzane manetki nie jest to absolutnie konieczne,... krętą drogą przez las.

przekaźnik ma zabezpieczyć przed przypadkowym rozładowaniem aku np. przypadkowe włączenie grzania w manetkach; poza tym zasilacz pod usb nawet na biegu jałowym zużywa niewiele, ale jednak zużywa prąd'
U siebie pod kanapą znalazłem mini gniazdo zapalniczki i do tego na stałe podłączone pod aku tak więc jestem zmuszony do przeróbki.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org