Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2018-11-29 05:58:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-23 10:13:49
Posty: 21
Lokalizacja: Leśna Podlaska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S 2007
Cześć.
W moim fazerze jest zamontowany stelaż Givi M5 monokey. Kupiłem kufer Givi 35 l na jeden kask, ale nie zwróciłem uwagi, że ma inne mocowanie, konkretnie Givi monolock uniwersalne. I teraz pytanie, czy da się do tego stelażu zamontować inną płytę pod ten kufer? Czy płyta M5M monolock będzie pasować? Wyglądem różni się od uniwersalnej, ale czy to ten sam rozmiar? Będę wdzięczny za wszelką pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kufer centralny Givi
PostNapisane: 2018-11-29 05:58:25 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2018-11-29 10:44:25 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
pod hasem "Givi M5" widze zema płytę, a nie stelaż, więc ciezko mi powiedzieć. Z tego co pamiętam płyty M5 i M5M to te same płyty tylko pod inny system zapięcia więc powinny pasować, ale nie wiem jaki masz stelaż więc ciezko mi ci to na 100% potwierdzić.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 14:48:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-23 10:13:49
Posty: 21
Lokalizacja: Leśna Podlaska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S 2007
Dzięki za odpowiedź :-) i mam rozumieć, że są tylko dwa rodzaje zapięcia: monokey i monolock? Jeśli tak, to do mojego stelażu pasuje M5M monolock, gdyz, tak jak napisałeś misiakw, M5 monokey to ten sam rozmiar.


Załączniki:
IMG_20181129_134258.jpg [1.03 MiB]
Pobrane 359 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 15:37:06 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
Nos napisał(a):
i mam rozumieć, że są tylko dwa rodzaje zapięcia: monokey i monolock?


generalnie i TAK i nie. uznajmy jednak że tak :)

ogólnie tu nie chodzi o "rozmiar" tylko sposób przypięcia kufra do płyty. To troszkę uogólnienie, ale GIVI ma 2 standardy - monolock i monokey. Oczywiście nie tylko Givi, ale ci "sensowniejsi" producenci ograniczyli się do tych dwóch standardów i są one wymienialne pomiędzy producentami, czyli Kufer Givi monolock będzie grał z płytą Kappa monolock i na odwrót. Oba te standardy mają na z tyłu na środku "bolec" w który wpina się zamek. Rożnica między nimi polega na tym, że z drugiej strony w monokey masz tzw "grzybki" a ew monolock masz nacięcia/oczka w płycie. Poza różnica w budowie tylnego zapięcia różnią się one maksymalna waga tego co możesz przyczepić (formalnie, nieformalnie da się więcej niż producent pisze ale to na własną odpowiedzialnośc).
Monokey z założenia jest lepszy, tzn wytrzymuje większa wagę. Napisałem "grzybki" bo mokey to system który praktycznie zdominował kufry boczne. W stelażach do kufrów bocznych zaczep monokey przypomina troszkę główkę śruby która nie została wkręcona do końca, stąd to okreslenie "grzybek". natomiast są również płyty jak ta którą masz przy motocyklu które mają te wystające "kształtki" o przekroju T - to też monokey i kufer boczny monokey do tego też wepniesz.
W teorii monolock jest słabszy i rzadziej widać kufry boczne na to mocowanie (częsciej są to mniejsze kufry centralne do skuterów), ale takie istnieją, sam miałem w pierwszym motocyklu takie mocowanie na boczne, wytrzymywały o wiele większe obciążenie niż fabryka certyfikowała.

i teraz kwestia czy tylko te dwa typy spotkasz... otóż nie. Widziałem różne inne patenty w kufrach z chin, w kufrach z lat 90, nawet w kufrach przeznaczonych do maszyn enduro, w kufrach dedykowanych pod określony model motocykla. Również producenci potrafią robić swoje własne montowania, widziałem takie np Hondowskich kufrach do VFR (co nie oznacza że nie ma normalnych płyt do tych motocykli, tylko ze jak kupisz oryginalny hondowski stelaż centralny to musisz i ichni kufer kupić). Tak więc generalnie przed kupnem kufra warto dopytac sie jaki ma standard żeby sgrac z swoją płytą. Natomiast tak jak pisałem - monokey i monolock to najpopularniejsze standardy.

i teraz co do samego stelaża i płyty - pytanie jak masz mocowaną płytę do stelaża. U kogoś widziałem patent że płytę się "nakładało" na dwie wystające do góry rurki i do nich przykręcało. W obu motocyklach które mam stelaż pod kufer centralny ma "plaskownik" na końcu i do niego przykręcasz. Jeśli masz takie drugie rozwiązanie możesz poszukać płyt niekoniecznie givi - za 6 dych kupisz kappę monolock która przyczepisz do takiego stelaża (sam mam taką kappę od 6 lat, na boki mam givi na monokey i jeżdżę sobie z takim zestawem bez problemów). mam wrażenie że masz taki sam stelaż, płytę przykręcasz dwoma śrubami od góry więc mozesz poszukać płyt innych producentów jak chcesz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2018-11-29 19:45:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2018-11-23 10:13:49
Posty: 21
Lokalizacja: Leśna Podlaska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1S 2007
Oooo :-) dzięki za obszerne wyjaśnienia. Pomimo tego, że sporo czasu już poświęciłem na ogarnięcie tematu, niewiele znalazłem. Oba standardy różnią się też samym zatrzaskiem i z tego co zauważyłem, to monokey jest szerszy i trochę masywniejszy. Nie wiedziałem, że Kappa pasuje do Givi. Co do samego stelaża, to mam dwa płaskowniki do których mocuje się płytę na dwie śruby z góry każdy. M5M ma zdaje się identyczny rozstaw otworów na śruby, tak więc mam nadzieję, że sprawa załatwiona.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org