Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-02-27 10:27:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-26 19:03:52
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Na dniach biore sie za wymiane oleju w swoim moto.Olej ,filtr kupiony.Przy okazji wymiany oleju chce sprawdzic stan sprzegla.Jesli sie okaze ze plytki sa do wymiany to ktorego producenta wybrac-TRW czy BRC?Wiadomo-sprezynki,uszczelka tez nowe,Byc moze i warto dolozyc ok 150zl i wymienic przekladki. Ale to sie okaze po rozebraniu.Sprzeglo chce sprawdzic poniewaz czasem dalo sie odczuc powyzej 7000obr/min nagly wzrost predkosci obrotowej silnika ,niekoniecznie z wzrostem predkosci motocykla.Moze to tylko takie zludzenie bo powyzej 7000 te silniki maja pozadnego kopa,Ale nie zaszkodzi sprawdzic.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-27 10:27:24 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2019-02-27 21:22:05 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1943
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
sprawdz najpierw wyregulowanie sprzegla bo objaw o ktorym mowosz to ewidentniebzle wyregulowane sprzeglo.
a co do wymiany u mnie na kanale na yt masz wymiane krop po kroku sprzegla. ja zalozylem nowe z Ebc bo jest 20% twardsze :)
wymienialem je po 80tys km


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-02-28 19:46:45 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-26 19:03:52
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Ogladalem na yt. U mnie nawet jak luz na klamce byl znaczny to i wtedy czasem mialem odczucie slizgania. Sciage pomierze i bedzie wiadomo.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 02:23:31 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Czy przy zmianach oleju silnikowego odczuwalna byla zmiana pracy sprzęgła? Mokre sprzeglo jest na to podatne..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-01 15:43:24 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-26 19:03:52
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Nie chce wprowadzac w blad ake chyba byla roznica w zimnym i cieplym silniku jesli chodzi o biegi.Kiedys jadac na krakow w granicach 230-250 na bramkach dalo sie odczuc powiekszony luz na klamce. Po ostygnieciu wrocilo wszystko do normy. Jezdzilem wtedy na castrolu. Zmienilem na 5100 u tak pare sezonow. W tym sezonie wleje 7100. Ale sprzeglo sprawdze.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-05 22:29:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2017-08-29 13:19:07
Posty: 12
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć: Mężczyzna
Telefon: SE
Obecne moto: FZS 1000
Adam1974 ja u siebie mam podobnie z luzem na klamce sprzęgła. Obecnie tez jeżdżę na 5100, daj znać czy zmiana oleju na 7100 wpłynęła pozytywnie na prace sprzęgła (tez chyba w tym sezonie wleje 7100)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-05 23:06:47 
Honorowy członek ;)

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 1943
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 8
Obecne moto: Kilofazer 2005
karolko napisał(a):
Obecnie tez jeżdżę na 5100, daj znać czy zmiana oleju na 7100

Przy 70tys km przesiadłem się z 5100 na 7100 i różnica na klamce nie była wyczuwalna ale na dźwigni pod stopą i owszem. Biegi wchodziły łatwiej i bardziej płynnie. Leję 7100 i uważam że działa lepiej ;) ale to moja subiektywna opinia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-06 01:40:38 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Ja po kupnie fz6 wlalem 7100 nie wiedzac co bylo wczesniej i skrzynia zaczela pod stopą przyjemniej pracować, zdecydowanie mniej stukow przy zmianach biegow. Podobnie jak rhazz pod reka nie czuje wielkiej różnicy, choć subiektywnie mam wrazenie ze sprzeglo jest ciut bardziej progresywne i latwiej znalesc punkt kiedy zaczyna brac, moze jednak to sie zgralo z ogolnym lepszym poznaniem motka i jego wyczuciem. Moze Twoje sprzeglo bylo przykatowane długą jazdą na polsprzegle np w korkach i teraz troche juz slizga albo sprezyny docisku są za słabe.. W aucie sluzbowym dieslu 400nm mam teraz tak ze przy ruszaniu i do 3 biegu jest wszystko ok a na 4 przy 2000 obrotow przy maksymalnym gazie zaczyna slisgac sprzeglo, to jest wtedy kiedy wchodzi najwiekszy moment obrotowy a przelozenia stawiają wiekszy opór, mysle ze u mnie to kwestia niewystarczajacego docisku i byc moze u Ciebie jest podobnie, silnik wchodzac na obroty dostaje kopa i zrywa przyczepność tarcz sprzeglowych..

Olej w ukladzie z mokrym sprzeglem o zlych parametrach moglby powodowac zbyt duzy poślizg tarcz lub przeciwnie, ich sklejanie i zakleszczanie.

Czy nauka stawania na gume i strzelanie ze sprzęgła mogą realnie uszkodzic sprzęgło? Nie probowalem ale z filmow wyglada to jak chamskie obciazenie sprzęgła rozkreconym silnikiem, moze ktoś intensywnie trenowal wheelie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-09 21:22:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2011-08-26 19:03:52
Posty: 20
Płeć: Mężczyzna
Sprzeglo rozebrane i wszystko wyglada na ok.
Wedlug serwisowki moj wymiar w normie tj:
a-3,52 mm
b-2,99 mm
sprezyny 49,26-49,70 mm
Przekladki w normie.
Jedyna niezgodnosc z normami to plytki z przekladkami (calosc)wychodzi 42,8 mm
Z tego co sie orientuje to nowe plyki np EBC sa wszystkie jednakowe a sprezyny o10% twardsze.
U mnie plyki sa rozne,oznaczenie na plytkach 383 10 FP
Póki co sprzeglo skladam i zamawiam uszczelke. Mysle ze olej 7100 bedzie dobrym rozwiazaniem.
Gumy nie pale,na kolo nie wchodze(jedynie czasem podczas przyspieszania je podnosi)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org