Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

akcesoryjne manetki
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=22&t=23132
Strona 1 z 2

Autor:  tomtur76 [ 2019-03-09 13:48:50 ]
Tytuł:  akcesoryjne manetki

cześć zastnawiam się nad zakupem akcesoryjnych manetek do fz6, wpadło mi w oko coś takiego https://www.olx.pl/oferta/klamki-manetk ... 5;promoted

czy ktoś z forumowiczów wymieniał u siebie gripy na nowe? czy jest to problematyczny proces? i co sądzicie o takim zestawie?

Autor:  sfazowany [ 2019-03-10 01:46:56 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

Te klamki wygladaja identycznie jak moje chińskie za 100zł. Bardzo wygodne i żaden problem z montażem, lewa sprzęgła czasem ciut trzeszczy bo sprzęgło ciężko pracuje i mechanizm nastawy wysuniecia klamki dostaje wtedy po dooopie ale smar litowy to ogarnął. Ergonomicznie bardzo polecam. Regulacja jest w sam raz i łatwo korygować podczas jazdy. Manetki akurat ja mam grzane oxforda.

Bump:
Co do montażu tych krotkich:
Krotkie klamki mają zdecydowane wycięcie na palce, cale mocowania sprzegla odsunąłem od manetki tak żeby początek odcinka prostego w klamce na palce byl na wprost palca wskazujacego przy zacisnietej na klamce dłoni, wtedy jest optymalna praca klamek wzgledem ergonomii dloni. Klamki powinny być pochylone w dół, tak aby otwarta dłoń oparta na klamce tworzyła prostą linię z przedramieniem, wtedy dłoń nie męczy się od wciskania klamki. Po odsunięciu mocowania klamki od zespolu przyciskow przy jej wciskaniu moze zaczepiac o obudowe przyciskow, ją też można poluzowac i obrócić do pozycji w której nie przeszkadza klamce a nadal jest wygodnie sięgnąć kciukiem do kierunkowskazów. Naturalnie z klamką hamulca to samo.. Krotkie klamki to jedno, a dobre ich ułożenie to cala reszta.

Do nikogo nie piję ale siadajac na motkach kilku doswiadczonych osób byłem zdumiony jak beznadziejnie mają ustawione klamki i dzwignie nożne, jakby były przypadkowo zamontowane. Chyba mało osób ustawia wszystko pod siebie tylko jeżdżą tak jak było kiedy dosiedli moto i przywykli dobtego co jest, nawet jesli jest dramatycznie zle. Mam tez wrazenie ze niektorym sie zle jezdzi i sa rozczarowani motocyklem majac zle ustawione manetki i dzwignie, ale nie pomyślą żeby zmienic ustawienia bo nie wiedzą że w ogóle jest taka możliwość.

Gripy zmienia sie dosc latwo jeśli wiesz czego sie spodziewać, jesli stare gripy ida na śmietnik to je rozcinasz i schodzą same. Niektórzy wciskają pod gumę śrubokręt i dmuchają sprezonym powietrzem albo psikają wd40, niektorzy wsuwaja kolo srubokreta trytytki i przesuwają srubokret po obwodzie dokladajac kolejne trytytki az caly grip zsuwa sie na trytytkach. Nowe gripy albo nasuwasz i zapominasz jesli sa ciasne, albo dajesz na klej, albo maja srubki do dokrecenia i unieruchomienia. Uwazaj przy gripie rolgazu zeby nie wkladac zbyt duzo sily bo mozesz uszkodzic linki gazu albo kołnierz rolgazu trzymajacy go na boki.
[ img ]

Autor:  tomtur76 [ 2019-03-10 11:09:54 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

dzięki za odpowiedz. sporo ciekawych informacji, zwłaszcza to o ustawianiu klamek- niby banalna i prosta rzecz, a jak może ułatwić i umilić dodatkowo jazdę.

co do ściągania gripów mam właśnie tę obawę, że może być ciężko z tym klejem. mimo wszystko nie chciałbym niszczyć starego zestawu, a opcji na sprężone powietrze nie mam jak wykonać i z prostej kilkunastominutowej wymiany może mi się to rozwlec w czasie...

Autor:  sfazowany [ 2019-03-10 15:11:34 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

Sprężone powietrze masz na stacji, mozesz wykorzystac jakis stary wentyl samochodowy, wbic w niego metalowa rurke, podjezdzasz na kompresor na stacji, sciagasz gripy i ten kawalek do domu mozesz dojechac bez gripów. Stare oryginalne fabryczne gripy nie mają kleju i są dosc sprężyste, łatwo pod nie wcisnąć śrubokręt i wlasnie psiknąć jakims wd40 albo alkoholem izopropylowym "IPA" ktory odparowuje bez zadnych pozostalosci i jest swietny do czyszczenia przed montazem nowych gripów. No i trytytki. Mój stary lewy grip zszedł po wcisnieciu srubokretu a prawy stawiał czynny opór więc go rozciąłem. I tak przy zakładaniu prawego musiałem trochę pokrecic nowym gripem na rolgazie i ponaciagaly mi sie linki gazu, na szczescie niczego nie urwałem.

Autor:  misiakw [ 2019-03-11 14:31:29 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

tomtur76 napisał(a):
mimo wszystko nie chciałbym niszczyć starego zestawu


to leć opcją na śrubokręt. jakiś płaski niezbyt gruby, oklejasz koniec izolką żeby nie porysowac kierownicy, wsowasz i trytkę obok, trytka zostaje, śrubokręt wyciągasz. wsuwasz po drugiej stronie i znów wkładasz trytkę tak żeby została. Generalnie po wsadzieniu 4-6 trytek guma zejdzie bez problemu. zdejmowałem tak co najmniej 4 zestawy manetek i działa miodzio, bedzie mnie czekała chyba kolejna operacja bo juz wytarłem prawie moje grzane oxfordy

Autor:  Simfan [ 2019-03-11 15:02:05 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

Żeby ułatwić ściąganie starych manetek można jeszcze prysnąć teflonem w sprayu.

Autor:  tomtur76 [ 2019-03-11 19:11:59 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

super, dzięki za informacje. właśnie chciałem dopytywać o co chodzi z tymi trytkami :P

Autor:  sfazowany [ 2019-03-11 19:49:59 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

Na teflonie zjedą swietnie ale pozniej ten teflon trzeba zmyc zeby nie utrudnial zalozenia nowych. Polecam trytytki :)

Autor:  Tasher [ 2019-08-13 20:39:47 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

Stare menetki można ściągnąć szybko ostrzykując je strzykawką z igłą wodą z płynem do mycia naczyń. Ja klamki kupiłem u przyjaciół z azji. Są łamane, regulowane i kosztują połowę tego co takie same w Polsce.

Załączniki:
20190813_175054 m.jpg [1.08 MiB]
Pobrane 521 razy
20190813_175041 m.jpg [1.16 MiB]
Pobrane 511 razy

Autor:  misiakw [ 2019-08-13 22:41:04 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

nie wiem czy to tu pisałem, ale jak nie to powtarzam - od majfriendów klamki spoko, ale te mini śrubki do regulacji długości odkręć, potraktuj klejem do gwintów (lub lakierem do paznokci) i tak skręc bo lubią się rozkręcać - najpierw straciłem koćowkę w jednejj klamce w czasie jazdy, potem w drugiej więc to nie porzypadek!

Autor:  Tasher [ 2019-08-14 13:50:33 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

misiakw napisał(a):
nie wiem czy to tu pisałem, ale jak nie to powtarzam - od majfriendów klamki spoko, ale te mini śrubki do regulacji długości odkręć, potraktuj klejem do gwintów (lub lakierem do paznokci) i tak skręc bo lubią się rozkręcać - najpierw straciłem koćowkę w jednejj klamce w czasie jazdy, potem w drugiej więc to nie porzypadek!

Ups, nie wiedziałem :? dzięki za radę, teraz muszę kupić klej do gwintów lub "pożyczyć" od córki lub żony lakier :)

Autor:  sfazowany [ 2019-08-14 15:56:42 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

W Castoramie ostatnio widziałem tubki płynu firmy threadlock, do złudzenia przypominające opakowania oryginalnego loctite.

Też mam klamki chinczyki, co prawda nie łamane i bez regulacji ale spisują się bardzo dobrze.

Autor:  Pakula [ 2021-11-22 20:20:21 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

https://allegro.pl/oferta/yamaha-fz1-fa ... 0477675862


Mam pytanko czy te będą pasowały do mojej FZ6 z 2006 tego roku? i czy jakość jest dobra.

Autor:  misiakw [ 2021-11-23 11:14:36 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

Pakula napisał(a):
Mam pytanko czy te będą pasowały do mojej FZ6 z 2006 tego roku?

na 99% nie beda pasowały. mam wrażenie że kierownica ma fi 22 (rollgaz ma większy) a tutaj to jest na kierownicę z mniejszą średnicą, więc wydaje mi się że nie wejdzie. Ponadto na podstawie tego co widziałem u chinoli całość jest pewnie lekka, aluminowa - cieżarek kierownicy jednak swoje musi ważyć, jak bedzie za lekkie to będziesz czuć drgania z silnika jako "prowienie" w rękach.
[ img ]

Autor:  Pakula [ 2021-11-23 17:21:53 ]
Tytuł:  Re: akcesoryjne manetki

misiakw napisał(a):
Pakula napisał(a):
Mam pytanko czy te będą pasowały do mojej FZ6 z 2006 tego roku?

na 99% nie beda pasowały. mam wrażenie że kierownica ma fi 22 (rollgaz ma większy) a tutaj to jest na kierownicę z mniejszą średnicą, więc wydaje mi się że nie wejdzie. Ponadto na podstawie tego co widziałem u chinoli całość jest pewnie lekka, aluminowa - cieżarek kierownicy jednak swoje musi ważyć, jak bedzie za lekkie to będziesz czuć drgania z silnika jako "prowienie" w rękach.
[ img ]



A możesz coś polecić jakieś sprawdzone?

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/