Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-05-20 09:49:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 11:55:33
Posty: 30
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Cześć zmienialiscie kierownice w swoich FZ6 i teraz pytania:
1. Na bardziej sportowa ? Jakieś konkretny model ?
2. Czy do nie oryginalnej kierownicy da się wkręcić oryginalne ciężarki ? (Może ktoś to już przetestował)

3. Rozumiem, że clip on nie ma szans założyć znalazłem takie rozwiązanie gdzieś z za granicy Ale pewnie to miliony monet kosztuje żeby to do Polski ogarnąć.

Dzięki za podpowiedzi


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-20 09:49:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2020-05-20 10:15:14 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-17 10:33:17
Posty: 71
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT
Clipony założysz jak wysuniesz lagi nad górną półkę, ewentualnie można przeszczepić przód z R6 jeśli się nie myle.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-20 11:38:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2332
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
MKFZ6 napisał(a):
Czy do nie oryginalnej kierownicy da się wkręcić oryginalne ciężarki ? (Może ktoś to już przetestował)

do kierownic z TRW - pasują tylko ciężarki z trw. Można kupić coś z TRW - tam są różne opcje i różne kąty także jest w czym wybierać a koszt kiera + ciężarki to jakieś 250zł
hevimental napisał(a):
Clipony założysz jak wysuniesz lagi nad górną półkę, ewentualnie można przeszczepić przód z R6 jeśli się nie myle.

Jak wysuniesz lagi o 5cm ponad półki to diametralnie zmieni się kąt całej ramy i motocykl stanie się zupełnie inny w prowadzeniu (będzie gorzej). Co do przeszczepu to trzeba przeszczepić obie półki cały amor i pewnie mocowania zacisków bo są inne. Gra warta świeczki ale cholernie droga

Moim zdaniem jedyna opcja zmienić na inną kierownicę - węższą z innym kątem. A zacząłbym od poluzowania mostków i pokręciłbym kierownicą o ćwieć obrotu w przód żeby oddalić ją od zbiornika - to już da całkowicie inne uczucie jeśli chodzi o prowadzenie. Im bardziej oddalisz kierę od siebie tym bardziej "sportową" pozycję osiągniesz bo będziesz musiał dalej sięgać rękami. Analogicznie im bliżej będą manetki - tym pozycja będzie bardziej wyprostowana ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-20 12:21:25 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 11:55:33
Posty: 30
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
W tym ćwierć obrocie jest jakiś sens ;D tez o tym myślałem Ale trochę się bałem z wyskoczeniem takiego pomysłu i ciekawe jak by wtedy skręcał / pochylał się moto.
Trzeba by przetestować

A szkoda mi zmieniać oryginalnych ciężarków bo są całkiem dobre ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-20 14:37:00 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2312
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Próbowałem zmian kąta kierownicy standardowej przy okazji zakładania dystansów, jeśli przekręcimy kierownicę do przodu wtedy rączki wędrują do góry, plecy troszkę się prostują i robi się dziwny nienaturalny kąt nadgarstków w stosunku do kierownicy. Kiedy obniżamy rączki czyli przekręcamy kierownicę do tyłu to pozycja robi się bardziej sportowa ale przy pełnych skrętach dłonie są coraz bliżej baku.

Jeśli chcemy siedzieć bardziej pochyleni to może pomoże prosta kierownica która rączki będzie miała nieco do przodu i ciut niżej.

Oryginalna kierownica ma nagwintowane końce w które wkręcone są ciężarki, akcesoryjne tak jak widziałem w ofertach są na końcach gładkie a ciężarki mają formę kołków rozporowych.

Słowem przestrogi, ciężarki są wagowo dopasowane do typu i długości kierownicy oraz samego motocykla żeby niwelować niepożądane drgania i wężykowanie, jeśli zmienisz kierownicę możesz zauważyć pojawienie się właśnie wibracji albo innego zachowania motocykla.

Na zdjęciach customów widzialem czasem clipony zalozone poniżej półki, niektore clipony zanim przejdą w gripa to idą jeszcze sporo w górę, może takie by Ci podpasowały? Tylko na górnej półce zostaną sterczące mocowania standardowej kierownicy, trochę szpetnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-20 15:10:57 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-01-17 10:33:17
Posty: 71
Lokalizacja: Mosina
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2 GT
znalezione na FB


Załączniki:
dz.jpg [179.59 KiB]
Pobrane 338 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-22 06:58:55 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2015-03-27 22:44:10
Posty: 284
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 04
Czego oczekujesz od nowej kierownicy? Bo zakładając same clipony bez ingerencji w sety zrobisz sobie pokraczną pozycję, która będzie tylko męczyć, a nie sprawiać przyjemność.
Jeśli chcesz niżej, bez zbędnych przeróbek i kombinowania, to polecam oryginalną kierę od FZ1. Potrzebujesz do tego podwyższenia 10mm. A fabryczne ciężarki będą pasowały.

Co zyskujesz?
Lekkie pochylenie ciała, lepszy kąt nadgarstka i (subiektywnie) mniejsze wibracje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-25 09:19:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 11:55:33
Posty: 30
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Wiem, że zmieniając kierownice muszę zmienić sety tak żeby dopasować wszystko do siebie razem- głównie chodziło mi o wymuszenie w FZ6 najbardziej sportowej pozycji jaką można uzyskać
Nie za wszelką cenę żebym miał nadgrstki złamane w pół podczas jazdy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-25 10:46:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-06-23 14:43:55
Posty: 20
Lokalizacja: KRK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Mito i Fazer S2
W swoim Fz6 S2 z 2007r wymieniłem kierownicę na tą z fz1 tak jak pisał enjoi. Dla mnie zmiana na plus. Lekko się pochyliłem do przodu przez co łatwiej mi się zakotwiczyć. Nadgarstki mają inny kąt- to było moim zamysłem, bo mnie akurat bolał bark po dłuższej jeździe. Tyle że u mnie wszystko się zmieściło bez riserów. Do tego obniżyłem nieco kanapę i kolana też się bardziej ugięły. Zmiany kosmetyczne ale moto stało się dla mnie wygodniejsze


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-25 14:19:29 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-09-28 11:55:33
Posty: 30
Lokalizacja: Tychy
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6
Obniżyłeś kanapę tzn ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-05-25 14:46:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2017-06-23 14:43:55
Posty: 20
Lokalizacja: KRK
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Mito i Fazer S2
MKFZ6 napisał(a):
Obniżyłeś kanapę tzn ?

Kupiłem drugą i pozbyłem się sporej ilości nadliczbowej gąbki na siedzisku +/- 2cm. Komfort to kwestia subiektywna - dla mnie nie ucierpiał i myślę że wstawiając wkładkę żelową można jeszcze coś w dół zejść na samej kanapie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org