Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2021-01-05 08:11:16 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 69
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
Cześć :)
Od pewnego czasu poszukuje alternatywy dla zniszczonej szyby w FZ6 Fazer 2004-2006. Moja szybka jest niestety mocno porysana i posiada mikropęknięcia (prawdopodobnie od mycia niewłaściwymi preparatami).
Poczytałem trochę forum i znalazłem pewne informacje co do różnych szyb, jednak nadal mam wątpliwości, którą wybrać.
Chciałbym tutaj dowiedzieć się, co sądzą osoby, które są na bieżąco na forum. Mogłem przeoczyć dyskusje w tym temacie.
Moim priorytetem jest poprawa wyglądu samego motocykla oraz ewentualne zmniejszenie hałasu. Co do znalezionych informacji na temat szyb - doczytałem że wszelkie turystyczne szyby powodują przeniesienie strugi powietrza z barków na kask przez co hałas jest zwiększony, a tego chciałbym uniknąć.

Zastanawiam się nad szybą od MGG "z garbem". Nie jest ona dużo wyższa od oryginalnej. Natomiast nie znalazłem żadnego wpisu na jej temat dla FZ6 S1, jedynie ktoś w modelu S2 pisał, że właśnie powietrze uderza w kask, jednak to inny model.

Link do szyby: https://www.mgg.com.pl/szyby-motocyklow ... 04-06.html

Oryginalna szyba niestety jest zbyt droga (1050zł).
Ewentualnie pomyślałem jeszcze o przyciemnieniu mojej szyby sprayem do przyciemniania reflektorów (koszt spray'a to ok 45zł), tylko obawiam się, że powłoka może nie wyjść równomiernie i będzie to wyglądało gorzej.

Edit. Dodam, że mam 175cm wzrostu i na oryginalnej szybie dostaje strugą właśnie w barki


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-05 08:11:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2021-01-05 09:16:39 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
zobacz co oferuje GIVI i PUIG


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-05 09:37:15 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Mam S1 i walczyłem z wiatrem dlugo, najpierw spróbowałem z deflektorem loster 15cm - tragedia. Dudnienie w kasku straszne. Kupiłem szybę puig double bubble, struga zaczęła iść ponad barkami i po czubku glowy, wreszcie przestalo wiać prosto w szczękę (178cm wzrostu) ale pogłębił się problem hałasu, wciąż słyszałem męczące dudnienie. Turbulencje powodowały też "bujanie" głową. Wróciłem na chwilę do fabrycznej szyby i zauważyłem że jak podniosę się 2-3cm na podnóżkach to znika calkowicie hałas z turbulencji szyby i jakiekolwiek szarpanie głową, czysta linearna struga powietrza z którą aerodynamika kasku świetnie sobie radzi. Zdecydowałem że krótsza szyba od oryginalnej to dobry kierunek, postanowiłem obciąć szybę puiga o 10cm i bingo, mam cicho a struga nie uderza aniw kask, ani w szyję. Jest mniej do odpychania więc mniej wali w ramiona. Plusy - cisza, brak turbulencji na kasku, dobra wentylacja latem. Minusy - muchy na kurtce, szybciej wchodzi chłód w kurtkę jak zaczyna spadać temperatura. Muchy na kasku i tak miałem.

Dla wyglądu szyba puig double bubble robi znakomitą robotę.

Obcięty puig
[ img ]
[ img ]

Linia cięcia
[ img ]

Puig przed cięciem
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-05 11:05:41 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 69
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
sfazowany Dzięki za porady. Właśnie kiedyś gdzieś już natknąłem się na Twoje fotki po przeróbce.
Super że udało się wyeliminować problem dudnienia. Jedyny minus to to, że Twoja szyba dłuższa wygląda lepiej, no ale jeśli ktoś dużo jeździ to wiadomo co jest ważniejsze. Porównałem wymiary Twojej Szyby Puig oraz tej MGG, wychodzi że są identyczne. Myśle że tym bardziej można ją zamówić (tańsza, to nie będzie szkoda ewentualnie pociąć :D ). Zobaczę jak będzie u mnie pod względem hałasu, jeżeli u Ciebie struga uderzała w górną część kasku, to może uda mi się bez przycinania. W sumie jeśli nie będzie gorzej niż na oryginalnej to już sukces. Szkoda że nie da się osiągnąć kompromisu pomiędzy wyglądem a komfortem. Dłuższe szyby może i dawały by radę "wyrzucić" powietrze nad kask ale nie chce oglądać świata przez taką plastikową szybkę, wystarczy ta w kasku. :wink:
Co do docinania szyby, to w jaki sposób i czym to zrobić? Szkoda by było gdyby pękła podczas tej procedury.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-01-05 15:44:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Co do wzrostu, mam dość długie ręce i nogi jak na swój wzrost, więc w kanapie możemy siedzieć podobnie.

Obcinałem szlifierką kątową, póżniej pilnikiem do metalu i na koniec papierem ściernym. Dość prosta praca bez ryzyka pęknięcia szyby. Okleiłem obie strony taśmą malarską żeby nie drapnąć przypadkiem gładkiej powierzchni. Cięcie szlifierką bardzo pyli, pył jest naładowany elektrostatycznie i chętnie siada na skórze, ubraniach, wszystkim, tak że ostrzegam :) polecam najpierw ciąć prostymi liniami centymetr od docelowej krawędzi, później mniejszymi kawałkami coraz bliżej linii. Na koniec pilnik i wygładzenie na obłą, gładką krawędź papierem ściernym na gąbce (taka kostka ścierna).

Problem w fazerze jest taki, że żeby przerzucić strugę calkowicie nad glową szyba musiałaby mieć z metr, co by wyglądało idiotycznie, mocowania tez nie koniecznie by chciały współpracować z taką siłą naporu wiatru.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org