Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-10-08 22:42:29 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
centralka kappa + oryginalna plyta i stelaż wytrzymuje 20kg z kufrem wlacznie na luzie;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Kufry i inne
PostNapisane: 2014-10-08 22:42:29 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2014-10-15 21:01:19 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2014-09-23 10:14:43
Posty: 74
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha fz1 fazer
Witam
Ma ktoś w Katowicach lub okolicy fazerka FZ1 ze stelażami GIVI pod kufry V35N i pozwoliłby go pooglądać i pomierzyć na żywca - mam stelaż pod centrala tzw samoróbkę, a kupiłem stelaże GIVI PLX359 pod boczne GIVI V35N i mam problem z kompatybilnością...
chciałbym mieć jakieś punkty odniesienia - pomierzyć dokładnie w jakiej odległości powinny być stelaże od motocykla, aby np kufer nie był zbyt blisko rury wydechowej no i na ile i co muszę przerobić (pytam o takie szczegóły ponieważ już jedne kufry na moim fazerku od wydechu spaliłem, a wydawało mi się że są w dość dużej odległości od wydechu i niechciałbym zrobić tego samego z nowymi...)
pozdrawiam
darek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-03 17:43:15 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-07-05 15:51:48
Posty: 521
Lokalizacja: Opole
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600 01
Wg mnie bardzo dobra okazja givi maxia e52 z oparciem za 450zł !!!
Kto potrzebuje to śpieszyć się - takie ogłoszenia są krótko aktualne

ps. nie mam nic wspólnego ze sprzedającym. Przeglądam oferty w poszukiwaniu kufrów bocznych

http://olx.pl/oferta/givi-maxia-2kufer- ... c91c2aca8f


edit: znacie jakieś alternatywy kufrów bocznych givi e360 ? Zależy mi na bocznych kufrach z przedziału poj. 30-40 litrów. Ale średnio mi się uśmiecha wydawać na boczne givi tyle kasy jak będą tylko kilka razy używane...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-22 17:48:37 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Witajcie :)

Mam pytanie do osób, które montowały u siebie w FZ6 S2 stelaż Givi PL360 lub odpowiednik Kappa.
Wczoraj i ja robiłem tego typu instalację i nie do końca jasna jest dla mnie obecność 2 tuleji dystansowych.
Przede wszystkim wygląda ona w ten sposób:

[ img ]

Na instrukcji jest schemat, żeby podłożyć ją pod stelaż jako przelotówkę dla śruby mocującej.
Problem jest taki, że śruba po przełożeniu przez tą tuleję, gniazdo stelaża centralnego jest zbyt krótka aby dosięgnęła gwintu. Wpadłem więc na pomysł, że może to być tak, iż jest to dystans na wypadek gdyby centralnego stelaża nie było? Kolega mi mówi jeszcze inaczej, że ta tuleja powinna wejść w gniazdo od śruby stelaża centralnego i stabilizować połączenie. Może niektórym wyda się to trochę banalne moje pytanie ale chciałem wiedzieć jak to u Was jest?
Obecnie zmontowałem stelaż w ten sposób, że tulejek nie ma i wydaje mi się, że jest OK. Jeżeli nie to proszę Was o wyprowadzenie mnie z błędu ;)

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-22 21:31:43 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Tuleja zastepuje stelaz centralnego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-22 21:36:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2013-04-10 09:24:48
Posty: 20
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 fazer
Tak jak pisze MarinJ. W momencie, gdy nie masz stelaża centralnego, to dajesz te dwie tuleje jako dystans. Najlepiej to sobie wyobrazić na ostatniej fotce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-22 21:44:35 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
MarcinJ,Borsuk dziękuję Panowie :) wiec jest ok, teraz musze tylko zrobic uchwyt na kierunki bo to z Givi to jakies nieporozumienie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-22 22:25:30 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-01-20 17:32:02
Posty: 75
Lokalizacja: Rybnik
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer 600 S2
jak będziesz się bawił z kierunkami to od razu miej przy sobie kilkadziesiąt cm kabelków do kierunków ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 17:32:35 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
Witam.
Również przymierzam się do zakupu stelaża pod kufry boczne Givi E360, przy czym przystępując do realizacji zamierzonego celu okazało się, że stelaże pod te w/w kufry do FZ6 S2 mają tylko stałe mocowania – co mnie troszku odwiodło od ich zakupu. Nie ukrywam, że będą one – jednak sporadycznie przeze mnie używane, a sam stelaż raczej (przynajmniej wg mnie) nie dodaje pozytywnego wizerunku. Dlatego mam dylemat czy braliście pod uwagę demontaż stelaża – czy znacie jakieś alternatywne rozwiązania, czy też należy się tym nie przejmować.
Zwracam się więc z prośbą o wyrażenie swojego zdania - zwłaszcza proszę o podpowiedź blue7 :) ponieważ wiem, że planowałeś kiedyś – a teraz montujesz właśnie te kufry. Z góry dziękuję Tobie oraz wszystkim za wskazówki.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 17:56:34 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Stelaz bocznych to tylko 4sruby. 10 minut roboty z demontowaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 18:20:06 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
Dzięki MarcinJ - ale czy z kierunkami nie będzie problemu?
Wydaje się, że one muszą ulec przerobieniu. Być może jestem w błędzie.
Jeżeli faktycznie jest to tylko kwestia 10 - czy 20 minut - i stelaże zdemontowane, to tak naprawdę nie ma się czym przejmować. Natomiast ja dzisiaj dzwoniłem do kilku sklepów i spotkałem się z opiniami, że niestety demontaż (montaż) stelaży bocznych w FZ6 S2 wymaga ingerencji w sposób mocowania kierunkowskazów. hm...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 18:30:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Kierunki oryginalne gryza sie ze stelazem. To jest najwiekszy klopot.
Ja zrobilem u siebie tak :
1. Wywalilem oryginalne mocowanie tablicy i kierunkow
2. Zamontowalem akcesoryjne mocowanie tablicy i mniejsze kierunki Barracuda. Regulowalem na zalozonym stelazu, tak, by nalozone kufry nie dotykaly kierunkow.
3. (W trakcie) - jak dorobie sie kufrow bocznych (stelaz plx pod k33) to na samych kufrach (bo zaslaniaja mocno kierunki) zrobie dodatkowe swiatla stop i kierunkowskazy.
Cos jak tutaj :
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 18:30:45 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-04-24 15:00:41
Posty: 458
Lokalizacja: Ruda Śląska
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S Blue 06
Kierunki oryginalne gryza sie ze stelazem. To jest najwiekszy klopot.
Ja zrobilem u siebie tak :
1. Wywalilem oryginalne mocowanie tablicy i kierunkow
2. Zamontowalem akcesoryjne mocowanie tablicy i mniejsze kierunki Barracuda. Regulowalem na zalozonym stelazu, tak, by nalozone kufry nie dotykaly kierunkow.
3. (W trakcie) - jak dorobie sie kufrow bocznych (stelaz plx pod k33) to na samych kufrach (bo zaslaniaja mocno kierunki) zrobie dodatkowe swiatla stop i kierunkowskazy.
Cos jak tutaj :
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 19:40:17 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
piotrek7 tak naprawdę jest wyjście z sytuacji ale trzeba sięgnąć głębiej do portfela ;) opowiem jak to jest od początku.
W kwestii samych stelaży to mamy do wyboru do FZ6 S2 stelaże Givi (lub odpowiedniki Kappa), które nie mają możliwości szybkiego montażu/demontażu:

1.
[ img ]

PLX360 (bez monokey) do których podejdą jedynie dwa modele kufrów aero o pojemnościach 33l - cena stelaża w okolicach 500zł.
To jest taki stelaż jaki ma MarcinJ;

2.
[ img ]

PL360 czyli ten co ja zakupiłem z mocowaniem monokey (większa nośność) i tutaj kufrów jest do wyboru do koloru, które można zapiąć - między innymi Givi E360 - cena stelaża w granicach 450zł;

ale to nie wszystko!

3.
[ img ]

Nowo zaprojektowany stelaż SW-Motech Q-LOCK EVO za symboliczny prawie 1000zł, gdzie nie ma żadnej kompatybilności z kuframi Givi, jedynie kufry SW-Motech (kufry również drogie). Tutaj jest możliwość szybkiego demontażu płyt mocujących stelaża, bo jest on tak zaprojektowany aby się dało zrobić to sprawnie. Cena adekwatna do jakości SW-Motech, ale nie można powiedzieć, że się nie da ;)

Teraz powiem dlaczego wybrałem PL360. Ogólnie, na początku miałem ideę, żeby mieć sobie high-endowe boczne kufry Givi E41 ale przemyślałem ich zakup i zgodnie z opiniami wielu doszedłem do wniosku, że będę ich używał raptem parę razy w roku (policzmy to na szybko: kufry 1280zł + stelaż 450 = prawie 1800 zł - DUŻO!). Więc dla mnie to trochę rozrzutność, kupować coś tak drogiego, gdzie można osiągnąć to samo tańszymi sposobami i to bez korzystania z używanych kufrów. Później popatrzyłem w katalogi Givi i znalazłem genialne Givi E360 będącymi pod względem pakowności tym samym co E41 - decyzja zapadła, gdy zobaczyłem tylko to piękne zdjęcie:

[ img ]

Dodatkowo skalkulowałem, że cena ze stelażem wyniesie mi 1000zł więc nie było nad czym się zastanawiać! E41 są ładowane od góry, co dla mnie jest bez znaczenia. Do tej pory jeździłem z sakwami tekstylnymi i na takie sobie jeżdżenie niezbyt daleko wystarczały, ale w deszczu już był problem - dodatkowo całkowita ich pojemność to jedynie 42 litry w sumie. Potrzebowałem czegoś większego, wodoszczelnego i po prostu bezpiecznego, że nikt mi tego scyzorykiem nie odetnie od motocykla. Dlatego E360 mi się spodobały, bo są: nowe, relatywnie tanie w porównaniu do innych kufrów, z porządnego materiału, nie żal mi ich w razie czego bo zawsze tanio dokupię drugi. No właśnie, kufry boczne są dużo bardziej narażone na uderzenia kamieni i ogólnie uszkodzenia więc czy warto wydawać fortunę na podobne, plastikowe tylko bardziej eksluzywne? Wydaje mi się, że nie - więc jak dla mnie jest to wybór idealny.

Kwestia estetyki stelaża i kufrów to druga sprawa, która też mi nie jest obojętna. Stelaż musi być, przede wszystkim solidny i w miarę komponować się z moto. W tym modelu PL360 wszystko jest OK, poza tymi kierunkowskazami na jakichś wysięgnikach - wygląda to koszmarnie i obiecałem sobie, że kupię ten stelaż ale światła przerobię wszelkimi sposobami aby wyglądało to ładnie. Nie da się zamontować stelaża i zostawić kierunkowskazów oryginalnie, bowiem kufry zachodzą na kierunkowskazy i są one niewidoczne więc trzeba je przenieść. Widać na tym zdjęciu dlaczego tak nie da rady:

[ img ]

Jak zrobię kierunkowskazy po swojemu to pokażę Wam jak to u mnie wygląda - myślę, że przyznacie mi rację, że będzie wyglądało fajnie. Ogólnie plan jest taki, żeby jak na zdjęciu poniżej (akurat zdjęcie poglądowe Givi) kierunki były na wysokości lampy stopu - widziałem takie rozwiązanie w wielu motocyklach turystycznych i fajnie to wyglądało - dlaczego w moim FZ6 miałoby być inaczej?

[ img ]

Ogólnie, zrobiłem sobie taki projekt graficzny jak to by miało wyglądać u mnie na moto:

[ img ]

Myślę, że jak zrobię to będzie wyglądać dużo fajniej i te kierunki nie będą już tak straszyć, jak chciałoby to Givi na tych drutach :D z lewej oryginał, z prawej to jak ja to widzę.
Ogólnie to ubrałem już moto w gmole Givi, stelaż centralny Givi, teraz stelaż boczny Givi i motocykl jest taki bardziej już turystyczny więc ten stelaż wręcz dodaje mu powagi. Będzie i praktycznie bo podepnę kufry, a i ładnie bo kierunki umieszczę tam gdzie będą widoczne - znaczy się będzie bezpiecznie.

Jeżeli chodzi o demontaż stelaża to średnio widzę sens jego zdejmowania. W sobotę montowałem z kolegą ten stelaż Givi PL360 i jest to tak skręcone, że w życiu nie chciałoby mi się tego robić parę razy w sezonie. No fakt, jak będę miał kierunki przeniesione na górę to pozostałoby mi tylko odkręcenie stelaża w 6 miejscach ale nie widzę kompletnie sensu, żeby to robić. Poniekąd jest łatwiej z tym stelażem SW-Motech ale za takie pieniądze jak dla mnie - nie warto - gdzie sprawa z kierunkami dalej jest aktualna. Myślę, że jak komuś będzie zależało na dalszych wyjazdach tak jak ja teraz wybieram się na podbój świata to obecność stelaża nie będzie taka istotna dla estetyki moto. No i jeżeli uda się zrobić takie przeróbki jak planuję, to moto na tym nie straci - wręcz zyska. No, może trochę ładniejszy jest ten PLX360 to jak komuś wystarczą kufry 33litrowe to akurat się znajdzie w sam raz. Jak dla mnie PL360 robi za solidne przedłużenie gmoli z tyłu i jest niezbędny, bo jeżdżę zawsze w 2 osoby więc trzeba zabrać ekwipunek a na pajączkach nie będę wszystkiego montował.

piotrek7 tak więc wygląda sprawa z całymi kuframi bocznymi. Nie wiem, czy pomogłem Ci moimi wywodami ale tak jak to przedstawiłem - tak jest. Jeżeli zrobisz ładnie światła to myślę, że stelaż nie bedzie już Ci tak szpecił moto jak sądzisz. Jak moje moto będzie gotowe pod koniec tygodnia (mam nadzieję) to pokażę jak wygląda ono z kompletem kufrów i gotowymi kierunkami. W razie pytań chętnie odpowiem.

Ps. Mam już te kufry E360 i powiem tyle - są genialne! bardzo solidne, obydwa zamki na jednym kluczyku, świetny kształt aby dużo zapakować, grube ścianki, cena jak za pół darmo - 500zł! Jak ktoś się jeszcze zastanawia to nie ma na co czekać, bo lada chwila i trzeba będzie jeździć ;)!


Ostatnio edytowano 2015-02-23 21:29:07 przez blue7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2015-02-23 20:30:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2014-10-30 20:04:47
Posty: 21
Lokalizacja: Wadowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha FZ6 S2
blue7 wielkie dzięki za tak wyczerpującą odpowiedź.
Wszystkie te wskazówki są dla mnie bardzo cenne, ponieważ właśnie w najbliższych dniach zamierzam kupić te same kufry. Jako ciekawostkę dodam, że kufer centralny już wybrałem i patrząc na zdjęcia, które zamieściłeś, okazuje się, że jest identyczny jak Twój :) Zatem chyba mamy podobny gust :).
Na 99,9 procent mój wybór padnie na PL360. Propozycję montażu kierunkowskazów, którą zobaczyłem na zdjęciu uważam za bardzo pomysłową. Bardzo chętnie zobaczyłbym Twój afekt końcowy. Zatem bardzo Cię proszę zamieść kilka fotek, za co będę bardzo wdzięczny. Przystępując do pracy, będę miał ułatwione zadanie :) :).

Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam.

PS. blue7 - wiedziałem, że na Ciebie można liczyć. Pewnie jeszcze nie raz będę prosił o radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 371 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org