Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2011-12-18 00:02:33 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-24 22:00:31
Posty: 16
Lokalizacja: Skorzęcin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 723483851
Obecne moto: yamaha fzs 600 02r
Witam

Czciłabym wymienić w swoim fazerku klocki hamulcowe ale tylna tarcza ma lekki próg na rancie nie wiem czy przetacza sie takie tarcze pod nowe klocki. Pracuje na Obrabiarkach CNC także dla mnie to nie problem przetoczyć tylko moje pytanie brzmi czy przetacza sie takie tarcze czy jest sens ??? Na oko widac ze tarcza jest gruba nadająca sie do przetoczenia ale muszę jeszcze ja mikrometrem zmierzyć


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przetaczanie tarczy
PostNapisane: 2011-12-18 00:02:33 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2011-12-18 11:56:45 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2011-01-11 15:40:42
Posty: 198
Lokalizacja: Lubin (zDolnyŚląsk)
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Transalp 600
Ja w XJ900 przetaczałem ale tylną i efekt był taki że się poprawiło,ale to był tył i miała mały rant.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-18 13:49:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-02-23 16:15:32
Posty: 90
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kociomber 600R
Ja tydzień temu w swoim T-cat przetaczałem tarcze tylna i wszytko jest ok. Znajdź dobrą bazę aby bicia nie było a na koniec przejedz papierem ściernym. Jak niewielką ilość zbierzesz i założysz nowe klocki to będzie ok a toczenie przednich to raczej odradzam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-18 15:21:46 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-24 22:00:31
Posty: 16
Lokalizacja: Skorzęcin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 723483851
Obecne moto: yamaha fzs 600 02r
Przednich nie będę przetaczał są jak nówki.

Miałeś problemy z odkręceniem tarczy od koła ?
Słyszałem ze śruby są wkręcane na klej i ciężko się je odkręca ???


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-18 16:22:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2011-02-23 16:15:32
Posty: 90
Lokalizacja: Zamość
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Kociomber 600R
tak to prawda śruby są posmarowane jakimś klejem co utrudnia ich wykręcenie.
Używałem WD-40 stukałem w śrubę żeby ją zruszyć ale to nic nie dało ponieważ imbus się przekręcił mi na prawie wszystkich śrubach i nie wiedziałem co robić.
Dopiero taki sposób dał rade: Bierzesz Szlifierka kątowa zakładasz tarcze najcieńszą do cięcia i śrubę spiłowujesz z jednej i drugiej strony(tylko nie spiłuj tarczy) że powstanie tak jak by prostokąt, bierzesz klucz francuski albo jakiś inny skręcany żeby można było dobrze ścisnąć i odkręcasz. Oczywiście już przy składaniu nowe śruby a najlepiej daj trochę na gwint smaru miedzianego, ułatwi odkręcenie w przyszłości i zapobiega rdzewieniu. Pamiętaj że nowe śruby nie mogą mieć za długich łbów. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-18 21:37:04 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-24 22:00:31
Posty: 16
Lokalizacja: Skorzęcin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 723483851
Obecne moto: yamaha fzs 600 02r
Dziękuję za Pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-20 19:12:51 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2009-04-11 09:18:19
Posty: 98
Lokalizacja: SLU
Płeć: Mężczyzna
jak jest klej do gwintów to lepiej podgrzać,powinno się łatwiej odkrecać


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-24 15:12:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-22 21:31:42
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: honda varadero
Śruby od tarczy koniecznie wklej na klej do gwintów - np. Loctite 243.Nie po to producent go zastosował by się łatwo odkręcało
Cytuj:
Oczywiście już przy składaniu nowe śruby a najlepiej daj trochę na gwint smaru miedzianego, ułatwi odkręcenie w przyszłości i zapobiega rdzewieniu
- w żadnym wypadku. Jeśli chodzi o korozję to kleje anaerobowe tężeją przy braku dostępu powietrza wiec po wklejeniu nie ma możliwości by coś się dostało - wilgoć, kurz i dodatkowo utrudniło odkręcenie śruby. Kleje tego typu przeważnie tracą właściwości przy ok. 150 st. C więc najlepiej podgrzać, choć zastosowanie dobrego klucza - nie z gumy powinno dać radę bez podgrzania. Uderzyć też można ale za pośrednictwem aluminium lub miedzi tak aby nie zaklepać otworu na klucz we łbie śruby.

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-26 21:17:31 
Niemowlak

Dołączył(a): 2010-03-24 22:00:31
Posty: 16
Lokalizacja: Skorzęcin
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 723483851
Obecne moto: yamaha fzs 600 02r
Udało mi się odkręcić Tarcz :)

Zmierzyłem ją ma 4,4 mm czy nadaje sie do przetoczenia ???

Jaka jest minimalna grubość tarczy ???

Jeszcze pytanko czym wyczyścić zacisk hamulcowy ??


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-27 23:45:15 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2011-03-22 21:31:42
Posty: 2
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: honda varadero
Podejrzewam że na tyle minimalna grubość tarczy to 4 mm, więc po przetoczeniu może być praktycznie na minimum -a to kwalifikuje i tak do wymiany (obniżona pojemność termiczna i wytrzymałość mechaniczna + podatność na deformację od temperatury)

PZDR


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2011-12-28 05:38:16 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2011-03-26 14:44:55
Posty: 355
Lokalizacja: Ślaskie, Katowice
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
mateusz18


ja cały zacisk na jakiś czas wkłądam do płynu hamulcowego zeby sie odmoczył około 24h moze dłuzej w zimie duzo czasu jest:)

jak odmoknie to pendzelek szmatka i wyglada jak nowy i do tego dobrze pracuje i mam pewnosc ze chemikalia nie rozpuszcza mi gumy


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org