Forum Motocykli Yamaha https://www.motocykl.org/ |
|
Doradźcie https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=23&t=3860 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | jaquzie [ 2010-02-20 15:25:21 ] |
Tytuł: | Re: Doradźcie |
pogratulować więc ;) już jesteś widzę, ale po jeździe będziesz zapewne bardziej zadowolony ;) do zobaczenia na trasie :wink: |
Autor: | minor [ 2010-02-20 19:22:42 ] |
Tytuł: | Re: Doradźcie |
dobra, teraz przejdźmy do spraw technicznych (mam nadzieję że moderator nie przywali się że to nie tu powinienem pisać, ale to w końcu temat o moim moto :D ) co radzicie, co powinienem w nim zrobić żeby przygotować do sezonu, sprzedawca mówił że nic w nim nie wymieniał. więc wiem na pewno że olej+filtr, olej półsyntetyk (tylko jakiej firmy) - to raczej zrobię sam co myślicie jeżeli chodzi o płyny (hamulcowe, chłodniczy) i świece - to też powinienem sam zrobić, jeżeli trzeba oczywiście no i sprawa gaźników i zaworów, "ktoś" mi mówił że jeżeli moto chodzi prawidłowo to nie trzeba regulować zaworów ani synchronizować gaźników - jakie jest wasze zdanie - tego na pewno nie zrobie sam dodam że klocki, tarcze i opony są dobre. a, i jakie paliwo ? :) 95 czy 98 :?: i bym zapomniał, gmole czy crash-pady, słyszałem że w fazerze crash-pady potrafią giąć rame... z góry dziękuję |
Autor: | kamusial [ 2010-02-20 23:13:28 ] |
Tytuł: | Re: Doradźcie |
Gratki z zakupu!!! Nie użytkuję Fazera, ale mam dla Ciebie kilka rad (mniej lub bardziej trafnych), wynikających z rocznego użytkowania motocykla: 1. Zastanów się ile czasu/kilometrów chcesz tym motocyklem przejechać, albo jak bardzo go kochasz 2. Jeżeli więcej niż sezon/15 tys. km, to zaraz po kupnie zrobiłbym z nim dosłownie wszystko co przewiduje serwisówka po takim mniej więcej przebiegu, łącznie ze sprawdzeniem zaworów i tego jak się ma łańcuszek rozrządu- celem weryfikacji przebiegu i świętego spokoju. Tak na prawdę, na tę chwilę, nie wiesz dokładnie co siedzi w motocyklu, ale po przeprowadzeniu gruntownego serwisu będziesz wiedział. Nie olewaj takich spraw jak przesmarowanie łożysk, wyczyszczenie zacisków, wymiany oleju w lagach, przejrzenie instalacji elektrycznej, wyczyszczenie gaźników, sprawdzenie wyważenia kół i innych pierdół- od tego zależy Twoje życie i komfort użytkowania. 3. Jeżeli krócej, a przy okazji nie lubisz następnego właściciela, nie chce Ci się itd. to ogranicz się do płynów, a reszta wyjdzie w praniu :) Co do Twoich pytań: -co ile wymieniać płyny stoi w serwisówce. Chłodniczy bym wymienił, hamulcowy ocenił na oko. -ja używam syntetyka, ale filozofii jeżeli chodzi o to jaki typ i jakiej marki olej jest tyle ilu świadomych motocyklistów -świece zależy jak wyglądają, jak masz kasę i chcesz mieć święty spokój to możesz wymienić -zawory i gaźniki wg mnie warto zrobić. Zawory z tego tytułu, że owszem słychać (chyba) kiedy luzy się powiększają, ale w drugą stronę nie koniecznie (albo odwrotnie)- jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz co tam siedzi. Sprawdzenie luzów zaworowych to nie jest trudna rzecz, gorzej z regulacją. -jak masz jako takie pojęcie o mechanice, to wg mnie lepiej zaopatrzyć się/zrobić zrzutę z kumplami na wakuometr i samemu regulować gaźniki. Jakkolwiek pierwsze czynności serwisowe robiłbym pod okiem znajomego mechanika, coby nie narobić sobie biedy. -ja tam wolę gmole- 2 i więcej punktów podparcia to więcej niż jeden. -nie ważne czy 95 czy 98, ważne czy bez syfu Poza tym, jeżeli chcesz jeździć motocyklem dłużej, to warto zainwestować w stalowy oplot, szczególnie że przewody hamulcowe już pewnie swoje przeżyły. good luck |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |