Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

Doradźcie
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=23&t=3860
Strona 4 z 4

Autor:  jaquzie [ 2010-02-20 15:25:21 ]
Tytuł:  Re: Doradźcie

pogratulować więc ;) już jesteś widzę, ale po jeździe będziesz zapewne bardziej zadowolony ;)

do zobaczenia na trasie :wink:

Autor:  minor [ 2010-02-20 19:22:42 ]
Tytuł:  Re: Doradźcie

dobra, teraz przejdźmy do spraw technicznych (mam nadzieję że moderator nie przywali się że to nie tu powinienem pisać, ale to w końcu temat o moim moto :D )

co radzicie, co powinienem w nim zrobić żeby przygotować do sezonu, sprzedawca mówił że nic w nim nie wymieniał.

więc wiem na pewno że olej+filtr, olej półsyntetyk (tylko jakiej firmy) - to raczej zrobię sam
co myślicie jeżeli chodzi o płyny (hamulcowe, chłodniczy) i świece - to też powinienem sam zrobić, jeżeli trzeba oczywiście

no i sprawa gaźników i zaworów, "ktoś" mi mówił że jeżeli moto chodzi prawidłowo to nie trzeba regulować zaworów ani synchronizować gaźników - jakie jest wasze zdanie - tego na pewno nie zrobie sam

dodam że klocki, tarcze i opony są dobre.
a, i jakie paliwo ? :) 95 czy 98 :?:

i bym zapomniał, gmole czy crash-pady, słyszałem że w fazerze crash-pady potrafią giąć rame...

z góry dziękuję

Autor:  kamusial [ 2010-02-20 23:13:28 ]
Tytuł:  Re: Doradźcie

Gratki z zakupu!!!
Nie użytkuję Fazera, ale mam dla Ciebie kilka rad (mniej lub bardziej trafnych), wynikających z rocznego użytkowania motocykla:
1. Zastanów się ile czasu/kilometrów chcesz tym motocyklem przejechać, albo jak bardzo go kochasz
2. Jeżeli więcej niż sezon/15 tys. km, to zaraz po kupnie zrobiłbym z nim dosłownie wszystko co przewiduje serwisówka po takim mniej więcej przebiegu, łącznie ze sprawdzeniem zaworów i tego jak się ma łańcuszek rozrządu- celem weryfikacji przebiegu i świętego spokoju. Tak na prawdę, na tę chwilę, nie wiesz dokładnie co siedzi w motocyklu, ale po przeprowadzeniu gruntownego serwisu będziesz wiedział. Nie olewaj takich spraw jak przesmarowanie łożysk, wyczyszczenie zacisków, wymiany oleju w lagach, przejrzenie instalacji elektrycznej, wyczyszczenie gaźników, sprawdzenie wyważenia kół i innych pierdół- od tego zależy Twoje życie i komfort użytkowania.
3. Jeżeli krócej, a przy okazji nie lubisz następnego właściciela, nie chce Ci się itd. to ogranicz się do płynów, a reszta wyjdzie w praniu :)

Co do Twoich pytań:
-co ile wymieniać płyny stoi w serwisówce. Chłodniczy bym wymienił, hamulcowy ocenił na oko.
-ja używam syntetyka, ale filozofii jeżeli chodzi o to jaki typ i jakiej marki olej jest tyle ilu świadomych motocyklistów
-świece zależy jak wyglądają, jak masz kasę i chcesz mieć święty spokój to możesz wymienić
-zawory i gaźniki wg mnie warto zrobić. Zawory z tego tytułu, że owszem słychać (chyba) kiedy luzy się powiększają, ale w drugą stronę nie koniecznie (albo odwrotnie)- jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz co tam siedzi. Sprawdzenie luzów zaworowych to nie jest trudna rzecz, gorzej z regulacją.
-jak masz jako takie pojęcie o mechanice, to wg mnie lepiej zaopatrzyć się/zrobić zrzutę z kumplami na wakuometr i samemu regulować gaźniki. Jakkolwiek pierwsze czynności serwisowe robiłbym pod okiem znajomego mechanika, coby nie narobić sobie biedy.
-ja tam wolę gmole- 2 i więcej punktów podparcia to więcej niż jeden.
-nie ważne czy 95 czy 98, ważne czy bez syfu

Poza tym, jeżeli chcesz jeździć motocyklem dłużej, to warto zainwestować w stalowy oplot, szczególnie że przewody hamulcowe już pewnie swoje przeżyły.

good luck

Strona 4 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/