Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2016-01-22 12:53:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-22 10:55:14
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Witam,

Jestem na etapie szukania swojego fazera. Szukam też opinii co i w jakich rocznikach zostało poprawione lub pochrzanione przez samą yamahę. Wiem o alternatorze, który się sypie i potrafi anrobić szkody, wałki rozrządu które dośc szybko (nawet po 25tys km) trzeba wymieniać itd. Czy może ktoś napisać na co zwracać uwagę przy zakupie fazera w zależności od rocznika? Co i kiedy zostało poprawione?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-22 12:53:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-01-22 13:01:58 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Kup od 2009 według nr VIN wzwyż i masz spokój ze wszystkim.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-22 13:42:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-22 10:55:14
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Czyli roczniki 2009 pozbyły się tych usterek - rozumiem. Dzięki za odpowiedź :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-23 03:12:50 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-22 10:55:14
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Jeszcze takie pytanie odnośnie kół magnesowych: czy od roczników 2009 i młodsze to są takie koła magnesowe jak w linku?

https://yamaha-czesci.pl/wyszukiwarka/f ... 001/493100

Rozumiem, że te same można używać w starszych rocznikach. Trudno jest upolować coś z rocznika 2009 :/ Więc nie wiem czy prędzej nie znajdę dobrej sztuki z 2007 i wymienię magneto.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-23 11:59:35 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
Z tym wałkami to jakiś mit. Ukazał się jeden artykuł w gazecie, ale jakby to była prawda to na allegro miałbyś tego pełno do sprzedaży. Pytałem się nawet kolegi w serwisie yamahy i nigdy nie słyszał, żeby wałki się sypały.
Ja mam 42 tyś km i jest ok.
Czytałem też o pękających/wadliwych spawach w motocyklach do 2007. U mnie nic nie pęka. Może mam już poprawioną spoinę. Na forum też nie słyszałem, żeby komuś spaw pękł.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-01-23 14:16:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-01-22 10:55:14
Posty: 5
Płeć: Mężczyzna
Co do wałka rozrządu to też zapytałem mechanika i potwierdził, że są takie akcje u niego, ale to wina użytkowników, bo śmigają bez regulacji zaworów (za ciasne), ale zapominają o regularnej wymianie oleju. Sam wałek już mnie nie marwti, bo można wymienić za niską kwotę z R1 i jest spokój. Teraz marwti mnie magneto, bo nie wiem jak to sprawdzić przy kupnie, a z tego co czytam to zerwane magnesiki można sprawdzić przez demontaż magneta i tyle. Oprócz tego cena samego ustrojstwa i brak info, czy po 2009r magneta są już tej nowszej generacji. Trochę tych niepewności jest. Wcześniej śmigałem hh900 i tam nie było takich problemów, więc to dla mnie nowość :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-01 21:19:12 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
fz1 2007 abs 48kkm
- wałek ssący wszystkie krzywki poniżej limitu
- dwa zawory ssące luz 0,35, co świadczy o ubiciu trzonka zaworu

także to nie mity


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-02 12:46:36 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
tuzmen napisał(a):
fz1 2007 abs 48kkm
- wałek ssący wszystkie krzywki poniżej limitu
- dwa zawory ssące luz 0,35, co świadczy o ubiciu trzonka zaworu

także to nie mity


Ja mam ok 40kkm i jakieś 4kkm temu był przegląd z regulacją zaworów i niby wszystko było ok.
Miałeś jakieś objawy? Czy wyszło przy serwisie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-02 21:16:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
Ja robiłem standardowy serwis po kupnie. Motocykl działa i będzie działał tyle tylko że czytałem różne opinie na temat tego testu z "motocykla" i sam nie wierzyłem że coś takiego może się zrobić po tak małym przebiegu. Dlatego piszę żeby potwierdzić.

Poza tymi dwoma zaworami które da się jeszcze wyregulować to nie widzę problemu, wałek można wsadzić od wielu modeli r1 oraz fzs1000.

Czy przy regulacji zaworów zmierzyłeś też wałki? Bo jak nie to może masz też wytarte, u mnie maja około 0,2mm poniżej limitu. Tragedii nie ma ale pewnie zmniejsza to moc motocykla.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-03 09:10:22 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-11-05 17:05:58
Posty: 87
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ1 i Z750
U mnie była kontrola tylko zaworów, które ogólnie były w porządku. Pewnie mechanik nie sprawdzał wałka. Jakbym wiedział wtedy, że są z tym problemy to pewnie poprosiłbym go, żeby spojrzał na wałek.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-03 13:29:22 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2016-03-01 21:03:14
Posty: 1466
Lokalizacja: Warka
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Ready to remont
To nie jest jakiś masakryczny problem więc się nie przejmuj i śmigaj dalej.

Jak sprawdziłem u mnie wytarte są tylko czubki co wpływa na wysokość, natomiast szerokość jest w normie co znaczy że luz zaworowy nie powiększa się w tym miejscu.

Gorzej z tymi dwoma zaworami, czytałem że były wady i yamaha je wymieniała na gwarancji, w skrajnym przypadku może dojść do wypięcia się zaworu....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot]


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org