Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: "Nowy motocykl"
PostNapisane: 2016-03-07 13:21:40 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-03-07 12:59:21
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Witam,
użytkowników. Jestem tu nowy więc wszystkim Cześć.
po 10 latach małżeństwa żona zgodziła się żebym ponownie kupił motocykl (już pewnie mnie nie kocha:) ). Ogólnie motocyklami jeździłem od 13 roku życia zaczynając od motoroweru poprzez pojemności 125, 150, 250, 350 i 600. W sumie 12 lat bez ani jednej gleby. Mimo to ślub był dniem rozstania z motocyklem. Obecnie jestem 10 lat starszy i 10 lat nie jeździłem do dwa tygodnie temu. Przyjechał do mnie kolega, żebym mu wymienił napęd w Honda CBR. Wymieniłem i korzystając z nieobecności zony złamałem słowo i się przejechałem żeby sprawdzić czy wszystko gra. Koniec końcem po wielkich fochach doszliśmy do porozumienia. Tyle mojej historii.
Biorąc pod uwagę mój wiek, wzrost 188 cm. opinie itd zdecydowałem się na zakup Yamaha fazer 600. Na motocykl chce przeznaczyć około 7 000 zł. I teraz kilka pytań. Biorę pod uwagę model po lifcie roczniki 2002-2003. Sprawdzałem na europejskim rynku niemcy, Włochy, Francja te używki i zauważyłem, że ceny i przebiegi są wyższe niż u nas. W Polsce są niskie przebiegi i ceny przyzwoite. Jak to jest możliwe jak piszą że te motocykle są sprowadzane ? (prawdopodobnie rozbitki, zlepki itd. ) Jaki jest realny przebieg fazerki ze wskazanego rocznika, po ilu tyś km wymienia się przednie tarcze? co ile tyś, wymienia się napęd? Co ile tyś, wymienia się łańcuszek rozrządu żeby nie było go słychać? Jak w ogóle kupić taki motor żeby się nie nadziać na minę? Może warto dołożyć i kupić model z 2004 roku? Wizualnie trochę inny. Bardzo proszę o praktyczne porady. W kwestii mechaniki nie jestem laikiem i umiem realnie spojrzeć na samochód czy motocykl. Bardziej mnie interesują szczegóły umożliwiające identyfikacje danego modelu i elementy charakterystyczne, które przy ewentualnych składakach są brakami. Czekam na podpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: "Nowy motocykl"
PostNapisane: 2016-03-07 13:21:40 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2016-03-07 14:21:47 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Napęd - 30000-35000
Opony około 20000 dobre turystyki
Rozrząd 65000 - 70000
Klocki 25000-30000
Tarcze przy normalnej eksploatacji 100000 - 150000
Tak z moje doświadczenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-07 15:13:53 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-03-07 12:59:21
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
Czyli biorąc pod uwagę twoje doświadczenia ta oferta jest dość realna? Chłopak ma ja 6 lat. Co mnie martwi to to przy manetkach przełączniki. Śruby imbusowe pordzewiałe, a same plastiki bardzo mocno spłowiałe. Nie pasuje to do ogólnego wyglądu motocykla. Jakoś bardzo się rożni. Dość mocno spalone są tez kolektory. Tutaj http://allegro.pl/yamaha-fazer-fzs-600- ... 10901.html niby ten sam rocznik, a motor wygląda inaczej, inne kierunki, wymieniane tarcze?? inne naklejki. Co to oznacza. Tu znowu ten sam rocznik i jeszcze co innego http://allegro.pl/yamaha-fzs-600-fazer- ... l#imglayer inne napisy naklejki. Jak w ogole wyglada idelana seria z 2002 i 2003 roku. Człowiek jak się nie zna to głupieje.

-- 2016-03-07 15:15:29 --

nie wkleiłem pierwszej oferty http://allegro.pl/yamaha-fzs-600-fazer- ... 96847.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-07 18:17:14 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
Malowanie zgodne z rocznikiem, większość rzeczy wygląda OK. Dopytaj dlaczego są zmienione kierunki.
I coś czego ja nie trawię - czyli podgięta tablica...podgięta tablica praktycznie zawsze oznacza debila za sterami :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-07 18:57:56 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Einhorn napisał(a):
Jak w ogole wyglada idelana seria z 2002 i 2003 roku.

Tak jak na tej stronie https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... XCqx8nwUCA

Sam posiadam FZS 600 z roku 2002, wczoraj z koleg przyprowadziliśmy dla niego rocznik 2003 za niecałe 7 tys. w oryginale i do zrobienia na już uszczelniacze lag, przebieg niby 48 ale wyglada ok, ogólnie motocykl spoko do poprawek kosmetyczny ale pali i jeździ dość żwawo, niestety bez jakichkolwiek dodatków - goły motocykl.

Można spokojnie kupić dobry egzemplarz, trzeba tylko cierpliwie szukać i nie napalać się, ogólnie więcej jak 7 tys. za ładnego gołego FZS'a bez dodatków (grzane manetki, kufer centralny kompletny, wyższa szyba, gmole/crashe, jakieś fajne kierunki, klamki, siedzenie obszyte, filtr k&n jakieś świece irydowe, przelotowy wydech /ładny, a nie poobijany ściagniety ze starej rozbirej r1/) dawać nie warto, ogólnie 7 tys. za moto do jazdy nie lepiony ogólnie bez problemu, a z dodatkami tak jak mówię można dać więcej ale to już za piękna leleczke.

Jeszcze tak nawiasem odnośnie ceny to 2002 i 2003 rok było to odpowiednio 14 i 13 lat temu, a więc chociażby na dzień dobry po zakupie 500 zł na serwis hamulców (wymiana przewodów przód/tył na oplot) chyba, że już ktoś to robił dlatego tak ważne jest trzeźwe podejście do oceny motocykla i jego wyceny biorac pod uwage stan, rocznik i osobno dodatki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-07 22:05:56 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2012-01-29 15:38:22
Posty: 1298
Lokalizacja: Szprotawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 697 226 949
Obecne moto: fzs 600 fazer 2000r
Ahamay zgodzę się ze wszystkim ale nie z tymi opłatami, nie przesadzaj. Wraz z Wojt@sem ost temat został poruszany, że lepiej dołożyć i kupić fz6 jednaj nowsze moto. Fzs jest jednak starą konstrukcją i coraz mniej części na rynku jak i nowych tak i używanych. Jeśli masz zamiar mieć moto na więcej jak rok czy dwa to idź w fz6 a nie fzs'a


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-07 23:04:10 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-03-07 12:59:21
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
J@ck powiem szczerze, że jest to dylemat, bo różnica w zasadzie 1000 zł. Piszesz nowsza konstrukcja - mógłbyś rozwinąć? Wygodniejsza, lepiej się jeździ? Wtrysk paliwa? Inny rodzaj ramy? Jakie ma zalety przewyższające fzs?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-08 00:47:14 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-12 18:47:56
Posty: 40
Lokalizacja: śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Fzs stał się już jednostką naprawdę wysłużoną - są naprawdę bardzo dobre egzemplarze i nie chcę broń Boże komukolwiek i czegokolwiek ujmować, ludzie jeżdżą i cieszą się, że jeżdżą bezawaryjnie i w mirę oszczędnie (lepiej niż fz6), ale do rzeczy - lata lecą do przodu i np dla mnie ważny jest progres a nie regres ... uważam, że np. wtrysk jest lepszy od gaźników, moc praktycznie wypada identycznie, awaryjność - ten sam poziom (pomijając czujnik położenia przepustnicy w FZ6 - zostało fabrycznie poprawione i już jest ok), zaś w FZS - stały problem z króćcami dolotowymi (tzw. pięta Achillesa FZS-ów), pozycja jazdy wg innych opinii troszkę lepsza jednak w nowszym modelu - czyli FZ6. Poza tym - nowsze przeszło mały lifting i np. oczka ma zwężone, co mnie akurat osobiście bardziej się podoba, czacha inna - wiadomo - wygląd - kwestia gustu, ale jak np. popatrzysz pod kątem takim - będę latał jeden może dwa sezony a potem wskakuję na litra - łatwiej pewnie będzie sprzedać FZ6 niż FZS. Ja w każdym razie gdybym miał kupować jeszcze raz - na pewno dołożyłbym do FZ6, potem znów do FZ6 i to młodszego o parę latek ... i jeszcze raz do FZ6 :) bo po prostu mi się podoba - ty też patrz bardziej pod tym kątem - bierz to co ci się podoba - dosiądź rumaka, przejedź się na jednym, drugim, nie kupuj pierwszego którego zobaczysz. Zobacz, kupisz teraz "na szybko" FZS a za miesiąc siądziesz na FZ6 bo kolega da ci się np przejechać i będziesz żałował, ze nie dołożyłeś tego tysiąca ... zresztą tak samo może być w drugą stronę... your choice - your money ...:) pozdrowionka i dobrego wyboru życzę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-08 02:17:39 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
jaaro napisał(a):
zaś w FZS - stały problem z króćcami dolotowymi (tzw. pięta Achillesa FZS-ów)

Tak i nie, nie zdarzyło mi się widzieć zużytych krócców w modelach po lifcie, zostało to poprawione bo Yamaha w poliftowych zaczęła je robić z innej gumy i te co można dostać na rynku jako nowe od bardzo dawna też są poprawione, nie spotkałem się z problemami z tym związanymi, a obejrzałem dużo FZSów.

jaaro napisał(a):
ważny jest progres a nie regres

Pozwolę się nie zgodzić.

Wtrysk - lepszy i nie lepszy, zależy, jedno i drugie wymaga serwisowania itp., mniejsza o to.

Ale w stosunku do FZS:
- dużym minusem nowego Fazera jest wydech, który jednak grzeje w jajka.
- kolejna sprawa od 2004 aż do liftu obrotomierz, który do niczego się nie nadaje.
- wisienka na torcie to hamulce, wyraźnie gorsze od roku 2004 aż do 2007

Sztywniejsza rama faktycznie była krokiem do przodu ale nadal Fazer będzie Fazerem, dopiero jak wszedł ABS, USD i powrót do porządnych hamulców, które wyróżniały FZS na tle konkurencji można mówić o kroku na przód, a tak to krok w tył i to bardzo poważny.

Osobiście wolę zadbanego FZS niż skatowanego FZ6, każdy zadbany motocykl bardzo szybko znajdzie swojego nowego nabywcę, my z kolegą szukaliśmy dobre bite 2 m-ce i była masa min i zajechanych trupów, tylko był jeden na prawdę zadbany FZS kwadraciak, poszedł w tydzień niecały i to za dobre pieniądze, ale to był oryginał do jazdy bez absolutnie żadnego wkładu.

Wygląd to zawsze była kwestia gustu, wg mnie wszystkie odsłony Fazerów są bardzo ładne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-08 08:09:48 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2016-03-07 12:59:21
Posty: 4
Płeć: Mężczyzna
tak, hmm za 7k można widzę naprawdę wybrać ładnego fsz za 8-9k fz2 - golas można powiedzieć. Po takim wstępnym podejściu w fs2 rażą mnie te tłumiki pod siedzeniem bardzo. Argumentacja regres progres dość przekonywująca. Fz2 to dodatkowy miesiąc czekania albo i półtora:):). Popatrzę jeszcze po europie jakie ceny są dostępne fz2. Z drugiej strony za 3 lata mój junior będzie miał 16 lat i pewnie ten motor przejmie więc fs2 byłoby chyba bardziej for future.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-08 23:19:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2016-02-12 18:47:56
Posty: 40
Lokalizacja: śląsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Jedyne z czym mogę się zgodzić - to fakt - ten obrotomierz (okrągły licznik i cyfrowy obrotomierz) jest do bani ... ale od 2007 chyba był już ten analogowy (taki mam i w życiu nie zamienię), natomiast wydechy grzeją w jajka ??? wg mnie to brednie i mit, mnie tam nic nie grzeje (oprócz silnika), ja mam 2007 więc na hamulce też nie mogę narzekać, robią swoją robotę. Powiem tak - niestety wszystko to kwestia kasy (w 105%) :)
:moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-08 23:45:26 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
Popieram słowa jaaro, na licznik w FZ6 S2 nie można narzekać, chciałbym mieć taki w każdym kolejnym moto bo jego czytelność jest wzorowa. Wydechy jak dyskutowaliśmy w sąsiednim temacie ostatnio to jakaś marginalna sprawa, w moim przypadku w ogóle takie zjawisko nie występuje a już na pewno nie ma to najmniejszego wpływu na komfort jazdy. Branie tego kryterium jako argument przy wyborze motocykla jest nieporozumieniem. Hamulce to akurat mocna strona FZ6 chyba, że ktoś porównuje motocykl w którym standardowe przewody jeszcze nie zostały po wielu latach wymienione - najlepiej na oplot. Oczywiście rozumiem, że rozmowa toczy się na temat FZ6 S1 ale nie jest to motocykl aż diamertalnie różny od S2 a wiele rzeczy można sobie poprawić - no poza licznikiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2016-03-23 13:58:16 
Niemowlak

Dołączył(a): 2015-11-30 15:14:03
Posty: 17
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fzs 600
73 tys wymiana oryginalnego rozrządu i jeździ na syntetyku valvoline 10w50;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org