Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2020-03-24 19:02:39 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Witam. Jestem tu nowy zarówno na forum jak i nowy świecie motocykli. Jak tylko się epidemia skończy zaczynam jazdy na kat. A. Oby szybko :)

Nigdy nie byłem fanem motocykli. Chyba to kryzys wieku średniego ;)
Oglądałem kilka odcinków nauki jazdy na YouTube na kanale FazaRhazza i mnie wciągnęło. I to mocno...
Do niedawna nie wiedziałem czym się różni Fazer od "ścigacza"... A dziś mam skórzany dwuczęściowy kombinezon i kask czekający na pierwszą jazdę.

Mój wybór padł na Fazera, bo zakochałem się w czarnym Fazerze Rhazza i nie wstydzę się do tego przyznać :D
Nie ma ładniejszego Moto niż Yamaha Fazer. Tylko R6 jest w stanie z nim konkurować, ale odpada dla mnie na pierwsze Moto z różnych względów. Może będzie jako drugi kieeedyś, albo będzie nim KiloFazer. Jeden z dwóch, innej opcji nie ma.

Do rzeczy...
Czy każdy Fz6 był na wtrysku?
Na co uważać przy zakupie Fazerki?
Pękająca rama, króćce ssące, wypadająca dwójka - to wiem. Ale czy tyczy się to każdego rocznika? Co jeszcze może mi zgotować nieuczciwy sprzedawca?

Słyszałem, że są dwie kanapy i niekiedy zakładają nie tą fabrycznie montowaną do danego rocznika, co może świadczyć o tym że to jakiś ulep. Jak to poznać? Czym się różnią? Macie może zdjęcia do porównania?

Jak to jest z dymieniem przy przegazowaniu. Może puścić dymka czy nie może? Czytałem różne opinie.

Po czym poznać fabryczne tarcze hamulcowe?

Jest sens pakować się w S1, a potem ewentualnie S2 czy od razu brać S2?
Planuje kilka sezonów się pouczyć na nim.
Wiem, że to nie jest zbyt dobry motor na pierwsze moto, ale pytam głównie o to, czy jest duża różnica między S1 i S2 w łatwości obsługi dla nowicjusza?

I trochę z innej beczki...
Czy jest coś nie tak z Fazerem 800?
Wydaje mi się, że jest mało popularny. Dlaczego? Wadliwy był? Zastąpili go czymś zupełnie innym - Tracerem i serią MT, co poszło nie tak?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: FZ6 Na co uważać?
PostNapisane: 2020-03-24 19:02:39 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2020-03-24 19:26:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
DonMateo napisał(a):
Czy każdy Fz6 był na wtrysku?

tak. natomiast przydomek "Fazer" ma tylko wersja z czachą... albo aż wersja z czachą. Fz6 jest następcą modelu FZS600 który też ma przydomek Fazer, natomiast jest na gaźniku. w 2004r przestano produkować fzs600 a rozpoczęto FZ6.

DonMateo napisał(a):
Pękająca rama, króćce ssące, wypadająca dwójka - to wiem. Ale czy tyczy się to każdego rocznika?

króćce to kwestia FZS600 czyli gaźnikowca. Fz6 nie ma króćców. tak samo rama ani FZ6 ani FZ600 nie miały z tym problemów. FZ6 miał dwie głowne wady fabryczne - spadająca nakrętka zębatki zdawczej i TPS czyli czujnik położenia przepustnicy. Tego czy TPS był wymieniany nie sprawdzisz, możesz w aso zapytać się czy określony model podlegał akcji serwisowej, ale nic więcej. inna sprawa - to nie był tak popularny problem, choć jak pisałem, miał akcję serwisową. Większym probleme jest spadająca nakrętka zębatki zdawczej. To nakrętka któa trzyma zębatkę napędającą łańcuch po stronie silnika. potrafiłą się odkręcić, wtedy zebatka spadała i potrafiłą zetrzeć gweint z wałka, a wtedy... oj wtedy to już ludzie robili różną rzeźbę, z przyspawywaniem żebatki an stałę włącznie. To mozesz sprawdzić - z lewej strony trzeba odkręcić 3-4 śruby , zdjąć sięgiełko zmiany biegów i plaskikową osłonę. na pewno znajdziesz tam dużo ztarego smaru z łańcucha, ale jeśli żebatka jest łądnie dokręcona, to znaczy że nie było rzeźbione.

DonMateo napisał(a):
zakładają nie tą fabrycznie montowaną do danego rocznika, co może świadczyć o tym że to jakiś ulep

zmieniona kanapa to znak an plus a nie minus. Zazwyczaj kanapy są zmieniane z powodu komfortu lub obniżenia, akcesoryjne są nawet droższe niż oryginalne, więc małą szansa żeby ktoś taką pakował w ulepa. Generalnie fabryczna kanapa jest pokryta jednym kawałkiem materiału podczas kiedy akcesoryjne maja napisy, dodatkowe oparcia, są szyte
z różnokolorowych "części" itp. choć to nie standard, ja planuje w tym sezonie w oryginalną kanapę wsadzić sobie wkłądkę żelową, ale tak, żeby dalej wyglądała oryginalnie.

DonMateo napisał(a):
Jak to jest z dymieniem przy przegazowaniu. Może puścić dymka czy nie może? Czytałem różne opinie.

"to zależy" - zależy jak dymi, kiedy dymi... jeśli motm dłużej stało nieużywane może mieć wilgoć w wydechu i wtedy para się wydobywa. tak samo jeśłi po dodaniu gazu masz nieco ciemnejsze spaliny spowodowane moze to być tym że jest ich po prosu wiecej. tutaj kieruj się rozsądkiem - jeśli moto zostawia za soba ślad jak świeca dymna, to nie jest to dobre info.

DonMateo napisał(a):
Jest sens pakować się w S1, a potem ewentualnie S2 czy od razu brać S2?

Temat rzeka... Ja jestem zdania że jeśli masz olej w głowie to i S2 ogarniesz. One z punktu widzenia zachowania różnią się mocą, S2 jest mocniejsza. Różnią się też wygglądem, ale w początkowej fazie produkcji nie było podziału na S1 i S2, była tylko jedna 98 konna wersja, więc wygląd sam w sobie to za mało zeby określić któa to wersja. Tak jak pisałem - 72 czy 98 koni to i tak nie taka wielka różnica, i ten i tamten może cię ponieść. Jeśłi fz6 ma być twoim pierwszym motocyklem, to tuż po kupnie wyjedź na jakaś długą, prostą drogę z łądnym asfaltem (najlepiej autostradę) i powoli odwijaj gaz aż do momentu w którym się przestraszysz. Nauczysz się w ten sposób jak ten motocykl działa. Generalnie jak go trzymasz poniżej 6 tys obrotów jest ładodny, przewidywalny, nadaje się do nauki, z czasem określiż go nawet jako "zmulonego". powyżej tego zakresy staje się agresywniejszy, bardziej nerwow reauje na dodanie lub ujęcie gazu, ale nie przesadzajmy - nie jest to najdzikszy silnik w historii motoryzacji, więc jeśli na początku beziesz podchodził do tego zakresu z uwagą, to spokojnie się go nauczysz przewidywać.

DonMateo napisał(a):
Czy jest coś nie tak z Fazerem 800?

prawdę mówiąc - wydaje mi się że po prostu wyszedł w złym czasie. w pewnym momencie FZ6 został zastąpiany przez XJ6, mniej więcej w tym okresie pojawił się też FZ8 który ni to jest litrem, ni to 600, czymś pomiędzy. Niedługo po nim wyszły MT07 i MT09 które maja inu ukłąd silnika, inny styl jazdy, inne założenia (nazwa MT jest od Master of Torque czyli mistrz momentu obrotowego, te silniki po prostu inaczej oddają moc niż FZ) i przyjeły się lepiej. FZ8 moim zdaniem okazał się drugim dzieckiem króla - niby fajnie, nic mu nie brakowało, ale kto inny odziedziczył tron. Ale to takie moje Gdybanie, nigdy nie jechałen na FZ8 choć prawie kupiłem jednego, niestety kasy zabrakło, do teraz żałuję.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 20:46:09 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za wyczerpująca odpowiedź :) Sporo się dowiedziałem. Dziękuję.

Czyli FZ6 nie ma problemu z pękającą rama od upadku na crashpad?

S1 różni się wyglądem od S2? Kurczę.. Dla mnie są takie same, ale ja jestem nowy i pewno pomyliłbym go nawet z CBRką ;) Muszę się przyjrzeć... Ale raczej będę szukał S2. Nie boje się trudności, a nie chciałbym potem żałować, że jednak nie mam tych liku koni więcej jak już trochę ogarnę temat.

A jak to jest z tarczami? Bo wszystkie mają "super niskie potwierdzone przebiegi" i nie chciałbym kupić czegoś co ma na tarczy rant jak po 40 tysiącach km, ale już na trzecim komplecie tarcz...
Są nabite jakieś znaki na fabrycznych, albo coś?

Czy motocykle też mają zapisywane przebiegi przy przeglądach technicznych?

Myślisz że da się sprawdzić ta zębatkę przed zakupem "na miejscu"? Czy wymaga to większego rozbierania i sprzedający nie będą chcieli się na to zgodzić?
I jeśli okaże się przyspawana, to co wtedy? Nie ma opcji żeby ją wymienić i nie stracić przy tym oszczędności życia?

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 21:13:19 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 481
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Technicznie nie pomogę bo sam niedawno kupiłem FZ6 po bardzo długiej przerwie ale jeśli to ma być pierwsze moto w życiu to może do nauki np S1 lub XJ6 lub coś słabszego? Nie musi to być super zadbany egzemplarz, bo jak kupisz zadbany i coś zrobisz niefajnego w czasie nauki to wtedy jest większy płacz :o więc też bym nie patrzył na tarcze czy są oryginalne. Ważne żeby nie były zużyte i ogólnie motocykl był sprawny technicznie. W końcu będziesz się tak naprawdę uczył. Nie każdy po zdaniu prawka na B kupuje se merca czy inne beemwu w stanie idealnym. Oczywiście przed zakupem do sprawdzenia rama czy nigdzie nie spawana u "zenka w stodole" Jak się nauczysz już jeździć na poważnie to wtedy możesz szukać tej jednej jedynej maszyny. Przebiegi w większości moto moim zdaniem są kręcone.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 21:34:52 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
DonMateo napisał(a):
Czyli FZ6 nie ma problemu z pękającą rama od upadku na crashpad?


Dużo zależy od samych crashpadów, ale tak, zdarzały się przypadki, że rama potrafiła pękać od upadku na crashpada. Ale nie jest to tyle wyłącznie przypadłość FZ6, co w ogóle motocykli na aluminiowych ramach. Dlatego crashpady np. takiego R&G mocuje się na dodatkowym wsporniku, który znowu mocuje się do kilku punktów motocykla, przez co rama nie przejmuje energii bezpośrednio z crashpada.

DonMateo napisał(a):
S1 różni się wyglądem od S2?


S2 ma wbrew pozorom całkiem pokaźną liczbę zmian, stylistycznie najbardziej widoczne są w Fazerze (wersja z owiewką), bo tam sama owiewka zmieniła się dosyć znacznie. Poza tym różnią się hamulcami, tylnym wahaczem, goleniami przedniego zawieszenia, przednim błotnikiem, zestawem wskaźników, kanapą, malowaniami, i nie jestem do końca pewien, ale S2 wychodziły chyba tylko z czarnymi ramami.

DonMateo napisał(a):
Nie boje się trudności, a nie chciałbym potem żałować, że jednak nie mam tych liku koni więcej jak już trochę ogarnę temat.


Trudności? FZ, jeżeli potrafisz opanować hormony, to grzeczny i posłuszny motocykl. Jeżeli nie potrafisz i pod zastaw kasku zostawiasz w domu głowę, to posprząta Cię jak tylko wejdzie w górny zakres obrotów, bo tam ten silnik potrafi udowodnić, że ma protoplastę w modelu R6.
Jeżeli chodzi o tych kilka koni więcej. To wygląda trochę inaczej, prawdę mówiąc, to do normalnego użytku motocykla te 76KM w zupełności wystarcza, wiadomo fajnie mieć trochę więcej pary pod tyłkiem, ale mi z przychodzącym doświadczeniem akurat przeszło parcie na zakup np. ZX-12R, którego już byłem bliski. Mam teraz Sprinta ST i dla mnie to jest po prostu złoty motocykl. A dalej? Dalej plany kieruję raczej w stronę czegoś w stylu Tenere 700. Serio, ja wiem, że wszyscy mają mega parcie na moc, moc, moc i jeszcze więcej mocy, ale jak trochę pojeździsz, zaczniesz rozumieć, że te konie stają się w większości zbędne w codziennej jeździe.

DonMateo napisał(a):
A jak to jest z tarczami? Bo wszystkie mają "super niskie potwierdzone przebiegi" i nie chciałbym kupić czegoś co ma na tarczy rant jak po 40 tysiącach km, ale już na trzecim komplecie tarcz...
Są nabite jakieś znaki na fabrycznych, albo coś?


Tarcze motocyklowe, po 40 000km często nie mają nawet za bardzo śladów zużycia :), o ile rzecz jasna ktoś mocniej nie traktował motocykla, czy nie uczęszczał nim regularnie na tor. Nie patrz na przebieg motocykla, bo to najgorszy z możliwych doradca. Skup się na stanie technicznym, licznik to tylko sugestia.

DonMateo napisał(a):
Czy motocykle też mają zapisywane przebiegi przy przeglądach technicznych?


Mają

DonMateo napisał(a):
Myślisz że da się sprawdzić ta zębatkę przed zakupem "na miejscu"? Czy wymaga to większego rozbierania i sprzedający nie będą chcieli się na to zgodzić?


Pewnie, że się da. Jeżeli sprzedający będzie współpracował, to nawet sam Ci odkręci ten dekielek. To raptem 5 śrub. Jedna od dźwigni zmiany biegów i 4 od samego dekielka. W porywach do 5 minut roboty z przerwą na browara :).

DonMateo napisał(a):
I jeśli okaże się przyspawana, to co wtedy? Nie ma opcji żeby ją wymienić i nie stracić przy tym oszczędności życia?


Jeśli się okaże, że jest przyspawana, to szukasz innej sztuki. Chyba, że masz na tyle czasu, chęci i przede wszystkim kasy, żeby porwać się na rozpołowienie silnika i wymianę całego wałka zdawczego. Niestety Yamaha nie stosuje skrzyń kasetowych, przynajmniej w tych modelach nie stosowała, i bez rozpołowienia silnika nic tam nie zrobisz, a to już koszta zaczynające się od 2-3 tysięcy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 22:12:47 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Masz rację Janusz. Dobra rada, dziękuję.
Ja to zawsze się nastawiam na zakup perfekcyjnego sprzęta... A dobrze wiem, że niepotrzebnie, bo na 100% zmienię go na Kilofazera albo R6.

Dzięki Glen za wyczerpująca odpowiedź. Znów sporo się dowiedziałem.
Nie mam jakiegoś ogromnego parcia na moc. Znam limit, to R6. Więcej nie chcę. R1 nie chcę nawet w odległej przyszłości. 600 jest na tyle szalona, że aż za bardzo :)
Chodziło mi głównie o to co miałem z samochodem. Przez 4 miesiące byłem w szoku jak 150km wgniata w fotel (po przesiadce ze 112). A potem jak się przyzwyczaiłem, to chciałoby się ciut więcej, bo jednak nieraz jeszcze gdzieś tam kilku kucy brakuje.
Z Moto, wiem że bywa inaczej i że często wraz z doświadczeniem idziemy w mniejsze pojemności. Ja póki co mam plan. A jak wyjdzie to się okaże :)
Tenere, a jeszcze bardziej SuperTenere wymiata. Podobają mi się bardzo. No ale ja podążam inną ścieżką ;)
Tzn. podążę... Wkrótce... Oby :(

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 22:38:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
DonMateo, decydując się na motocykl musisz wiedzieć co na chwilę obecną najbardziej Ciebie kręci. Czy ma być to moto do jazdy wokół komina, czy na dalsze wyjazdy lub bardziej na wyprawy w teren. Określ budżet, i szukaj motocykla w jak najlepszym stanie, jak najmłodszego i na pewno z ABS oraz typowego. Obecnie jest coraz droższy serwis wg mojej opinii nie opłaca się ładować kasy w stare sprzęty bo i tak później przy ewentualnej odsprzedaży nikt za to nie zapłaci. Jak podoba się Tobie większy Fazer to takiego szukaj. Jak będziesz miał trochę oleju w głowie to przeżyjesz :D , moto o pojemności 600cm3 i tak jest bardzo szybkie. Kupując sprzęt warto również zwrócić uwagę na wyposażenie np. kufry, bo wszystkie "gadżety" są stosunkowo drogie. Każdy z nas co innego lubi, dla mnie liczy się bardzo moc, jazda słabym motocyklem nie daje mi frajdy z jazdy (niestety Tracer też mógłby mieć trochę koni więcej) . Może po kupnie tego wymarzonego stwierdzisz, że to jednak nie to a może zostanie z Tobą na co najmniej kilka lat. Ja przez 26 lat miałem w sumie 5 motocykli z czego dwoma jeździłem 22 lub 23 lata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 22:57:23 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Mam dylemat między tymi dwoma tylko. Albo ścigacz R6 konkretnie, albo sportowy turystyk z naciskiem na sportowy, czyli konkretnie FZ6 lub FZ1.
Nie nazwę się chyba nigdy pełnoprawnym miłośnikiem motocykli, bo jestem nastawiony na wąskie ich grono. Nie kręcą mnie choppery, cruisery, caferacery, crossy, ani duże turystyki typu Goldwing. Na miejscu trzecim są u mnie ADVki, ale to daleko za liderami.

FZ1 boje się na pierwsze moto nie ze względu dużej mocy, tylko raczej masy i gabarytów. Bardziej boje się tego, że go wywale gdzieś na parkingu, czy stacji benzynowej, przy jakichś manewrach, niż tego, że się rozwalę na drzewie. Wydaje mi się, że sporo oleju w głowie mam, ale pewno wiele się o sobie dowiem, gdy odkręcę manetkę :)

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 23:10:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Ej chwila, trochę pomieszaliście z tymi S1 i S2, ja mam S1 z 2006 i mam 98 koni. Dopiero jak wyszlo S2 w 2007 to równolegle kontynuowali produkcję poprzedniej wersji z ograniczoną mocą do 78 koni. Więc żeby je odróżnić trzeba patrzeć w opisy i na rocznik. Do 2006 S1 na bank ma 98 koni.

To jest moje pierwsze moto i kupiłem je zaraz po zdaniu egzaminu na A. Czy to dobre moto na pierwsze.... Powiem Ci ze swojego przykładu, jak dla mnie to jest idealne moto na start ale teraz już rozglądam się za innym sprzętem, bo klaruje mi się wizja jak chcę jeździć w kolejnych latach. Na początku popełniłem kilka błędów które mogły mnie kosztować zdrowie, wynikające z masy, mocy i mojego braku doświadczenia. Czy go polecam... Przypuszczam że na gladiusie, mt07, er6 czy ogólnie na czyms lżejszym z bardziej wyprostowaną sylwetką nauczyłbym się więcej i szybciej. Myślę też, że dopiero teraz zaczynam wykorzystywać podstawowe możliwości tego motocykla, nie mówię o przyspieszeniu na prostych bo vmax sprawdziłem pierwszego dnia (I nie łudź się że się powstrzymać i będziesz jeździł spokojnie i powoli). Teraz dopiero pracuję nad swoimi złymi nawykami, pewniej idę po zakrętach, precyzyjniej kontroluję motocykl itd. Wygląd rzecz gustu, jest ważny ale nie kupuj motocykla wyłącznie po wyglądzie bo bez doświadczenia z wyglądu ciężko ocenić czy taka pozycja za sterami będzie Ci odpowiadała. Fz6 wymusza siedzenie z mocno zgiętymi nogami, lekkie pochylenie do przodu. Idealnie na latanie wokół komina ale tak sobie na trasy. Nie jest to też wyprostowana pozycja jak na miejskich współczesnych nakedach. Jak wsiadam z powrotem na fz6 po przejażdżce na adwenczerach albo nieco bardziej turystycznych jak tracer 900, cbf1000 to mam wrazenie że u siebie siedzę jak na sporcie, na piętach, trzymam się za kolana i bak wymusza wystawienie pupy nieco do tyłu.

Kanapy fabryczne faktycznie zostały w 2007 ciut zmienione, w S2 mają troszkę inne poszycie, takie dwutonowe, s1 ma jednotonowe z fakturą z dołeczkami-kropeczkami. Jeśli w S1 jest dwutonowa albo w S2 jednotonowa to może faktycznie coś tam się zadziało ale nie oznacza to od razu ulepu, kanapę można zmienić z wielu powodów, od niewygody i zniszczonej tapicerki po względy estetyczne.

Tarcze hamulcowe nowe i z przodu i z tylu mają 5mm grubosci, graniczne zużycie to 4,5mm. Weź suwmiarkę i zmierz grubość tarczy. Grunt żeby obie przednie tarcze były symetrycznie zużyte i bez mocnych rowków. Jeśli tarcza nie ma jakiegoś wymyślnego wzoru jak tarcze w rowerach to jest mała szansa że ktoś tam pchał niezdrowy zamiennik. Z tyłu inna tarcza to nie jest jakiś wielki problem bo szybciej się zużywa niż przód i są popularne dobre zamienniki dużo tańsze od OEM, sam założyłem NG i spisuje się znakomicie. Jedyna widoczna różnica to wzór nawierceń na tarczy.

Jeśli lubisz kanał faza rhazza to @rhazz jest aktywnym członkiem tego forum, dobrze trafiłeś ;) kilofazer to fajny sprzęt ale już leciwy, na mój gust lepiej inwestować w coś młodszego jak tracer 900, versys 1000, cbf1000 itp.

Coś o czym nie wspomniałeś a uważam że jest ważne to ABS, moja dobra rada, lepiej mieć i nie użyć niż nie mieć i zaliczyć ślizg z błachego powodu. Zobacz ile jest filmów na YT gdzie ktoś tylko się przestraszył sytuacji, zablokował przednie koło zbyt gwałtownie łapiąc klamkę i w ułamku sekundy jechał juz na boku.

Pozdrawiam, powodzenia z kursem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-24 23:39:20 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
Łoooooł, łooooł, łapcie za lejce Panowie! Mówimy o PIERWSZYM motocyklu dla zupełnego świeżaka, jakie R6, jakie FZ1, jaka CBF1000?! Ludzie!
Na pierwszy samochód też kupili byście sobie RS4 robiące setkę w 5 sekund?

@DonMateo, mówisz, że nie przeraża Cię 150 KM w FZ1? Właśnie tym mnie przekonałeś, że te 76KM to już nadto ;).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-25 00:12:26 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-03-20 20:16:53
Posty: 53
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za obszerną odpowiedź sfazowany. Znów niezła garść informacji.
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony odzewem i przede wszystkim jakością odpowiedzi i ilością informacji, które otrzymałem. Coś tam czytam, ale to nie to samo co po prostu zapytać się doświadczonych fachowców.
Inne fora powinny brać przykład. Spodziewałem się raczej usłyszeć coś w stylu "było już o tym tyle razy znajdź se", a tu proszę jakie zaskoczenie :)

Myślałem, że S1 to była słabsza wersja po prostu. A tu takie buty... Dobrze wiedzieć.

Ja mam tak, że jak mi się coś spodoba "od pierwszego wejrzenia", czy to buty, wędka, auto, czy motor to będę to konkretnie chciał mieć, a nie inne. I nic mnie nie przekona na zmianę. Zniosę wszelkie niedogodności i wady tego produktu i ostatecznie będę szczęśliwy. Nie mógłbym jeździć, samochodem, który mi się nie podoba i nawet opinia królowej lawet mnie nie zniechęciła ;) Motocyklem tym bardziej bym nie mógł.
Druga sprawa, że nie wchodzi w grę inne Moto, niż coś co wydaje z siebie dźwięk jak ścigacz. Tracer mi się strasznie podoba, ale dwu czy trzy cylindrowa jednostka to nie to co mnie kręci.
Także nic mnie nie odwiedzie od kupna Fazera. Przykro mi, nie pozbędziecie się mnie tak łatwo
Myślałem o R6, ale Fazer wygrywa uniwersalnością, a ja jeszcze nie wiem czy będę chciał zwiedzać Polskę robiąc po 400 km na raz, czy może będę wolał krótkie, ale szybkie przejażdżki. To się okaże - stąd też zakup skóry, bo gdyby to R6 nie wchodziło w grę to bym wybrał tekstyl, no ale ze Fazerkowi skóra nie przeszkadza, to w razie gdybym został przy nim, to będzie jak znalazł.

No właśnie ABS...
Każdy to miał czy w opcji?
Były problemy z pompą, tak? Czy znów mi się z FZS600 pomyliło? Jak sprawdzić czy działa bez ryzyka że się wyglebie na jeździe próbnej?

Czy Fazer ma gniazdo OBD2? Czy w ogóle motocykle je mają?

Jaki klucz będzie potrzebny żeby zdjąć ten dekiel i pooglądać wspomnianą luzującą się nakrętkę?
I czy da się jakoś zaradzić temu żeby ona nie odkręcała się, ale w jakiś w cywilizowany sposób, nie spawarką?

Pozdrawiam Rhazza
Heh, nie spodziewałem się tego. Wpisałem po prostu w google "forum Fazer" i tak tu trafiłem :)

@glenroy
Źle mnie zrozumiałeś. Przeraża mnie ta moc i to bardzo. Nawet to 78 mnie przeraża. Ale chodziło mi o to że bardziej niż jego mocy boje się sporych gabarytów. Mocy mogę nie ruszać (mam bardzo silną wolę, ale nie oszukuje się że nigdy nie będę odkręcał ), ale masy bez doświadczenia nie ogarnę tak łatwo. FZ1 nie wchodzi w grę na moje pierwsze Moto. Wtedy nie rozważał bym FZ6. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że jestem zielony jak trawa.

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-25 01:16:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2285
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Generalnie to jeszcze żadnym nie jeździłeś, a już jedne motocykle lubisz a innych nie lubisz.. :) gwarantuję Ci że jak na kursie przejedziesz się mt07 i zaczniesz go kontrolować to się zakochasz i będziesz przez jakąś chwilę chciał takiego mieć (co nie jest zlym pomyslem bo to swietny sprzęt). Jak wsiądziesz na SVkę czy gladiusa i posłuchasz jak brzmi pod dupą widlasta dwójka to też być może się zakochasz. Filmy na YT tego nie oddają co czujesz w kombinacji dźwięku z wibracjami i przyspieszeniem. Podoba Ci się dźwięk szlifierki... Problem w tym ze fz6 czy inne tego typu 4-cylindrowce trzeba pokręcić żeby fajnie brzmiały a jadac przez miasto często nie ma ku temu okazji, za to dwucylindrowiec brzmi fajnie nawet przy normalnej jezdzie. No i zupelnie inny rozklad momentu obrotowego ktory nawet w niby slabszym silniku potrafi rozkręcić imprezę. Adwenczery są u Ciebie na 3 miejscu.. a ja miałem to samo co wiekszosc moich kolegów, po przejechaniu się swoim pierwszym adwenczerem - w moim przypadku bmw f850gs - uznałem że to jest cos tak arcy genialnego że byłem gotów nie oddać kluczyka tylko go kupić. No ale 5 sekund później przypomniałem sobie ile kosztuje i... oddałem kluczyk mówiąc I'll be back!

Jak zaczniesz jeździć to dopiero Ci się wyklaruje jak znosisz upały, hałas, robale na wizjerze, upierdliwość zdejmowania i zakładania ciuchów itp. Czy masz cierpliwosc ukladania tras wycieczek zwby nie nudzic sie na glownych trasach... Czy może interesować Cię będzie tylko wyskoczenie w sobotę na rundę wokół miasta bez bagażów, planów i z założeniem że wrócisz do domu zanim się zmęczysz. Takie motocykle jak R6 są debilne na początek nie tyle że są za szybkie, tylko na 95% będziesz na nim źle siedział, źle go prowadził, źle odczuwał co się z nim dzieje, nabierzesz złych nawyków i mało się nauczysz. R6 ma pozycję która jest stworzona do jazdy sportowej i jeśli nie siedzisz w tej pozycji to ten motocykl nie spełnia swojego powołania. Niby się da, ale to ma tyle sensu co sportowy wydech w Tico. To jak nauka jazdy na nartach zakładając od razu na nogi fishery rc4. Sprzęt do ścigania, jak R6. Czy go ogarniesz? No na dół zjedziesz. Czy się nauczysz? No nauczysz, ale milion razy wolniej niż na odpowiednim sprzęcie. Frajda z tego może być niewielka. Waga motocykla nie jest aż tak krytyczna bo ta magicznie znika jak tylko ruszysz, ważna jest wyprostowana pozycja i dosięgnie nogami w momencie kiedy motocykl będzie próbował zwalić Ci się na bok bo zgaśnie przy ruszaniu, bo staniesz nogą w dołek czy coś takiego. Kiedy kierownica jest nisko i daleko przed Tobą to o wiele ciężej się z tego wtedy wybronić.

Chwała Ci za dobre podejście do ciuchów na zasadzie zaopatrzenia się na starcie, ale skóra ma swoje zalety i wady. Co prawda skóra jest najlepsza jeśli chodzi o odporność na tarcie i rozdarcia, ale w skórze jak jest gorąco to jest Ci gorąco, jak jest zimno to jest Ci zimno. Jak pada to jedziesz mokry. Dobrze dopasowana skóra musi ciasno siedzieć a jeśli na kursie zaczniesz naukę jazdy jednocześnie walcząc z początkowym niedopasowaniem skóry to sobie utrudnisz naukę jazdy, jeśli skóra jest luźna i Ci zaraz po kupnie nie przeszkadza to... to tak na prawdę możliwe że jest za duża i w przypadku gleby ochraniacze mogą się przesunąć przez co nie ochronią tego co miały chronić. Tekstyle nie wyglądają tak "zawodowo" ale są turbo uniwersalne, wygodne i wszechstronne.

Nie fiksuj się na fz6 fajne są też gsr600, cb/cbf600, er6, sv/sfv650 i wiele innych. Jeśli budżet Ci pozwoli to rozważ też mt07, tracera 700, sv650, dl650, z650, versysa 650, cb650... To są wszystko bardzo fajne sprzęty. A jeśli jesteś skłonny do elastycznego spojrzenia na temat to zobacz co youtuber Shaaf robi swoją hondą cb500:

https://youtu.be/k9fUl_5VbfU


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-25 03:42:30 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-05-21 23:09:51
Posty: 21
Obojetnie czy S1 czy S2 to moc jest taka sama - 98 koni. Masa tez nie jest zbyt duza, moja fz6 naked wazy chyba okolo 184 kg na sucho. Powiedzialbym raczej ze to jeden z lzszejszych motocykli w klasie naked ~100 KM w tamtych latach. A co do spadajacej nakretki z zebatki zdawczej to potwierdzam, po zakupie mojej fz6 lekko sie zdziwilem gdy odkrecilem dekielek i jej nie bylo. Aczkolwiek zaraz zamowilem nakretke i podkladke i do dzis trzyma ladnie (dobrze zawinieta podkladka to 95% sukcesu), dokrecanie samej nakretki nawet jak uzyjesz 10000 nm nie ma sensu bo i tak sie odkreci. Motocykl ogolnie polecam ze wzgledu na bezawaryjnosc, porecznosc, duzy dostep czesci uzywanych, ekstra kompromis pomiedzy sportowymi doznaniami dzieki wysokoborotowej r4 wzietej z r6 a wygadna pozycja.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-25 09:02:21 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Może trochę sprawa rozjaśni się tobie w czasie kursu, zobaczysz jakie wrażenia będziesz miał z jazdy MT07. Jak już będziesz miał prawko w ręku to warto pojeździć rożnymi motocyklami- jazdy próbne/ wypożyczalnia, sprawdzisz co tobie bardziej pasuje. Masy motocykla też bym się nie bał, to jest tylko problem na postoju.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-03-25 09:26:29 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
S1 i S2 po 2007 roku to nie ta sama moc.
Tak - z pompa ABS jest problem i w większość nie działa.
Motocykl już z 2007 roku i S2 jest inny konstrukcyjnie, inna elektryka, inna pozycja za kierownica, inna kierownica itd.

Podziwiam kolegę jakby chciał na codzień chodzić w niewygodnych butach

[mention]misiakw [/mention] może by przypiąć ten temat gdzieś - bo dzięki temu że siedzimy w domu chyba w jednym miejscu jest zebrane info od FZS przez FZ6 z 2004-2007 i później S1 i S2, zahaczając o FZS1000 i FZ1


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org