Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2024-04-01 19:49:16 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-01 19:32:59
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Cześć Panowie,

Mam spory dylemat. Jakiś czas temu wymyśliłem sobie, że chciałbym mieć motocykl. Prawko zdałem, chwile odpocząłem finansowo i zabrałem się za szukanie.
Akurat w tym czasie znajomy znajomy znajomego wystawił swoją maszynę na sprzedaż. Moto styrane ale za to cena to wszystko wynagradza. Lecz czym dłużej patrzę na te zdjęcia to mam wrażenie, że była po większym dzwonie niż mi się wydaje. Możecie to ocenić? To, że jest do malowania to widzę sam.

Ale oceńcie czy za 2008r, 40tys przebiegu - 7,5k to jest bardzo złe moto ? Od 5 lat nim jeździ ale z lenistwa nie porobił nic z aspektów wizualnych po za wymianą kierownicy - koleś ma ponad 2m wzrostu.

Podrzucam linka to zdjęć jakie mam i będę bardzo wdzięczny za naprostowanie mnie bo coraz bardziej się waham.

Wydechy arrow, napęd zmieniany ze 3-4k km temu, tarcza przód i rozrząd 7k km temu, opona przod 37/19 tyl 13/21. Zdarza mu się falowanie obrotów świeżo po odpaleniu na ciepłym i przerywanie w trakcie rozgrzewania. Świece/cewki/przewody? Do wejścia do zrobienia na pewno klocki przód tył + oleje filtry. Jeden kluczyk (czerwony). Moto z tego co widziałem po dowodzie jest to słabsze bo 77km. Jest duży problem żeby to odblokować do tych 98 jak już powoli zacznie brakować? Mam filmik tego falowania jakby ktoś mógł podpowiedzieć jak to wstawić lub gdzie to podeślę,

Bardzo proszę o szczerze opinie i z góry dzięki za pomoc! :)
Załącznik:
1.jpg [344.24 KiB]
Pobrane 88 razy

Załącznik:
2.jpg [340.9 KiB]
Pobrane 86 razy

Załącznik:
3.jpg [185.4 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
4.jpg [139.38 KiB]
Pobrane 86 razy

Załącznik:
6.jpg [122.12 KiB]
Pobrane 86 razy

Załącznik:
7.jpg [122.18 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
8.jpg [162.5 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
9.jpg [131.92 KiB]
Pobrane 87 razy

Załącznik:
10.jpg [147.04 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
12.jpg [173.8 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
13.jpg [239.19 KiB]
Pobrane 86 razy

Załącznik:
14.jpg [201.47 KiB]
Pobrane 87 razy

Załącznik:
15.jpg [359.38 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
17.jpg [254.48 KiB]
Pobrane 86 razy

Załącznik:
18.jpg [78.43 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
19.jpg [222.66 KiB]
Pobrane 85 razy

Załącznik:
21.jpg [109.83 KiB]
Pobrane 86 razy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-01 19:49:16 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714

PostNapisane: 2024-04-01 23:11:42 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Część, witaj na forum. Sztuka zajechania. Jeśli traktujesz to jako sprzęt do nauki i uda Ci się wynegocjować coś bliżej 6k to ok, pod warunkiem że albo masz zapas na zrobienie prawilnego serwisu, albo lubisz dłubać i potraktujesz to jako przygodę. Ja tak kupiłem zaniedbaną cbf ale poza wyglądem to mechanicznie była w porządku i stopniowo dociągam ją do stanu dobry +. Tylko to jest moje drugie moto na miasto, więc nie mam żadnego ścisku żeby robić to sobie w wolnym czasie. Co do mocy, odblokowywanie jeśli nie jest zrobione zgodnie ze sztuką (co jest drogie i nieopłacalne) jest ryzykowne w kwestii prawa, w razie W twój ubezpieczyciel jeśli odkryje że jest dłubana to może odmówić pokrycia z Twojego OC naprawy pojazdu poszkodowanego. Z drugiej strony 77km też daje frajdę, w CBF mam 78km i jest czym fruwać. Jeśli zabraknie Ci motywacji i czasu do skończenia tego moto to będziesz miał drogiego gniota. W tej cenie znajdziesz może słabsze czy starsze moto ale w stanie który nie będzie Cię zmuszał do jakichś natychmiastowych działań i stwarzał problemy z późniejszą odsprzedażą.

Nawet jeśli go zrobisz na tip top i będziesz chciał za jakiś czas odzyskać włożone pieniądze i sprzedać go za 10-11k to raz, że jest to zblokowana sztuka, dwa, że bez ABS, co w 2024 roku jest już mało atrakcyjną opcją. Ciebie również zachęcam do wjeżdżania się w temat motocyklem z ABS.

Za 5k sam bym wziął i zrobił ją sobie na tor z nastawieniem że jak się zgruzuje to strata będzie niewielka. Coś powyżej - szkoda czasu i zachodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-01 23:58:45 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-01 19:32:59
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Cześć! Dzięki za sprawną odpowiedź.

Podchodzę do tego tak, że będzie to moje pierwsze moto i w 1 kolejności chciałbym doprowadzić ją do szyku mechanicznego. Zapewne gdzieś może mi upaść itd. Więc w miarę wjeżdżania chciałbym ją pomalować i doprowadzić do wyglądu zewnętrznego.

Czy jesteście w stanie powiedzieć do czego należałoby zajrzeć w przypadku takiego
Przebiegu?

Po czym poznać, że wersja jest bez ABS ?



Fz’tki z tego rocznika to okolice 15k stąd stwierdziłem, że może warto kupić taniej i trochę dołożyć ? Na dopieszczenie mechaniczne budżet mam, odnośnie malowania nie orientowałem się jeszcze jaki to jest koszt. Dodatkowo widzę, że jest lekko zardzewiała na ramie więc sam się waham czy gra jest warta świeczki.

Motywuje mnie to, że każdy właściciel w Polsce miał ją dosyć długo (3 lata , zmiana i teraz 5 lat).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 08:50:11 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Michu9i6 napisał(a):
Po czym poznać, że wersja jest bez ABS ?

można poznać z daleka po pierścieniu od czujnika (wpisz w wyszukiwarce pierścień ABS- to będziesz wiedział o co chodzi)
ważne jest nie tylko to żeby motocykl miał ABS ale żeby ten ABS działał :lol:

przy zakupie warto sprawdzić czy ABS działa, najlepiej zrobić to na "polnej" drodze

ps
przejechałem "kilka kilometrów" motocyklem ale mimo to, bym nie zdecydował się na sprzęt bez ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 09:11:58 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-01 19:32:59
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
No właśnie przeczytałem dzisiaj, że w sporej części fz ten abs po prostu nie działa a sama naprawa pompy jest dość kosztowna.

Na co zwrócilibyście główną uwagę jadąc oglądać taki motocykl?
Czy uważacie, że dalsza odsprzedaż tego motocykla to faktycznie problem posiadając wersję bez ABS'u? Czy abs występował w dużej części fz6 czy to raczej 50/50?

Dodatkowa rzecz która zwróciła moją uwagę jest wahacz - jest to teoretycznie 2008r więc powinna mieć taki lekko zaokrąglony. Czy tylko mi sie wydaje?

Nie chce od razu myśleć o sprzedaży tego motocykla ale zdaje sobie sprawę, że przyjdzie taki moment w którym będę chciał usiąść na czymś ''ładnym'', zadbanym.

Co chodzi o cenę to wstępnie zaczepiłem temat i właściciel jest raczej mocno uparty na 7 z przodu więc cudów tam nie zdziałam niestety. Lecz patrząc na ceny tego modelu pozostaje wciąż spory bufor na początkowy serwis, może nawet na malowanie


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 11:37:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
A więc wersje obcięte mocowo miały większość elementów jak wersje przedliftowe - kwadratowy wahacz, ogon z przyspawanymi wspornikam podnóżkami pasażera (w S2 są odkręcane), inne zaciski przedniego koła, inny licznik i kilka innych rzeczy.

ABS na naszym forum kilku kolegów rozkminiło, są w stanie wykonać naprawę pompy, zatem prawdopodobieństwo naprawy ABS sensownym kosztem drastycznie wzrosło. Grunt żeby pacjent miał komplet gratów na pokładzie, da się to ożywić.
Popularność ABS w tym modelu to był główny powód dla którego swój pierwszy motocykl szukałem wśród modeli fz6, kawa er6 i honda cbf 600. Padło na fz6 i akurat trafiłem sztukę z - jak się później okazało - zastaną pompą ABS. Wymieniłem ją na nową ponieważ było to zanim forum okiełznało jej naprawę.

W tym dziadku ze zdjęć uważam że trzeba założyć serwis wszystkiego. Luzy zaworowe, synchro przepustnic, wszystkie oleje, płyny, filtry, kontrola łożysk, wymiana opon, uzupełnienie ważnych pierdół jak prawy podnóżek - uwierz mi, nie chcesz żeby stopa Ci się z niego zsunęła. Albo masz masę czasu i cierpliwości, albo wydajesz na to 2-3k w warsztacie.

Fz6 nawet w pełni sprawne falują, ten typ tak ma.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 12:56:57 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-01 19:32:59
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Taki jest plan i wcale się od tego nie bronię a nawet bardzo chce to zrobić. W końcu nawet jak kupię moto za 13-14k to też zawsze jest coś do zrobienia. A serwis mechaniczny jest pierwszą rzeczą jaką zrobię z tym motocyklem (o ile go kupię :P)

Sama guma podnóżka to koszt 25zl. Żaden pieniądz.

Zastanawiam się czy jeżdżąc 10cio letnim BMW w ogole cos mnie zaskoczy co chodzi o „koszta” :D

Ale tak, na pierwszy strzał będę szukał jakiegoś konkretnego mechanika na terenie Trójmiasta, przegląd pozakupowy, wymiana tego co potrzeba no i później opony dla własnego bezpieczeństwa.

Osoba która ma go obecnie jeździ nim od 5 lat i o ile wizualnie faktycznie jest dramat tak mechaniczne może wcale tak źle nie jest - z tego co pisze rozrząd był nawet wymieniany co mnie dziwi przy takim przebiegu. Napęd jeszcze ma naciąg więc ten sezon jeszcze przejeździ. A reszta wyjdzie w praniu…

Zastanawiam się gdzie mogę poszukać więcej informacji po VIN’ie. Autodna NIBY w historii pojazdu wyświetla jakąś szkodę, ale carverical już nie. Serwis Yamahy coś więcej mi powie ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 14:05:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Łańcuch możesz mieć wyciągnięty jak szmatę a i tak będzie jeszcze naciąg. Ocenia się zęby na zębatkach, rolki i ogniwa. "Zrobiony rozrząd" to dobre hasło, w rzeczywistości może to być zrobione sprawdzenie z wymianą jakiegoś elementu jak ślizgi albo napinacz.

Każdy z nas to przechodził, zwyczajnie się napaliłeś :D ktoś musi Ci to powiedzieć, szukaj dalej ;) daj sobie miesiąc-dwa na znalezienie czegoś innego, jak faktycznie będzie flauta to wtedy rozważasz złomka.

Da się znaleźć motocykl w którym po zakupie wystarczy zrobić podstawowe serwisy i cieszyć się jazdą, kupiłem w ten sposób yamkę fz6, bmw k25 i k51. Wszystkie moty okazały się w praktyce w bardzo dobrym stanie i kontynuując rzetelną eksploatację miałem z nimi kupę frajdy i zero awarii. Pozostałe motki kupiłem ze świadomością że kupuję stan do podciągnięcia.

Wiesz czemu indianie byli tak skuteczni w wywoływaniu deszczu? Bo tak długo tańczyli aż w końcu spadł deszcz :D Szukaj cierpliwie, trafisz i z ABS i w fajnym stanie i w budżecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 14:31:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Jeśli chodzi o mechaników w Trójmieście to mogę polecić;
Mototechnika, Czaple;
Moto naprawy, Gd, ul. Zwierzyniecka (kolejność przypadkowa)

pamiętaj tylko, że nie zawsze motocykl da się naprawić (tzn. nie jest to uzasadnione ekonomicznie)
patrząc na ten egz. którego zdjęcia wysłałeś ja bym go nie brał pod uwagę
oszczędzanie na tanich naprawach /zakupach- podnóżek, naprawa kanapy sugerują, że właściciel nie dbał o sprzęt
no i brak ABS


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 14:45:13 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-01 19:32:59
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Wiecie co jest w tym wszystkim najgorsze? Że faktycznie macie niestety racje.. :D Długo marzyłem o motocyklu ale jak zwykle wychodziło coś a teraz tak się wszystko zgrało, że i tanio i od znajomego znajomego znajomego. Może nie warto się pchać w kosztowne ''dopieszczenie'' skoro to jest faktycznie wersja bez abs i 77km. Dodatkowo cały czas zastanawiam się czy wersja z owiewkami nie będzie po prostu przyjemniejsza do jazdy.

Biorąc za i przeciw chyba sobie odpuszczę. W dodatku, że dodatkowym kosztem dla mnie jest przejazd Gdańsk-Poznań-Gdańsk (paliwo + wynajem przyczepki).

A jesteście w stanie mi wskazać konkretnie na zdjęciu jak wygląda fz6 z ABS'em i bez ? Gdzie szukać tego pierścienia, bo jeszcze chyba takiej na olx'ie nie znalazłem.. :)

Cieszę się, że tu napisałem bo ja to bym już pewnie jechał.. :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 15:11:28 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2020-01-05 20:24:48
Posty: 485
Lokalizacja: Wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 S2
Na błotniku powinien być napis ABS :lol: Ponadto środek przeniego koła wygląda inaczej i jest tam wpięty czujnik obrotów ja na foto https://www.motocykl.org/download/file.php?id=12428&mode=view Tylna tarcza hamulcowa ma koronkę i też jest tam czujnik


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 16:22:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Patrząc po ogłoszeniach z filtrowaniem po moto z ABS na zdjęciach też patrz czy są te sensory bo ludzie czasem tworząc ogloszenie zaznaczają ptaszkami obecnosc funkcji których w rzeczywistości nie ma. Poszperaj tu na forum tematy o ABS i wersjach fz6, w 2007 był lift i tylko pełne wersje mocowe załapały się na niego. Jeśli moto jest '07+ a wygląda jak wersja z 2004-06 to najpewniej jest to wersja zdławiona, nawet jeśli w ogłoszeniu nie napisano o tym.

Praktycznie każdy motocykl z ABS musi mieć na obu kołach tarczę dla sensora, w fz6 z przodu jest ona z prawej strony pod czarnym dekielkiem ochronnym, z tyłu przeważnie tam gdzie tarcza hamulca. Może to być ring z dziurkami albo ze schodkami. Dzięki nim komputer porównuje prędkość przedniego i tylnego koła, jeśli przestaje się zgadzać to na wolniejszym kole aktywuje działanie ABS.

[ img ]

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 16:34:33 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2024-04-01 19:32:59
Posty: 8
Płeć: Mężczyzna
Dzięki za wyczerpujące odpowiedzi. W konkurencyjnych markach widzę to dokładnie w FZ miałem problem z zauważeniem :D

W każdym razie szukam dalej, ten już sobie odpuściłem bo faktycznie zbyt dużo niedociągnięć. I kierując się słowami sfazowanego - czekam cierpliwie na coś co mnie zainteresuje.

Akurat w Czaplach obok Gdańska jakieś 2 tyg. była fajna FZ z czarną ramą i silnikiem, S2, z ABS'em i w pięknym pomarańczowym kolorze ale widzę, że już niestety poszła.

W dalsze wycieczki się nie wybieram więc zawężam poszukiwania Trójmiasto + 100km i oczekuje. Pewnie coś podeślę to ocenicie swoim fachowym wyrobionym już wzrokiem czy coś wam tam nie gra.

W każdym razie dzięki za ostudzenie głowy i za pomoc! :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 18:16:33 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2326
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Patrzyłbym na takie ogłoszenia, tu masz 98km z ABS, na pierwszy rzut oka motocykl całkiem zadbany i nie pomodyfikowany, oczywiście do zweryfikowania na żywo:

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... FZ3Q7.html

CBF 600 S ABS, taka jak moja tylko w dużo ładniejszym stanie:
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... Gj084.html

Naked CBF 600 ABS:
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... GgICF.html

I coś nietypowego ale wartego uwagi:

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... FLTMz.html

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... GkeoR.html

https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... GhCG6.html

Te boksery są mega wdzięczne w samodzielnym serwisowaniu, prowadzą się niesamowicie lekko, mają zawias o klasę wyższy od tych wszystkich dziabongów a osiągami (momentem obrotowym) potrafią zaskoczyć nie jedną szlifierkę. Ekonomiczne, trwałe, trzymają cenę, mają ciekawe patenty wyprzedzające o dekadę konkurencję. Mimo dużej pojemności z czystym sumieniem mogę polecić jako pierwszy duży motocykl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2024-04-02 20:34:51 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1073
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
sfazowany napisał(a):
https://www.otomoto.pl/motocykle-i-quad ... GhCG6.html


Sfazowany, to ogłoszenie to się wkleiło Tobie chyba przez pomyłkę :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org