Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2009-12-26 22:33:21 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-26 19:29:43
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Hej,

Zdecydowalem sie na kupno Fazera z lat 98-02 no i w moich okolicach pojawily sie dwa modele:

- http://moto-klinika.otomoto.pl/yamaha-fzs-600-nie-fz6-fazer-dodatki-M1567179.html
- http://moto-klinika.otomoto.pl/yamaha-fzs-600-fazer-fzs600-nie-fz6-cbf-M1651031.html

oraz z okolic rodzinnego miasta:

- http://moto.allegro.pl/item858279612_yamaha_fzs_600_fazer_01_bezwypadek_ideal_cb_gsf.html

1 i 3 podobaja mi sie bardziej poniewaz maja juz turystyczne owiewki. A przeznaczenie motocykla ma byc miasto i turystyka.

Mam do was prosbe: moze ktos z was zna te maszyny lub moze cos o nich powiedziec? Albo ktos z okolic Szczecina chce sprzedac swoja maszynke?

Z gory dziekuje za odp.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Prośba o opinie
PostNapisane: 2009-12-26 22:33:21 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2009-12-26 23:04:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Ten trzeci był lakierowany tak mi się wydaje, Wizualnie nawet nawet, z przedniego błotnika trochę farba odchodzi, szczególnie od tylnej strony.

Kupuj od prywaciarzy a nie od Moto-PORAŻKA(klinika) bo mają złą opinie, poczytaj na necie a warto się wystrzegać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-26 23:14:42 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-26 19:29:43
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Moj kumpel ma znajomego w Moto-Klinice, ale jeszcze go nie pytalem o opinie nt. tych 2 motorow. Wiec sadze, ze powie koles co i jak, ale i tak szukam wszedzie.

A moze ty masz jakies do polecenia? Mam rodzine w Łodzi wiec moge podjechac :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-27 03:05:28 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Te z moto-kliniki wydają się być malowane, ale porównaj je jeszcze z oryginalnymi malowaniami- link gdzieś na forum. Ewentualnie skorzystaj z google graphics.
Szybka turystyczna to koszt rzędu 200 zł, więc tym akurat przy wyborze moto bym się nie sugerował.
Szukaj sztuki najlepiej po pierwszym lifcie- po 2000 roku.

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-27 11:35:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-26 19:29:43
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Echh ... widac ze ciezko bedzie znalezc odp. sztuke. Znalazlem na necie dwie fotki sztuk z 1998 i 1999 roku:

- http://www.yamaha-motor.hu/designcafe/en/Images/2_071FR%201998%20PS%2004%20sm_tcm71-311831.jpg

- http://www.yamaha-motor.hu/designcafe/en/Images/2_FZS600_1999%20PS%2006%20sm_tcm71-311833.jpg

Jak amator moze ustrzec sie bledow podczas kupowania swojego motoru? Ja bym za nic nie wiedzial, ze motor byl malowany. Oczywiscie mozna to spr. wczesniej jakie roczniki, jak powinny byc malowane - ale to daje wiekszy stres w tym wszystkim.

Edit: znalazlem dwie kolejne sztuki w szczecinskim:

- http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M1555706
- http://moto.allegro.pl/item861849668_yamaha_fzs_600_fazer_2002r_raty.html

Powiem szczerze ten pierwszy przypadl mi do gustu :) ale to tylko zdjecia.

Edit2: i zdaje mi sie ze ma malowany bak :( bo nie bylo takiego malowania z tego co szukalem na necie.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-27 15:49:57 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
http://moto.allegro.pl/item861849668_ya ... _raty.html
Ten drugi jest całkiem niezły, nawet nikt mu miski nie czarno nie pomalował ( dzięki Bogu) , wydech leoVince, carbonowe nadkole, całkiem przyzwojcie wygląda a w przebieg bym nie wierzył, bo był by bardziej zadbany a cena dobra, pewnie te 600zl do urwania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 00:37:20 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Ten ostatni za 10600 ma malowaną przednią owiewkę (naklejki są pod złym kątem). Oczywiście nie przejmowałbym się tym, bo ładnie się prezentuje. Poza dodatkami które wymienił Wojtas ma też chyba stalowy oplot. Co do malowanej przedniej owiewki, to tak z 70-80% je miało. Jak to się mówi- motocykl i raz na rok się w katalogu przewróci...

trzeci był malowany zbiornik i zadupki.

na dwa wcześniejsze nie patrzyłem.

tu masz wszelkie malowania fazera:
http://www.yamaha-motor.pl/designcafe/en/detail.jsp?Component=tcm:71-311825&PageTitle=FZ6/Fazer%20History:%20all%20models,%20all%20colours%201998-2009&pageNum=3

jeżeli chcesz poczytać o różnicach między modelami, to na tamtej stronie też jest info. Dokładniejsze informacje są tu: http://www.motocykl.org/thundercat/forum/viewtopic.php?f=20&t=3162

Na co patrzeć- na wszystko, jest artykuł na ścigacz.pl, warto go przeczytać. Poza tym co tam piszą, sprawdź ograniczniki skrętu- widać czy mocno leżał.
Ja robiłem tak, że najpierw sam jechałem obejrzeć moto, potem jeżeli mi podchodziło, to albo do warsztatu, albo brałem mechanika i drugi raz oglądaliśmy motocykl.
Najpierw zadzwoń do typa i wypytaj go o WSZYSTKO co Ci tylko przyjdzie do głowy. Stawiaj pytania otwarte, typu jak, gdzie, kiedy, ile, dlaczego, a nie zamknięte, typu czy... Wtedy będziesz wiedział, czy w ogóle warto sobie motocyklem zawracać głowę.

powodzenia


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 02:54:09 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-26 19:29:43
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Dziekuje wszystkim za odpowiedzi :)

kamusial napisał(a):
Na co patrzeć- na wszystko, jest artykuł na ścigacz.pl, warto go przeczytać. Poza tym co tam piszą, sprawdź ograniczniki skrętu- widać czy mocno leżał.


Chodzi Tobie o ten artykul: http://www.scigacz.pl/Yamaha,FZS,600,Fazer,1998,%202003,605.html

kamusial napisał(a):
Ja robiłem tak, że najpierw sam jechałem obejrzeć moto, potem jeżeli mi podchodziło, to albo do warsztatu, albo brałem mechanika i drugi raz oglądaliśmy motocykl.


Moj instruktor wiem, ze sie zna bo jezdzi na motorach od 30 lat i jest mocno powazany w swiatku motorowym w Szczecinie. Pracowal tez kilka lat w Kawasaki wiec na nim polegam. Ale nie zawsze mozna wytargac go na pol Polski po motor. Mam teraz jedna sztuke na oku, ale jak np. spr. prosta rame i dzialanie silnika? W samochodzie to bym powiedzial, ale w motorze?

Przykladem moze byc Suzuki Bandit - ktory klekocze. Podobno dla laika trudno okreslic czy dziala dobrze czy nie. I w tym jest caly problem.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 05:13:32 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Co do silnika fazer ma dość równo (a raczej bardzo równo) pracujący silnik bez żadnych stuków i puków oprócz wrzucania pierwszego biegu :)
silnik powinien zapalić bez żadnego problemu jeżeli zimny to ze ssania.
Przegazuj silnik po lekkim rozgrzaniu dym nie powinien być czarny.
Wkręcanie na obroty fazer ma bardzo szybkie ale z wyczuwalnym opóźnieniem tj. ćwierćsekundowa zwłoka po przekręceniu nametki.
Co do rany cóż można się przejechać motorem i jeżeli nie musisz walczyć z nim o utrzymanie toru jazdy bez trzymanki to raczej prosty ale musisz zrobic parę winkli prawych i lewych żeby zobaczyć czy nie ma oporów w którąś stronę.
Po takiej jeździe warto sprawdzić jak się grzeje silnik i znowu przegazuwa czy nie rzuca olejem.
Tyle ja zaobserwowałem w swoim.

-dyskwalifikuje sprzęta wywalanie biegów szczególnie 2!
-Dymienie na czarno i ogólnie nadmiar dymu (w ciepły dzień prawie bezdymnie powinno być) w zimny zawsze trochę będzie kondensować para ale to czysty lekko biały dym. <--- lekko zmodyfikowane
-Walenie się w zakręty fazer bardzo neutralnie powinien się prowadzić
-mocne ściąganie w którąś stronę (może być wywołane krzywą ramą albo lagami oczywiście bierzesz pod uwagę asfalt po którym jedziesz) <---lekko zmodyfikowane
-wibracje na kierownicy podczas jazdy i podczas hamowania (warto sprawdzić tarcze hamulcowe bardzo drogie w zakupie)
-zobacz krućce gaźnikowe czy nie są popękane (400zł nowe to nie jest dyskwalifikujące ale podstawą do negocjacji cenowej)
-zwróc uwagę na dekle, podnóżki, odważniki kierownicy, wydech (szukał śladów szlifa ale takiego poważnego pierdułkami nie ma co się przejmować)
-sprawdź lagi czy nie puszczają oleju. Parę razy na naciśniętym hamulcu naciśnij na kierownicę sprawdź palcem czy nie wylatuje olej po ladze i ogólnie sprawdź płynność odbijania zawieszenia (nie może być skokowe tzn chwile się przytnie a potem strzeli). <-- lekko zmodyfikowane
-fazer nie wężykuje dopiero po wyżej 230 lekko nim rzuca (tylko gdzie to sprawdzić u nas :) ja przetestowałem)
-standardowo należy sprawdzić ograniczniki skrętu
-sprzęgło w fazerze nie powinno wydawać dźwięków (jest to mokre przegło a więc powinno byc ciche)
-sprawdź działanie takiej w zasadzie pierdółki (zapal motocykl i otwórz podstawkę boczną już były problemy z uruchomieniem silnika spowodowane wadliwym działaniem owej podstawki)
-dopisze przy sprawdzaniu lag bądź wyczulony na stuki w okolicy stacyjki (chodzi o łożysko główki ramy warto też na centralce pokręcić kierownicą i posłuchać) <---nowe
-(uzupełniać będziemy na bierzaco)

Nie wiem czego ja tam zapomniałem w tym wszystkim ale myślę że ktoś mnie poprawi.


Ostatnio edytowano 2009-12-29 10:40:46 przez stoodent1, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 09:26:06 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2009-05-03 09:07:46
Posty: 341
Lokalizacja: dolnośląskie, Przyłęk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fzs 600
no jeszcze można ewentualnie posłuchać pracy silnika a w zasadzie rozrządu czy cyka czy nie, jak cyka to pewnie łańcuszek do wymiany. to cykanie jest dość wyraźne i znika po rozgrzaniu silnika. pytaj o wszystko związane z serwisami, o jakieś dokumenty mogące takie serwisy potwierdzić. jeśli nie handlarz to spytaj przy jakim przebiegu wymieniany był ostatnio olej, filtry itd. - będziesz miał mniej więcej obraz tego w jakich rekach moto było, zresztą to będzie też widać po tym jak jest utrzymane. i ostatnia rzecz - -opony sprawdź czy nie stare precle, można troszkę wtedy mocniej potargować. Powodzenia w polowaniu na dobrego sprzęta!!! wiem coś o tym, polowałem 8 miechów na swojego :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 10:12:59 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-12-26 19:29:43
Posty: 47
Lokalizacja: Bydgoszcz/Szczecin
Płeć: Mężczyzna
stoodent1 napisał(a):
...

marcys998 napisał(a):
...


Dziekuje za tak szczegolowe opisy. Teraz wiem, na co moge i musze zwrocic uwage.

Mam nadzieje, ze to pomoze mi w zakupie tej lub innej maszyny.

Pozdrawiam,


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 17:17:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-03-04 20:53:21
Posty: 150
Lokalizacja: Looblyn
Płeć: Mężczyzna
marcys998 napisał(a):
no jeszcze można ewentualnie posłuchać pracy silnika a w zasadzie rozrządu czy cyka czy nie, jak cyka to pewnie łańcuszek do wymiany. to cykanie jest dość wyraźne i znika po rozgrzaniu silnika. :D


Ewentualnie ?? :) to konieczność...
Nie do końca zgadzam się z Tobą że łańcuszka nie słychać jak moto się rozgrzeje... może niech ktoś doświadczony w temacie się wypowie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 17:54:30 
Legenda forum

Dołączył(a): 2009-07-15 23:58:19
Posty: 3245
Lokalizacja: ELE
Płeć: Mężczyzna
Telefon: czarny
Obecne moto: r1100gs
Jak już cyka to na zimnym i ciepłym i to już nie ma zasady tylko kłania się wymiana rozrządu, szczególnie jeśli przy wzroście obrotów na jałowym słyszymy jak łańcuszek zapitala też coraz szybciej, wtedy wymiana max 1000km.

Cykanie może zginać na ciepłym ale to jeszcze nie tragedia ale warto zacząć zbierać na wymianę.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-29 19:40:26 
Człowiek Szafka

Dołączył(a): 2008-12-03 13:04:26
Posty: 2647
Lokalizacja: Pulki k.Puław
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 693183962
Obecne moto: VFR 800 FI 2000r
Wojt@s ta to samo miałem z tym cykaniem :) przejechałem ok 1000 i zrobiło się rzęzienie...
Okazało się że łańcuch się rozciągną o jedno ogniwo był dłuższy cud że mi nie przeskoczył.


Po za tym łańcuch zazwyczaj cichnie gdy na obrotomierzu jest ok 3k ale to nie reguła, wyraźnie głośniej chodzi przy schodzeniu z obrotów takie objawy zużycia łańcuszka rozrządu ja miałem .


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2009-12-30 01:16:23 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-09-24 00:02:01
Posty: 153
Lokalizacja: Wawa
Skoro jesteś ze Szczecina, to może rozejrzyj się za sprzętami z Niemcowni, np. mobile.de . Jest nieco drożej niż u nas, ale za to na ogół o ile nie kupujesz od handlarza (oferty privatier czy jakoś tak), to moto powinno być w dobrym stanie.
Poza tym nie patrz na przebieg- 3/4 sprzętów na allegro z rocznika 98-02 ma przebieg <30 tys. Jeżeli ma ktoś na to wiarygodne papiery, to wtedy możesz ufać że jest autentyczny.
Po kupnie polecam Ci udać się do mechanika, lub własnoręcznie o ile masz pojęcie o mechanice rozebrać moto doszczętnie żebyś wiedział na czym jeździsz- zrobić ogólny przegląd, wyczyścić i nasmarować co się da. Im wcześniej to zrobisz tym lepiej- i tak kiedyś będziesz musiał wykonać te czynności, więc lepiej przed sezonem/usterką niż po.

Osobiście uważam, że nie ma co latać 500 km za sprzętem, chyba że ustawisz się ze sprzedającym na jakieś specjalne warunki- np oględziny w autoryzowanym serwisie lub u jakiegoś tam mechanika i jeżeli wyjdą jakieś ostre krzaki, to on pokrywa koszta. Od razu odpadnie Ci połowa ofert :) Możesz jeszcze ponegocjować dostawę motocykla do Ciebie i jego oględziny u Twojego mechanika, ale nie wiem czy ktoś Ci aż tak pójdzie na rękę...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org