Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-11-28 18:54:14 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Podpytaj sprzedającego co robił w ramach osiągnięcia przebiegu 40000km, to moment kiedy powinno się zajrzeć do silnika, w manualu znajdziesz szczegóły co powinno być zrobione przy takim przebiegu.

Obszycie na kanapie dziwnie siedzi wiec może ktoś po taniości sam cos rzeźbił, może to wpłynąć negatywnie na komfort jazdy. Po tym jak zamontowany jest licznik biegów wygląda to jakby ktoś miał intencje samemu pogrzebać przy moto ale tak bez szczególnej smykałki. To niekoniecznie cos złego, ale może oznaczać rzeźbę w miejscach gdzie coś mogło być trudno dostępne albo trudne do obejścia, np połączenia elektryczne tylko skręcone w palcach a nie polutowane i zawinięte taśmą i inne kwiatki. U mnie tak były podłączone tylne kierunkowskazy :)

Poza tym może być ciekawy sprzęt.

Przy oględzinach wiadomo, standardowo sprawdź łączenia ma ramie, główkę, ograniczniki, lagi... rok produkcji opon.. itd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Kupie Fazera 600
PostNapisane: 2019-11-28 18:54:14 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-12-03 10:16:43 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Czy konieczne jest zdjęcie czachy żeby ocenić stan motocykla? Umówiłem się na przywiezienie fz6 do mechanika i on twierdzi ze wszystko zobaczy bez zdejmowania czachy. :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-03 12:53:26 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-20 18:28:10
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 2005
Jak kumaty gość to zobaczy wszystko bez zdejmowania. A zbiornik da się odsunąć, bez odkręcania przodu :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-03 15:34:24 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
Żeby unieść zbiornik trzeba wyjąć wypełnienie czachy, 6 srub na imbus 4 i 2 sruby na krzyżak. Bak trzymają 2 sruby na imbusie 6. Zeby wyjac wypelnienie trzeba odchylic na boki owiewki i uwazac zeby nie zarysowac lakieru na baku ani na zewnetrznej powierzchni owiewek, po kilku razach idzie latwo ale za pierwszym razem trzeba pokombinowac. Po wyjeciu wypenienia z pewnoscia latwiej ocenic przednią część ramy i ewentualne przerobki w elektryce.

Gdybys ocenial luz na lancuchu to bierz poprawke ze wg manuala luz w fz6 jest bardzo duzy, ok 4,5cm luzu wiec moze wydac sie za luzny nawet jesli jest prawidlowo naciagniety.

Edit:
Podnoszac bak pamietaj zeby najpierw zdjac kanape, podnoszony bak miażdży przód kanapy a dzwignia jest taka ze latwo cos zepsuc zanim to zauwazysz.


Ostatnio edytowano 2019-12-03 15:56:59 przez sfazowany, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-03 15:35:26 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 578
Lokalizacja: Wrocław / Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: eMTek 07
yamalex
A jednak FZ6? Masz link do ogłoszenia?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-04 07:35:02 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Plastyki trochę porysowane z lewej strony, ale podobno nic nie połamane, jutro jadę oglądać, umówiłem się z mechanikiem na miejscu, tylko ten przebieg mało prawdopodobny ;)

https://m.olx.pl/oferta/yamaha-fz6-faze ... CBllm.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-04 07:56:18 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
A patrzyles na stronie cepik jakie miał interwały km miedzy ostatnimi przeglądami? Poproś właściciela o datę pierwszej rejestracji bo ta jest potrzebna do wpisania a na foto jest celowo zasłonięta kluczykiem. Ciekawe po co..
[ img ]

Z samą rejestracją sprawdzisz czy jest wykupione ubezpieczenie na stronie funduszu gwarancyjnego, sprawdzałeś? Według UFG posiada:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-04 13:34:22 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Tak historia jest z cepiku, moto zarejestrowane w PL w 2014 z 20 tys. km,.
Później 22, 30, 35, 40 i 42. Ciekawe co się działo między krajem, z którego przyjechało, a Polską? Dwóch właścicieli w Pl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-04 13:55:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2370
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
yamalex napisał(a):
Ciekawe co się działo między krajem, z którego przyjechało, a Polską? Dwóch właścicieli w Pl.


w pojeździe który ma więcej niż 6-8 lat w tym kraju nie ma sensu patrzeć na przebieg, bo ten jest "negocjowalny". szacuj przebieg po zużyciu tarcz, kierownicy, podnóżków, lag, chłodnicy, rozrządu itp - bo jeśli ktoś ci to wszystko powymienia to w sumie już ten przebieg się nie liczy bo i tak masz "nowe" moto w najdroższych kwestiach...

mam dwa motocykle, drugi, starszy z przebiegiem 35 tys, pierwszy, młodszy (fz6 rok starszy niż ten z ogłoszenia) z przebiegiem ponad 70 tys. oba przebiegi według licznika, o ile FZ6 jestem w stanie uwierzyć.. (inaczej - ja zrobiłem 50 tys i tego jestem pewien, a te wcześniejsze 20 to juz pikuś przy tym) więc jak chcesz moge postarać się wrzucić ci zdjęcia tego co mi jeszcze zostało z fabryki to bedziesz w stanie oszacować prawdę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-04 21:28:04 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2019-04-20 18:28:10
Posty: 10
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 2005
sfazowany napisał(a):
Żeby unieść zbiornik trzeba wyjąć wypełnienie czachy


Jeśli odkręcisz dwa imbusy z przodu, a z tyłu oś "podnoszenia" baku to wysuniesz i podniesiesz zbiornik bez rozbierania wypełnień czachy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-05 08:14:17 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 836
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6S 2006 ABS
No tak, da sie w ten sposob :) tylko wtedy bezpieczniej już będzie odpiąć przewody i zdjąć zbiornik żeby nie spadł na owiewki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-06 12:05:20 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2370
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
Ok, zgodnie z obietnicą - focie zużycia moto.

najlepszym (wg mnie) wyznacznikiem jest chłodnica, szczególnie w górnej części. z biegiem czasu listki się wyginają, a nie jest to tania część więc nie jest wymieniana. poniżej moja z przebiegiem 70 tys km. widoczne są odgięcia. dodatkowo to element który może oberwać podczas gleby wiec warto przyjrzeć się jej bokom czy nie była prostowana/łatana.
[ img ]

Dobrym wyznacznikiem są tez tarcze, ale tu uwaga - pomimo tego samego przebiegu inaczej będą wyglądały tarcze motocykla który latał głownie po mieście, inaczej tego który śmigał po torze, a inaczej tego który latał z bagażem po świecie. dodatkowo np w drugim motocyklu który ma połowę tego przebiegu co mój fazer przednie tarcze są bardziej zjechane, bo jest tylko jedna a nie dwie, a masę muszą podobną wyhamować, więc tutaj trzeba to oceniać "wyrozumiale". Tarcza w dotyku jest lekko zużyta, ale nie ma wyraźnego rantu (czuć go paznokciem ale nie opuszkiem palca). Tarcza z tyłu u mnie wymagała wymiany przy przebiegu 60 tys, dla tego że w korku często z niej korzystam.
[ img ]

z elementów które MUSZĄ się zużyć i tutaj nie ma nic do gadania są na pewno podnóżki. brak widocznego (już przy kilkunastu tys) zużycia uważałbym za podejrzane, bo po co wymieniać te części jeśli to zużycie nic nie przeszkadza, a jednoczenie hamując i zmieniając biegi ruszamy nogami.
[ img ]
[ img ]

kolejnym wyznacznikiem przebiegu jest napęd. u mnie tak nieco ponad 30 tys wytrzymuje, więc moto pod 20tys przebiegu powinny mieć już lekko wyciągnięty łańcuch, więc na wahaczu powinny być ślady po napinaniu go. u mnie jest już 3 łańcuch i wygląda to tak:
[ img ]

Wielu motocyklistów ma drugi kluczyk lub breloczek przy kluczach co powoduje obicie górnej półki w okolicach stacyjki. u mnie zaczęło to być widoczne już przy jakiś 30 tys przebiegu. Nie wiem czy to kwestia tych 30 czy tego ze to było 10 tys km od kupna, przez które obijał się tam kluczyk od kufra. aktualnie wygląda tak:
[ img ]

no i ostatni element - manetki. z ciekawostek, mocniej startą mam lewą, w obu motocyklach. grzane manetki z yamahy mają jeśli dobrze pamiętam jakieś 25 tys km i wyglądają tak:
[ img ]

i to nie jest kwestia tego ze to grzane manety bo oryginalne gumki w kawie z przebiegiem 33 tys wyglądają podobnie:
[ img ]


i na koniec - pamiętajcie że w motocyklu trzeba względnie często wymieniać olej, płyny hamulcowy i chłodniczy, klocki itp więc używany motocykl z przebiegiem pod 20 tys km już powinien mieć ślady odkręcania np spustu oleju, śrub trzymających zaciski hamulcowe (wymiana klocków itp) więc samo obejrzenie tych elementów już da podgląd na to jak motocykl był serwisowany. Tylko żeby było jasne - to że śruba powinna nosić ślady odkręcania nie znaczy że powinna być wyrobiona!!! nie wiem ile zestawów klocków już obrobiłem przez te 70 tys km, pewnie z 5 a śruby wyglądają tak:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-12-06 17:27:08 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Dzięki misiakw za fotki :beer: , niedługo bede ekspertem od kupowania fazerów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-22 17:03:40 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 18
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Servus :) temat do zamknięcia, moto kupione, dość długu poszukiwałem fazera w końcu kupiłam... honde cbf 600 z owiewkami :lol: dużo młodszą rocznikowo niż zakładałem bo z 2006. Tak więc pierwsze poważne moto czeka na pogodę :)
jeszcze raz pozdrawiam wszystkich forumowiczów, dziękuję za cenne porady, do zobaczenia na drodze :) :moto:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2020-01-23 10:03:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 2370
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Telefon: my0 k1z 10m
Obecne moto: Yamasaki 1100 fz6er5
yamalex napisał(a):
cbf 600 z owiewkami

to kupuj szybko do niej gmole/crash pady bo za chwile będziesz miał puzzle a nie owiewki (taki urok bycia świerzakiem)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Administracja forum: admin@motocykl.org