Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-10-24 15:15:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Cześć, to mój pierwszy post tutaj i od razu kupię :D , więc żeby nie było, trochę o sobie. Mam już swoje lata, 47 skończone :shock: , z dwuśladami miałem nieco styczności ale nigdy nie bylem właścicielem żadnego. Sporadycznie dosiadałem motocykli kumpli na krótkie kilkukilometrowe przejażdżki. Prawko zdałem po zmianach za drugiem podejściem w 2015, z czego bylem bardzo dumny :lol: Teraz planuje nadrobić straty i kupić Yamahę Fazer 600, raczej w wersji z owiewkami, ponieważ planuje dalsze wypady, też za granice.
A więc do rzeczy, poszukuje zadbanego moto z pewnego źródła, budżet 7 tys, więc moto z lat 1998-2003. Jeśli ktoś z forumowiczów miałby cynę o fajnym egzemplarzu będę bardzo wdzięczny z informacje.
Pozdrawiam forumowiczów serdecznie. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kupie Fazera 600
PostNapisane: 2019-10-24 15:15:37 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-10-25 09:52:49 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Witam :)
mam dwie maszyny do obejrzenia, które w pierwszej kolejności powinienem obejrzeć, i czy jest cos co ewidentnie kłuje w oczy?
Pozdrowionka :)

https://www.otomoto.pl/oferta/yamaha-fz ... CpExX.html?

https://www.olx.pl/oferta/yamaha-fazer- ... dbf6ae6950


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 10:12:43 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Witaj!

Trzeba sobie szczerze powiedzieć, że w tym budżecie i roczniku motocykla, ideału szukać nie ma sensu. Ale srebrny przedlift wygląda całkiem sensownie. Większość elementów oryginalna, opony (o ile rocznik pozwoli) jeszcze do pojeżdżenia, łańcuch ma jeszcze naciąg, cena całkiem OK. Kocie oczy natomiast ma już trochę pozmieniane - manetki, jakieś śrubki made in china, a i cena nie najniższa. W skrócie - pojechałbym obejrzeć przedlifta! Powodzenia :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 11:07:41 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Ja natomiast jeśli chodzi o FZS 600 szukałbym tylko polifta. Sporo fajnych zmian i lepszy wygląd moim zdaniem. Ten srebrny wygląda dobrze. Nie wygląda na malowany. Zgadza się z serią poza wydechem, manetkami, kierunkami i śrubkami. Opony do zmiany (tak wygląda po zdjęciach), uszczelniacze do zmiany ale to argument na zbicie ceny. Pooglądać czy silnik dobrze pracuje, jak wyglądają tarcze, lagi i jak będzie git to brać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 11:58:05 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
Iroszek napisał(a):
Sporo fajnych zmian i lepszy wygląd moim zdaniem.


Oprócz wyglądu, to chyba nie ma zmian... Silnik, zawieszenie, hamulce - to wszystko to samo. Czy się myliłem tyle lat? :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 12:31:51 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
bierny napisał(a):
Czy się myliłem tyle lat? :)

na kocich oczach - jest inna pozycja - trochę inny kąt jest nóg i rąk. Wizualnie to ofc- lusterka i inaczej monowany stelaż i zbiornik przez co z przedlifta nie da się zrobić polifta - plug and play.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 12:37:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Dziękuję za szybkie porady, w ten weekend jak pogoda pozwoli pojadę obejrzeć obydwie i zrobić jazdę próbną. :)


Ostatnio edytowano 2019-10-25 13:12:14 przez yamalex, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 12:49:08 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2011-09-07 17:54:43
Posty: 697
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Street Triple 675
rhazz napisał(a):
jest inna pozycja - trochę inny kąt jest nóg i rąk.


Człowiek się cale życie uczy :D :D :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 14:33:45 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
yamalex, jeśli nie jesteś pedantem, celuj w sprawne mechanicznie z niewielkimi duperelami optycznymi jak ryski na plastikach, wgniotki itp. jak tylko troszkę jeździłeś to i tak prędzej czy później położysz lub przytrzesz o coś w garażu, takie elementy się względnie prosto naprawia i można tę naprawę rozłożyć w czasie więc kasę na to wydajesz w środku zimy albo później, a sporo można zjechać z ceną, bo w Polsce większość ludzi kupuje motocykle oczami i nie patrzy na stan aż tak bardzo.

co do gadżetów to że ma zmieniane coś z oryginału to nie musi być nic złego. grzane manetki, oploty stalowe, zrobiona kanapa, akcesoryjne, regulowane klamki czy wydechy (ale homologowane a nie chińskie) są nawet na plus. Warto mieć też stelaż i gmole w moto. Jeśli widzisz jakieś akcesoryjne manetki (ale nie grzane) lub kierownicę warto się przyjrzeć dokładniej moto - jest szansa że taka byłą wizja artystyczna właściciela, ale najczęściej po szlifie chciał naprawić po taniości, a to nie jest dobry znak. Jak masz akcesoryjne mocowanie rejestracji czy kierunkowskazy to nic złego, ale przyjrzyj się im, bo jak rejestracja nie ma podświetlenia, kierunki nie mają homologacji albo w reflektorach (lib tylnych światłach) masz jakieś ledy to możesz mieć w przyszłości problemy przy robieniu badania, a jak chcesz skakać za granicę to policja tam może ci się przyczepiać. tak samo ma się kwestia głośnych wydechów bez wbitej homologacji E na puszce. Osobiście jak zobaczyłbym Xenony lub inne Hidy w lampach to omijałbym te motocykle - pomijając już problem z przeglądem i mandaty za granicą, znam 2 starsze motocykle z xenonami i każdy z nich miał problemy z elektryką które zmalały po powrocie na normalne żarówki, a zanikły po przejrzeniu i naprawi wiązki więc to nie jest za zdrowe rozwiązanie dla moto.

tak samo stan techniczny rozpoczynam od zerkania w płyn hamulcowy. to należny wymieniać co 2 lata albo częściej, jak jest koloru moczu to możesz myśleć o wymianie ale nie jest źle. Natomiast jeśli widzisz że jest kolory herbaty lub ciemniejszy to odpuść moto - jeśli właściciel nie jest w stanie przypilnować tak banalnej i niedrogiej sprawy jak wymiana płynu hamulcowego, to o porządnym serwisowaniu tego motocykla możesz zapomnieć. Tak samo jak usłyszysz że uszczelniacze albo klocki z przodu były zmieniane wymieniane, to pierwsze pytanie o to "z której strony". To sie wymienia parami, jeśli tylko jeden był robiony to zapomnij, ktoś jechał po taniości zanim zrobić dobrze, spora sprawa że cały czas tak robił. Jak ktoś ma moto mniej niż rok to uwierzę że "nic nie robiłem bo nie było potrzeby" ale jak ma dłużej to na pytanie o serwis chciałbym usłyszeć co najmniej że płyn hamulcowy, chłodniczy i olej był zmieniany. Jak to nie było robione lub nie wygląd jakby było robione - odwrót na pięcie i do domu, mając kasę w kieszeni masz więcej opcji na dobre moto niż mając złom w garażu. Wiesz, lepiej odpuścić jednego czy dwa zaniedbane kopciuszki niż potem pluć sobie w brodę i naprawiać precla. Wybrzydzaj ze stanem technicyzm, szczególnie jeśli planujesz latać w dalekie trasy, bo te 2-3 stówki które wydasz na paliwo czy mechanika żeby obejrzeć solidnie motocykle może ci zaoszczędzić kilka tysiecy wydanych w serwisie w połowie trasy gdzieś za granicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-25 16:02:47 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Dzięki, misiakw, za extra porady :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-28 12:06:53 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Cześć, udało mi się zobaczyć tylko jeden ten przedlift, to były moje pierwsze oględziny, wiec mam potrzebę podzielnia się ważeniami :) a więc przebieg na liczniku 64K, motocykl kosmetycznie zaniedbany, na obudowych lusterka ślady szlifu (?), wgniotka na baku, porysowany wydech po szlifie (?), lagi ok, łańcuch za słabło naciągnięty, napęd nie wymieniany przez ponad dwa sezony (ciekawe czy nakrętka zębatki zdawczej prawidłowo zamontowana?) rama bez rozbierania owiewek w dobrym stanie, silnik suchy, odpala na zimnym i na ciepłym bardzo dobrze, na zimnym słuchac metaliczny dźwięk, wiec przegląd rozrządu się kłania, na zimnym biały dymek leci z wydechu (para wodna?), króćce gaźnika popękane, na wyższych obrotach duszenie silnika. Z plusów, silnik na wolnych obrotach pracuje równo, dwójka nie wypada, motocykl jedzie prosto, nie ściąga, brak rantów na tarczach hamulcowych i kolor płynu hamulcowego jasny. Jazdę próbna zrobiłem bardzo krotka, około 40 km/h, po osiedlowej drodze, sprawdziłem czy wchodzą wszystkie biegi i czy działają hamulce i czy jedzie prosto.
No wiec zastanawiam się czy w to wchodzić? :) czy biorąc pod uwagę cenę 5200 zl plus przygotowanie do przyszłego sezony nie wyjdę poza budżet 7 tys? :) Jakie są koszty tzw. dużego serwisu?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-10-28 12:47:37 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-12-01 16:35:28
Posty: 377
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: dotykowy
Obecne moto: FZ1S Fazer
Ja bym szukał polifta. Tak jak pisałem wyżej.
Zmiany:
- króćce poprawione (rzadko są spękane w po liftach) więcej wytrzymują
- większy bak (21 litrów)
- o niebo lepsze światła (2x żarówki H4)
- niżej umieszczone podnóżki pasażera (ma wygodniej)
- lepsze zegary (dwa wyświetlacze)
- regulowane zawieszenie z przodu
- dłuższe ramiona lusterek (są szerzej rozstawione, więcej widać)
- kolektor ze stali nierdzewnej (nie zjedzą go korniki)
chyba wszystko wypisałem...

i według mnie jest po prostu ładniejszy ale to kwestia gustu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-10 21:58:01 
Funkiel Nówka

Dołączył(a): 2018-12-08 23:00:20
Posty: 14
Lokalizacja: radom
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: yamaha yzf600r
To że dwójka była i że nie wypadła przy takiej jeździe to nie świadczy o jej dobrym stanie.Jak by wypadła przy tak delikatnej jeździe to już stan agonalny. Pierwsze problemy poczujesz zmieniając na dwójkę przy agresywniejszym starcie.Nie mówię tu o zamknięciu obrotomierza na jedynce,ale chociaż tak ze 4-5 tyś i wtedy jak dwójka wchodzi. Wtedy wyczujesz w jakim stanie skrzynia.I koniecznie po wbiciu dwójki sprawdzić czy trzyma ją pod obciążeniem. bo to że weszła i zaraz przebiłeś na trójkę to tak raczej nie będziesz zawsze jeździł . Jak na dwójkę możemy się pilnować i zmieniać zaraz po ruszeniu( na niskich obrotach) tak dwójkę często ciągniemy wysoko i kiepsko jak wypada ( tym bardziej ,że to świadczy o zbliżającej się naprawie za 2tyś zł)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-13 13:47:51 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Dziękuję za rady to wszystko bardzo cenne informacje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-11-22 15:53:37 
Niemowlak

Dołączył(a): 2019-10-21 16:53:38
Posty: 19
Lokalizacja: Warszawa, Białystok
Płeć: Mężczyzna
Jak do tej pory obejrzałem trzy motorki, dwa przed liftowe z 2000, jeden polift z 2002, i zgodnie z sugestiami niektorych z kolegów skłaniam się w stronę polifta właśnie. Podwyższyłem tez nieco budżet do 8000 zl. :) Dzis co prawda na niemieckiej stronie znalazłem cos takiego, i doglądając zdjęcia od razu pojawiło się pytanie czy te wszystkie wykończenia w stylu carbon jakoś można logicznie wytłumaczyć?

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 8959a29896


Ostatnio edytowano 2019-11-22 17:47:30 przez yamalex, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 45 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org