Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2019-03-23 14:57:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Suwak blendy na srodku ulatwia obsluge dwojgiem rąk, ale jest wyzej i trzeba dalej sięgać żeby ją obsłużyć. Zalezy kto jak dopasowaną ma kurtkę i jak krępuje ruchy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-23 14:57:10 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2019-03-23 15:08:04 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2013-08-10 19:56:21
Posty: 80
Lokalizacja: WZ
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
glenroy napisał(a):
HJC ma spinkę szyby z przodu i mają chyba jedno z lepszych rozwiązań na rynku w tym temacie.


Faktycznie, moje dziecko ma IS-17 i jest tak, jak piszesz. Chociaż do tej spinki nie jestem do końca przekonany.

glenroy napisał(a):
ale uwierz, że testy sharpa są tak na prawdę gówno warte, bo nie badają tego, na co tak na prawdę kask jest najbardziej narażony


Też mi trochę te testy nie pasują, ale są.
Co do snell'a - albo ja się nie potrafię tam poruszać, albo te dane są mało dla mnie zjadliwe. Jest opis testów. Są certyfikowane kaski. Tylko nie widzę żadnych informacji o wynikach testów nie mówiąc o tym, że nie wiem czy brak Nolana wynika z tego, że do niczego się to nie nadaje, czy też nikt nie testował.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-23 23:06:59 
Legenda forum

Dołączył(a): 2010-11-08 15:23:23
Posty: 2331
Lokalizacja: Katowice
Płeć: Mężczyzna
Telefon: Note 10+
Obecne moto: KTM 1290 SAS
baart napisał(a):
Faktycznie, moje dziecko ma IS-17 i jest tak, jak piszesz. Chociaż do tej spinki nie jestem do końca przekonany.

4 sezony używania bez problemu :P co daje nam jakieś 50tys km w tym kasku...nie powiem złego słowa. zmieniam teraz na następce IS-17 a ten pójdzie na allegro - może komuś jeszcze posłuży bo mi na nic :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-03-24 01:51:10 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zrob giveaway na YT, ktos bedzie mial pamiątkę, rhazzowy kakakask :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2019-04-01 09:42:01 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Wczoraj była okazja do pierwszej trasy w tym sezonie, zwrocilem więcej uwagi na zachowanie kasku na ekspresowce. Jechalem srednio 120kmh ale wiatr mialem wmordewind ok 30 stopni z lewej, flagi na stacjach stały jak gacie u 15latka na basenie, więc wiało jak cholera. Z kamerą sony na czubku głowy przejechalem 30km i po tym jak pierwszy raz doswiadczylem shimmy glowy przy mijaniu tira to stwierdzilem ze kamera o takim kształcie w tym miejscu przy duzych predkosciach to bardzo zly pomysł. Kamerę zdjalem i szarpanie glową bardzo się zmniejszylo, nie mniej przy podmuchach tanczacych od bokow glowa mi troche latala. Zauwazylem tez ze kask jest duzo stabilniejszy jesli nie pochylam glowy do przodu. Jak zaczynam opuszczac to czuje jak spojler z tylu glowy zaczyna rwac powietrze i zwiekszaja sie wibracje i dudniący hałas. Byc moze osoby ktore uznaja ten kask za bardzo glosny jezdza zazwyczaj w pozycji pochylonej... Ten kask ewidentnie lubi pozycje wyprostowaną, na fazerze jest na styk a na jakims adventure z prostymi plecami biedzie ideolo. Pomimo okrutnego wiatru i turbulencji przy odwracaniu glowy zeby rzucic okiem na martwe pole nie mialem poczucia urywania głowy, jak dla mnie kask jest dosc neutralny na obracanie glowy.

A gdyby kogos interesowalo jak wplynela szyba puig double bubble w fazerze S1 na jazde po ekspresowkach to struga z szyby przeniosla sie z ramion na brode (mam 178cm wzrostu), jest ciut więcej turbulencji na kasku ale jak dla mnie jest lepiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 10:36:10 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
sfazowany tak pokazała mi się miniaturka zdjęcia kasku który zamieściłeś na dole strony forum i zauważyłem jedną rzecz. Kask fajny, wszystko spoko tylko na zdjęciu rozumiem jest ręcznik papierowy i obok płyn do szyb i domyślam się że kask "odmaka" z brudu po jeździe i fundujesz mu takie spa ;) wszystko spoko bo ja też tak pucuję go po skończonej jeździe tylko niepokoi mnie ten płyn do szyb.
Nie wiem czy Wiesz o tym ale ten detergent jest zabójczy dla wizjerów motocyklowych wykonanych z poliwęglanu i zwyczajnie degraduje jego cenne dla nas właściwości stając się kruchym i podatnym na pękanie. Ja tez w swojej niewiedzy kiedyś tak czyściłem ale to dlatego że nie wiedziałem o tym że tylko woda albo środku typowo służące do kasków można stosować na wizjerach bo są one neutralne chemicznie.
Kiedyś spadł mi kask z kanapy fazera centralnie na szybkę i pękła ona na pół - byłem w szoku że z taką łatwością gdzie powinna przecież być ochroną mojej twarzy. Dzisiaj rozumiem że sam się mogłem do tego przyczynić i od tamtej pory czytam instrukcje co do konserwacji i pielęgnacji kasku jak i innych rzeczy. Nie miej mi za złe tego posta, pomyślałem że może nie wiesz to zaznaczę a pro po zdjęcia w pierwszym poście ;)

Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 11:05:22 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Dzięki blue, faktycznie wtedy używałem płynu do szyb, teraz używam motula do wizjerów. Kask ma już 3 lata, co prawda szyba nie doznała udaru więc na razie wygląda bardzo dobrze, nie zauważyłem zmian w jej zachowaniu. Być może jest tak jak piszesz i przy stuknieciu pęknie zamiast się odgiać, na tą chwilę myślałem o dokupieniu nowego pinlocka bo stary już bardzo się wypaczył i odstaje, ale zaczynam myśleć nad zmianą nolana na cos nowego, np szczękowy bell srt modular.

Co do samego kasku to podtrzymuję dobrą opinię, przez 3 lata poza zgubionym noskiem od powieszenia kasku na lusterku to nic się nie uszkodziło, nie trzeszczy, nie "ciepie się", blenda, szyba, wentylacja działają wzorowo. Pinlocka nie wspominam bo to delikatny elemen na który wpływ ma konserwacja i regulacja, im większa szyba, tym większy problem z ułożeniem pinlocka. Generalnie kask ze mną przejechał minimum 20kkm i moge go z czystym sumieniem polecić do użytku z motocyklami na ktorych nie leżymy. W pozycji sportowej źle działa aerodynamika, wentylacja i górna krawędź zasłania widok. Da sie tak przejechać np jazdę testową ale nie polecam na sporty.

Łatwy w obsłudze i konserwacji, trwały, dobrze wyważony, poprawny aerodynamicznie, średnio głośny.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 11:09:06 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Co ile km wymieniacie wizjer w kasku? Mój w AGV po 22/23km jest cały potłuczony od kamieni i jakby już trochę matowy. Poprzednio wymieniałem co dwa sezony i teraz też tak będzie trzeba. Dodam, że staram się dbać o wizjer, stosuję płyn motula i nie wycieram go na "sucho"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 11:37:38 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Co do samego kasku to podtrzymuję dobrą opinię,

Ja po roku mam opinię mieszaną. Pewnie kupując kask ponownie kupiłbym nolana, ale z mniejszym optymizmem. Jest fajnie wykonany, ma fajne bajery a jednocześnie cenowo ustawia się bardzo optymalnie, jednak w porównaniu do HJC RPHA-ST który miałem wcześniej jest zauważalnie głosniejszy i ma (co na nakedzie jest mocno odczuwalne i jednak uciążliwe) ewidentnie gorszą aerodynamikę. Poza tymi dwoma mankamentami cały czas sądze że to fajny kask i jak ktoś szuka czegoś cenowo przystępnego z kompletem bajerów, to dalej sądze że wypinane (i wyjmowane z "poszewki") gąbki z nacięciami na okulary to fajny bajer. do tego pinlock w zestawie, blenda, dobra wentylacja i ogólna jakość (w HJC po roku pojawiły się odprycki lakieru od kamyków z drogi, tutaj tego nie ma) powoduje że jest ok.

marcingda napisał(a):
Co ile km wymieniacie wizjer w kasku?

jak wymaga wymiany. W sytarym kasku odpuściłem to bo wydawało mi się że jest ok, ale jak raz w deszczowy dzień założyłem stary kask zamiast nowego to uznałem że jest spora szansa że przegapię pieszego na przejściu jak bedzie ciemno. żeby przedłużyć żywot wizjera myślę o tym żeby sobie na dojazdy do roboty latem kupić jakiś wizjer przyciemniony albo lustro - i tak latam z blendą więc w sumie spoko opcja zawsze będe mógł zrobić jeszcze ciemniej za pomoca blendy, dzięki temu jazny wizjer będzie na trasy i będzie w lepszym stanie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 11:59:03 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Marcin, to chyba kwestia przebiegów autostradowych, mój wizjer po latach wygląda jak nowy, choć kask miałem nieosłonięty szybą motocyklową. To jest urok szybkich tras. Ja autostrad i ekspresówek unikam na motocyklu jak ognia, to i sposobności ka kamyczki i piasek z pod kół jest o wiele mniej. Od razu poznam które auto lata autostradami, wystarczy spojrzeć na przednią tablicę rejestracyjną ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 12:12:42 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
Sfazowany, to prawda. Mam nadzieję, że po "akcji zima" porządnie posprzątają drogi. Ja w aucie po przebiegu 4500km mam do wymiany szybę :oops:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 12:23:00 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2014-08-17 12:43:43
Posty: 1156
Lokalizacja: Przemyśl
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Tracer 900 GT 2019
marcingda w Nolanie zmieniałem co dwa lata ale te wizjery naprawdę dużo przeszły i się porysowały choć staram się bardzo na nie uważać. Miałem lustro i przezroczyste szyby w nolanie więc za ok 130 zł mogłem sobie pozwolić co jakiś czas na wymianę no i oczywiście na dwie szyby które woziłem zmieniając je na wieczór.
Teraz w Shoeiu zauważyłem że wizjer jest dwa razy grubszy, dużo bardziej solidny ale sam przezroczysty kosztuje ok 280 zł, lustra droższe. Koszty wymiany są więc dużo wyższe ale jakość wizjera też jest dużo wyższa, nie kiwa się on i nie wibruje jak w Nolanie, jest też ciszej.
Dopóki jakieś znaczące ryski czy defekty nie pojawią się w polu widzenia co miałoby wpływ na bezpieczeństwo to nie wymieniam ale jak będzie trzeba to nie ma zmiłuj się trzeba potraktować to jako element eksploatacyjny podobnie jak pinlock. W Neotecu na szczęście blenda jest ciemniejsza niż w Nolanie i w 100% mnie to zaspakaja przy jeździe w mocnym nasłonecznieniu więc lustra nie planuję.
Pinlock ogólnie fajna rzecz ale ma też swoje ograniczenia - warto kupić z nią kask ale nie należy się spodziewać cudow jak leci wodospad z nieba. Zwykle trzeba wtedy zamknąć wentylację żeby woda się nie lała do wnętrza kasku i i tak zacznie w efekcie parować więc to jest pewnego rodzaju ograniczenie, bariera ale nie zatrzyma wilgoci gdy jest jej zbyt wiele. Po dwóch latach już można myśleć o jego wymianie ale to zależy bardzo od stanu i częstotliwości używania i narażenia na kontakt z wodą. Finalnie najważniejsza jest zdolność widzenia przez blendę i wizjer i obojętnie który element przeszkadza w tym to kwalifikuje się do wymiany beż względu na czas korzystania.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 12:52:53 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
niestety do mnie szyba kosztuje od 399zł ale za to jest ich spory wybór (w sensie "luster", czy "smoke"), pinlock niestety też sporo ok 200zł
nie ma co marudzić bo to rzeczywiście materiały eksploatacyjne
mój pinlock, tak jak Rhazz zalecał wypłaszczony czeka na wiosnę

w moim kasku świetnym rozwiązaniu jest "zimowy" podbródek, całkowicie zasłania szyję przez co jest zdecydowanie ciszej no i cieplej


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 14:18:12 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Zapomniałem wypłaszczyć swojego! Mam misję na dziś wieczór...

Szyby w każdym aucie po paru miesiącach zawsze mam takie wydziabane paskiem i kamyczkami, że pod słońce jedzie się fatalnie, ale taki urok autostrad, w tym miesiącu 5 tysięcy, a to jeszcze nie koniec wyjazdów :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2021-02-24 21:41:01 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2019-03-14 12:26:17
Posty: 273
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: bmw s1000xr
Panowie , o co chodzi z tym wypłaszczaniem pinlocka ? Przejrzałem ten wątek , ale nie znalazłem o co to chodzi . Chyba , że to jakiś wkręt ? I właśnie robię z siebie głupka :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org