Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 115  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-09 11:06:20 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-08-05 23:02:08
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Ostatnio w sklepie sprzedawca pokazał mi kask za 400 zł co ma więcej gwiazdek w teście sharpa niż Arai za 3000 zł :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-09 11:06:20 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-10 18:10:25 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
:lol:
xarfax napisał(a):
Ostatnio w sklepie sprzedawca pokazał mi kask za 400 zł co ma więcej gwiazdek w teście sharpa niż Arai za 3000 zł :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-10 22:45:44 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
ahamay napisał(a):
Każdy kto podnieca się gwiazdkami w testach proponuję zobaczyć sobie crash test pięcio gwiazdkowego wg NCAP Fiata 500 z pięcio gwiazdkowym Audi Q5. Tyle w temacie.


Ja proponuję porównać Europejskie testy Euro NCAP z wynikami amerykańskiego IIHS, szczególnie small overlap. Nawet nie tyle proponuję, co wręcz gorąco polecam, bo można się trochę przerazić, kiedy super, mega, kosmicznie bezpieczne 5-gwiazdkowe wg. NCAP auto, dostaje najgorszą z możliwych ocenę IIHS :). A cały pic testu polega na przesunięciu punktu uderzenia o kilka cm w stosunku do NCAP, co pokazuje, jak samochody tworzone są właśnie pod te testy, tu dostanie 5 gwiazdek, ale uderzony 5cm z boku rozlatuje się jak emerytowana prostytutka. Tak działają wszystkie testy i rankingi, dlatego branie ich bezpośrednio jako wyznacznik jest po prostu głupie.

Najprostszy test skuteczności skorupy, to upuszczenie jej na ziemię, idę o zakład, że taki LS2 za 200-300zł podskoczy jak piłka, HJC, Shark, czy inny ~800-1000zł siądzie na ziemi jak worek z piaskiem. Co to oznacza, każdy powinien się sam domyśleć, ja mogę podpowiedzieć, że chodzi o energię pochłoniętą i rozproszoną. Podałem kaski do 1000zł, bo powiedzmy sobie szczerze, że powyżej tego 1000-1400zł płaci się już bardziej za akcesoria, wyposażenie i markę, no i jeszcze za ładne nazwy użytych technologii i materiałów :).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-10 23:19:31 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2009-04-17 10:16:00
Posty: 182
Lokalizacja: wrocław
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Gsx-r k8
Z tego co wiem tylko kilku producentów wytwarza kaski poza Chinami ( shark,arai)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-11 18:57:54 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
glenroy
dokładnie, yle są warte te wszystkie gówniane testy.

Najnowsza Mazda 6, która otrzymała 5 gwiazdek NCAP w teście IIHS boczne kurtyny nawet się nie otworzły!!!, a drzwi totalnie odpadły i wszystko wbiło się do środka. Dziękuję, postoję, na siłę by mnie do tego nie wsadzili.

Dlatego mam bekę z ludzi co nie kupią kasku bo ma za mało gwiazdek.

Wybieram kaski renomowanych producentów i to tylko takich, którzy mają swoje doświadczenia w wyścigach. I tylko najwyższe modele, o ile w Arai, Shoei czy X-lite nie ma problemu bo każdy kask tych producentów ma najlepszą technologię wziętą właśnie z toru to już HJC, Shark czy AGV mają dużo modeli kasków z zwykłego ABS'u, a nie z włókien szklanych itp.
Arai stosuje tą samą technologię i materiały w produkcji skorup dla kasów drogowych i wyścigowych, tylko różnią się wentylacją i spojlerami itp., to nie wiem jak bardzo trzeba na głowę upaść żeby wybrać jakieś ls2, które dostało tyle samo albo nawet więcej gwiazdek i mówić, że tak samo bezpieczne przecież :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-11 19:37:31 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-08-05 23:02:08
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
ahamay napisał(a):
glenroy
dokładnie, yle są warte te wszystkie gówniane testy.

Najnowsza Mazda 6, która otrzymała 5 gwiazdek NCAP w teście IIHS boczne kurtyny nawet się nie otworzły!!!, a drzwi totalnie odpadły i wszystko wbiło się do środka. Dziękuję, postoję, na siłę by mnie do tego nie wsadzili.

Dlatego mam bekę z ludzi co nie kupią kasku bo ma za mało gwiazdek.

Wybieram kaski renomowanych producentów i to tylko takich, którzy mają swoje doświadczenia w wyścigach. I tylko najwyższe modele, o ile w Arai, Shoei czy X-lite nie ma problemu bo każdy kask tych producentów ma najlepszą technologię wziętą właśnie z toru to już HJC, Shark czy AGV mają dużo modeli kasków z zwykłego ABS'u, a nie z włókien szklanych itp.
Arai stosuje tą samą technologię i materiały w produkcji skorup dla kasów drogowych i wyścigowych, tylko różnią się wentylacją i spojlerami itp., to nie wiem jak bardzo trzeba na głowę upaść żeby wybrać jakieś ls2, które dostało tyle samo albo nawet więcej gwiazdek i mówić, że tak samo bezpieczne przecież :lol:

Co sądzisz o Shark? Np SPEED-R 2 CARBON. Shark jest obecny w MotoGP.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-11 19:53:35 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Załóż na głowę, ubierz rękawicę i spróbuj otworzyć wizjer.
Będziesz wiedział co sądzę o nowych kaskach Sharka :P

W środku są na prawdę super (Shoei i HJC mogą się uczyć jak to powinno wyglądać i przestać dawać materiały z recyklingu starych wersalek). Skorupy też fajne, no tylko z tymi wizjerami polecieli grubo ale jak to pasuje i ogólnie fajnie leży na głowie to brać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-12 10:45:57 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
ahamay napisał(a):
Najnowsza Mazda 6, która otrzymała 5 gwiazdek NCAP w teście IIHS boczne kurtyny nawet się nie otworzły!!!, a drzwi totalnie odpadły i wszystko wbiło się do środka. Dziękuję, postoję, na siłę by mnie do tego nie wsadzili.

O tej maździe mówisz:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... sedan/2016
http://www.euroncap.com/en/results/mazda/6/8876
W IIHS dostała: "2016 TOP SAFETY PICK+"

Nie bronię mazdy, ale lubię fakty.
BTW: W przeciwieństwie do Ciebie taką mazdą chętnie bym pojeździł :)

glenroy ahamay jak dla mnie to zbyt dosłownie interpretujecie te testy.
Sprawdzają one jak dokładnie w tym powtarzalnym przypadku zachowuje się kask.
Ponadto przeciążenia mierzone są dość punktowo stąd różnice.
Akurat sharp zaznacza wyniki kolorami - więc mało to mówi - natomiast różnice pomiędzy każdymi kolorami są dość małe:
http://sharp.direct.gov.uk/content/impact-zone-diagrams
Ponadto co do kasków na tor - to zauważcie, że na torze większość upadków jest podobna i nie ma na nim elementów w które można uderzyć. Argumentacja, że jak coś sprawdza się na torze sprawdzi się przy uderzeniu w krawężnik nie do końca mnie przekonuje.
Natomiast zgadzam się, że doświadczenie jest bardzo ważne - tyle że nawet najlepszym zdarzają się wpadki.
Te testy czytał bym bardziej jako:
LS2 w żadnym kasku nie uzyskał maksymalnej noty, a wspomniany Arai nigdy nie zszedł poniżej dwóch gwiazdek.
Nie rozumiem czemu ludzie tak bardzo krytykują testy sharp - ocenia on tylko zdolność pochłaniania energii i jest miarodajny. Jedyne do czego bym się przyczepił to fakt że jest trochę niepełny. Mógłby mierzyć w większej ilości punktów i z różną prędkością - aby móc przewidzieć zdolność pochłaniania energii wraz ze wzrostem prędkości.

Z uwagi na budowę kasku i niską prędkość użytą w czasie testu podejrzewam, że gdyby zrobić wykres zdolność pochłaniania energii od prędkości uderzenia kaski Arai pochłaniały by energię coraz lepiej - odwrotnie niż LS2.
Problem w tym, że taki test byłby dużo droższy, a i tak mało kto (przeciętny użytkownik) umiał by zinterpretować wyniki.

Na cenę kasku oprócz bezpieczeństwa wchodzą też dodatki typu blendy, pinlock itp.
Ale ma też wpływ jakość. Teraz mam HJC wcześniej miałem BOXa i jakość jest diametralna - po podobnym czasie użytkowania nic się nie poluzowało - kask nadal jest tak samo dopasowany - wizjer nie dostał żadnych luzów, widzialność jest dużo lepsza itp.
Ponadto czołowi producenci dbają o aerodynamikę kasku - nie podrywa go przy byle podmuchu. Robią też jedną skorupę do jednego rozmiaru (co z uwagi na koszt przygotowania produkcji tanie nie jest). Dużo tańsze jest poprawienie bezpieczeństwa - w miarę dobra skorupa (która jeżeli jest jedna dla wszystkich rozmiarów nie jest problemem), napychamy tam sprawdzoną już piankę. Dajemy na o nową grafikę i nowy tak samo bezpieczny model gotowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-12 17:47:51 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
sasza7 napisał(a):
O tej maździe mówisz:
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... sedan/2016
http://www.euroncap.com/en/results/mazda/6/8876
W IIHS dostała: "2016 TOP SAFETY PICK+"

Nie bronię mazdy, ale lubię fakty.
BTW: W przeciwieństwie do Ciebie taką mazdą chętnie bym pojeździł

1:30
https://www.youtube.com/watch?v=KiFria6nCoc

Nadal nie chciałbym być w tym samochodzie podczas takiego zderzenia, w BMW już bardziej :)

Wystarczy o kilka cm przesunąć miejsce uderzenia, wystarczy dodać inną przeszkodę i już robi się nieciekawie.

Testy testują ale powodują to, że producenci zaczynają tworzyć pod te testy, po to właśnie że w Polsce ktoś na forum napisze "ej nie kupuj kasku xyz bo w testach abc dostał 3 gwiazdki, kup tamtego shiro dupiro on ma 5 gwiazdek".

Ufam producentom, którzy mają doświadczenia w tworzeniu kasków wyciągnięce bezpośrednio z analizy rozbitych kasków na torach wyścigowych, bo skoro kask nadaje się do latania po 300 km/h+ i spadania z moto to mi pewnie też starczy.
I bardziej zaufam gościom co ten kask stworzyli tak, a nie inaczej, a nie "ej chłopaki damy tutaj więcej eps i wzmocnienie na skorupie bo w testach sharp tu właśnie walą młotkiem".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-14 11:08:23 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2013-02-04 15:11:08
Posty: 438
Lokalizacja: Łódź
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS600
ahamay, czy my aby na pewno oglądamy ten sam filmik?
To co podesłałeś to nie jest "najnowsza mazda 6" tylko mazda 6 z 2012.
Tu masz dokładniejsze wyniki: http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicl ... sedan/2012
Zerwało poszycie drzwi, a nie drzwi - i akurat to jest lepsze, bo nie naruszyło sztywnej konstrukcji otaczającej kierowcę.
Po tym teście wygląda to tak:
[ img ]
Jak dla mnie, zadziałało tak jak mogło najlepiej - nic nie wpadło do środka, nie ma do czego się przyczepić.
Na jednym i drugim (iihs i ncap) wyniki wyszły podobne.

ahamay napisał(a):
Najnowsza Mazda 6, która otrzymała 5 gwiazdek NCAP w teście IIHS boczne kurtyny nawet się nie otworzły!!!, a drzwi totalnie odpadły i wszystko wbiło się do środka. Dziękuję, postoję, na siłę by mnie do tego nie wsadzili.

Co się wbiło do środka? Bo ja nie widzę :P

ahamay napisał(a):
"ej chłopaki damy tutaj więcej eps i wzmocnienie na skorupie bo w testach sharp tu właśnie walą młotkiem".

Chciałbym zobaczyć skorupę kasku specjalnie pogrubioną w miejscu gdzie jest wykonywany test.

"Ustawianie" testu nie oznacza, że daje się materiał który jest w jakimś miejscu twardszy. Tylko taki który lepiej pochłania energię przy prędkościach testowych. Sztywniejszy materiał spowodował by większe przeciążenia działające na kierowce w teście natomiast ze wzrostem prędkości pochłonął by większą ilość energii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-27 08:55:48 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-08-05 23:02:08
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
A ja mam do Was pytanie. Po tygodniach poszukiwań kupiłem wreszcie kask, który idealnie leży mi na głowie. HJC R-PHA 11. Problem polega na tym, że skupiając się na skorupie i jej dopasowaniu całkowicie zignorowałem fakt, że poduszki policzkowe ciasno przylegają do policzków, a nawet uciskają. Za bardzo uciskają. W kominiarce wręcz budzi dyskomfort. Poprzedni kask nie miał takiego problemu bo miałem za duży. Czy też tak macie? Powinno tak być? Człowiek się przyzwyczai do tego, poduszki się ugniotą czy trzeba je wymienić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-27 08:58:08 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-08-14 23:59:33
Posty: 140
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZS6 06
Ugniotą się, jak swój kupowałem to urywałem uszy przy zakładaniu i bez zapięcia nie ruszał się teraz już jest luz nawet się zastanawiam czy nie za duży.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-27 09:05:00 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-08-05 23:02:08
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Hudy napisał(a):
Ugniotą się, jak swój kupowałem to urywałem uszy przy zakładaniu i bez zapięcia nie ruszał się teraz już jest luz nawet się zastanawiam czy nie za duży.

Chodzi o te poduszki co są na policzkach. Na chwilę obecną to po pół godziny jazdy mnie szlag trafia. Jak ściągnę kask to nawet to czuję :D Nie pomyślałem o tym kupując.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-27 11:38:46 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Nie ugniotą się.
Kupiłes wyscigowy kask a one ze swojej natury maja sciskac mocno policzki zeby kask byl dobrze dopasowany.

Jedyne wyjscie to kupno innych policzkow lub zmiana kasku.

http://www.motoin.de/Helmets/Accessoire ... 39949.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2016-04-27 14:32:27 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2015-08-05 23:02:08
Posty: 89
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
ahamay napisał(a):
Nie ugniotą się.
Kupiłes wyscigowy kask a one ze swojej natury maja sciskac mocno policzki zeby kask byl dobrze dopasowany.

Jedyne wyjscie to kupno innych policzkow lub zmiana kasku.

http://www.motoin.de/Helmets/Accessoire ... 39949.html


Właśnie myślałem o wymianie tych poduszek. Mając rozmiar skorupy M, aby mniej mnie ściskały powinienem zakupić L-XXL (patrzę na link podany przez Ciebie)?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90 ... 115  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org