Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 115  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 01:11:34 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 69
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
Nolana sprawdzałem, nie pasuje mi, okulary wędrują nad oczy :D caberga nie mają chyba nigdzie w okolicy, sprawdzałem już w kilku sklepach i tylko te które wymieniłem są ok pod względem dopasowania. Może jakieś powyżej 1200zl by jeszcze się znalazły ale droższych nie przymierzalem. Jak to jest z tym włóknem szklanym? Kaski w okolicach tysia już są z niego zrobione, duża różnica między nim a poliwęglanem? Sprzedawca powiedział że włókno szklane przereklamowane, chyba chciał sprzedać to co miał na stanie :?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 01:11:34 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 10:26:47 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
To nie słuchaj tego sprzedawcy... Gdyby włókno szklane było przereklamowane to by nie używali tych materiałów w motorsporcie. Irytuje mnie jak sprzedawcy żeby poprawić sobie sprzedaż pierdolą takie głupoty. Sorry za przeklinanie ale innego słowa nie znalazłem. Kask z włókna niszczy się podczas upadku ale właśnie niszcząc skorupę absorbuje energię, czyli robi to co powinien. Kask z tego samego plastiku co nocnik czyli z termoplastiku po wypadku prawdopodobnie poza rysami na lakierze będzie wyglądał jak nowy bo skorupa odsprezynuje siłę uderzenia. W opinii niektórych ludzi taki drogi kask z włókien które pękają jest nietrwały... Niestety, kask nie ma być trwały tylko bezpieczny. Chyba tylko tam gdzie walenie kaskiem o ziemię jak w motocrossie jest niemal normą, kaski są robione z dozą kompromisu w stronę trwałości. Pooglądaj filmy o kaskach na kanale motosapiens, Krzysztof świetnie wyłuszcza różnice miedzy kaskami.

Co do okularów w nolanie, tam jest reklamowane specjalne wyprofilowanie pod okulary a z doświadczenia powiem Ci ze korekcyjne z "drucianymi" oprawkami wchodzą mi fatalnie, okulary się podnoszą i nie dotykają nosa ale przeciwsloneczne korekcyjne wchodzą bez zająknięcia, więc sporo będzie zależało od samych oprawek. Możesz mieć korekcyjne bezbarwne w oprawkach przypominających te w przeciwsłonecznych i może siądą w kasku jak ulał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 11:51:52 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
Co do okularów w nolanie, tam jest reklamowane specjalne wyprofilowanie pod okulary


w N87 mojej żonki w "standardzie" nie ma miejsca na okulary i może dla tego ci podjeżdżały. tam jest pełna gąbka, ale "nacięta" - musisz po prostu ją wyjąć żeby mieć tunele na oprawki.

dawid13u napisał(a):
Sprzedawca powiedział że włókno szklane przereklamowane

jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie. tak jak sfazowany pisze - kask ma się rozwalić przy glebie - to jego podstawowe zadanie. Dzięki temu ze skorupa pęka a pianka się ugniata cześć energii uderzenia zamiast iść w twój mózg jest tracona właśnie na tę destrukcję - i dla tego po glebie kaski trzeba zmieniać. To czy kask jest włókna szklanego, węglowego czy poliwęglanu "generalnie" nie ma na to wpływu - jeśli ma certyfikat to chłonie odpowiednią ilość energii i kropka, i w tym kontekście włókna rzeczywiście są przereklamowane ale...

no własnie to ALE. Energia potrzebna na zniszczenie danego materiału skorupy jest różna a energia chłonięta przez cały kask jest podobna. Jak to możliwe? Ano rekompensuje to między innymi różna ilość wypełnienia, co skutkuje np. wagą kasku, i tutaj masz różnice między poszczególnymi włóknami, poliwęglanami itp - dla tego droższe kaski są z innych materiałów, są przez to lżejsze, mniejsze, stawiają mniejsze opory itp. Tu kwestia czy dla ciebie warto wydać tę kasę czy nie.

inna sprawa że kupując kasku trzeba po prostu wkładać na głowę kolejne i sprawdzać. całe szczęście nie ma jednego idealnego wzorcowego kryształtu kasków. ma to minus, bo ja np nie jestem w stanie kupić sobie niektórych kasków mimo że bym chciał, bo mam inny kształt czachy i mnie cisną. całe szczęście wiem ze są firmy które robią akurat pod mój kształt głowy i w ich ofertach mogę spokojnie szukać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 17:40:21 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2013-11-03 13:05:03
Posty: 845
Lokalizacja: LPU
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Sprint ST 1050
misiakw napisał(a):
kask ma się rozwalić przy glebie - to jego podstawowe zadanie.

W żadnym wypadku! Jak Cię lubię i szanuję, przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś. Uważasz, że przy uderzeniu skorupa kasku powinna pęknąć? Przerażasz mnie trochę ;).

misiakw napisał(a):
Dzięki temu ze skorupa pęka a pianka się ugniata cześć energii uderzenia zamiast iść w twój mózg jest tracona właśnie na tę destrukcję - i dla tego po glebie kaski trzeba zmieniać.


Nie ma takiej opcji, skorupa nie ma prawa pęknąć. To EPS ma przejąć na siebie energię uderzenia. Jak sobie to wyobrażasz, walisz glebę, słusznie według Ciebie pęka skorupa i co dalej? Trafiasz na pobocze, krawężnik, barierkę czy jakąkolwiek inną przeszkodę i walisz już niechronioną głową? Przy glebie możesz i kilkukrotnie przywalić saganem o nawierzchnię i kask ma Cię przed każdym z tych uderzeń ochronić, pęknięta skorupa na pewno mu w tym nie pomoże.
Arai jest uważany za takiego top of the top producenta kasków, dziwnym trafem, robią oni wszystko, żeby skorupa była jak najbardziej sztywna i wytrzymała mechanicznie. Za to EPS ma kilka różnych twardości, żeby jak najskuteczniej pochłonąć siłę uderzenia.

misiakw napisał(a):
jeśli ma certyfikat to chłonie odpowiednią ilość energii i kropka


Certyfikaty, tak samo EN, DOT, czy uwielbiany przez wszystkich, kompletnie beznadziejny Sharp, z wymaganymi parametrami dla spełnienia wymogów norm, zatrzymały się chyba w latach 70. Trochę lepiej wypada tutaj Snell.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 19:05:02 
Prawie jak Mistrz Europy

Dołączył(a): 2016-05-23 07:52:53
Posty: 500
Lokalizacja: Kraków
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Fazer S2
Ostatnio motobanda wypuściła materiał jak Arai testuje kaski - warto obejrzeć :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 20:48:47 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2016-09-30 10:06:24
Posty: 188
Lokalizacja: WS
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6 Fazer
Mam dla Kolegów ciekawy materiał do zastanowienia. U mnie na wsi był niedawno taki wypadek, potrącenie skuterzysty (kierujący i pasażer).
Tu jest dużo zdjęć
https://www.tygodniksiedlecki.com/t54883-wypadek.na.wiadukcie.na.ul..warszawskiej.htm

Tak wygladał kask jednego z nich. Na odłupanej części skorupy jest naklejka z europejską certyfikacją ECE.R22.05.
Zderzenie było, zgaduję, raczej przy niewielkiej prędkości. Kask wygląda słabo. Ale pacjent przytomny bez widocznych urazów CPU.
Więc kask w tym wypadku spełnił swoją funkcję bardzo dobrze, chociaż przy kolejnym mocniejszym puknięciu raczej niewiele już by pomógł.
Dla mnie trzy konkluzje:
1. nawet jak się jeździ "wolno" to nie oszczędzamy na kasku.
2. to jak kask wygląda "po" nie ma znaczenia, ważny jest stan pacjenta
3. integral zawsze będzie lepszy pod względem bezpieczeństwa niż szczęka/otwarty, jeżeli po pierwszym bęcku kontynujemy podróż w nieznane
Teraz postawcie się na miejscu tego skuterowca. Zakładamy, że mimo przykrej przygody dalej chcecie jeździć. Wasz poprzedni kask zdał egzamin ale... będąc bogatsi o to doświadczenie kupilibyście ten model jeszcze raz?


Załączniki:
kask.jpg [127.68 KiB]
Pobrane 276 razy
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 22:04:35 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Hej, nie chodzi o to żeby kask się rozpadł, tylko zaabsorbował energię. Poprzez pęknięcie nie chodziło mi, ani jak mi się zrozumiało misiakowi o to żeby po uderzeniu kask się otworzył pokazując eps. Włókna szklane czy węglowe są wypełnione pomiędzy masą jak żywica. To wypełnienie pęka przez co pochłania energię ale włókna powinny trzymać skorupę nadal w jednej całości. Efektem będzie powierzchnia ze skruszoną strukturą ale nadal odporna na penetrację. Może nie idealny przykład ale to trochę jak szyba samochodowa czołowa przy zderzeniu z pieszym, uderzona popęka absorbując energię ale powinna niedopuścić do penetracji.

Kask skuterzysty po tej kraksie wygląda masakrycznie, to jest anty przykład jak powinien wyglądać kask po "użyciu" ale jeśli uratował kierownika to chwała mu za to.

Mnóstwo skuterzystów (i niestety część motocyklistów również) jezdzi w starych najtanszych zniszczonych za duzych i nawet nie zapietych na glowie kaskach, to cud jeśli taki kask cokolwiek pomoże. Wystarczy spojrzeć na dostawców jedzenia, jedną ręką zdejmują i zakładają kask bez żadnego wysiłku i szkoda im czasu na jakieś zapinanie pasków. Na filmach czasem widac jak podczas kraksy spadają im kaski od machnięcia głową, jeszcze przed uderzeniem ciałem o ziemię.

Wracając do tematu, arai tez używa włókna węglowego z opatentowanym splotem i żywicą pozwalającymi lepiej rozpraszać energię uderzenia przy cieńszej i lżejszej skorupie i eps.

[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-04 23:04:40 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
glenroy napisał(a):
W żadnym wypadku! Jak Cię lubię i szanuję, przeczytaj jeszcze raz, co napisałeś. Uważasz, że przy uderzeniu skorupa kasku powinna pęknąć? Przerażasz mnie trochę .
[...]
Nie ma takiej opcji, skorupa nie ma prawa pęknąć. To EPS ma przejąć na siebie energię uderzenia. Jak sobie to wyobrażasz, walisz glebę, słusznie według Ciebie pęka skorupa i co dalej? Trafiasz na pobocze, krawężnik, barierkę czy jakąkolwiek inną przeszkodę i walisz już niechronioną głową? Przy glebie możesz i kilkukrotnie przywalić saganem o nawierzchnię i kask ma Cię przed każdym z tych uderzeń ochronić, pęknięta skorupa na pewno mu w tym nie pomoże.
Arai jest uważany za takiego top of the top producenta kasków, dziwnym trafem, robią oni wszystko, żeby skorupa była jak najbardziej sztywna i wytrzymała mechanicznie. Za to EPS ma kilka różnych twardości, żeby jak najskuteczniej pochłonąć siłę uderzenia.

Zgadzam się z tobą, miałem na myśli pewne uproszczenie o którym pisał sfazowany, polegające na tym że jeśli po glebie widzisz pęknięcia na lakierze, to nie znaczy że kask był gówniany, znaczy tylko że jego wewnętrzna struktura ucierpiała, a on sam się odkształcił przyjmując energię. Tak, skorupy robi się twarde - po pierwsze, głównie po to żebyś uderzając "punktowo" np w krawężnik przełożył to uderzenie na jak największą powierzchnię pianki, a po drugie - żeby przy szlifie pianka nie starła się za szybko. Myślę też że są jeszcze inne powody których mogłem nie wspomnieć - nie jestem specem od fizyki ani od produkcji kasków.

glenroy napisał(a):
Certyfikaty, tak samo EN, DOT, czy uwielbiany przez wszystkich, kompletnie beznadziejny Sharp, z wymaganymi parametrami dla spełnienia wymogów norm, zatrzymały się chyba w latach 70. Trochę lepiej wypada tutaj Snell.

znów się zgadzam z tym że norma mówi tylko o pochłonięciu odpowiedniej ilości energii i niewiele więcej. Są kaski które pochłaniają tylko tyle co norma, a są takie co znacznie więcej. Chodziło mi o pewnego rodzaju porównanie - kaski są różne, pod względem konstrukcji, materiałów, kształtów itp, natomiast jedno jest pewne - certyfikat mówi o tym że określoną normą minimalną ilość energii chłoną - a może i więcej. Nie psioczyłbym jednak tak na normy - jako konsument nie masz komfortu testowania kasku - nie masz budżetu i sprzętu na to. Możesz opierać się na wynikach podawanych przez producenta - ale wiadomo że ten postara się z powodów marketingowych wyciągnąć je ile się da. Możesz też polegać na testach mediów - tylko znów, media mają to do siebie że żyją z reklam i nigdy nie wiesz ile w tym prawdy. tak na szybkie myślenie - znasz sytuację w której media skrajnie skrytykowały producenta? nie, zawsze jak wytykają wady to i zwracają uwagę na zalety - bo zazwyczaj nie mają komfortu tego, że mogą zraziś do siebie producenta/importera. Możesz opierać się na opiniach z internetu (w tym youtube) ale znów - nigdy tak na prawdę nie wiesz po pierwsze jak zaawansowaną wiedzę ma to źródło, jak rzetelnie dokonało testów oraz - jak w przypadku mediów - czy czasem ktoś go nie dotował.
I tu zostaje nam ostatnie źródło - normy które jakiś ustawodawca ustalił - bez patrzenia na określonych producentów, jasno mówiące JAK badać i CO badać - nie zależnie od producenta procedura jest ta sama. Ok, nie nadążają z rozwojem technologii, ale jedno jest pewne - norma/certyfikat określa kryteria oceny i masz pewność że element który ją spełnia, spełnia pewne minimalne wymagania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-05 09:29:16 
Wcale nie jestem uzależniony od forum

Dołączył(a): 2019-10-01 16:23:53
Posty: 1068
Lokalizacja: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: F800GS
zobaczcie to był ten kask
https://allegro.pl/oferta/kask-otwarty- ... 7893121912

chyba nie ma co komentować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-05 11:21:35 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2018-01-02 13:54:29
Posty: 174
Lokalizacja: Jelenia Góra
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: fz6 s2
misiakw napisał(a):
Myślę też że są jeszcze inne powody których mogłem nie wspomnieć - nie jestem specem od fizyki ani od produkcji kasków.

Jakiś czas temu chłopaki z motobandy dodali filmik na youtube w którym pokazują jak testuje się kaski Arai - których skorupa jest niesamowicie twarda, sztywna i się tak łatwo nie odkształca.
na wykładzie pokazany był m.in film z wypadku Josha Wainwrighta w oultonpark z 2012r w którym inny zawodnik przejechał mu po głowie rozpędzonym motocyklem zaraz po tym jak przekoziołkował kilkanaście metrów uderzając głową o asfalt.
Tutaj macie link od minuty w którym łysy mówi oraz pokazuje fragment ze zdarzenia.
https://youtu.be/Dl1LzagNOOw?t=212

Lepiej kupować kaski których skorupa jest na prawdę twarda.
Głowę mamy jedną, lepiej chronić ją jak najlepiej.
Gdyby podczas wypadku Josh miał kask ze skorupą mniej wytrzymałą na zgniatanie, jego głowa zachowała by się jak w imadle. A to daje to myślenia.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-06 18:32:15 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Arai świetne kaski, skorupa faktycznie bardzo twarda, plastiki jednak są kiepskiej jakości, cały ten system wymiany i mocowania szyby jest co najmniej słaby, drogie wizjery.

Kask trzeba mierzyć to jest najważniejsze, a z czego skorupa to myślę, że każda renomowanego producenta będzie dobra do ruchu ulicznego.

Ostatnio kask kupowałem 4 lata temu i szczerze to większość modeli na półkach to nic specjalnego za duże pieniądze, nie wiem jak jest teraz.
Z wszystkich mierzonych i macanych modeli tylko najdroższe modele firm jak X-lite, Bell, Schuberth i może jeszcze Shark odstawały jakością wykonania, reszta mniej lub bardziej taka sobie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-06 20:49:28 
Pryszczaty jeździec

Dołączył(a): 2020-02-03 11:37:59
Posty: 69
Lokalizacja: Częstochowa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: FZ6-SA
No właśnie wyeliminowalem inne kaski, pozostał mi shark Spartan i airoh st501. Cena podobna, oba z kompozytu, shark ma fajniejszą blendę ale podobno szybciej się zużywa wyściółka... I teraz to już się nie zdecyduje :x


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-06 23:29:32 
Mistrz Polski

Dołączył(a): 2014-12-18 22:28:32
Posty: 496
Płeć: Mężczyzna
Widzę, że oba kaski mają najlepsze możliwe zapięcie DD. To na duży plus.

Wybierz ten, który lepiej leży na głowie i lub bardziej podoba się malowanie.

Miałem kask Shark, z którego nie byłem zadowolony, poza tym później firma zaliczyła ogromną wtopę z pękającymi skorupami w bodajże modelu skwal czy jakoś tak, więc tak słabo trochę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-07 01:03:18 
Legenda forum

Dołączył(a): 2018-08-01 19:28:01
Posty: 2284
Lokalizacja: Warszawa
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: XV250 R1200GS CBF600
Jeśli oba są tak podobne to wybierz ten który jest wygodniejszy i ma większe pole widzenia.

Co do wygody to wypełnienie szybko (po parunastu godzinach jeżdżenia) zaczyna układać się do kształtu głowy i jeśli na początku jest akurat to później będzie za luźny. Najlepiej jeśli na początku jest nieco ciasny szczególnie w okolicach policzków i rzuchwy (ale bez uwierających punktów ucisku i przygryzania policzków) żeby po ułożeniu się gąbek kask dalej zostawał na swoim miejscu przy wybojach i naporze wiatru. Tego w sklepach często nie mówią i kupa ludzi jeździ w za luźnych kaskach. Żeby to ocenić spróbuj przekręcić kask na głowie na boki, jeśli jest ok to przy próbie z użyciem większej siły nie powinieneś móc obrócić go z przesunięciem na skórze, po puszczeniu ma wrócić na miejsce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kask
PostNapisane: 2020-03-07 12:19:28 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3805
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
sfazowany napisał(a):
to wypełnienie szybko (po parunastu godzinach jeżdżenia) zaczyna układać się do kształtu głowy

sfazowany napisał(a):
Najlepiej jeśli na początku jest nieco ciasny szczególnie w okolicach policzków i rzuchwy


tu właśnie warto zaznaczyć że "wypełnienie" czyli EPS się nie ugniecie, więc jesli gniecie w sklepie, będzie gniotło non stop. ugniata sie natomiast wyściółka tam gdzie masz gąbkę. Zawsze to zaznaczam jak widze że ktoś mów że "kask się ułoży" bo spotkałem wielu ludzi którym sprzedawca w sklepie tak powiedział i teraz męczą sie z kaskiem który ciśnie w czoło/potylicę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1724 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99 ... 115  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org