Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2013-09-22 23:44:36 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Lewa Wszystkim,

Zrobiłem sobie kufry i się sprawdziły, więc podzielę się patentem, może trafi się jeszcze jeden taki oszczędny jak ja ;)

Krok po kroku wyjaśnię w poniższym opisie konstrukcję i sposób wykonania.

Kufry były tak zaprojektowane by jeden zmieścił 2 kaski i spodnie, a drugi spodnie, 2 kurtki i buty ;) czyli każdy po 60l. Łączna pojemność jest równie imponująca co gabaryty. Ale w mojej podróży przydały się niesamowicie, spakowaliśmy w nie cały sprzęt do wspinaczki w skałkach i wejścia na Mount Blanc.

Ściany zrobione z blachy stalowej 0,5 (lepsza była by trochę grubsza z amelinium)
Krawędzie - kątownik aluminiowy 10x10x1,2
Wszystko łączone na nity i uszczelniane silikonem akrylowym.

Potrzebne materiały:
-arkusz blachy 200x100
-kątownik aluminiowy, 5 kątowników po 2m
-płaskownik aluminiowy 1,5m
-nity, DUŻO - mi zeszło 608
-farba podkładowa + na wierzch jakaś, ew. dodatkowo lakier
-8x śruba M4 do zamków +nakrętki
-2 zamki na klucz
-8x śruba M5 do mocowania kufrów do stelaża i stelaża do ramy +nakrętki i podkładki szerokie i kontrujące
-silikon akrylowy
-jakieś pręty stalowe ze szrotu na stelaż
-jakiś kawałek kątownika aluminiowego, jakieś resztki drewniane - przydadzą się w konstrukcji zamków
-zawiasy 4 szt.

A więc tak:

-Arkusz blachy 0,5~0,6 mm. Wyrysowuje na nim ściany prostopadłościennych kufrów o wymiarach 25x52x46cm
[ img ]
[ img ]
[ img ]

-Kątowniki aluminiowe przycinamy na długość o 2-3mm większą niż krawędź na której mają się znajdować
[ img ]


-Tak to mniej więcej będzie wyglądało:
[ img ]


-Końcówki kątowników przycinamy pod kątem 45st., a potem wiercimy dziury na nity.
[ img ]
[ img ]
[ img ]


-W tym czasie można pomalować wycięte ściany
[ img ]
[ img ]
[ img ]


-Potem możemy przystąpić do nudnego jak flaki z olejem nitowania wszystkiego do kupy, górną płytę przynitujemy dopiero później.
[ img ]
[ img ]
[ img ]


-Gdy już mamy gotowe 2 pudła ścinamy górę, która będzie zamknięciem. Ja zciąłem 6,5 cm
[ img ]
[ img ]


-A tu dodatkowe usztywnienie:
[ img ]


-Montujemy zawiasy:
[ img ]


-Dodatkowo warto przyczepić takie płaskowniki, ułatwiają zamykanie i chronią przed deszczem
[ img ]
[ img ]


-Kupione zamki trzeba bardzo precyzyjnie wmontować
[ img ]
[ img ]
[ img ]

by zamontować już sam zamek zrobiłem taki szablon, który zresztą później użyłem jako dystans
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
zaznaczam jeszcze raz ze trzeba dużo precyzji bo inaczej można się pochlastać.


Później warto wszystkie narożniki od środka potraktować silikonem, bardzo skutecznie obroni nasze bagaże przed deszczem.

Jeśli chodzi o stelaż to zamocowałem go w 4 punktach: w miejscu podnóżków (podnóżki wymontowałem), i w dwóch punktach do ramy (pod uchwytami pasażera, ramę przewierciłem na wylot by na stałe zostawić tam śruby M5.

Przed gięciem grubych prętów zrobiłem model stelażu z drutu, by na pewno wszystko się zgadzało.
[ img ]


Ze stelażu wychodzą po 2 pręty pod każdy kufer i one się na nich opierają.
Każdy kufer jest przymocowany 3 śrubami M5 do prętów pod kuframi i do pręta pionowego idącego od mocowania przy podnóżku do mocowania przy uchwycie pasażera.

Efekt końcowy:

[ img ]
[ img ]
[ img ]

[ img ]


Całość przetestowana w warunkach laboratoryjnych:
[ img ]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Kufry - zrób to sam
PostNapisane: 2013-09-22 23:44:36 
admin ręczy i poleca:)

Dołączył(a):2011-10-03
Posty: 714
Lokalizacja: Polska

PostNapisane: 2013-09-23 09:06:32 
Prawie jak Mistrz Świata

Dołączył(a): 2011-07-12 09:40:11
Posty: 948
Lokalizacja: wawa
Płeć: Mężczyzna
Telefon: 512 386 jedensześć5
Obecne moto: nowe
śmisznie kocik wygląda z kuframi rodem z gsa;p

ogolnie fajny efekt, ile waży 1 kufer mniej więcej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-23 10:00:04 
Zamykacz opon

Dołączył(a): 2010-01-23 19:01:13
Posty: 216
Lokalizacja: Dęblin
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: Yamaha Fz6
robota i wykonanie ok ale czepianie tego do motocykla typu kot i jazda z tym to jakieś sado maso a ostatnie foto potwierdza że jazda takim wielbłądem łatwa nie jest :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-23 10:19:29 
Legenda forum

Dołączył(a): 2011-02-15 15:47:22
Posty: 3806
Lokalizacja: 3miasto
Płeć: Pół człowiek pół muffin
Obecne moto: tiger 800
zastanawiam się czy przy produkcji (tak na przyszłość) nie lepiej było jednak "zćiąć" dolne, zewnętrzne krawędzie? obawiałbym się że przy niższym wejściu w zakręt (a po załadowaniu dupa troszke przysiada) nie doszło by do przytarcia kufrem i podniesienia tylnego koła...

no i nie dało się zamontować kufrów mniej inwazyjnie niż wiercić ramę? ale poza tym pomysł świetny, wykonanie spoko... ciekawie wygląda taki kufer z takim moto :P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-09-23 10:32:09 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Thundercat jest niesamowitym motocyklem - sprawdza się i na torze i jako turysta, i w mieście...a w terenie już nie :P wiem co mówię.
Gdyby mnie było stać - pewnie, że bym kupił sobie jakiegoś GS'a, a najchętniej Triumpha Tiger Explorera. Ale wtedy też nie poświęcał bym 5 dni na zrobienie kufrów po taniości ;) tylko kupił gotowe.
A o tym, że Tcat to świetna maszyna na dalekie wyprawy zapewniam. Na swoją obronę podam, że spalał mi poniżej 4,5l /100. Siedziało się na nim bardzo wygodnie, po 400 km dziennie, 4 dni pod rząd. I jest bardzo ładowny.

Kufry można wykonać w wersji dużo mniejszej :) ja jednak potrzebowałem co najmniej tych 120l.. a to sporo nawet jak na kufry ;)
Ale teraz mogę jechać nawet na koniec świata ;D
Pewne jest to, że były ze 4 razy tańsze niż taki zestaw ze sklepu.

Na zakrętach nie zdarzyło mi się przytrzeć. A na serpentynach bywało nawet i średnie pochylenie. Mocniejszego nie ryzykowałem.



@ aha i kufer waży 5kg. Było by lepiej gdybym ścianki zrobił z aluminium. Ale o tym, że ojciec ma niepotrzebny arkusz aluminium dowiedziałem się oczywiście po fakcie, bo wcześniej myślał że to blacha cynkowa :evil:


Oczywiście, że można było zrobić to mniej inwazyjnie: po prostu wykombinować jakieś mocowanie to tylnych zaczepów. Ale rama w tamtym miejscu jest chyba najmniej potrzebna, bo to jest w miejscu gdzie nie ma już ciężaru pasażera, więc już dałem se spokój i zrobiłem solidne mocowanie do ramy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-06 10:24:42 
Mistrz prostej

Dołączył(a): 2012-04-28 20:54:27
Posty: 125
Lokalizacja: Turek
Płeć: Mężczyzna
Telefon: posiadam;)
Obecne moto: FZS 600 03r
Mi ogólnie się efekt podoba. Na ostatnim zlocie przyglądałem się kufrom na GS'ie i zastanawiałem się czy byłoby dużo pracy przy wykonaniu ich samemu. Już wiem, że jest sporo. Sądzisz, że jest potrzeba zakrycia nitów od wewnątrz, żeby uniknąć podarcia ciuchów przy wyciąganiu i itp?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-06 21:04:13 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
Tych w narożnikach nie trzeba. Za to te co idą wzdłuż tej listwy usztywniającej można by czymś osłonić. Ale przyznam, że nie zahaczyłem ani razu.
Jak się zastosuje nity odpowiednio krótkie to powinno być ok :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-15 00:09:15 
Niemowlak

Dołączył(a): 2009-10-05 23:17:31
Posty: 35
Lokalizacja: Szczecin
Płeć: Mężczyzna
Dobra robota. A jak rozwiązałeś kwestię mocowania kufra do stelaża? Na stałe jest dokręcany czy jest możliwość swobodnego zdjęcia zapakowanego kufra?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2013-10-15 17:56:07 
Pierwszy wydech regionu

Dołączył(a): 2012-02-23 16:33:37
Posty: 376
Lokalizacja: 3miasto / Kołobrzeg
Płeć: Mężczyzna
Obecne moto: VFR 800 Vtec
[ img ]
Mam nadzieję, że wszystko jasne ;]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Administracja forum: admin@motocykl.org