Forum Yamaha Fazer, Yamaha Thundercat
http://www.motocykl.org/

Wymiana Napędu
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=1604
Strona 2 z 3

Autor:  MR POTATO [ 2011-06-13 22:18:17 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Ja dzis wymienilem naped sam pod domem. Łancuch DID 520VX 118 ogniw i zebatki Sunstar 16/45 (oryginalnie sa 16/46 ale innych nie bylo na biegu). Jako ze nie mam zadnej zakuwarki, a nie chcialem tego robic punktakiem poprosilem aby zakuli mi go w sklepie ( łańcuch jest oryginalnie nie zakuty, przynajmniej D.I.D.). Wymiana jest bajecznie prosta w FZ6 i nawet nie trzeba sciagac calego wahacza, ja go odkrecilem i zukosowalem tak zeby lancuch wyszedl, troche uwiera tam katalizator (jesli ktos go jeszcze tam ma) ale obylo sie bez rozkrecania wydechu. Wazne aby to wszystko w miare wyczyscic. Tak na marginesie powiem, zeby uwazac na ten smar ktory jest fabrycznie na lancuchu, bo lubi pochlapac oponke i jest potem lekcja driftu:) Calosc zajela mi 2,5 godziny, w tym wymiana napedu, 2 herbaty, 8 petów i kilka donioslych kur...w. Strat w ludziach nie bylo :)




Robgie napisał(a):
Pytanko takie mam czy łańcuchy zawsze są z zapinką czy są też fabrycznie zakute dokładnie do danego modelu? no i jesli ktos wie sprawdził itp jakiego nie kupować to też mile widziane info. generalnie przymierzam sie do DID



Zapinka jest chyba troche za slaba do 100 koni, chyba lepiej bedzie go zakuc...

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-06-13 23:01:45 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

MR POTATO napisał(a):
Zapinka jest chyba troche za slaba do 100 koni, chyba lepiej bedzie go zakuc...

Z całym szacunkiem, ale wg mnie- bzdura. DID na pewno dobrze wie do czego się te łańcuchy zakłada, gdyby zapinki były za słabe (i to do 100KM? co to dzisiaj jest 100KM jak niektóre sprzęty mają to x2?) to na pewno by ich nie sprzedawali, przecież nikt by nie ryzykował renomy takiej firmy z powodu głupich zapinek...

Autor:  MR POTATO [ 2011-06-13 23:15:51 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

wojtek_lbn napisał(a):
MR POTATO napisał(a):
Zapinka jest chyba troche za slaba do 100 koni, chyba lepiej bedzie go zakuc...

Z całym szacunkiem, ale wg mnie- bzdura. DID na pewno dobrze wie do czego się te łańcuchy zakłada, gdyby zapinki były za słabe (i to do 100KM? co to dzisiaj jest 100KM jak niektóre sprzęty mają to x2?) to na pewno by ich nie sprzedawali, przecież nikt by nie ryzykował renomy takiej firmy z powodu głupich zapinek...


Ja wyrazilem swoja opinie. Osobiscie czuje sie pewniej jak mam zakuty, to ze takie rozwiazanie jest pewniejsze nie podlega watpliwosci, ale moze i zapinka trzyma, ja napewno tego nie przetestuje.

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-06-14 09:22:46 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

a to już jest druga strona medalu ;) ja nie sądze żeby zapinki były bardziej niebezpieczne, ale sam też wziąłbym zakuty na stałe mając wybór

Autor:  rhazz [ 2011-06-14 23:39:30 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Pamiętam, że jak wymieniałem napęd to wszystko szło jak po maśle :D Do momentu zakucia łańcucha oczywiście bez zakuwarki :D Całość zajęła nam 1h, a walka z zapinką kolejne 2 :D Niczym się tego g***a nie dało zacisnąć. Dopiero takie małe mobilne imadło, do niego obie części łańcucha, zapinka na górę i dwie dupne żabki takie do odkręcania rur :D
Patent jak z bajki o sąsiadach, ale nam przynajmniej się udało!
A ile było przy tym przeklinania i kulania się po ziemi to jest nawet nie do opisania :D

Autor:  Kudłaty [ 2011-06-15 09:35:32 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Mi zakucie zajęło 5 min - młotek, punktak o dość szerokim zakończeniu, kowadełko (z kawałka szyny). Łańcuch na motocyklu, kowadełko dostawione do łańcucha, kilka razy młoteczkiem i voila! Trzeba to robić z czuciem, żeby nie przesadzić i łańcuch dalej się zginał, ale to żadna straszna robota.

Autor:  blaz [ 2011-09-27 16:23:13 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

MR POTATO napisał(a):
Wymiana jest bajecznie prosta w FZ6 i nawet nie trzeba sciagac calego wahacza



To w jakiś moto trzeba ściągać wahacz do wymiany napędu? :mrgreen:

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-09-27 18:50:40 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

blaz
tak, chociażby w Thundercacie, bo jakbyś doczytał to wiedziałbyś że chodzi o założenie zakutego już wcześniej łańcucha zamiast zakuwania go na moto :P

Autor:  blaz [ 2011-09-27 19:13:08 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Doczytałem wszystko, chodziło mi tylko o samo stwierdzenie które brzmi dla mnie troszkę dziwnie :roll:

No ale jak zakuwa się łańcuch przed założeniem na moto no to rzeczywiście trzeba wahacz rozkręcać, z tym się zgadzam :P

Autor:  specjal [ 2011-09-27 21:24:48 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Polecam zakuwanie łańcucha, w poprzednim moto zgubiłem zabezpieczenie od zapinki. To znaczy zapinka jest dobra,
ale tylko po to żeby kawałek podjechać do jakiegoś warsztatu który posiada zakuwarkę. Tak zrobiłem i nic mnie to
nie kosztowało. Wymiana napędu jest banalnie prosta, jedynym problemem jest wyczyszczenie komory zebatki
zdawczej gdzie wiadomo co siedzi.. i ewentualnie odkręcenie tejże zębatki. Z dokręceniem też może być
mały kłopot bo dokręcająć nakrętkę "kręci się silnikiem" i najlepiej jak ktoś siądzie na moto i trzyma hamulce.
Nie chcialo by mi się rozkręcać wahacza żeby założył łańcuch, ale jak ktoś lubi to czemu nie :)

Autor:  Lish [ 2011-09-27 22:05:01 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

wprawdzie mam fazera, ale mam pytanie odnośnie łańcucha. Spotkałem się z indeksem 520, 530. To jest szerokość łańcucha, czy grupość? Jaka jest tolerancja?

Autor:  Luterq [ 2011-09-28 17:15:09 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Lish napisał(a):
To jest szerokość łańcucha, czy grupość? Jaka jest tolerancja?


i szerokość i grubość, 530 jest znacznie masywniejszy, odległość między ogniwami jest chyba identyczna, ale elementy raczej nie są zamienne.

Autor:  Lish [ 2011-09-28 22:22:23 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

nie chodzi mi o części zamienne, poprostu spotkałem się i z 530 i 520 montowanymi do tej samen maszyny, chociaż np. 530 jest fabrycznie...

Autor:  wojtek_lbn [ 2011-09-29 17:59:41 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Często zestawy do danego moto są dostępne na łańcuch 520 i 530. Różnica jest w wymiarach i wytrzymałości łańcucha i o ile w 50-60 konnym moto możesz bez obaw sobie założyć 520, to w 100 konnym znacznie lepszym wyborem będzie 530, bo po prostu sporo dłużej pojeździ ;)

Autor:  abkub1986 [ 2015-05-12 13:11:31 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Witam koledzy.
Ja mam pytanko co do napedu do kota firmy UNIBEAR
Przykladowa aukcja
http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-yzf- ... 50930.html
lub
http://allegro.pl/zestaw-naped-owy-yzf- ... 50910.html

Czy firma unibear jest dobra? czytalem duzo opinni i praktycznie wszystkie sa na ok do polecenia.
Wiadomo ze kazdy by chcial dida ale wycena w sklepie mnie wyszla 500pln :/ troche za duzo a unibear caly zestaw jest za 270-300zł
Moim kotem jezdze w miare dynamicznie i czesto stawiam na kolo czy unibear da rade na takie zabawy?
No i ktore lepsze xring czy oring?

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/