Forum Yamaha Fazer, Yamaha Thundercat
http://www.motocykl.org/

Wymiana Napędu
http://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=1604
Strona 1 z 3

Autor:  Robgie [ 2009-01-11 21:38:18 ]
Tytuł:  Wymiana Napędu

Pytanko takie mam czy łańcuchy zawsze są z zapinką czy są też fabrycznie zakute dokładnie do danego modelu? no i jesli ktos wie sprawdził itp jakiego nie kupować to też mile widziane info. generalnie przymierzam sie do DID

Autor:  kocmanek [ 2009-01-11 21:53:48 ]
Tytuł: 

I tak zrób. podobno jest to jedna z najpopularniejszych firm produkujących napędy. Są jeszcze rodzaje napędów (pozłacany, wzmocniony itd.) nie wiem czym się różnią ja kupiłem ten drugi od dołu (najtańszy wzmacniany)
Z tego co wiem na kocie łańcuch jest zakuty i trzeba go mechanicznie rozkuć. Pewnie i nowy też będzie musiał być zakuwany. To są tylko moje wywody ale może nich wypowiedzą się jeszcze inni.

Autor:  kamilyzf [ 2009-01-11 22:08:08 ]
Tytuł: 

w grudniu wymieniałem napęd i założyłem RK 530 o-ringowy i w opakowaniu był rozkuty, z tego co pamiętam to chyba DID-y są od razu zakuwane.

Autor:  Robgie [ 2009-01-11 22:14:29 ]
Tytuł: 

no ja w xj wymieniałem na did i nie był zakuwany miał normalnie spinkę co mnie zdziwiło trochę i sie właśnie teraz zastanawiam czy do sporta tez sa zapinki czy może jednak powinny byc zakuwane?

Autor:  kamilyzf [ 2009-01-11 22:18:20 ]
Tytuł: 

w opakowaniu miałem i zapinkę i zakuwkę (nie wiem czy tak się nazywa :D) Łańcuch zakułem bo 100KM to sporo

Autor:  jojo [ 2009-01-11 23:46:28 ]
Tytuł: 

I tu do tematu moje pytanko,mam na wachaczu ustawione naciąg łańcucha dokladnie w połowie regulacji (czyli rozumię że jeszcze łańcucha dni nie są policzone) coś mi żęcholi w łańcuchu,co prawda już dawno nie smarowałem go bo jest zima i tylko moim kotkiem czasem po swojej ulicy pomalutku bez kasku go pokulam,i właśnie dlatego że bez kasku to słyszę że coś żęcholi.Czy jak go trochę podciągne powinno się to stracić czy może już powienienem myśleć o nowym napędzie?

Autor:  matoshiba [ 2009-01-12 00:18:16 ]
Tytuł: 

jojo napisał(a):
oś mi żęcholi w łańcuchu,

Wyczyśc go nafta albo specjalnym sprejem , jesli masz czas to także przy zebatce zdawczej tam się syfu zawsze nazbiera porządnie nasmaruj i naciągnij.Nie wiem ile powinno być w Kocie ale w gs miałem ok 2,5 cm od wahacza . jak masz zbyt luxny łańcuch to szybciej poprostu sobie wyrobisz i zebatki i sam łańcuch.
Cytuj:
nie wiem czym się różnią

Kolega (HORNET) miał zwykły ja miałem hiper- wzmacniany-głupia nazwa (CBR) sprzety o podobnej moty jeźdizlismy zawsze razem od musiał naciągac co ok 500 km ja co jakies 1500-2000 km jak dlamnie to lepiej wydać te 200 zł wiecej a miec zestaw który pozwoli na dłuższa i miej kłopotliwa eksploatacje
Robgie napisał(a):
nie był zakuwany miał normalnie spinkę

Przy sprzętach o tej mocy powinien być zakuwany wg mnie spinka była dodana jako element zapasowy( używany w trasie gdy nie daj Boze pęknie łańcuch) a nie jako służący do połączenia wymienianego łańcucha.

Autor:  jojo [ 2009-01-12 00:25:40 ]
Tytuł: 

w ogóle to muszę poszukać tematu odnośnie prawidłowiego naciągu łańcucha w kocie bo może mam zaluźny i dlatego żęcholi,choć jak pamiętam to ten temat nie do końca był wiarygodny bo jedni twierdzili że napęd sprawdza się gdy moto stoi na stopce a drudzy jak się usiądzie na motor,zupełnie tak samo jak w temacie że jedni twierdzą że olej powinno się sprawdzać gdy motor na stopce stoi a drudzy gdy motor jest w pionie tak więc nie wiadomo co myśleć bo jedni mówią to a drudzy to-zdania podzielone

Autor:  matoshiba [ 2009-01-12 00:32:50 ]
Tytuł: 

jojo napisał(a):
olej powinno się sprawdzać gdy motor na stopce

Olej zawsze sprawdza się w pionie .


jojo napisał(a):
bo jedni twierdzili że napęd sprawdza się gdy moto stoi na stopce a drudzy jak się usiądzie na motor

A jaka to różnica ?( odległość Zębatki zdawczej od tylniej nie zmienia sie wraz z obciążeniem motocykla) Chyba jedynie w wygodzie bojak moto jest na stopce to możesz zobaczyć jak wygląda naciąg łańcucha a z pozycji kierowcy to cięzko widac najwyżej ręką można ' pomacać " czy nie jest za lużny.

Autor:  thundercat_98 [ 2009-01-12 00:39:48 ]
Tytuł: 

jest różnica w naciągu łańcucha gdy siedzisz na moto lub gdy stoi na stopce. poproś kogoś niech Ci usiądzie na moto i zobaczysz że ciężar dopina luz na łancuchu.

Autor:  matoshiba [ 2009-01-12 00:51:02 ]
Tytuł: 

thundercat_98 napisał(a):
jest różnica w naciągu łańcucha gdy siedzisz na moto lub gdy stoi na stopce. poproś kogoś niech Ci usiądzie na moto i zobaczysz że ciężar dopina luz na łancuchu.

Z tym się zgadzam . Ale popatrz że każdy producent podaje max i min luz łańcucha przy prawidłowym naciągu bez obciążenia motocykla , po prostu te parametry naciągu które podaje uwzględniają już późniejszy ciężar motocyklistów.
Nie wiem jak jest w Kocie czy wahacz jest przymocowany do ramy czy do ramy ale poprzez silnik ale powinien być w linii z zebatką zdawczą naturalnie jest jakiś margines na przesunięcia ale nie wielki.i jest on tylko po to by jak napisał Kolega thundercat_98 w czasie obciążenia motocykla łańcuch był mocniej naciągnięty a przy jeździe pojedynczej słabiej .Wiadomo moto 200 kg kierowca ok80 pasażer 80 daje 360 kg przy takiej masie łańcuch musi byc mocniej napięty niż przy jeździe 280kg. Moze zawile to wyjaśniłem ale mam nadzieje że zrozumiecie ten bałagan w moich słowach :D

Autor:  Robgie [ 2009-01-12 10:34:20 ]
Tytuł: 

nie dlatego sa różnice bo ktoś więcej waży (pośrednio tak) . Różnice w naciągu sa dlatego że punkt mocowania wahacza nie jest w osi obrotu zębatki przedniej i przez to są różnice podczas wychylania sie wahacza trochę się to zmienia. ale są tak zrobione żeby ten efekt zminimalizować.

Autor:  jojo [ 2009-01-12 15:35:06 ]
Tytuł: 

Robgie napisał(a):
nie dlatego sa różnice bo ktoś więcej waży (pośrednio tak) . Różnice w naciągu sa dlatego że punkt mocowania wahacza nie jest w osi obrotu zębatki przedniej i przez to są różnice podczas wychylania sie wahacza trochę się to zmienia. ale są tak zrobione żeby ten efekt zminimalizować.

Zgadzam się z kolegą tylko wtedy gdy wachacz mocowany by był w jednej osi z osią przedniej zębatki to wtedy nie było by różnicy w naciągu łańcucha motocykla dociążonego lub nie ale niestety tak nie jest więc róznice są ja moto stoi na stopce lub się na niego usiądzie

Autor:  Kando [ 2011-06-13 20:06:58 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

Jaki moment dokręcenia jest na tylnej zębatce (chodzi o te 6 nakrętek)?

Autor:  Wojt@s [ 2011-06-13 20:35:28 ]
Tytuł:  Re: Wymiana Napędu

60NM

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/