Forum Motocykli Yamaha
https://www.motocykl.org/

potrzebny fachowiec
https://www.motocykl.org/viewtopic.php?f=3&t=164
Strona 1 z 1

Autor:  korba [ 2006-05-24 15:41:20 ]
Tytuł:  potrzebny fachowiec

witam.

trzy tygodnie temu kupiłem thundercata z 2003r. moto miał jakąś przewrotkę, jest trochę podszykowany, ale mam wątpliwości co do kilku rzeczy. chciałbym, aby ktoś kto ma taki motor i zna go od podszewki - zerknął fachowym okiem. Mieszkam w warszawie, conajmniej raz na dwa tygodnie lece do elbląga i z powrotem, więc pewnie są okazje żeby się spotkać. proszę o kontakt. pozdro. jacek korba

Autor:  Groszek [ 2006-05-24 20:20:54 ]
Tytuł: 

ja wzrokowo nie pomogę, bo w wawie nie bywam, a przez elbląd przejeżdżam czasem tylko, ale może podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami, może foty jakieś. Może zanim uda Ci się pojechać do fachowca my coś podpowiemy, porównamy jak jest w naszych sprzętach.
Powodzenia i głowa do góry :)

Autor:  Mr.Jack [ 2006-05-24 21:22:59 ]
Tytuł: 

korba, zadzwon do mnie - 501 372 278 to sie umowimy
mieszkam blisko pod wawa, moge podjechac

Autor:  pj [ 2006-05-25 16:44:17 ]
Tytuł: 

Tez chetnie sie pojawie. Tcat To moje 5. moto. Troszke tez juz w nim grzebalem. Chetnie porownam stany techniczne. Podajcie termin i miejsce - powinienem sie pojawic.

PJ

Autor:  korba [ 2006-06-03 12:12:58 ]
Tytuł: 

dzięki Panowie za dobre chęci. moto został w elblągu (pogoda), ale za tydzien po weekendzie będę miał go już w wawie(12.06) i ciesze sie, że będziemy mogli się spotkać. moje obawy budzi przednie zawieszenie. jest zbyt miękkie, podczas bardziej ostrego hamowania(zwłaszcza we dwoje) - dobija. zapewne ma to przełożenie na jazdę po nierównościach, mam wrażenie, że zawieszenie zbyt łatwo się ugina, moto jeździ nie stabilnie a śruby regulujące napięcie sprężyn(klucz 17) są niemal wkręcone do konca. druga sprawa ułożenie półek względem siebie. ktoś na forum miał ten problem, jeździł z lekko skrzywioną kierownicą, jednak do konca nie rozumiem jak rozwiązał ten problem. u mnie górna półka minimalnie skręca w lewo i wkurza mnie to, wymagam absolutnej symetrii i liczę że lagi proste.(zrobiłem 3 tysie i suche bynajmniej). będę się odzywał za tydzień. pozdro. korba

Autor:  pj [ 2006-06-03 19:24:12 ]
Tytuł: 

Ja mialem ten problem i go rozwiazalem. Topic 'kierownica'. Ale to zalezy od kilku czynnikow.

W przednim zawieszeniu masz 3 elementy ktore regolujesz. Wg. mnie najlepsze efekty na polskie drogi daje ustawienie wszystkich 3 na 'standart fabryczny'. Nawet polecalbym po zakupie taka operacje - u mnie jedna laga miala inne ustawienia twardosci niz druga.

PJ

Autor:  korba [ 2006-06-04 12:24:37 ]
Tytuł: 

zła wiadomość: wyciągnąłem wczoraj od gościa, który sprowadził moje moto z USA, że jedna laga była prostowana - chyba prawa :( - wiadomo juz czemu półka lekko krzywa...
lipa, bo podobno nie prostuje sie takich rzeczy - a i psycha inna, bo nie jest 100%oryginał... czy jest opcja aby sprawdzić co i jak z lagami? niby prostowana laga zaraz zaczyna sie pocić - u mnie sucho po 3tkm...
pomocy.

Autor:  defull [ 2006-06-04 13:19:34 ]
Tytuł: 

oczywiście wszystko da sie zmierzyć
lagi na stół szlifierski i obracając dokładnie oglądać czy nie ma jakiegos przeswitu
mozna takze lage zamontować w kły na tokarce i czujnikiem setkowym zmierzyc bicie
mozna lage zmierzyc mikrometrem setkowym lub mikronowym na całej długości, porównać z wzorcem i wiadomo co i jak

Autor:  pj [ 2006-06-04 13:25:30 ]
Tytuł: 

Nie panikuj. Jak przywieziesz maszyne do wawy oblookamy.
Wg mnie jak masz bicie (krecac laga) nie wieksze niz powiedzmy 5 mm spokojnie mozna prostowac. Jesli wieksze, to faktycznie zmeczenie materialu moze miec negatywne skutki. Nie jestem specem od materialoznawstwa, ale prostowanie delikatnego wygiecia nie powinno zaszkodzic.

defull, jak juz masz na tokarce to i mozna od razu sprobowac prostowac, nie ?

PJ

Autor:  korba [ 2006-06-04 17:41:34 ]
Tytuł: 

dzięki panowie za dobre słowo. sprawa ma podłoże psychologiczne, oprócz optycznie lekko krzywej półki moto jeździ fajnie i prosto. zaniepokoiło mnie zbyt miękkie zawieszenie, które przy prawie mxymalnym skręceniu dobije przy ostrym hamowaniu. zacząłem wnikać i dowiedziałem się o prostowanej ladze. za tydzien więcej się wyjaśni, jednak powiedzcie proszę, ile kosztuje laga nowa, a moze dostępne są używane, ale proste?? pozdro. korba

Autor:  defull [ 2006-06-04 20:49:27 ]
Tytuł: 

pj napisał(a):
defull, jak juz masz na tokarce to i mozna od razu sprobowac prostowac, nie ?

PJ

no raczej ciężko na tokarce prostować chyba ze są jakieś sposoby o których nie wiem
prostować to najlepiej na prasie z dokładnością do paru setek , nałożyc chrom techniczny a potem przeszlifowac na żądany wymiar

Autor:  pj [ 2006-06-05 08:36:28 ]
Tytuł: 

defull napisał(a):
no raczej ciężko na tokarce prostować chyba ze są jakieś sposoby o których nie wiem

Co powiesz na zamontowanie lagi na tokarce i dociskaniu w miejsce bicia, krecacego sie oczywiscie, lozyska ? (nie jestem specem ale wydaje mi sie to rozsadne)

PJ

Autor:  defull [ 2006-06-05 16:29:52 ]
Tytuł: 

pj napisał(a):
Co powiesz na zamontowanie lagi na tokarce i dociskaniu w miejsce bicia, krecacego sie oczywiscie, lozyska ? (nie jestem specem ale wydaje mi sie to rozsadne)

PJ

ciężko zbudować taki układ

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/